Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:52

pmarena schreef:
Beide kampen en alles er tussen komt neer op geloof. Je kiest er voor om de partij te geloven die je het betrouwbaarste overkomt.

Of bij twijfel neem je het risico van wel / niet (anders) vaccineren niet.

Wederom gebaseerd op gevoel. Welke deskundige vertrouw je het meest :)

....zit iets in.
Een goede wetenschapper moet wel eens slikken "deze uitslag van het experiment had ik nu nooit verwacht!" - je loopt de opstelling etc etc na, duikt in de literatuur, doet een replicatie onderzoek, etc.
En blijft het 'ongeveer telkens datgene wat je niet verwachtte', dan is bijstellen de boodschap.

(Niet iedere wetenschapper is er goed in en ook 100 jaar geleden werden al bewezen feiten herroepen 'omdat de druk te groot was'.)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:01

pmarena schreef:
Tja ach, zo mag jij er over denken, ieder zijn meug. Ik kan en ga er niet wakker van liggen :)

De tijd zal het leren welke wetenschappers het bij het rechte eind hebben.

Nee, jij dénkt dat er over 30 jaar ineens een grootschalig onderzoek wordt gepubliceerd waarin staat dat vaccinaties de gezondheid van mensen schaden. Jij verwacht dat de medische wetenschap jou uiteindelijk nog wel gelijk gaat geven. Vaccinaties bestaan al sinds de jaren 60, je denkt toch niet dat ze in al die tijd nog niet hebben ontdekt dat ze schadelijk zijn.

Supervixen

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:21

Pmarena je zou eens een paar weken mee moeten gaan lopen met mensen van het rode kruis of artsen zonder grenzen die in een land als bijvoorbeeld Nigeria werken. 1 op de 5 kinderen sterft daar voor hun vijfde jaar. Mede door het gebrek aan vaccinaties.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 14:07

Lollieloes: ik hoop dat het geen 30 jaar hoeft te duren voordat erkent wordt wat ouders in de praktijk gewoon met eigen ogen zien gebeuren ;)

Eerlijke voorlichting met eerlijke cijfers waardoor iedere ouder een goed doordachte keuze kan maken dat zou super zijn +:)+

Supervixen: ik denk dat er wel betere manieren zijn om de omstandigheden te verbeteren...dan vaccinaties.
Begin eens bij schoon drinkwater / goede voeding en hygiëne, dat zal vast véél meer problemen oplossen dan vaccinaties ;)

Vaccinaties bestaan al decennia lang inderdaad :j
In die tijd hebben we ook een flinke toename gehad van verschillende chronische aandoeningen.
Kan uiteraard toeval zijn.

Maar wat je vergeet bij het roepen dat onze ouders / grootouders al vaccinaties kregen is dat die véél minder vaccinaties hebben gekregen. En bovendien ook veel minder combinatie-vaccins.

Zie hier van het "betrouwbare" RIVM wat er zoal voor veranderingen zijn geweest:
http://rijksvaccinatieprogramma.nl/Over ... schiedenis

Citaat:
Geschiedenis

Het Rijksvaccinatieprogramma is in 1957 van start gegaan met vaccins tegen vier ziekten, namelijk difterie, kinkhoest, tetanus en polio. Vaccinaties bestaan echter al ruim twee eeuwen. Dat betekent dat er een hele vaccinatieperiode voorafging aan het Rijksvaccinatieprogramma.

Sinds de start is het Rijksvaccinatieprogramma tal van keren uitgebreid en aangepast. De veranderingen volgen nieuwe wetenschappelijke inzichten, technische mogelijkheden en maatschappelijke ontwikkelingen. Vaccins worden zoveel mogelijk gecombineerd om het aantal inentingen te beperken.

Het Rijksvaccinatieprogramma van 1957 - nu
Jaartal
Vaccinatie
1953
Vaccinatie tegen difterie
1954
Combinatievaccin tegen difterie, kinkhoest en tetanus
1957
Start Rijksvaccinatieprogramma
1957
Vaccinatie tegen polio
1962
Combinatievaccin tegen difterie, kinkhoest, tetanus en polio voor baby's
1965
Combinatievaccin tegen difterie, tetanus en polio voor 4- en 9-jarigen
1974
Vaccinatie tegen rodehond voor 11-jarige meisjes
1976
Vaccinatie tegen mazelen
1987
Combinatievaccin tegen bof, mazelen en rodehond (jongens en meisjes)
1993
Vaccinatie tegen Haemophilus influenzae type b-ziekte (Hib)
1999
Startleeftijd vaccineren van drie naar twee maanden
2001
Revaccinatie tegen kinkhoest voor 4-jarigen met acellulair vaccin
2002
Vaccinatie tegen meningokokken C-ziekte (geboren vanaf 1-6-2001)
2003
Vaccinatie tegen hepatitis B voor risicokinderen
2003
Combinatievaccin tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio en Hib (DKTP-Hib)
2005
Vervanging DKTP-Hib voor baby's door DaKTP-Hib (met acellulaire kinkhoestvaccin)
2006
Vaccinatie tegen hepatitis B binnen 48 uur na geboorte voor baby's van moeders met hepatitis B
2006
Combinatievaccin tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio, Hib en hepatitis B voor risicokinderen
2006
Vaccinatie tegen pneumokokkenziekte, 7 typen
2006
Combinatievaccin tegen difterie, kinkhoest, tetanus en polio voor 4-jarigen
2008
Vaccinatie tegen hepatitis B voor kinderen met syndroom van Down
2009
Vaccinatie tegen baarmoederhalskanker voor 12-jarige meisjes (geboren vanaf 1997)
2011
Vaccinatie tegen pneumokokkenziekte van 7 naar 10 typen
2011
Vaccinatie tegen hepatitis B voor alle baby's (geboren vanaf 1-8-2011)
2013
Vaccinatie tegen pneumokokkenziekte (10 typen) van 4 naar 3 inentingen
2014
Vaccinatie tegen HPV van 3 naar 2 inentingen
Laatst gewijzigd januari 2015

