Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:06

Zijn hier ook mensen die spullen van de lidl hebben gekocht?
Is dat wat? want het is wel erg goedkoop, wilde morgen even kijken of ze nog wat hebben

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:52

Ik sport al jaren in kleding van de Lidl, niks mis mee. Ben vooral ook fan van de hardloopsokken.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:20

IMJ schreef:
Amethyst_ schreef:
IMJ: volgens mij is de evy app niet gratis als je m optimaal wil gebruiken.. Wat je zou kunnen is een andere app downloaden en evy er handmatig in zetten. Ik weet dat dit bij Runkeeper kan, weet niet hoe dit zit bij bv Strava.

Dank! Ik gebruik nu runtastic. Is ook fijn maar geen opbouwschema.

In de OP van het hardlooptopic staat het STR schema uitgeschreven!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:22

Ik heb een sportbroek (eigenlijk meer legging) van de Lidl, zo'n driekwart model.
Hij zakt bij mij steeds af. Ontzettend jammer want verder vond ik hem heel fijn zitten.

Verder uitkijken met fel gekleurd ondergoed eronder, als je gewoon recht blijft staan geen probleem maar als je bukt rekt hij vrij ver uit en zie je onderliggende dingen soms iets te goed (maar dat hebben veel dunne sportbroeken ben ik op Bootcamp les achter gekomen :') )

GerdaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:46

Inheb toevallig vandaag bij de Lidl een setje gehaald, echt mooi spul, een capri broek, zit ook een touwtje in om strakker te maken. En een shirtje, valt ook mooi op de maat, m is echt 42.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:52

Marall schreef:
Vandaag nieuwe schoenen aan laten meten. Een rib uit mijn lijf. Maar super geholpen bij al4runners in Alkmaar. Het zijn niet de mooiste maar voor mijn voeten de beste. Nu hopen dat ik geen blaren meer loop. [ [url=m/HbEZPM.jpg]Afbeelding[/url] ]

saucony! Heb ik ook! Inderdaad niet goedkoop en niet mooi maar ze zitten heel erg goed en lopen heerlijk.
Mijne zijn wel van jaren terug naar heb er destijds Ik denk zo'n 2 maanden op gelopen. Toen stopte Ik. Ik aan laten meten.

Nogmals Dank voor de tip van het schema amethyst!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:06

Ik heb een windjack/hardloopjas van de lidl en sokken. Erg fijn.
De kleding vond ik niks.
Zat niet fijn

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:57

Ik heb sokken van de action, vind ik ook erg fijn. Kleding heb ik van mijn zus gekregen, die heeft een nieuwe sponsor waardoor ze veel kleding over had die ze nu niet meer gebruikt, handig :) Vrijdag ga ik waarschijnlijk met haar naar die sponsor om schoenen te kopen (en eerst op de loopband lopen).

Zondag weer het rondje van 3,6 km gedaan, in 20.20. Ik heb wat tempowisselingen tussendoor gedaan, was wel wat zwaarder maar ging best goed :)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:02

Heb nu trouwens ook een aantal artikelen van Decathlon, sokken en shirts. Ook fijn spul en niet duur.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:00

Gisteren weer lekker gelopen, net geen 5 km met 10,5 gemiddeld. Was best pittig!
Morgen meedoen met een loop techniek groepsles.
Ben benieuwd lijkt me nuttig

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:24

Netjes Kim! Leuk een techniekles, zal inderdaad we nuttig zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:41

van technieklessen kan je zoveel profijt hebben! ik ga vanavond ook weer naar de groepstraining. ik ben benieuwd, schijnt een pittige training te worden

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:20

Goed. Dit doe ik nooit meer. Zou een pittige training worden eb dat werd t. Ik heb enorm staan spugen nadien en mijn knieën en heupen doen flink zeer.
Zwaarte zat m in het tempo. Ik heb 6.8 km gerend in 38 minuten. 3v weken terug liep ik nog 5 km in 37 minuten. ...
De laatste anderhalve km van de training liep ik tussen 2 mannen in die mee allebei bij een elleboog beet hadden en me er letterlijk doorheen gesleept hebben

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:07

Ik heb de sport kleding lijn van MS mode. Ik ben niet slank waardoor de kleding in normale maten vaak afzakt en niet lekker zit. De sport lijn van MS zit perfect en ziet er nog mooi uit.

Vanavond 8,5 km gelopen 11:53 gemiddeld per km. Ik heb gelopen door de duinen en over het strand. Tussen door hardgelopen dan loop ik 7.3 km pu. Ben best trots op mezelf.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:49

Benangelique dat klinkt eerlijk gezegd niet als een goede training, zo overvraag je jezelf toch? Ik denk dat je op die manier blessures in de hand werkt. Waarom ben je in dat tempo mee gegaan?

