Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:07

CharlotteJay schreef:
MarliesV schreef:
Omg Meintje....

Hier dag nr 1 en het viel me erg mee. Eerste keer beetje prutsen om hem uit te klappen maar niet vervelend. Benieuwd hoe het vannacht gaat.

Vriendlief vind het wel interessant maar heeft zo zijn bedenkingen ;
Als je maar niet denkt dat ik zin heb elke dag de lakens te verschonen.
Steeltje afknippen straks heb je lekkage drup drup drup
En als je maar weet dat ik er ook geen trek in heb te helpen als je hem niet terug kan vinden _/-\o_

_O- _O- _O- niet ? flauw hoor _O- _O-

Haha, lief is ie hè <3
Ach hij had gisteren een mooie vergelijking:
Het is net als met contact lenzen, je moet er even aan wennen met in en uit doen maar als je eenmaal gewend bent wil je niet meer anders.

Denk dat het wel goed alles omschrijft. Het is nog ff een beetje gepruts maar ik zie wel de voordelen.

Gisteren de hele dag weg geweest van huis (cursus, ziekenbezoek enz). Ben om 6.15 de deur uit gegaan, was om 21.30 weer thuis. Voor de zekerheid in de pauze van half 1 even er uit gehaald, omgespoeld en weer ingebracht maar was zo minimaal dat ik het wel durfde tot ik thuis was.

Laat hem vandaag iig zitten tot ik na 17.00 uur weer thuis ben, misschien zelfs wel tot ik naar bed ga. Maar vanavond voor het eerst er mee te paard dus weet niet of ik dat durf na een hele dag zonder te legen.

Wijslander

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:05

Wil ik eindelijk gaan bestellen, zijn er alleen nog maar doorzichtige en rode, haha! Nog even geduld maar...

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:45

Ik zou juist geen andere willen hebben dan een doorzichtige. Waarom onnodige troep als kleurstoffen in je doos proppen? Plus dat je juist op een doorzichtige het goed ziet als hij niet goed schoon is.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:49

_Mirjam schreef:
Ik zou juist geen andere willen hebben dan een doorzichtige. Waarom onnodige troep als kleurstoffen in je doos proppen? Plus dat je juist op een doorzichtige het goed ziet als hij niet goed schoon is.

Dat zei mijn vriend ook al, zo verstandig! Het kind in mij roept om 1 van die mooie felle kleurtjes haha, maar je hebt gelijk :j

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:33

_Mirjam schreef:

Dit was ook mijn reden! :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:24

ik heb de doorzichtige ook (met glitters {:} :') ) en vind dat juist super handig, zie je goed of je nog even langer moet spoelen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:46

Ik heb mijn claricup binnen gekregen! De grootte valt me echt mee, ik had een joekel van een ding verwacht.
Ik ben wel een beetje bang voor het uitklappen, dat voel zo in de losse hand nogal hardhandig :')

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:02

Ok, jullie hebben me overtuigd hoor! De Me~Luna Shorty classic is besteld :)

Oh, ben heel benieuwd naar jouw ervaring Ashley! Succes met oefenen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:07

Dankje! :D Jij ook alvast!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:28

tja ik ben schoonmaakster van beroep en heb juist wel bewust voor een gekleurde gekozen, die krijg ik echt wel goed schoon hoor :) plus heb altijd van die reinigingsdoekjes in mijn tas zitten :+
volgende week mag ik hem voor het eerst uittesten ik ben erg benieuwd hoe ik dit ervaar aangezien ik meestal die periode onder 750 mg pijnstilling uitzing :x

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:55

Waarom juist een kleur CharlotteJay? Welke ga jij proberen?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:05

Mijn menstruatie is weer telaat maar ben wel al weer vreselijk misselijk
Zodra het doorgebroken is en 1e dag voorbij gaat dat weer weg. Dus hopelijk kan ik snel de cup testen :P

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 06:50

Ik heb ook juist een kleur omdat ik die zooi niet zo hoef te zien, maakt het voor mij iets minder serieus ofzo. Beetje vrolijkheid in de bange dagen :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:50

Betreffende ervaringen: ik had het idee dat mijn menstruatie korter was dan normaal. Dat is een positief bijverschijnsel als dat altijd zo is...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:10

Hier op dag nummer 4 en het gaat eigenlijk prima.

Merk wel dat het uitklappen in de ochtend een dingetje is, vanmorgen 2x opnieuw ingebracht maar ging niet, maar ff in de rondte gewandeld, aangekleed en tanden gepoetst, gevoeld en ja hoor, keurig uitgeklapt, niets van gemerkt :+
Geen idee hoe ik hem kan laten uitklappen anders, heb al lopen wiebelen enz maar krijg er met moeite 2 vingers in en heb dan geen speelruimte meer dus dat schiet niet op. Iemand tips?

Heb een doorzichtige genomen, visueel niet het mooiste maar je ziet wel super goed of je hem schoon hebt, vooral de gaatjes zijn wel een dingetje vind ik, die willen lastig schoon soms. Maar goed, het is ff wennen maar bevalt mij nu al. Nog geen druppel lekkage. Gisteren voor het werk rond 7.00 uur in gedaan, na het werk rond 18.30 weer leeg gemaakt en dat kan prima.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:14

inderdaad juist omdat ik al die troep niet hoef te zien en ik hou van kleurtjes al stop ik m in een donker hol :') :+ ik heb overigens de Meluna Classis M rood met een bolletje

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:47

Ik krijg de cup nu wel ingebracht, nog niet heel diep maar oke, alleen klapt die dus ook niet uit als ik de push down fold of c fold gebruik. heb veel geprobeerd maar lukte niet dus heb het voor vandaag even opgegeven.

morgen op dag 2 van mn menstruatie maar proberen
ga cute cotton nog wel even mailen, ik wil de short erbij aanschaffen maar vraag me af of ik dan de classic of sporty moet nemen. ik heb het idee dat mijn spieren het uitklappen tegenhouden.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:56

Ik ben niet 100% zeker dat doorzichtig niet ontkleurd betekend. Ik heb een roze, aangezien er toen nog redelijk radio stilte over de cup was en niet zoveel info en dit een opklapbare is en ik hem (haar? :+ ) zo kan meenemen en ben regelmatig onderweg, dus komt goed uit.