Dus waar kinderen tegenwoordig mee ingespoten worden, dat is niet eerder in de geschiedenis zo veel, zo vaak, zo vroeg geweest -O-

En het einde is waarschijnlijk nog (lang) niet in zicht, dikke kans dat het niet lang meer duurt voordat het volgende vaccin wordt toegevoegd...tegen de levensgevaarlijke ziekte waterpokken :P

Overigens zie ik hier de nieuwste goudmijn nog niet tussen staan, dat ze de HPV prikken nu ook willen gaan slijten aan jongens....kassa *\o/*

En decennia geleden al kregen ouders van een kind dat pittig reageerde op de DKTP prik van dokters te horen dat het vooral de Kinkhoest-component leek te zijn die een rotzak was...en bovendien dubieus qua werking. In de praktijk is er altijd al controversie geweest.

Alleen het wordt veelvuldig uit de media gehouden. Niet zo raar ook want als iemand maar een mogelijk als kritisch op te vatten stuk publiceert dan krijgt die een bàk ellende over zich heen :=

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:13

Eigenlijk kan ik in deze discussie maar 1 ding bedenken. Aan de ene kant 50 jaar wetenschap, met zware studies, levensreddende medicatie en vooruitgang in de levensstandaard en aan de andere kant ouders. Een job waar men (helaas) geen enkele kwalificatie voor hoeft te bezitten.... Need I say more.

Ik mag hopen dat wanneer de anti vaccinatiemode doorzet dat rijksvaccinaties gewoon weer verplicht worden gesteld. Opdat iedereen in het land kan genieten van een goede, 'aar ook verzekerde gezondheid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 14:29

maaikemuis schreef:
Eigenlijk kan ik in deze discussie maar 1 ding bedenken. Aan de ene kant 50 jaar wetenschap, met zware studies, levensreddende medicatie en vooruitgang in de levensstandaard en aan de andere kant ouders.

Daarmee vat je het inderdaad goed samen maaikemuis +:)+

Alleen vergeet je bij dat stukje wetenschap woorden te vermelden als vergissingen, voortschrijdend inzicht dat soms eerst een tijd tegengehouden wordt, doofpotten, fraude, manipulatie van onderzoeksresultaten, en alle nare dingen die heel veel geld met mensen doen.

En aan de andere kant ouders en behandelaars die PRAKTIJK ervaringen hebben.
Die eigenlijk niks te winnen hebben met het openbaar proberen te maken van het probleem.
Sterker nog: ze krijgen er vooral héél veel gezeik door over zich heen want wat ze zeggen is allemaal niet waar want als het zo zou zijn zouden de instanties dat echt wel toegeven :j

We gaan steeds weer diezelfde lus in:

Problemen die in de praktijk duidelijk zichtbaar zijn en onder tafel geschoven worden door degenen die de bevolking juist zouden moeten beschermen.

Ook nog nadat ze n.a.v. wetenschappelijk onderzoek een bevestiging van het probleem en de oorzaak onder ogen hebben gekregen.

En ondertussen worden de mensen die het probleem onder de aandacht proberen te brengen, niet geloofd en voor alles wat niet fraai is uitgemaakt.

Voortschrijdend inzicht dat niet geaccepteerd wordt want zaken bekend maken zou gróte problemen geven. En ondertussen vallen er nieuwe slachtoffers.... uiteindelijk komt het boven water.... groot schandaal, schok, men is verbijsterd en spreekt er schande van.

....En vervolgens hobbelt de meerderheid van de bevolking blijkbaar weer vrolijk vol vertrouwen achter de zelfde instanties aan, op naar het volgende schandaal *\o/*

En zo ploeteren we maar voort.

