fohadie schreef:Nu heeft ze dan een operatie gehad maar ze weet niet zeker welke. Geen Gastric Bypass iig, waarschijnlijk een gastrick sleeve. Zij denkt dat dit een wondrmiddel is. Ze eet langzamer ook keinere porties maar nog steeds hetzelfde soort eten(Lees, aardappels met jus, groente, varkensvlees want ander vlees is niet lekker.) Bewegen doet ze nog steeds niet want dat doet pijn aan de gewrichten en als ze eenmaal is afgevallen omdat ze minder eet dan kan ze vast wel bewegen. (Is haar waarheid.)
Nu, waar ik mij zorgen om maak: Stel ze heeft een gastrick sleeve gehad (Zijn er andere operaties mogelijk dan gastrick bypas en gastrick sleeve??) Zijn er dan voedingsmiddelen die zij beter niet kan eten/drinken? Want volgens haar heeft Zhuis niets gezegd en mag ze alles eten en drinken, terwijl ik lees dat ze met bijv. koolzuurhoudend dranken en teveel eten kans heeft lekkage van de naden en/of galstenen. Of is dit een broodje aap verhaal?
Lief om je zorgen om haar te maken!
Vwb de priklimonade: dat koolzuur dat in limonade zit, de prik zogezegd, doet ongeveer hetzelfde in je maag als in je mond: prikken.
Persoonlijk vind ik dat een grappig gevoel, zij het dat de bijgeleverde dranken doorgaans 'bagger' zijn.
Maar geprik boven op een operatie wond - hmmm, klinkt niet ideaal.
Voeg daar aan toe dat als ze nog een stukje maag heeft met hopelijk maagzuurproductie, het aanwezige maagzuur 'ontleed' wordt, zodat je maag ont-zuurt (niet best voor de spijsvertering die toch al wankel is) en er nog meer gas uit moet (= boeren, maar mogelijk ook overdruk) dan er "prikgas" in is gegaan.