Intake met de kraamzorg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:30

Ik denk dat men op eender welk moment spijt kan hebben als je stopt met bv. Ik ben na 5 weken gestopt, niet omdat ik op was, kloven had, geen melk had maar omdat ondanks dat het allemaal vlot ging, mijn zoontje maar niet bijkwam. Hij was na een maand nog altijd onder zijn geboortegewicht.
Samen met dat ik heel veel pijn had aan mijn bekken en ik daar niet de nodige pijnstillers voor mocht pakken omdat ik bv gaf heeft dat geleid tot het stoppen met bv.

Ik heb het daar heel moeilijk mee gehad en heb zelfs na 2 weken het terug geprobeerd maar hij wou niet meer drinken aan de borst.
Maar op dat moment was dat de beste beslissing voor mijn zoontje, en dan moet ik me daar bij neerleggen en dat heb ik gedaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:31

Volgens mij vroeg ze ook geen advies en deelde ze haar ervaring. Ze is al gestopt dus waarom door blijven gaan met "goedbedoelde adviezen"?

dromertje2

Re: Intake met de kraamzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:34

Mijn reactie was geen "advies" maar mijn ervaring met stoppen et bv, juist om haar een steuntje in de rug te geven.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:37

Dat was inderdaad ook mijn bedoeling. Aangezien ik ook een spoedkeizersnede heb gehad en weet wat het is.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:13

Wat blijft dit toch altijd een irritant onderwerp. Ik erger me er dood aan in ieder geval.

Lautje lekker genieten van je meisje!

en mijn mening, t zou mensen sieren als ze dat een ander eens toewensen, ipv alsnog een heel bv commentaar op te stellen. klaar is toch klaar.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 01:05

Dit is toch een topic over kraamzorg? Geen borstvoedingstopic?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 05:51

_love12_ schreef:
Dit is toch een topic over kraamzorg? Geen borstvoedingstopic?

Ze begon daar toch zelf over ?

Trouwens het halve topic gaat er niet meer over?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:07

Youknowme schreef:
Omdat je nooit op een dieptepunt moet gaan stoppen, vooral niet als je er zelf niet 100% achter staat. Een LK is ook maar een mens en die kunnen heb ook wel eens fout hebben, net zoals dat doktoren niet alles direct weten.

Ten eerste denk ik dat bijna iedereen op een (lokaal) dieptepunt stopt en dat niemand zegt: 'hee, het gaat net weer beter, dan is dit een mooi moment om ermee op te houden.'

Ten tweede weet je niet in hoeverre dit het dieptepunt was - wie weet dat de pijn en problemen alleen maar erger geworden waren als ze door was gegaan. Dan is ze wellicht juist op een prima moment gestopt, en heeft ze goed naar haar eigen lichaam geluisterd.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:34

Esplendido schreef:
Iedere moeder bepaalt haar eigen grens. Haar lijf, haar kind, haar borstvoeding. Ik wil daar nooit iemand om veroordelen. Zo was mijn informatie zeker niet bedoeld en ook niet om een schuldgevoel aan te praten. Nogmaals excuses als dat wel zo is overgekomen.

Er lezen hier meer mensen mee en die hebben misschien wel wat aan die informatie, daarom reageerde ik.

Ik heb het idee, dat jij ook in de kraamzorg werkt, maar met de berichten die je plaatst, ondanks dat ze je vraagt te stoppen, laat je een beetje zien, dat je naar mijn mening de kraamvrouw niet altijd goed aanvoelt.
Ik had een droom van een borstvoeding, alles verliep goed, maar ik denk dat als dit niet zo was geweest en jij was bij mij thuis geweest en ik had je gevraagd te stoppen en je had nog zo vaak toch nog weer iets gezegd, dan was je er bij ons thuis absoluut niet meer in gekomen.
En dat zeg ik niet als aanval, maar wel als mijn gevoel en mening bij jouw berichten.
Ze vraagt vriendelijk of je wil stoppen, maar doet dat gewoon niet!
Respect is het allerbelangrijkste voor een kraamvrouw.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:06

Tendance schreef:
Esplendido schreef:
Iedere moeder bepaalt haar eigen grens. Haar lijf, haar kind, haar borstvoeding. Ik wil daar nooit iemand om veroordelen. Zo was mijn informatie zeker niet bedoeld en ook niet om een schuldgevoel aan te praten. Nogmaals excuses als dat wel zo is overgekomen.

Er lezen hier meer mensen mee en die hebben misschien wel wat aan die informatie, daarom reageerde ik.

Ik heb het idee, dat jij ook in de kraamzorg werkt, maar met de berichten die je plaatst, ondanks dat ze je vraagt te stoppen, laat je een beetje zien, dat je naar mijn mening de kraamvrouw niet altijd goed aanvoelt.
Ik had een droom van een borstvoeding, alles verliep goed, maar ik denk dat als dit niet zo was geweest en jij was bij mij thuis geweest en ik had je gevraagd te stoppen en je had nog zo vaak toch nog weer iets gezegd, dan was je er bij ons thuis absoluut niet meer in gekomen.
En dat zeg ik niet als aanval, maar wel als mijn gevoel en mening bij jouw berichten.
Ze vraagt vriendelijk of je wil stoppen, maar doet dat gewoon niet!
Respect is het allerbelangrijkste voor een kraamvrouw.

Ik reageerde met dit bericht niet meer op haar stoppen. Maar juist op de mensen die reageren met vragen waarom ze gestopt is. Of dat ze nog door had moeten gaan. En ik bood nogmaals mijn excuses aan als mijn eerste post verkeerd was overgekomen.