Was het maar zo dat ik dit uit mijn duim zoog :)
Maar doe ermee wat je wilt. Ik zie de aluminium hoedje reacties vol verwachting tegemoet :P

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:54

Zo'n dooddoener op mijn antwoord had ik wel weer verwacht. Ik ben blij dat er niet teveel van dit soort mensen met een oneindige tunnelvisie rondlopen. Je weet alles goed te praten. Vreselijk. Ik ben er klaar mee.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:14

Wat ik me afvraag, vind je het alternatief dan zoveel beter? Dus dat niemand meer vaccineert en al deze ziektes weer op volle kracht terugkomen?
Of ben je gewoon blij dat jij de keuze kan maken om jouw kind niet t vaccineren omdat er genoeg anderen zijn die het wel doen en je kind daardoor weinig risico loopt? Want dat is wel heel egoïstisch :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 15:31

Super vixen: Ik ben juist NIET degene die alles goed praat :)*
Fijn dat jouw dooddoeners en tunnelvisie niet meer langs gaan komen :wave:

Damned:

er is helemaal niet maar 1 mogelijk alternatief :)

Veilige vaccinaties zouden bijvoorbeeld een mooi alternatief zijn.

Of op zijn minst later en meer gespreid vaccineren, wat in de praktijk veel minder problemen op lijkt te leveren.

Of meer op maat vaccineren per persoon een eigen schema en overbodige vaccins niet geven.
Waardoor er minder risico is.

Beter begeleiden van de ziektes wanneer deze zich aandienen, en daarmee profiteren van de èchte (groeps-)immuniteit die deze dan opleveren. In plaats van kostte-wat-kost kinderziektes wegduwen uit de kindertijd waardoor de zwakkere groepen meer last van uitbraken krijgen. Babies die vatbaarder zijn voor ziektes omdat hun moeders geen immuniteit meer aan hun baby door kunnen geven omdat die de ziektes niet gewoon netjes in hun kindertijd doorgemaakt hebben.

De veronderstelde groeps-immuniteit is altijd een mooie dooddoener +:)+

Is het niet net zo egoïstisch dat "jij" omdat jij bang bent voor iets, een ander wil dwingen om zijn kind in gevaar te brengen, omdat jij denkt dat dat ten gunste komt van jouw kind?

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:39

pmarena schreef:
Alleen vergeet je bij dat stukje wetenschap woorden te vermelden als vergissingen, voortschrijdend inzicht dat soms eerst een tijd tegengehouden wordt, doofpotten, fraude, manipulatie van onderzoeksresultaten, en alle nare dingen die heel veel geld met mensen doen.

Even uit interesse hè, waarom is dit niet van toepassing op die (selecte) groep PhD's/MDs die anti-vaccinatie zijn?

Eerder haalde je een Dr. Suzanne aan, ik heb haar track record even nagelopen en kon me niet aan de indruk onttrekken dat ze het slim gespeeld heeft. Reken maar dat zij dankzij deze switch nu een heel wat comfortabelere levensstijl heeft, dan toch ze nog een 'gewone' wetenschapper in de middenmoot was... Als ik jouw redenering door moet trekken en het om geld draait, dan zouden wetenschappers turned pseudo-wetenschappers opeens als paddenstoelen uit de grond schieten. Daar valt écht veel meer geld te halen, mits je niet te zwaar tilt aan manipulatie of een leugentje om eigen bestwil!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 15:48

Uiteraard kan dat ook zo zijn :j

Maar ik persoonlijk schat die kans een stuk kleiner in, omdat het helemaal niet zo comfortabel is als je als arts (of iets wat in die lijn ligt) durft te twijfelen aan de veiligheid van vaccinaties.

Dat heeft voor menigeen desastreuze gevolgen voor de carrière, om je bevindingen als "onbetrouwbaar" aangemerkt te krijgen word je kapot gemaakt. Uitgehoond door je collega's. En je naam wordt online ook door het slijk gehaald.

Dan kijken de meeste dokters logisch gezien wel lekker uit om dat te gaan doen.

Mensen die er gewetenswroeging van krijgen hebben meer opties dan de diepte in te gaan met hun onderzoek en te proberen om wat verandert te krijgen door bvb. lezingen te geven :)

Werk je in de zorg en heb je genoeg redenen om de vaccinaties niet meer zo te vertrouwen, dan kan je zelf weigeren om ze te krijgen. Je kan weigeren om ze te zetten. Je kan je patiënten die al twijfels hebben, zeggen: goed zo dat je je er in verdiept hebt. In de Vaccin-Vrij Facebook komen steeds meer posts langs van verbaasde vaders en moeders die al klaar waren voor een strijd omtrent hun keuze...en dan zegt de CB arts / huisarts / kinderarts zoiets :P

Het is ècht niet zwart-wit :)

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:05

pmarena schreef:

Maar ik persoonlijk schat die kans een stuk kleiner in, omdat het helemaal niet zo comfortabel is als je als arts (of iets wat in die lijn ligt) durft te twijfelen aan de veiligheid van vaccinaties.

Dat heeft voor menigeen desastreuze gevolgen voor de carrière, om je bevindingen als "onbetrouwbaar" aangemerkt te krijgen word je kapot gemaakt. Uitgehoond door je collega's. En je naam wordt online ook door het slijk gehaald.

