Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:45

_Reneee schreef:
Ik ben 25 en kreeg echt nog geen sterilisatie. Baas in eigen buik, m'n reet inderdaad.

Ja maar als je 25 bent heb je nog helemaal geen stabiel leven en geen idee wat je wilt (dat beweert mijn huisarts 8)7 ) Dat begint vanaf een leeftijd van 35 pas volgens haar. Wat een mafkees zeg! Volgens mij verschilt dat toch echt per persoon haha.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:47

xMercury schreef:
_Reneee schreef:
Ik ben 25 en kreeg echt nog geen sterilisatie. Baas in eigen buik, m'n reet inderdaad.

Ja maar als je 25 bent heb je nog helemaal geen stabiel leven en geen idee wat je wilt (dat beweert mijn huisarts 8)7 ) Dat begint vanaf een leeftijd van 35 pas volgens haar. Wat een mafkees zeg! Volgens mij verschilt dat toch echt per persoon haha.

Dan heb ik nog geluk gehad met mn huisarts dan -O-
Het duurde juist lang om een meewerkende gyn te vinden.

_Yasmine_

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:48

Hier gisteren het balletje opgegooid betreft sterilisatie, tot 30 hoef ik niet terug te komen en tot 35 weinig kans op slagen.

Voor nu de implanon om te zorgen dat ik kindloos blijf :j

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:50

Ayasha schreef:
Gynaecologe hier vertelde dat die ablatie evenveel "kans van slagen" heeft kwa geen menstruatie meer als een spiraal. :)

Klopt, grote kans op een klein beetje spotting, rond de 70%~. Maar geen tampons e.d meer nodig.

De overgebleven 30 werd het niet minder, of die hadden helemaal geen menstruatie meer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:53

Ik moet volgend jaar mijn spiraaltje laten vervangen, zal dan ook eens een balletje opgooien.

Over de vraag die vorige pagina werd gesteld: sterilisatie = geen zwangerschap, mirena = geen menstruatie. Echter kun je een mirena wel verliezen en in de minieme kans dat je dan gelijk zwanger word merk je dat dan niet, omdat je ook al niet meer ongesteld werd door de mirena. Daarom dat ik eigenlijk alleen een mirena aandurf icm sterilisatie.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:11

Ik heb mijn mirena er laatst uit laten halen. Wat een ellende dat ding zeg. Blij dat ik er vanaf ben.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:24

Ik heb een koperspiraal en ik slik de pil.
De pil om de menstruatie te kunnen timen, de spiraal tegen zwangerschap. De kinderen in mijn familie hebben namelijk ruimschoots bewezen dat de pil niet 100% betrouwbaar is: we hebben tussen mijn (achter)neefjes en nichtjes 6 kinderen die er dwars doorheen kwamen. :+

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:43

Ik vertelde vandaag aan mensen dat mijn vriend en ik een huis willen kopen. Gelijk de opmerking: Oh dan komen de kinderen vast snel...
Ik wou eigenlijk doen alsof ik het niet begreep, maar floepte er uit: Wat is dat nou weer voor een domme aanname? Dat jullie graag broeden en werpen betekend niet dat wij daar op zitten te wachten.
Gelukkig was daarmee het onderwerp voorbij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:16

Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil en ben voor de implanon gegaan. Geen oestrogeen maar wel drie jaar zeer hoge bescherming, en zelf controleerbaar want ik kan hem voelen. Spiraal was een andere optie maar ik ben er doodsbang voor (mijn moeder heeft de eerste afgestoten en de tweede is binnen een paar weken vastgegroeid in d'r baarmoeder, was geen pretje) dus een staafje in mijn arm is voor nu even de heilige graal. Ben er niet meer ongesteld van geweest sinds januari en zou verder eigenlijk helemaal niet weten dat ik beschermd ben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:19

Ach wij gingen trouwen, werd er ook gezegd ' noujaa waarom trouwen jullie als jullie niet eens kinderen willen?'

Uhm omdat we van elkaar houden misschien :=

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:21

Sterilisatie vind ik best heftig. Maar ik ben nu ook alleen dus ik loop sowieso geen kans om per ongeluk zwanger te raken :+ dus ik zit niet met die zorgen.

Of pil onzin *\o/*

Verjaardag afgezegd overigens..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:24

Mars schreef:
Ach wij gingen trouwen, werd er ook gezegd ' noujaa waarom trouwen jullie als jullie niet eens kinderen willen?'

Uhm omdat we van elkaar houden misschien :=

:o? :o? Gekke mensen heb je tegenwoordig ook :o

Mendel, knap van je! Hoe reageerde je broer? Kun je nog een keer langs voor een inhaalslag? :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:40

Als ik lees en op tv zie dat gender operaties en de voorbereiding daartoe al voor de puberteit begint, dan vind ik het behoorlijk hypocriet dat een volwassen vrouw niet zelf mag beslissen over een sterilisatie of baarmoeder operatie.
Ik schrik daar wel van.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:48

Dammie schreef:
Als ik lees en op tv zie dat gender operaties en de voorbereiding daartoe al voor de puberteit begint, dan vind ik het behoorlijk hypocriet dat een volwassen vrouw niet zelf mag beslissen over een sterilisatie of baarmoeder operatie.
Ik schrik daar wel van.