Marall fijn dat je lekker gelopen hebt, leuk ook door de duinen en over het strand :)

Ik wilde gisteravond gaan lopen maar kwam wat tussen. Hoop dat ik het vanavond red maar ik heb een verjaardag.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:20

Gisteren weer lekker gelopen. Iets van 3.8 in 30 minuten. Misschien niet zo snel, maar wel fijn te merken dat het me makkelijk af ging. Vanavond sporten op stal, morgen paardrijden en een lichte hardlooptraining en dan zaterdag de Night Run! Ik ben er nog niet klaar voor, maar ik hoop dat ik iig niet net voor de bezemwagen uitloop. :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:28

Daan_O, dat klinkt zeker niet als een goede training. Maar ach, heb wel geleerd dat ik in een volgend geval gewoon nee moet zeggen of af moet haken. Heb het wel een aantal keren aangegeven hoor, maar ze sleepten me er toch doorheen. Denk ook niet dat het heel veel kwaad kan om dit een enkele keer te doen?

zucchero, ik moet zondag ook een loopje doen van 5 km. Doe mee met het team van het werk van mijn man. Zij hadden een uitvaller. Ik heb al gezegd dat ik niet bepaald snel ben. Zal blij zijn als ik in 35 minuten binnen ben en dat zal idd ook wel als 1 vd laatsten zijn. Jammer dan, ben nog altijd sneller dan de mensen aan de kant :+

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:37

Zo moet je het zien benangelique, het maakt niet uit dat je laatste wordt want je doet tenminste mee! *\o/*

Training klinkt als een beetje te veel voor je, hopelijk ben je er snel bovenop als je zo snel die 5 km moet gaan doen.

Duinen en strand is vast een goede training, over het (losse) zand Marall! Ik moet het met bos doen (ook niet heel vervelend :+ )

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:10

BeAngelique: Klinkt idd een als to much. Wel fijn om voor jezelf te weten dat je zo kunt doorzetten, maar dit moet je idd niet te vaak doen.

Hier volgende week een 10km loop ingeschreven, veel te weinig getraind dus zie er een beetje tegenop, maar ach we gaan het gewoon proberen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:29

haha was idd een lesje doorzetten Renee!

oh bos en duin, dat klinkt goed! ik moet daarvoor echt in de auto en minstens een half uur, dus ik train eigenlijk alleen maar op de weg. Saai eigenlijk. Ga wel duintrainingen toevoegen als ik de 10 km aantik, ik wil in november de zevenheuvelen doen en dat gaat niet als ik neit gewend ben aan bergop trainen.

pff, 10 km loop, dat haal ik nog niet hoor! hoe lang loop je nu al? Ik nu 5 weken serieus.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:43

benangelique schreef:
haha was idd een lesje doorzetten Renee!

oh bos en duin, dat klinkt goed! ik moet daarvoor echt in de auto en minstens een half uur, dus ik train eigenlijk alleen maar op de weg. Saai eigenlijk. Ga wel duintrainingen toevoegen als ik de 10 km aantik, ik wil in november de zevenheuvelen doen en dat gaat niet als ik neit gewend ben aan bergop trainen.

pff, 10 km loop, dat haal ik nog niet hoor! hoe lang loop je nu al? Ik nu 5 weken serieus.

Ik loop al wat langer, al een jaar ofzo.. Geen echte beginner meer, al is mijn snelheid en afstand nog steeds die van een beginner ;).
Ik hoop hem in een uur uit te lopen, in oktober 1.06 gelopen, maar toen was ik wel fanatieker en fitter dan nu.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:25

Zucchero fijn dat je merkte dat het lopen je goed af ging :)

Benangelique dat is waar, je leert wel je grenzen kennen. Ik vind het apart dat ze je zo pushten om door te gaan. De ervaren hardlopers in mijn omgeving benadrukken juist steeds dat ik heel rustig moet opbouwen en niet moet forceren, om blessures te voorkomen.
Sowieso al knap idd dat je zondag mee doet met die 5km!

Renee knap zeg 10 km! Zie ik mezelf voorlopig niet doen :+ Vind een uur ook wel een nette tijd, doen velen je niet na!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:33

ik meld me ook, al ben ik intussen 5maanden bezig. Gisteren 8.5km in 1u05. Gemiddelde snelheid was net onder de 8km/u omdat ik ter plaatste heb staan huppelen om met een vriendin af te spreken voor de volgende sessie. Ik ben best tevreden gezien we gestard zijn met 4x 400m lopen/joggen met daartussen even stappen en blij waren als het laatste rondje op de atletiekbana erop zat.

Wat houdt zo'n techniek groepssessie in? Mss moet ik is nagaan of ze dat hier in de buurt ook organiseren. Er kan bij mij ook nog wel veel aangesleuteld worden

En proficiat voor iedereen die goed bezig is :)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:23

Ik zou eigenlijk ook wel zo'n groepstraining willen doen. Alhoewel liever niet die van Benangelique :')
Je kunt in Alphen aan den Rijn ook veel bruggen oefenen als heuveltraining (heb in AadR gewoond, gefeliciteerd met jullie nieuwe brug trouwens ;) )
Mijn nichtje loopt marathons en zij coacht mij via de app. :D Zaterdag loopt ze met mij de Night Run. Kan ze mooi mijn 'haasje' zijn ;)

Ik vind verder wel dat jullie over het geheel genomen al veel en hard lopen! Ik ben pas een week of 5 a 6 bezig, dus dat ga ik echt niet redden. Misschien wel nooit, alhoewel ik het rennen wel steeds lekkerder ga vinden... :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:41

@Zucchero: niet blind staren op die afstanden/tijden/snelheden. Het moeilijkst is beginnen en volhouden, ik voelde me ook altijd een "mislukking" als ik mijn collega's over hun "rondjes met trappen en hellingen" van 8-12km hoorde op +/- uurtje tijd. Ik was blij dat ik op een bepaald moment 3.5km met maar 1 korte stappauze kon lopen.
Maar eenmaal je 5km kan lopen, kan je in verhouding veel makkelijker opbouwen naar 10km.