Mensen die er gewetenswroeging van krijgen hebben meer opties dan de diepte in te gaan met hun onderzoek en te proberen om wat verandert te krijgen door bvb. lezingen te geven :)

Werk je in de zorg en heb je genoeg redenen om de vaccinaties niet meer zo te vertrouwen, dan kan je zelf weigeren om ze te krijgen. Je kan weigeren om ze te zetten. Je kan je patiënten die al twijfels hebben, zeggen: goed zo dat je je er in verdiept hebt. In de Vaccin-Vrij Facebook komen steeds meer posts langs van verbaasde vaders en moeders die al klaar waren voor een strijd omtrent hun keuze...en dan zegt de CB arts / huisarts / kinderarts zoiets :P

Ik denk dat dat er ernstig vanaf hangt wat je probeert te bereiken.

Sec bekeken: als wetenschapper moet je echt tot de ábsolute top behoren wil je op bol.com een autobiografie te koop hebben staan, en meestal gebeurt dat alsnog gewoon niet. Mensen die kaartjes kopen om een lezen van jou bij te wonen, andere boeken schrijven, of betaalde optredens in tv-shows zijn ook niet aan de orde.

Wel aan de orde: continu moeten vechten voor je bestaansrecht (ja, echt), je ideeën die permanent onder vuur liggen van alle kanten (want dat is wetenschap), niks wat makkelijk gaat, weinig verdienen vergeleken bij wat je elders had kunnen krijgen. Zeker als middenmoter, want echt succesvol kan je haar niet noemen, en dan is het een keiharde wereld om in te moeten overleven.

Als iemand zich dan zou willen profileren als anti-vaccer, zijn er een aantal dingen die bijdragen aan hun bestaansrecht. Ten eerste helpt het ontzettend als de hele medische/wetenschappelijke community je uitkotst, want dat versterkt het idee dat je een klokkenluider bent. Ten tweede kan je alle wetenschappelijke argumenten daardoor wegwuiven, want dat komt immers van die groep die erop uit is om jou kapot te maken. Ten derde helpt het dat je ooit deel uit gemaakt hebt van die wereld, omdat je je dan kan beroepen op autoriteit en het kennen van waar je tegen ageert.

Kort samengevat kan ik me geen betere strategie bedenken om te ontsnappen uit een matig succesvolle carrière, voor jezelf een baan te creëren en het dan zo te spelen dat je min of meer onaantastbaar bent in de ogen van je gevolg. Ja, je helpt je oude carrière om zeep, maar dat was er toch al een die moeilijk liep, en het helpt je enorm vooruit!

Zodra je die stap maakt kan je het overigens ook wel vergeten om onderzoek te doen, onderzoek kost miljoenen euro's voor apparatuur en spullen die je niet zelf even kan financieren. Dan ben je dus beperkt tot lezingen, boeken en tv-shows, dat is niet meteen omdat je graag naar buiten wil treden. Je kan niet anders meer...

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:58

pmarena schreef:
Beide kampen en alles er tussen komt neer op geloof. Je kiest er voor om de partij te geloven die je het betrouwbaarste overkomt.

Nee. Sommige mensen kiezen voor het "kamp" waar de betrouwbaarheid gemeten wordt. En dat heb ik nog van geen een onderzoek gelezen van het "andere kamp".

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:23

pmarena schreef:
Lollieloes: ik hoop dat het geen 30 jaar hoeft te duren voordat erkent wordt wat ouders in de praktijk gewoon met eigen ogen zien gebeuren ;)

Eerlijke voorlichting met eerlijke cijfers waardoor iedere ouder een goed doordachte keuze kan maken dat zou super zijn +:)+

Supervixen: ik denk dat er wel betere manieren zijn om de omstandigheden te verbeteren...dan vaccinaties.
Begin eens bij schoon drinkwater / goede voeding en hygiëne, dat zal vast véél meer problemen oplossen dan vaccinaties ;)

Vaccinaties bestaan al decennia lang inderdaad :j
In die tijd hebben we ook een flinke toename gehad van verschillende chronische aandoeningen.
Kan uiteraard toeval zijn.

Maar wat je vergeet bij het roepen dat onze ouders / grootouders al vaccinaties kregen is dat die véél minder vaccinaties hebben gekregen. En bovendien ook veel minder combinatie-vaccins.

Zie hier van het "betrouwbare" RIVM wat er zoal voor veranderingen zijn geweest:
http://rijksvaccinatieprogramma.nl/Over ... schiedenis

Citaat:
Geschiedenis

Het Rijksvaccinatieprogramma is in 1957 van start gegaan met vaccins tegen vier ziekten, namelijk difterie, kinkhoest, tetanus en polio. Vaccinaties bestaan echter al ruim twee eeuwen. Dat betekent dat er een hele vaccinatieperiode voorafging aan het Rijksvaccinatieprogramma.

Sinds de start is het Rijksvaccinatieprogramma tal van keren uitgebreid en aangepast. De veranderingen volgen nieuwe wetenschappelijke inzichten, technische mogelijkheden en maatschappelijke ontwikkelingen. Vaccins worden zoveel mogelijk gecombineerd om het aantal inentingen te beperken.