Ik ben geen kraamverzorgende maar heb heel veel contact met vrouwen die problemen hebben met borstvoeding. Als ze informatie en hulp willen krijgen ze die en als ze willen stoppen geef ik gewoon informatie hoe ze dat het beste kunnen doen. Ik vraag nooit of een moeder het zeker weet en vraag ook nooit waarom ze wil stoppen. Ik ga ervanuit dat een moeder zelf zo'n besluit zelf prima kan nemen. En ik heb met regelmaat contact met moeders die willen stoppen soms in de kraamweek en soms na drie jaar en ik vind het allemaal prima.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:44

Ok duidelijk *\o/*
Nu weer lekker verder kletsen?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:25

Haha lijkt me een goed idee. Ik vind het knap dat ze zelf heeft gekozen. Dat wil ik wel ff kwijt. En spijt krijg je echt niet. Als je net zoals ik 8 keer een half uur op een dag aan het kolf apparaat zit denk je ook waar ben ik aan begonnen. Je hebt je best gedaan en volg lekker je mama gevoel doe je het altijd goed.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:53

Voor de duidelijkheid ik vind het hel jammer dat het niet is gelukt en heb mij er ook wel even schuldig over gevoeld. Maar de opluchting was zo groot en mijn kraamtijd in van ene op andere moment 200% leuker geworden door deze beslissing dat ik zeker geen spijt heb.

Wat niet betekend dat sommige reacties niet bijzonder pijnlijk zijn als je midden in de rondvliegende hormonen verkeerd.

Maar goed genoeg er over.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:56

Lautje je bent hoe dan ook een topper +:)+
Blije mama is blije baby

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:58

En dat is het aller belangrijkste Lautje. Hopelijk mag je nu op je roze wolk drijven en volop genieten van je meisje. Het gaat zo snel.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:26

Afgelopen dinsdag uitgerekend en hier ook iemand die absoluut niet uitkijkt naar de kraamweek. Overigens geeft mijn kraamzorg instantie/verzekering 7 dagen maximaal met 2x een verlenging mogelijk van beide 2 dagen.

Ik wou ook graag bevallen in het kraamhuis, Hier echter niet mogelijk want de vk ging daar niet heen. Overigens is hier het kraamhotel alleen voor de bevalling en daarna mag/moet je z.s.m. weer naar huis.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:46

Voor moeders die "de wolk" niet vinden....
Ook dat maakt je geen mindere moeder.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:47

De kraamweek valt echt reuze mee hoor! Echt waar! Tenminste.... meestal.
Je leert zo ontzettend veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:56

Ik vond de kraamweek echt leuk! Alles proberen.. pas toen de kraamhulp weg was viel ik in een gat. En toen bleek ik een PND te hebben. :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:16

Ik ben net toevallig door de kraamzorg gebeld en heb volgende week maandag mijn intake :)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:04

Ik vond het mega gezellig met de kraamverzorgster en de stagiaire, zo gelachen. Maar je wordt wel enorm geleefd die eerste week vond ik. Zelf niet echt fit, maar ook dat alles nieuw is en je opeens verantwoordelijk bent voor 2 minimensjes. Vond eerste nacht thuis best wel wat spannend..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:04

Mn vriend en ik zagen er ook enorm tegenop. Zo n iemand die je de hele week gast vertellen wat en hoe je het moet doen. Zich overal mee gaat bemoeien!! Maar wat was ik blij met ze!!! Ze hebben mij zo veel geleerd en zoveel laten zien. Mij echt overal mee geholpen. Toen mn vriend weer aan het werk ging vond ik het zo fijn dat ze er was s morgens even lekker samen hangen op de bank kopje thee erbij. Even de nacht doornemen. Even mn schrift erbij voor als ik nog vragen had bedacht s avonds en s nachts haha. Even bijkleuren. En dan vroeg ze wat ik nog heel gedaan wilde hebben. De rest wat ze van zichzelf wilde doen deed ze dan er wel omheen. De dingen die ik nog even samen met haar wilde doen deden we dan ook ff samen. Was echt zoooooo blij

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:04

Ik heb 3x geen fijne kraamweek gehad. Bij de eerste was ik zo'n 3 liter bloed verloren en toen ik na 5 dagen naar huis mocht was ik nog steeds beroerd. Daarna kreeg ik hoge koorts.

En bij de tweede en derde voelde ik me top na de bevalling. Maar ik kreeg 2x geen baby mee naar huis. Allebei mijn zoontjes hebben een slechte start gehad, waardoor ze in het ziekenhuis moesten blijven.

En nu probeer ik het niet meer. Een normale bevalling en kraamtijd is duidelijk niet weg gelegd voor mij, haha.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:26

TinkerTreas schreef:
Ik heb 3x geen fijne kraamweek gehad. Bij de eerste was ik zo'n 3 liter bloed verloren en toen ik na 5 dagen naar huis mocht was ik nog steeds beroerd. Daarna kreeg ik hoge koorts.

En bij de tweede en derde voelde ik me top na de bevalling. Maar ik kreeg 2x geen baby mee naar huis. Allebei mijn zoontjes hebben een slechte start gehad, waardoor ze in het ziekenhuis moesten blijven.

En nu probeer ik het niet meer. Een normale bevalling en kraamtijd is duidelijk niet weg gelegd voor mij, haha.

Hoe erg dit ook is. Het heeft niet aan de kraamzorg gelegen.
Maar wel heel erg kl#%+ dat het niet in ieder geval 1 keer een fijne ervaring is geweest!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:18

Tendance schreef:
Voor moeders die "de wolk" niet vinden....
Ook dat maakt je geen mindere moeder.

Precies.

Ik heb ook nooit op die euforische wolk gezeten maar ook nooit tijdens mn zwangerschap.