Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 05:47

Bah, dat is niet leuk. Ik hoop dat je je snel beter voelt!

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:19

Beterschap, hopelijk gauw over!

Droogvallen hebben we nog niet gedaan. Vroeger wel met de boot van mijn vader maar we hebben dit jaar sowieso nog maar amper kunnen zeilen. Weekenden dat we kunnen is het rotweer en als het weer goed is, hebben we elke keer de pech dat we al allemaal verplichtingen hadden. We hadden aankomend weekend gepland voor zeilen maar zondag en maandag wordt het niet echt top weer |o

Uit ervaring weet ik wel dat ze als een huis ligt als je aan de grond raakt :=

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:31

Het weer is echt vreselijk dit jaar inderdaad. Als we een mooi voorjaar hadden gehad dan had de mast er hier inmiddels al op gestaan :=
Door het slechte weer heb ik vorige week pas de laatste lagen kunnen schilderen, en nu moet al het beslag er nog op enzo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:10

Beterschap, Mo :(:).

Wij waren ook van plan naar Terschelling te gaan, maar omdat het zo druk is, besloten nog een nacht op het wad te blijven. Momenteel liggen we weer droog en hebben we nog 10 cm water onder de boot.

Van t weekend in Enkhuizen een prachtig zeiljacht uit Ottowa, Canada, gezien. Wat een prachtschip. Kost slechts 500000 euro :)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:14

M_i_R schreef:
Beterschap, hopelijk gauw over!

Droogvallen hebben we nog niet gedaan. Vroeger wel met de boot van mijn vader maar we hebben dit jaar sowieso nog maar amper kunnen zeilen. Weekenden dat we kunnen is het rotweer en als het weer goed is, hebben we elke keer de pech dat we al allemaal verplichtingen hadden. We hadden aankomend weekend gepland voor zeilen maar zondag en maandag wordt het niet echt top weer |o

Uit ervaring weet ik wel dat ze als een huis ligt als je aan de grond raakt :=

Ja, prut is dat. Wij hebben daardoor nog niet de helft aan het geplande onderhoud kunnen doen.

Dit weekend ook weer windkracht 7.

8nnemiek schreef:
Het weer is echt vreselijk dit jaar inderdaad. Als we een mooi voorjaar hadden gehad dan had de mast er hier inmiddels al op gestaan :=
Door het slechte weer heb ik vorige week pas de laatste lagen kunnen schilderen, en nu moet al het beslag er nog op enzo.

Jullie hebben alles buiten moeten doen, he? Wij hadden het geluk dat de mast precies onder de overkapping + partytent paste waardoor een beetje regen niet uit maakte.

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:25

_San87_ schreef:
Beterschap, Mo :(:).

Wij waren ook van plan naar Terschelling te gaan, maar omdat het zo druk is, besloten nog een nacht op het wad te blijven. Momenteel liggen we weer droog en hebben we nog 10 cm water onder de boot.

Van t weekend in Enkhuizen een prachtig zeiljacht uit Ottowa, Canada, gezien. Wat een prachtschip. Kost slechts 500000 euro :)).


Een blauwe denk ik? Heb ik bij de sluis bij Kornwerderzand zien liggen. De Canadese vlag viel mij op, moet dan haast wel dezelfde zijn geweest aangezien je die vlag hier niet vaak ziet.

Het weer is dit jaar inderdaad vreselijk, we hebben zo weinig gezeild nog daardoor. Komend weekend wordt het ook alweer prut. Zo klaar mee... Inderdaad ook weer veel wind. We hopen morgen naar Terschelling te kunnen gaan, vandaag dus niet gelukt. Lukt dat niet dan liggen we tot en met maandag verwaaid hier. Dan lig ik liever verwaaid op Terschelling haha. Inmiddels is m’n vriend ook ziek aan het worden, we balen beide zo enorm...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:47

Mo_86 schreef:
_San87_ schreef:
Beterschap, Mo :(:).

Wij waren ook van plan naar Terschelling te gaan, maar omdat het zo druk is, besloten nog een nacht op het wad te blijven. Momenteel liggen we weer droog en hebben we nog 10 cm water onder de boot.

Van t weekend in Enkhuizen een prachtig zeiljacht uit Ottowa, Canada, gezien. Wat een prachtschip. Kost slechts 500000 euro :)).