Het Rijksvaccinatieprogramma van 1957 - nu
Jaartal
Vaccinatie
1953
Vaccinatie tegen difterie
1954
Combinatievaccin tegen difterie, kinkhoest en tetanus
1957
Start Rijksvaccinatieprogramma
1957
Vaccinatie tegen polio
1962
Combinatievaccin tegen difterie, kinkhoest, tetanus en polio voor baby's
1965
Combinatievaccin tegen difterie, tetanus en polio voor 4- en 9-jarigen
1974
Vaccinatie tegen rodehond voor 11-jarige meisjes
1976
Vaccinatie tegen mazelen
1987
Combinatievaccin tegen bof, mazelen en rodehond (jongens en meisjes)
1993
Vaccinatie tegen Haemophilus influenzae type b-ziekte (Hib)
1999
Startleeftijd vaccineren van drie naar twee maanden
2001
Revaccinatie tegen kinkhoest voor 4-jarigen met acellulair vaccin
2002
Vaccinatie tegen meningokokken C-ziekte (geboren vanaf 1-6-2001)
2003
Vaccinatie tegen hepatitis B voor risicokinderen
2003
Combinatievaccin tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio en Hib (DKTP-Hib)
2005
Vervanging DKTP-Hib voor baby's door DaKTP-Hib (met acellulaire kinkhoestvaccin)
2006
Vaccinatie tegen hepatitis B binnen 48 uur na geboorte voor baby's van moeders met hepatitis B
2006
Combinatievaccin tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio, Hib en hepatitis B voor risicokinderen
2006
Vaccinatie tegen pneumokokkenziekte, 7 typen
2006
Combinatievaccin tegen difterie, kinkhoest, tetanus en polio voor 4-jarigen
2008
Vaccinatie tegen hepatitis B voor kinderen met syndroom van Down
2009
Vaccinatie tegen baarmoederhalskanker voor 12-jarige meisjes (geboren vanaf 1997)
2011
Vaccinatie tegen pneumokokkenziekte van 7 naar 10 typen
2011
Vaccinatie tegen hepatitis B voor alle baby's (geboren vanaf 1-8-2011)
2013
Vaccinatie tegen pneumokokkenziekte (10 typen) van 4 naar 3 inentingen
2014
Vaccinatie tegen HPV van 3 naar 2 inentingen
Laatst gewijzigd januari 2015

Dus waar kinderen tegenwoordig mee ingespoten worden, dat is niet eerder in de geschiedenis zo veel, zo vaak, zo vroeg geweest -O-

En het einde is waarschijnlijk nog (lang) niet in zicht, dikke kans dat het niet lang meer duurt voordat het volgende vaccin wordt toegevoegd...tegen de levensgevaarlijke ziekte waterpokken :P

Overigens zie ik hier de nieuwste goudmijn nog niet tussen staan, dat ze de HPV prikken nu ook willen gaan slijten aan jongens....kassa *\o/*

En decennia geleden al kregen ouders van een kind dat pittig reageerde op de DKTP prik van dokters te horen dat het vooral de Kinkhoest-component leek te zijn die een rotzak was...en bovendien dubieus qua werking. In de praktijk is er altijd al controversie geweest.

Alleen het wordt veelvuldig uit de media gehouden. Niet zo raar ook want als iemand maar een mogelijk als kritisch op te vatten stuk publiceert dan krijgt die een bàk ellende over zich heen :=

Mis in deze lijst pokken, ik ben pokken gevaccineerd en vele ouderen met mij.. later werd dat niet meer gedaan. Kortom er zijn ook dingen af gehaald. Ben van de DKPT generatie die wel ook rubella en mazelen kreeg.

Stel ze maken een goed vaccin tegen waterpokken en bv Pfeiffer, indien die vaccins hun voordelen zwaarder wegen dan zijn nadelen zou ik er voor open staan.

Kritisch zijn is goed, echter dan moet er wel betrouwbaar onderzoek aan ten grondslag liggen, wat controleerbaar en herhaalbaar is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:27

Een vaccin tegen pfeiffer zou fantastisch zijn! Had me veel ellende bespaard kunnen hebben...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:50

Damned schreef:
Een vaccin tegen pfeiffer zou fantastisch zijn! Had me veel ellende bespaard kunnen hebben...

Je kan wel raden waarom ik hem noemde :o :D , had dat ook graag gemist :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 17:53

FirebirdM schreef:
pmarena schreef:

Ik denk dat dat er ernstig vanaf hangt wat je probeert te bereiken.

Sec bekeken: als wetenschapper moet je echt tot de ábsolute top behoren wil je op bol.com een autobiografie te koop hebben staan, en meestal gebeurt dat alsnog gewoon niet. Mensen die kaartjes kopen om een lezen van jou bij te wonen, andere boeken schrijven, of betaalde optredens in tv-shows zijn ook niet aan de orde.

Wel aan de orde: continu moeten vechten voor je bestaansrecht (ja, echt), je ideeën die permanent onder vuur liggen van alle kanten (want dat is wetenschap), niks wat makkelijk gaat, weinig verdienen vergeleken bij wat je elders had kunnen krijgen. Zeker als middenmoter, want echt succesvol kan je haar niet noemen, en dan is het een keiharde wereld om in te moeten overleven.