Hoewel dit een heel andere discussie is zijn ze juist wel weer heel voorzichtig met gendertransities omdat 80% van de kinderen die 'echt heus' transgender lijkt dit uiteindelijk toch niet wil.
Hoewel het toch weer gerelateerd is hieraan: ook hierbij worden de kinderen voor wie het wél zo klaar als een klontje is de dupe van zij die toch terugkomen op hun beslissing.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:49

Dammie schreef:
Ik schrik daar wel van.

Bizar inderdaad! Hoe krom kan het zijn....
Ik ben zelf wel moeder van drie kinderen. De jongste moest met een keizersnede geboren worden en de gynaecoloog vroeg mij zelfs of ik dan misschien ook direct gesteriliseerd wilde worden. Ik was toen 28 jaar. Heb geen enkele psychische test hoeven doen. Dus wellicht voor degenen die het willen, kom naar Roemenië *\o/* Gezondheidszorg is hier prima in de prive ziekenhuizen en je mag bij mij (en mijn kinderen :Y) ) komen logeren.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:21

Kan dat er ook niet mee te maken hebben gehad dat de gynaecoloog 3 kinderen wel genoeg vond?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:26

kiwi1990 schreef:
_San87_ schreef:
Een totale hysterectomie is wat anders dan een hysterectomie. Ik wil gaan voor baarmoeder en baarmoederhals verwijdering. Dan ben ik steriel en ook meteen van een pijnlijke ongesteldheid af en tackel ik meteen de kans op baarmoederhalskanker.

Maar ik weet dat mijn kansen daarop nihil zijn. Toch vind ik het raar dat er zo moeilijk over wordt gedaan. Helemaal als er met hele goede argumenten aangetoond wordt dat het geen een nachtje ijs is. Een sterilisatie moet op zijn minst kunnen.

Is een ablatie dan geen optie? Verwijdering van het baarmoederslijmvlies i.c.m sterilisatie.
Al doen ze dat wel alleen als je kan aantonen heftige periodes te hebben :(

Heb je ook een pb gestuurd

*leest weer verder*
Ik krijg een sterilisatie al niet eens voor elkaar... Laat staan een ablatie of hysterectomie ;(.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:13

Ongelofelijk dat er zo moeilijk gedaan wordt. Aan de ene kant snap ik het wel, ze zullen vast wel eens vrouwen krijgen die achteraf toch spijt hebben. Alleen het blijft toch altijd je eigen keuze en je eigen lichaam. Mijn vriend zou de boel ook wel door willen laten knippen, maar ik heb al aangegeven dat ze dat echt niet gaan doen met zijn leeftijd.

Zonet las ik weer een discussie met moeders of ze hun kind wel of niet moeten laten inenten. Over die keuze hoeven wij niet na te denken. :Y)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 07:08

Terwijl je met de huidige techniek van invriezen, sperma en eicellen kan laten invriezen bij jonge kandidaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 07:33

Het is jammer alsn je spijt krijgt van je sterilisatie. Het is nog meer jammer dat er nu zonder nadenken kinderen op de wereld worden gezet waar de ouders spijt van krijgen en dat op die kinderen uitwerken....

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:35

Ik heb me laten steriliseren in België (Genk). 1 gesprek met de gynaecoloog, 1 verplicht met een psycholoog die ik zo overtuigd had, toen nog 1 met de gynaecoloog waar hij vroeg of ik dan niet de hele eileiders weg wilde laten halen, minder kans op kanker, maar niet meer ongedaan te maken. Dat dus.

Ik was toen overigens 32. Geloof niet dat ik de huisarts gezien heb. En volledig vergoed door de verzekering.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:45

xMercury schreef:
_Reneee schreef:

Toch begrijp ik het wel. Met 25 was ik er van overtuigd kindervrij te blijven, met 29 wilde ik een kind en wel per direct...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:47

benangelique schreef:
xMercury schreef:

Toch begrijp ik het wel. Met 25 was ik er van overtuigd kindervrij te blijven, met 29 wilde ik een kind en wel per direct...

Met 21 was ik ervan overtuigd kindvrij te blijven. Nu met 30 ben ik dat nog steeds.

Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. En waarom zou mijn wens niet gehonoreerd mogen worden omdat er vrouwen zijn die van gedachten veranderen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:48

Jennyj01 schreef:
Terwijl je met de huidige techniek van invriezen, sperma en eicellen kan laten invriezen bij jonge kandidaten.

Dat vind ik dan wel voor noodgevallen en niet omdat dat wel handig is. De prut in laten vriezen en bewaren is niet gratis en zwanger worden via zo'n omweg is een hoop gedoe met hormoonbehandelingen en verhoogde kansen op meerlingen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:49

San, ik ben het volledig met je eens, maar ik probeer uit te leggen dat ik de terughoudendheid van artsen wel begrijp als het gaat om definitieve ingrepen. ...