Een blauwe denk ik? Heb ik bij de sluis bij Kornwerderzand zien liggen. De Canadese vlag viel mij op, moet dan haast wel dezelfde zijn geweest aangezien je die vlag hier niet vaak ziet.

Het weer is dit jaar inderdaad vreselijk, we hebben zo weinig gezeild nog daardoor. Komend weekend wordt het ook alweer prut. Zo klaar mee... Inderdaad ook weer veel wind. We hopen morgen naar Terschelling te kunnen gaan, vandaag dus niet gelukt. Lukt dat niet dan liggen we tot en met maandag verwaaid hier. Dan lig ik liever verwaaid op Terschelling haha. Inmiddels is m’n vriend ook ziek aan het worden, we balen beide zo enorm...

Ja, klopt. Denk een meter of 20, houten dek. Prachtding.

Beterschap, beide.

Hier waren wat mensen van plan te gaan vliegeren/kitesurfen oid. Daar hebben twee mensen van Rijkswaterstaat een stokje voor gestoken. Wat bezielt je om dat te gaan doen op t wad, bij een natuurgebied waar vogels de baas zijn :=.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:24

Idioot San87, soms vraag je je af waar mensen hun verstand hebben zitten. Die zien het Wad alleen maar als een grote speeltuin -O-

Balen Mo. Beterschap voor jullie beide dan maar.

Wij gaan aankomend weekend dus idd niet meer weg. Regen en windkracht 4-7 is hier grappig en helemaal niet met een koter van drie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:24

Change of plans here, we liggen in Terschelling :').

Morgenochtend weer terug naar Harlingen. We willen voor de wind de zee af zijn en t binnenwater op.

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 06:53

Verstandig! Wij gaan zo richting Terschelling en verwachten hier een aantal dagen te blijven, liggen dan toch verwaaid. En dan ergens volgende week terug. Hoop alleen wel dat ik niet alle dagen dat we op Terschelling zijn ziek ben. Zou zo zonde zijn. Voel me inmiddels nog niets beter dus gaat in ieder geval wel tot het weekend duren. Maar anders liggen we in Harlingen verwaaid en daar hebben we geen zin dus nemen we de gok maar. M’n vriend gaat straks de boot in z’n eentje overvaren, ik duik meteen na wegvaren m’n bed weer in. Zo balen dat dit nu moet gebeuren maar goed het is niet anders.

Jullie goede vaart naar Harlingen straks!

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:36

Ik ben echt jaloers op jullie dat jullie nu met dit lekkere weer aan het varen zijn!

En Mo, jee wat zonde dat je je nog steeds slecht voelt! Ik duim mee dat je snel beter bent. Is je vriend wel weer beter? Weet je wel wat de oorzaak is?

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:47

M’n vriend heeft minder last, bij hem wat gerommel maar meer niet gelukkig. Hoop ook echt dat er snel verbetering in zit, zo zonde van onze vakantie zo. Gelukkig hebben we nog anderhalve week haha. Geen idee wat de oorzaak is. Kan een virus zijn of slechte vis, werd na het eten van kibbeling ziek. M’n vriend ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:50

Mo_86 schreef:
Verstandig! Wij gaan zo richting Terschelling en verwachten hier een aantal dagen te blijven, liggen dan toch verwaaid. En dan ergens volgende week terug. Hoop alleen wel dat ik niet alle dagen dat we op Terschelling zijn ziek ben. Zou zo zonde zijn. Voel me inmiddels nog niets beter dus gaat in ieder geval wel tot het weekend duren. Maar anders liggen we in Harlingen verwaaid en daar hebben we geen zin dus nemen we de gok maar. M’n vriend gaat straks de boot in z’n eentje overvaren, ik duik meteen na wegvaren m’n bed weer in. Zo balen dat dit nu moet gebeuren maar goed het is niet anders.

Jullie goede vaart naar Harlingen straks!

Wij zijn al bijna 2 uur onderweg :=.

Het is echt loeidruk op Terschelling, wij lagen 6 rijen breed.

Wat is de naam van jullie boot? Kijken of ik m kan spotten op t water :D. En natuurlijk beterschap, ziek zijn in de vakantie is waardeloos ;(.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:51

Dan maar ‘hopen’ dat het de vis was. Voedselvergiftiging duurt meestal niet zo lang gelukkig.
Wel fijn dat je vriend de boot solo kan varen.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:54

Oew lekker vroeg vertrokken dus San, heerlijk zeg!
Lagen jullie als laatste van de rij?