Als iemand zich dan zou willen profileren als anti-vaccer, zijn er een aantal dingen die bijdragen aan hun bestaansrecht. Ten eerste helpt het ontzettend als de hele medische/wetenschappelijke community je uitkotst, want dat versterkt het idee dat je een klokkenluider bent. Ten tweede kan je alle wetenschappelijke argumenten daardoor wegwuiven, want dat komt immers van die groep die erop uit is om jou kapot te maken. Ten derde helpt het dat je ooit deel uit gemaakt hebt van die wereld, omdat je je dan kan beroepen op autoriteit en het kennen van waar je tegen ageert.

Kort samengevat kan ik me geen betere strategie bedenken om te ontsnappen uit een matig succesvolle carrière, voor jezelf een baan te creëren en het dan zo te spelen dat je min of meer onaantastbaar bent in de ogen van je gevolg. Ja, je helpt je oude carrière om zeep, maar dat was er toch al een die moeilijk liep, en het helpt je enorm vooruit!

Zodra je die stap maakt kan je het overigens ook wel vergeten om onderzoek te doen, onderzoek kost miljoenen euro's voor apparatuur en spullen die je niet zelf even kan financieren. Dan ben je dus beperkt tot lezingen, boeken en tv-shows, dat is niet meteen omdat je graag naar buiten wil treden. Je kan niet anders meer...

Bedankt voor je serieuze reactie :)

En ook helemaal begrijpelijk wat je vertelt :j Uiteraard kan het zo verlopen voor iemand.
Dat er een nieuw pad gekozen wordt waar list & bedrog toegepast kunnen worden voor het eigen gewin.

Maar het kan ook gewoon een volgen zijn van een innerlijke drang om het juiste te doen.
Die vervolgens dan wellicht weer goed uitpakt omdat je daar ook nog van kan leven omdat mensen willen horen wat je bevindingen van je nieuwe onderzoek zijn.

Dat er veel interesse is naar uitleg over het tot stand komen van de negatieve kanten van vaccinatie komt dan denk ik wel doordat mensen met eigen ogen zien dat er dingen fout gaan. Die zijn dan benieuwd hoe dat kan want men zegt toch dat het veilig is? En als er dan experts zijn die daar (óók vanuit wetenschappelijk onderbouwde) theorieën over hebben dan ben je daar benieuwd naar. Omdat je met je eigen ogen dingen ziet gebeuren die volgens de gedoodverfde experts niet bestaan. Uit die hoek zul je dus geen verklaring krijgen.

Alleen... dat wetenschappelijke argumenten wegwuiven is iets wat ik eigenlijk niet zo zie gebeuren?
Men duikt er alleen wat dieper in waardoor blijkt dat er nog een heel al dan niet ontgonnen gebied achter de geldende theorieën zit :)

En anti-vaxxers zijn het over het algemeen al helemaal niet -O-

Dat is ook weer zo'n flauwe dooddoener om iedereen die hardop de veiligheid van de vaccins ter discussie durft te stellen meteen maar weg te zetten als anti-vaxxers. En dat gebeurt echt massaal.

De kritische mensen zouden het allerliefste VEILIGE vaccins willen.
Zijn over het algemeen helemaal niet tegen vaccineren op zich :)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:01

pmarena schreef:
maaikemuis schreef:
Eigenlijk kan ik in deze discussie maar 1 ding bedenken. Aan de ene kant 50 jaar wetenschap, met zware studies, levensreddende medicatie en vooruitgang in de levensstandaard en aan de andere kant ouders.

Daarmee vat je het inderdaad goed samen maaikemuis +:)+

En aan de andere kant ouders en behandelaars die PRAKTIJK ervaringen hebben.
Die eigenlijk niks te winnen hebben met het openbaar proberen te maken van het probleem.
Sterker nog: ze krijgen er vooral héél veel gezeik door over zich heen want wat ze zeggen is allemaal niet waar want als het zo zou zijn zouden de instanties dat echt wel toegeven :j

We gaan steeds weer diezelfde lus in:

Problemen die in de praktijk duidelijk zichtbaar zijn en onder tafel geschoven worden door degenen die de bevolking juist zouden moeten beschermen.

Ook nog nadat ze n.a.v. wetenschappelijk onderzoek een bevestiging van het probleem en de oorzaak onder ogen hebben gekregen.

En ondertussen worden de mensen die het probleem onder de aandacht proberen te brengen, niet geloofd en voor alles wat niet fraai is uitgemaakt.

Voortschrijdend inzicht dat niet geaccepteerd wordt want zaken bekend maken zou gróte problemen geven. En ondertussen vallen er nieuwe slachtoffers.... uiteindelijk komt het boven water.... groot schandaal, schok, men is verbijsterd en spreekt er schande van.

....En vervolgens hobbelt de meerderheid van de bevolking blijkbaar weer vrolijk vol vertrouwen achter de zelfde instanties aan, op naar het volgende schandaal *\o/*

En zo ploeteren we maar voort.