Volgens mij zijn de kleuren niet zo gevaarlijk, silicone wordt namelijk ook bij voeding gebruikt, dat is ook in kleurtjes.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:00

Eloya schreef:
Ik krijg de cup nu wel ingebracht, nog niet heel diep maar oke, alleen klapt die dus ook niet uit als ik de push down fold of c fold gebruik. heb veel geprobeerd maar lukte niet dus heb het voor vandaag even opgegeven.

morgen op dag 2 van mn menstruatie maar proberen
ga cute cotton nog wel even mailen, ik wil de short erbij aanschaffen maar vraag me af of ik dan de classic of sporty moet nemen. ik heb het idee dat mijn spieren het uitklappen tegenhouden.

En als je hem een kwartslag probeert te draaien als hij niet uit wil klappen? Lukt het dan wel? Bij mij klapt hij anders ook moeilijk/niet uit.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:05

Aria_zz schreef:
Ik ben niet 100% zeker dat doorzichtig niet ontkleurd betekend. Ik heb een roze, aangezien er toen nog redelijk radio stilte over de cup was en niet zoveel info en dit een opklapbare is en ik hem (haar? :+ ) zo kan meenemen en ben regelmatig onderweg, dus komt goed uit.

Volgens mij zijn de kleuren niet zo gevaarlijk, silicone wordt namelijk ook bij voeding gebruikt, dat is ook in kleurtjes.

ik weet ook niet of siliconen orgineel doorzichtig zijn ... of toch wat creme kleurig of melkachtig ...
ik zou echter de regenboog kleuren nog nemen of een gouden als die er waren want tja :') waarom niet zulke leuke kleurtjes die tunnel in proppen ? :') :=

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:59

Een doorzichtige cup zal door het gebruik na verloop van tijd wel wat verkleuren - wat niet betekent dat ie dan niet schoon is :)
Die kleine gaatjes kun je schoonmaken met zo'n dun tandenstoker-ragertje.

Eloya, helpt het als je de vouw bij het inbrengen naar achteren laat wijzen? Of iig, de tegenovergestelde kant van wat je nu probeert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:29

Ik ben nu aan het proefdraaien met mijn claricup! :) Net voor het eerst ingedaan. Ik moet zeggen dat het me echt 1000% meeviel. Ik was ontzettend bang voor het uitklappen, ik had het idee dat dat pijn zou gaan doen, maar dat voelde ik juist helemaal niet. Ik voel hem eigenlijk überhaupt niet, met lopen niet, met zitten niet, heerlijk! Met tampons had ik altijd direct pijn in mijn buik. Ook al een keertje uitgehaald, ging ook erg goed! Alleen het laatste randje is wat gevoelig, maar niet pijnlijk.

Is het gek dat ik me verheug op mijn volgende menstruatie? :') Ik wil hem voor het echie proberen! :P

Claricup is er trouwens alleen in het paars, dus ik heb een paarse!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:52

wat fijn dat hij bevalt! Ik kantel dat laatste randje altijd op het einde zodat hij er schuin uit gaat en ik het zo minder voel. Vorige maand moest ik ook een tampon gebruiken (had andere tas bij me en daar zat m'n cup in) en dat viel me zo enorm tegen! Wist niet meer dat tampons zo niet fijn kunnen zijn! Had ook gelijk meer buikpijn dan voorheen dus op de een of andere manier helpt zo'n cup daar wel echt tegen, heel fijn.

Mijn doorzichtige cup is ook al veranderd (heb hem sinds januari 2015) van kleur, iets valer geworden. Schoonmaken doe ik altijd tussendoor (overdag op het werk) met spoelen en dan 's avonds doe ik hem in een badje met een sopje :j

@charlottejay hoe is zo'n bolletje? ik heb precies dezelfde cup maar dan met steeltje.. en zit nu te twijfelen of ik die van jou ga bestellen

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:54

Felicxa schreef:
En als je hem een kwartslag probeert te draaien als hij niet uit wil klappen? Lukt het dan wel? Bij mij klapt hij anders ook moeilijk/niet uit.

Ik krijg hem niet echt gedraait, maar kan ik nog wel keer proberen

Klijntje schreef:
Eloya, helpt het als je de vouw bij het inbrengen naar achteren laat wijzen? Of iig, de tegenovergestelde kant van wat je nu probeert?

Nog niet geprobeerd, kan ik ook nog wel eens doen

Het probleem is ook dat als het hem bij de vouw vast houd ik op een gegeven moment niet verder kan door mijn duim. en als ik hem onderaan vast houd dan klapt die juist te vroeg uit.

heb wel nog mailtje naar cc uitgedaan

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:11

Wat ik doe als hij niet goed uitklapt, is één vinger erlangs tot aan de rand en dan naast de vouw zeg maar indrukken zodat hij wel uitklapt. Lastig uit te leggen :o maar dan dus met één vinger gewoon de hele rand goed volgen.