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:56

San, onze boot heet Quattordici V (betekent letterlijk veertien de vijfde, don’t ask why haha, hebben het maar zo gelaten). Ligt inderdaad goed vol op Terschelling, we hopen dat we er nog bij passen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:59

8nnemiek schreef:
Oew lekker vroeg vertrokken dus San, heerlijk zeg!
Lagen jullie als laatste van de rij?

Iets te vroeg als je t mij vraagt, maar een dagje Harlingen is wel fijn, even de boot goed afspoelen, alles is zout :)).

Gelukkig is het mooi weer en de zee vrij kalm. De ferry's zijn wel irritant :').

Wij lagen idd als laatste, gelukkig :=. Ik zag boten liggen waarvan ik me afvroeg hoe ze in godsnaam weg gaan komen.

Mo_86 schreef:
San, onze boot heet Quattordici V (betekent letterlijk veertien de vijfde, don’t ask why haha, hebben het maar zo gelaten). Ligt inderdaad goed vol op Terschelling, we hopen dat we er nog bij passen.

Aparte naam, ja :)). Eens zien of we jullie tegenkomen, wij zijn nog een uur of 2 onderweg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:19

Ik heb nog wat droogvalfoto's. Ik blijf me verbazen hoe zo'n boot zo gruwelijk stabiel staat op een klein 'balkje'. Beweegt niks, ook niet wanneer iemand van opzij erop klimt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:27

Haha geweldig hoe dat zo blijft staan inderdaad!
En wat een mooie foto's <3

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:46

Afbeelding

Beetje prutkwaliteit maar dit zijn jullie toch, San? Zag jullie net voorbijvaren maar te ver weg om te kunnen zwaaien haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:10

Mo_86 schreef:
[ [url=m/8sNs60.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetje prutkwaliteit maar dit zijn jullie toch, San? Zag jullie net voorbijvaren maar te ver weg om te kunnen zwaaien haha

Ow, ja dat zijn wij idd! Ik heb nog gekeken of ik jullie zag, maar helaas...

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:21

We zijn op Terschelling! Mooi plekje gekregen helemaal vooraan met uitzicht op de zee :D

En ondertussen voel ik me steeds iets beter. We hebben net van onze buren een stukje gember gekregen voor gemberthee, dat schijnt goed te zijn. Erg lief!

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:27

Wat fijn dat jullie een mooie plek hebben gekregen, Mo!
En wat lief van de buren.
Gember schijnt ook goed te helpen tegen zeeziekte.. dat gaan we ooit nog testen :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:12

Inmiddels al wat beter, Mo?

Wij hebben een dagje aan de kade in Sloten. Lekker een beetje keutelen en opruimen/schoonmaken.

Vrienden van ons stappen morgen aan boord, dus we hebben even goed ruimte moeten maken, en met dat ruimte maken kwamen we erachter dat er een kelder onder de bodem van de punt zit met nóg meer ruimte waar ik in zou passen :)). We hebben daar nu vijf reddingsvesten en de zeilen die we nu niet gebruiken gestopt zodat alle ruimte onder de bedden vrij is voor onze en hun kledingtassen.

Tevens met uitmesten een handpomp gevonden en de beugel voor de reddingsboei :)).

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:21

Mwah gaat heeeeeeeel langzaam. Gisteren van de jachthaven naar de Brandaris gelopen en terug en daarna meteen een flinke terugval gehad. Daarnet met vrienden ergens geluncht maar ook dat viel niet goed. Ben wel uit bed grotendeels maar nog erg veel last helaas. Dus nog verre van hersteld. Weet nu ook de oorzaak: ik had afgelopen maandag een monchoutaart gemaakt met waarschijnlijk bedorven slagroom. Verkeerde pakje uit de koelkast gepakt dat achteraf gezien te lang open heeft gestaan. Daar helaas nog best veel van gegeten ook nog, het smaakte niet als anders maar was ook niet vies, dus ik dacht dat het aan mij lag. M’n vriend heeft er veel minder van gehad dus zou ook verklaren waarom hij veel minder last heeft gehad. Zo stom, helaas niets meer aan te doen. We liggen toch verwaaid.

Lekker is dat hè, verborgen ruimte ontdekken en spullen. Hadden wij in het begin ook vaak haha, blijft leuk. Sloten is erg leuk, veel plezier daar! Wanneer varen jullie verder? Is het daar te doen met de wind?