Was het maar zo dat ik dit uit mijn duim zoog :)
Maar doe ermee wat je wilt. Ik zie de aluminium hoedje reacties vol verwachting tegemoet :P

Pmarena:
Sinds 2004 vaccineer ik geen enkel dier meer. Geen paarden, honden en katten. Ik ben van mening dat de natuurlijke afweer bij mens en dier hoger is dan de gekunstelde afweer door vaccinaties.

Na de BMR prik die onze zoon kreeg toen hij 14 maanden oud was ontwikkelde hij autisme.

Een kleindochter van een naaste vriendin moest de BMR prik zelfs met de dood bekopen.
's Ochtends kerngezond naar het consultatiebureau. Na de prik kreeg ze koorts en 's avonds rond 12 uur is ze overleden.

Een neefje van ons, op de leeftijd van ongeveer 14 maanden kreeg ook de BMR prik. Tot dan toe alleen maar soms last van zijn amandelen. Na de prik ontwikkelde hij hoge koorts. Werd ontzettend ziek en kreeg in het ziekenhuis zijn 1e toeval. Dat werden er steeds meer en hij is nu zwaar epileptie patient. Voor de BMR prik nooit last van gehad. In geen van beide families komt epileptie voor.

Louis Pasteur heeft de vaccinaties uitgevonden. Zijn collega Belchamp beweerde dat gezonde voeding veel belangrijker was om een lichaam gezond te houden dan te vaccineren. Pasteur heeft pas op zijn sterfbed toegegeven dat vaccins eigenlijk niet werken maar toen zag de Big Farma al dollartekens.
Door betere voeding, betere hygiëne en riolering waren diverse ziektes al drastisch afgenomen. Dat was net voor de vaccinaties erin kwamen. Big Farma beweerd nu dat vaccinaties levensreddend zijn maar zijn dat dus niet.
Het Mexicaanse griepvaccin bevatte zelfs kwik. Terwijl kwik al jaren verboden is in onkruidbestrijdingsmiddelen mocht het nu ineenen wel weer in vaccins.
Diverse kinderen hebben in Nederland en andere Europese landen narcoleptie ( slaapziekte) opgelopen door deze vaccinatie. Het was al van te voren bekend dat dat risico aanwezig was !
En wat is er gebeurd met de overgebleven vaccins? Die zijn afgevoerd als zwaar chemisch afval.

De aluminiumhydroxide kan heel makkelijk via de bloedbaan ( BB bloed,brein barriere) de hersenen in komen en kan daar wel degelijk schade ontwikkelen.
Een kennis van mij heeft zeer direct contact met vooraanstaande medische onderzoekers van grote universiteiten in Italie en Vancouver op het gebied van vaccinatie schade. Ik heb zelfs onderzoeksrapporten van deze onderzoekers mogen inzien. Het is schrijnend wat vaccinaties kunnen veroorzaken.
Ik heb verschillende foto's gezien van de hersenen van kinderen die overleden zijn na een vaccinatie. Vooral de HPV vaccins zijn berucht daar ze veel extra aluminumhydroxide bevatten.
Deze stof vreet o.a. de myelineschede aan van de frontaalkwab in de hersenen. De myelineschede is een beschermlaag die op diverse plekken rondom de hersenen en om zenuwenbanen zit ter bescherming.

De myelineschede van de frontaalkwab op de foto's van gezonde kinderen met name kinderen die niet gevaccineerd zijn zag er net zo mooi gaaf uit. De beschadigde myelineschede's zagen er uit alsof ze door muizen overal waren aangevreten.
Deze buitenlandse onderzoekers mogen het woordje aluminiumschade niet eens gebruiken in hun bevindingen want dan zijn ze hun baan kwijt :(
Dus ik vind het niet zo gek dat autisme in verband gebracht wordt met vaccinatieschade.
Hieronder wat er geregeld wordt in de frontaalkwab.

Frontaalkwab:

Ook voorhoofdskwab genoemd. Dit is de grootste van de vier hersenkwabben en neemt eenderde deel van de totale hersenschors in beslag. Dit deel van de hersenen wordt gezien als het meest geavanceerde deel, verantwoordelijk voor het menselijke zelfbewustzijn.

Het voorste gedeelte van de frontaalkwab is de prefrontale cortex. Dit deel ligt direct achter het voorhoofd en is verantwoordelijk voor cognitieve, emotionele en motivationele processen, zoals plannen, impulsbeheersing en doelgericht handelen. Dit worden ook wel de executieve functies genoemd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:11

Wauw wat bijzonder dat jij weet wat Pasteur op zijn stervensbed in 1895 heeft gezegd!!

Echt serieus door dit sport beweringen kan je rest wat je schrijft al niet meer serieus nemen.
Schrijf dat soort onzin gewoon niet op als je jezelf niet per direct wil diskwalificeren en voor schut wil zetten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:15

Realiseer je ook dat 14maanden een leeftijd is waarop autisme
Vaker wordt opgemerkt in de ontwikkeling. Er is 0,00000000 bewijs dat autisme wordt veroorzaakt door vaccineren.
Believe What you want to believe maar alsjeblieft deze twee ramdomly picked onderdelen van je betoog zijn zo bizar dat je niet serieus te nemen bent.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:27

henny_w schreef:
Deze stof vreet o.a. de myelineschede aan van de frontaalkwab in de hersenen.

