Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:59

Ik ken het niet, maar ja mag ook niet hebben. Op sportschool hebven ze grote zwarte bussen met lekkere smaken. Witte chocola aardbei, bosvruchten, vanille, banaan enz.

Tova jij bent dus dichtbij gebleven. Ik ben water overgestoken. :) goede begeleiding voor diegene die wedstrijden doen.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 09:01

karuna schreef:
Ik ken het niet, maar ja mag ook niet hebben. Op sportschool hebven ze grote zwarte bussen met lekkere smaken. Witte chocola aardbei, bosvruchten, vanille, banaan enz.

Tova jij bent dus dichtbij gebleven. Ik ben water overgestoken. :) goede begeleiding voor diegene die wedstrijden doen.

Mijn moeder sport er ook, door haar ben ik begonnen met krachttraining, al ben ik een stuk fanatieker als haar :P

Voor wedstrijden ga ik op zoek naar een coach, die mag van mij wel wat verder weg zitten. Maar ik wil wel graag blijven trainen bij mijn eigen sportschool.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:26

Tova schreef:
@Karuna, ik train bij Astrids Aerobic's in Doesburg.

@xdniesje Eind januari/begin februari ben ik klaar met mijn opleiding, dus heb ongeveer twee maanden tot de JBC. Nu lekker door met spieren opbouwen (en lekker eten *\o/* )

Aha oke!
hihi, geniet er nog maar lekker van!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:35

Vanmorgen naar de sportschool van mijn nichtje geweest voor een vetmeting. Daar werd een vier-punts meting verricht (biceps, triceps, rug en buik) en volgens de jongeman die dit deed kwam ik op 21,6% terecht. Toch wel een verschil met de plusminus 28,8% die mijn weegschaal aangeeft. Met een zeven-punts-meting zouden de resultaten nog eens compleet anders uit kunnen vallen?

Nu bezoek ik aankomende vrijdag een vriendin in Etten-Leur en denk er over na om dan ook eens bij Health Advies Breda binnen te lopen, als ik toch in de buurt ben. Hier was er toch ook iemand geweest. Hoe zijn die ervaringen tot nu toe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 03:58

MoonWencke schreef:
Vanmorgen naar de sportschool van mijn nichtje geweest voor een vetmeting. Daar werd een vier-punts meting verricht (biceps, triceps, rug en buik) en volgens de jongeman die dit deed kwam ik op 21,6% terecht. Toch wel een verschil met de plusminus 28,8% die mijn weegschaal aangeeft. Met een zeven-punts-meting zouden de resultaten nog eens compleet anders uit kunnen vallen?

Zonder verdere informatie zou ik meer waarde hechten aan de 4-punts meting dan aan de resultaten van je weegschaal. Die huis-tuin-en-keuken-weegschalen staan erom bekend onbetrouwbaar te zijn.
Een 7-punts meting zou andere resultaten kunnen geven indien de spreiding van het vetweefsel bij jou persoonlijk sterk afwijkt van het gemiddelde.

Kijken naar vergelijkingsfoto's wil ook vaak nog wel helpen om een beter idee te krijgen hoe hoog je vet% ongeveer zou zijn.

Voor vrouwen:
Afbeelding

En:
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:13

21.6 is aardig laag. :j

Die fotos zijn ook niet helemaal juist -O- ik zou een vetpercentage hebben van 41 % op een dergelijke weegschaal. maar zie er op mijn buik na eerder uit als de 35 % van de tweede foto en 25 % van de eerste. Alleen dan geblokt kwa bouw als een man en niet elegant vrowelijk dus. BovenBenen hebben nog wat molligheid. Rug/armen/schouders zijn aardig droog aan het worden. Kuiten idem. Alleen mijn buik is een drama. Door eerdere medicatie en darmproblemen waardoor het is geweest aankomen afvallen aankomen afvallen in korte ijd veel plus en min. Daardoor is buikwand uitgezakt en volledig uit model. Waar helaas niks aan gedaan kan worden ivm trombose risico.

Irritant, lastig, zit soms best in de weg, naar om te zien maar zal er mee moeten leven omdat er toch niks aan te doen is. -O-

Liedje

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:27

De foto's spreken elkaar ook wat tegen, komt niet helemaal overeen. Komt vast ook doordat iedereen een andere vetverdeling heeft en dat is denk ik ook wat jij bedoelt, karuna?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:39

Ja dat klopt. De bovenste 30 % foto lijkt een hoger percentage te hebben dan de 35 eronder. Geen idee waar mijn vet ergens verstopt zit. :+ Ziekenhuis dietiste deed altijd 7 punts meting, sportschool meet met een schaal. Hoe ik er ook uitzie kwa bouw of gewicht in kilos de vetmetingen zijn altijd hetzelfde. Waar dietiste dus ook niks van snapt de laatste paar maanden, en ook sportschool krabt achter de oren. kwa kledingmaat zit ik nu twee tot drie maten kleiner dan ik zat voor ik kon trainen. Maar kwa kilos en vetmeting en vocht verhouding blijf ik staan waar ik bijna al stond. Ach zo zie je maar cijfers zeggen ook niet alles

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:46

Nee, zeker niet. Foto's zeggen veel meer. En cm's :j En spiegel i.c.m. foto's van ervoor. :P

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:30

Apart, Karuna! Zolang je maar lekker in je vel zit. Dat is toch het belangrijkste :)

Centimeters vind ik lastig, omdat je dan wel altijd rond hetzelfde punt moet meten. Gaat makkelijker met z'n tweeën, maar ik heb niemand die ik kan vragen. Foto's maak ik iedere week (behalve dit en volgend weekend) en daar is toch wel wat verandering te zien. Nu na drie maanden weer bij mijn ouders en kreeg in ieder geval al aardig wat complimenten, omdat ik er goed uitzie. Maar ik zit dan ook wel goed in mijn vel nu, dus straal het uit :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:38

Moonwecke dat is toch altijd fijn om te horen. Dat je er goed uitziet. *\o/* en lekker in je vel zitten doet toch al veel voor een mens.

Daarom. :) Heb jaren geleden gewicht in kilos al losgelaten. Kan er toch weinig aan doen. Ik beweeg zoveel als mijn lijf het toelaat. Kwa eten kan ik niet veel inleveren of aanpassen vanwege die stomme voedselallergie en ik al moet blijven eten om voldoende stoffen binnen te krijgen. En met een paar dwarse darmen en af en aan prednison je model toch al kansloos is. :')

Al moet ik zeggen dat die extra eiwitten (die ik helaas soms domweg vergeet) wel nodig heb en mijn spieren er duidelijk blij mee zijn.

Verder ach ik heb gewoon een wat ongelukkige bouw. Zelfs in mijn puberteit en erkend ondergewicht zag ik eruit als een geblokt propje met overgewicht. :+ kan er niet mee zitten. Alleen ik houd niet van kleren kopen maar zal binnenkort toch weer moeten. Meeste shirts verzuip ik in. Zelfs die ik in oktober gekocht heb zijn nu al weer wat te groot. Voordeel is wel dat wat kleren die ik nog had liggen nu wel weer passen of zelfs te groot worden. :')

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:46

Ik heb laatst mijn eerste meting gehad. Gewicht 77.8 kg, vetpercentage 28.8%, buikvet 2%, spiermassa 51 kg.
Als ik naar die foto's kijk pas ik in het eerste plaatje bij 20% en bij de tweede bij 25%. Volgens de metingen ligt het dus hoger. Hoewel ik wel enigszins twijfel aan de meting, gezien het gewoon op een weegschaal staan was waar vervolgens een bonnetje uit komt rollen met je waarden. Hier lees ik over 4 en 7 punts metingen, maar hoe gaat dat in zijn werk dan?

In ieder geval heb ik nu een uitgangspunt. Als ik maar omlaag ga in percentage en in de spiegel verandering zie, dan ben ik tevreden.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:54

4 en 7 punts metingen meten huidplooien met een tang. Nog kan hier tussen verschillende instructeurs veel verschil tussen zitten.

Met een ontleding ben je pas echt volledig op de hoogte (maar hé dat doen ze alleen als je dood bent). Met een DEXA scan kom je in de richting, maar dat is een prijzige aangelegenheid. Wel leuk om eens een keer te doen, vond het nuttig qua inzichten over vetverdeling/botdichtheid/spiermassa :j

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:37

Op vakantie kon ik dat laten doen, maar vond het ook een beetje veel geld. Gisteren was ik bij een vriendin in de buurt van Breda op bezoek, dus toen zijn we even bij Health Advies binnengelopen. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:27

Wat een stilte hier!
Hoe gaat het met jullie?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:54

Goed! 3e week bij de sportschool nu. 4x per week daar en heb het goed naar mijn zin. Donderdag meting en weging gehad. Was ook weer vooruit gegaan! Nog 3 weken tot de laatste meting en weging van de challenge :D dus even knallen nog! En daarna gaan we lekker verder

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:44

Hier ligt het een beetje stil. Druk, druk, druk en veel weg, dus ben niet meer zo vaak in de sportschool te vinden, maar dat is vanaf volgende week hopelijk weer anders. Denk dat ik dan ook mijn planning van HAB heb en daarmee aan de slag kan gaan.

Hoe gaat het bij jou, dnies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 02:55

Vanwege drukte gestopt met de sportschool en een powerrack opgebouwd midden in de huiskamer (nieuwe huis is pas volgende maand klaar waar er een aparte kamer beschikbaar voor is). Nu doe ik mijn deadlifts, squats, benchpress, rows, pullups, etc lekker thuis (scheelt weer in de reistijd).

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:12

Ik heb vrijdag voor het laatst getraind(full body). Ga morgen pas weer trainen, een aantal dagen naar Barcelona geweest, gister koningsdag gevierd en vandaag geen tijd om te trainen dus morgen ochtend weer *\o/*

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:34

Gaaf enzino!
Goed bezig Loez! Zet 'm op die laatste paar weken!
Barcelona is leuk! Heb je het daar leuk gehad? Hoe was het weer?

Hier gaat het trainen en diëten goed. Ik hou me braaf aan mijn schema's en ik zak ook in mijn vetpercentage en zie steeds meer lijnen verschijnen.

Wel zie ik die wedstrijd helemaal niet meer zitten, zie er meer tegenop dan dat ik er zin in heb.
Ik heb voor deze wedstrijd gekozen omdat er maar 4 klassen aan mee doen en het dus lekker snel gaat en ik niet heel de dag doodzenuwachtig hoef te zijn. Nu hebben ze het gewijzigd in een volledige wedstrijd met 20 klassen en dus ook meer lengte categorieën. Vind ik echt niet grappig en ik heb een hekel aan grote groepen mensen in mijn buurt :o

Dus ik denk er over om de wedstrijd niet te gaan doen, maar uiteraard wel verder te bouwen. Scheelt ook weer een hele hoop centjes.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:14

Ik ben een week naar New York geweest waar m'n voedingsschema compleet in duigen is gevallen, en daarbij elke dag bijna 20km gelopen. Die week erna thuis alles weer opgepakt, en een motivatie had ik joh! Het ging ook echt zo goed (alleen de spierpijn is ondertussen nog steeds niet weg haha). Helaas heeft Koningsdag wederom roet in het eten gegooid (bijna letterlijk), ik baal ook best wel eigenlijk. Voor mijn gevoel is afgelopen week echt voor niks geweest, omdat ik het in 1 dag vergooid heb. En vanavond gaan we waarschijnlijk weer slecht eten, omdat we visite krijgen en we buiten de deur eten. Iemand toevallig een tip voor dit soort situaties? Ik kan ook niet echt een (goedkoop) restaurant vinden waar ik weet dat ik de juiste macro's binnenkrijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:50

Cocodox schreef:
En vanavond gaan we waarschijnlijk weer slecht eten, omdat we visite krijgen en we buiten de deur eten. Iemand toevallig een tip voor dit soort situaties? Ik kan ook niet echt een (goedkoop) restaurant vinden waar ik weet dat ik de juiste macro's binnenkrijg.

Het makkelijkste is om gewoon niet uit eten te gaan. Helaas is dat niet zo gezellig.

Wat ik je kan aanraden: bouw je maaltijd op rond proteïne en combineer dat met vet OF met koolhydraten. Als je een vet stuk vlees hebt (proteïne en vetten) dan laat je de aardappels of patat weg, maar als je een kipfilet kiest dan neem je een gepofte aardappel zonder de boter. Kies een starter met veel groente (salade) of rijk in proteïne (carpaccio) en neem wat koffie of thee als toetje in plaats van een stuk taart.

En het kan ook niet heel veel kwaad om eens een keertje te relaxen en lekker te eten waar je trek in hebt. Dat doorbreekt de sleur en geeft je extra motivatie je daarna beter aan je dieet te houden. Ik neem aan dat je ook "junk" dagen hebt, maak dit dan die dag.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:47

xdniesje schreef:
Gaaf enzino!
Goed bezig Loez! Zet 'm op die laatste paar weken!
Barcelona is leuk! Heb je het daar leuk gehad? Hoe was het weer?

Hier gaat het trainen en diëten goed. Ik hou me braaf aan mijn schema's en ik zak ook in mijn vetpercentage en zie steeds meer lijnen verschijnen.

Wel zie ik die wedstrijd helemaal niet meer zitten, zie er meer tegenop dan dat ik er zin in heb.
Ik heb voor deze wedstrijd gekozen omdat er maar 4 klassen aan mee doen en het dus lekker snel gaat en ik niet heel de dag doodzenuwachtig hoef te zijn. Nu hebben ze het gewijzigd in een volledige wedstrijd met 20 klassen en dus ook meer lengte categorieën. Vind ik echt niet grappig en ik heb een hekel aan grote groepen mensen in mijn buurt :o

Dus ik denk er over om de wedstrijd niet te gaan doen, maar uiteraard wel verder te bouwen. Scheelt ook weer een hele hoop centjes.

Barcelona was super, was iedere dag 20 graden. Veel van de stad gezien en nog een middag aan het strand gelegen!

Hm, minder dat ze de wedstrijd gewijzigd hebben! Kun je niet rustig door trainen en dan op het laatste moment beslissen? Dan heb je iig geen tijdsdruk.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:49

Enzino, wat een fijne reactie zeg, ik heb hier echt wat aan. Dankjewel!! :)

Helaas heb ik afgelopen periode teveel gerelaxt. Dus dat doe ik ook zeker nog, alleen juist omdat het wat uit de hand is gelopen vind ik het erg lastig om dan nu weer mee uit eten te gaan. Helaas is dit er eentje die ik ook gewoon niet kán afzeggen. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik soms niet (weer) tegen de buitenwereld wil zeggen van "nou is het klaar hoor, ik heb een schema". Je krijgt dan toch vaak een weerwoord in de zin van "ongezellig, een keertje kan wel". Maar een keertje... als 3 vrienden dat in 1 week zeggen, uhm... :+

Ik vind het echt bizar lastig merk ik := hoewel ik er wel echt vol voor wil gaan maar telkens die obstakels tegenkom. Dat is echt het moeilijkste aan een voedingsschema, de invloeden van je naasten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:53

Wat Enzino aangeeft inderdaad :) Met uiteten kun je alsnog prima op je voeding letten!
Wij gaan graag naar World Kitchen. Soort all you can eat. Maar daar heb je ontzettend veel soorten vis, kipfilet, salades, noem het maar op en ze hebben het. Hierdoor kunnen we heel fijn uiteten en toch opletten. Gewoon lekker water drinken en genieten van je eten!

Maar door gewoon op je keuzes te letten kun je prima uit eten. En iets lekkers mag best een keer hoor! Anders houdt je het écht niet vol. Streng zijn voor jezelf prima, maar je mag rustig een keer afwijken hoor!