Sinds wanneer heeft een hersenkwab een eigen myelineschede?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:31

_lautje_ schreef:
Realiseer je ook dat 14maanden een leeftijd is waarop autisme
Vaker wordt opgemerkt in de ontwikkeling. Er is 0,00000000 bewijs dat autisme wordt veroorzaakt door vaccineren.
Believe What you want to believe maar alsjeblieft deze twee ramdomly picked onderdelen van je betoog zijn zo bizar dat je niet serieus te nemen bent.

Inderdaad, het is niet omdat het ervoor niet opgemerkt is ( wat niet raar is, want niet elke vorm van autisme kan je zo vroeg zien), dat hij dit al niet had vanaf geboorte.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:35

Autisme ontwikkel je niet, dat heb je of dat heb je niet. Dat krijg je niet ineens en zeker niet door een vaccinatie.
Als je weet waar je naar moet kijken zie je het trouwens ook al met zo'n 2maanden.

En verder een hoop geroep met een hoop moeilijke woorden wat verder niet echt ergens over gaat.
Een frontaal kwab heeft geen eigen myelineschede.
Vaccinaties worden niet in de bloedbaan gezet dus daar komt geen aluminium in door wen vaccinatie.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:37

henny_w schreef:
De aluminiumhydroxide kan heel makkelijk via de bloedbaan ( BB bloed,brein barriere) de hersenen in komen en kan daar wel degelijk schade ontwikkelen.
Een kennis van mij heeft zeer direct contact met vooraanstaande medische onderzoekers van grote universiteiten in Italie en Vancouver op het gebied van vaccinatie schade. Ik heb zelfs onderzoeksrapporten van deze onderzoekers mogen inzien. Het is schrijnend wat vaccinaties kunnen veroorzaken.
Ik heb verschillende foto's gezien van de hersenen van kinderen die overleden zijn na een vaccinatie. Vooral de HPV vaccins zijn berucht daar ze veel extra aluminumhydroxide bevatten.
Deze stof vreet o.a. de myelineschede aan van de frontaalkwab in de hersenen. De myelineschede is een beschermlaag die op diverse plekken rondom de hersenen en om zenuwenbanen zit ter bescherming.

De myelineschede van de frontaalkwab op de foto's van gezonde kinderen met name kinderen die niet gevaccineerd zijn zag er net zo mooi gaaf uit. De beschadigde myelineschede's zagen er uit alsof ze door muizen overal waren aangevreten.
Deze buitenlandse onderzoekers mogen het woordje aluminiumschade niet eens gebruiken in hun bevindingen want dan zijn ze hun baan kwijt :(
Dus ik vind het niet zo gek dat autisme in verband gebracht wordt met vaccinatieschade.
Hieronder wat er geregeld wordt in de frontaalkwab.

Nu ben ik toch serieus wel enorm benieuwd naar die foto's... Linkje?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 18:38

Bedankt voor je reactie Henny en wat goed dat je die hier durfde te plaatsen, en de moeite wilde nemen +:)+
Ik weet heel zeker dat veel meer mensen je reactie kunnen waarderen, ook al zeggen ze dat niet in het topic omdat ze geen zin hebben om openbaar afgebrand te worden. Groot gelijk! Ik reageer ook alleen maar omdat ik de TS ben :roll:

Oef jullie familie heeft wel bijzonder veel pech gehad zeg, wat verschrikkelijk... :(:)

Dat narcolepsie gebeuren daarvoor hebben enkele families de Nederlandse staat aangeklaagd meende ik een poosje terug op de radio te horen? Of hoe zit dat precies...?

Ik ben ook wel benieuwd of het Lareb nog aan de door jou omschreven "gevallen" (excuus, ik heb even geen mooier woord voorhanden) te pas is gekomen?

Jullie medeleven is trouwens hartverwarmend Lautje en anderen! -O-

De opmerkingen over autisme dat er "ineens" is... daarmee gaan jullie steeds weer voorbij aan de constante vergelijkbare verhalen van duizenden ouders, nog maar een keer:

- kind is gezond
- ontwikkeld normaal
- loopt al wat los
- praat al wat woorden of zelfs zinnetjes
- geniet van contact met ouders en anderen en zoekt dat contact ook zelf
- snapt al heel veel
- reageert op de eigen naam
- kijken je gewoon recht in de ogen
- zijn lekker ondernemend / onderzoekend

Na de vaccinatie verdwijnen dit soort zaken plotseling als sneeuw voor de zon.

En dan gaan jullie doodleuk beweren dat dat normaal is dat een kind zo achteruit gaat?
Het is niet eerder opgemerkt omdat het kind het eerder niet had!
Laatst bijgewerkt door pmarena op 12-11-16 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt