Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:03

xMyrth schreef:
Ohhhhh het ging zo goed vandaag!
Totdat ik zojuist heel veel chocola naar binnen heb gewerkt & een bak chips :+
Kak

Hier het zelfde! Het ging goed tot vandaag. Want wij hadden goede kwartaalcijfers op het wrk, dus iedereen kreeg taart, en ik kon het niet laten. :') Daarnaast is vrijdag frietdag... en we kwamen een ijssalon voorbij... :o

Ben benieuwd of ik mij het weekend kan inhouden. := Vind dat zo lastig!

Obelix95

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:39

Chocola is gewoon onweerstaanbaar :~

Dilemma; Meisje waarmee ik zou gaan bootcampen vandaag kan niet meer, is ziek... Zal ik gewoon in mijn eentje gaan? (Ik ben echt een scheiterd daarin :+ )

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:42

Gewoon doen! :)
Of check of iemand anders zin heeft :D

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:48

't is weekend dus de meeste mensen zijn naar huis toe (zit op kamers) of moeten werken.
Ik ga denk maar gewoon, even doorheen zetten :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 09:50

Gewoon doen inderdaad! Dat soort dingen vallen altijd mee uiteindelijk en anders blijf je rondlopen met de vragen 'wat als ik gewoon gegaan was?'!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:56

Hoi mag ik me hier ook melden?

Ik haat dat ook om alleen naar groepslessen te gaan, ken je andere mensen?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 10:08

Natuurlijk mag je je hier ook melden! :D

Ik had gezegd dat ik trainen weer van het weekend zou oppakken, dus dat ga ik dan ook maar doen.
Wel tussen het leren door, laatste tentamenweek zit er aan te komen. :j

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:02

Woehoe! Toch gegaan en was nog gezellig ook met andere mensen :)
Best trots op mezelf ^^

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:54

Zie nu dat ik lang niet heb gereageerd :o

Dan heb je al een grote stap in de goede richting gemaakt Sharona! Als je niet meer in een rolstoel zit. Naar je lichaam luisteren is lastig, weet er alles van :')

Ik merk dat eetlijstjes bij mij niet echt werken. Ik eet eigenlijk een beetje waar ik zin in heb maar voornamelijk wel gezond. Ik eet meerdere kleinere porties per dag omdat ik snel vol zit, maar omdat ik best veel spieren heb verbrand ik het weer snel waardoor ik ook weer snel trek heb :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 13:18

_sharona_ schreef:
Balen Suliko! Vervelend dat het dan zo lang moet duren voordat er een oplossing is he.

Uhm met de lyme gaat het echt elke dag verschillend. Ik heb altijd pijn maar de ene dag heftiger dan de andere dag. Van de week ook weer een dag niet kunnen lopen en armen bijna niet kunnen bewegen etc. Ik merk wel dat mijn spieren echt stukje sterker zijn geworden door het sporten dus daar ben ik blij mee. Moet alleen een beetje binnen mijn grenzen blijven, en dat vind ik extreem lastig. Ik wil veel te veel, veel te snel en echt alles tegelijk. Maar ik mag niet klagen. Heb vanaf mijn 15e tot mijn 17e door de lyme in een rolstoel gezeten dus in die zin gaat het "prima"met mij ;)

Heel erg herkenbaar! Ik ben dan gelukkig nooit in een rolstoel beland door de lyme, het meeste uit zich in pijn in mijn bovenlichaam en vermoeidheid. De herkenning van het wisselen per dag maar vooral het binnen je grenzen blijven. Ik merk nu dat ik veel sneller herstel in energie, ik denk dat ik dat te danken heb aan mijn voeding en minder stressen. Hierdoor wil ik veel en meer doen, wat resulteert in meer pijnklachten. Ontzettend frustrerend! Ik heb de energie om te hardlopen, maar als ik dat doe kan ik vervolgens amper mijn armen optillen van de pijn of mijn hoofd bewegen. :')
Maar wel ontzettend fijn dat het nu al een heel stuk beter gaat, zo kijk ik er nu ook tegen aan, want ruim een half jaar terug voelde ik mij ontzettend ellendig.
Merk jij ook dat je de pijn beter kan 'dragen' als je gespierder bent? Dat is mijn grootste doel namelijk met krachttraining, hopen dat ik op die manier minder snel last krijg van pijn en lichte uitvallen.

@Tova, eetlijstjes werken voor mij ook niet. Ik spreek alleen regels met mijzelf af als 'geen suiker' '50% glutenvrij' '50% rauw' etc. Met de 'verbod' regels ben ik streng, met de procenten wijk ik regelmatig af dat is echt meer een richtlijn. Voor de rest eet ik wanneer ik de behoefte heb en flans dan zelf wat in elkaar. Gewoon naar je gevoel luisteren daarin, je lichaam weet het beste wat het nodig heeft.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:18

Ja zeker @Suliko. Dat is ook de grootste reden dat ik aan krachttraining doen. Je merkt toch echt dat je spieren sterker worden. En natuurlijk zijn er ook dagen dat het verkeerd uitpakt dat ik merk dat ik alleen maar meer last heb. Maar ik merk zeker verschil. Mijn kracht is sowieso vooruit gegaan. Ik had maar 25 tot 30 procent kracht van wat een volwassene behoort te hebben. Ik ben nu niet meer getest maar ik weet 100 procent zeker dat dat een stuk verhoogd is!
En ik krijg er ook energie van. Ga het echt steeds leuker vinden. Al sla ik soms lichtelijk door haha

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 19:05

Wat fijn om te horen! Dat is dus ook zeker mijn doel, ik voel me zo slap en zwakjes, daar ben ik gewoon klaar mee.
Bij mij wisselt het ook per dag, maar de dagen dat het wel lukt voelen daardoor alleen maar beter.

Super ook voor jou zeg, lekker bezig! +:)+

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:18

Ik zal ook nog eens reageren, de laatste dagen enkel mee gelezen. Ik had vandaag een baaldag, heb ook weer gesnoept maaaaar... ik heb vandaag voor het eerst sinds het overlijden van mijn verzorgpaard weer paardgereden *\o/* Dat was al 7 maanden geleden. Het stelde niet veel voor, vooral stap en wat voltes in draf want het paard is nog in opleiding maar het voelde goeeed :D Hierdoor ook weer motivatie gekregen en direct toen ik thuis kwam een rondje gaan hardlopen, 6,62 km gedaan met een lekker hoog tempo!

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:43

Gaaf Trijnie! Toch weer fijn om weer eens paard te rijden na al die tijd?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:58

Jeany schreef:
Gaaf Trijnie! Toch weer fijn om weer eens paard te rijden na al die tijd?

Heel fijn :) De laatste tijd heb ik het soms moeilijk gehad met het overlijden van mijn verzorgpaard en het was natuurlijk niet hetzelfde als rijden met haar, maar het voelde wel zalig om weer eens echt met een paard bezig te zijn ipv enkel stallen uitmesten en borstelen :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 09:14

Wat fijn TrIjNiE__!

Het sporten zit bij mij de afgelopen dagen echt in een dip, denk grotendeels door de tentamenstress. Maar ik zou zo graag willen dat ik gewoon die discipline erin kan houden, ik bedoel, 15 minuutjes trainen op een dag is al prima. :+

Wel al op dag 12 van geen suiker eten. :D

Hoe gaat het hier? Topic valt een beetje stil merk ik.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:47

Bij mij niet best :S Nadat ik ziek was heb ik de challenges niet echt meer opgepakt. Heb steeds na 1 keer wat doen enorm spierpijn wat makkelijk 4 tot 5 dagen aanhoud. Zondag ook van mn verzorgpaard gevallen wat dus nu voor veel spierpijnen zorgt xD Schiet bij mij dus niet echt op zo....

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:42

Hier gaat het goed! Klein dipje gehad met eten. Iets teveel tussendoortjes. Sporten gaat lekker! Ga 3x per week. En thuis nog extra buikspieren. Heb gister een halterset besteld van 60 kg ( nee die ga k niet allemaal gebruiken haua) om thuis ook nog te squatten, hip thrust te doen en te gaan deadliften. Werken aan een summerbody! Haha. Krijg er echt energie van.

Op het moment aan het wachten op schoenen. Was gister in Arnhem. Bleken de hakken die ik al tijde wilde uitverkocht te zijn. Nog 1 maat beschikbaar in de webshop. Komen tussen 11 en 4. Ben benieuwd! Daarna naar de sportschool en vanavond m'n paard rijden.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:37

Ik zit er hier even helemaal doorheen :+
Ik doe enorm mijn best om gezonder te eten etc. maar het lukt me gewoon niet om een paar kilootjes af te vallen :')

Heb wel flink gesport aankomend weekend, maar ik weiger te geloven dat ik niet afval omdat ik spieren zou hebben gekweekt...

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:06

xMyrth schreef:
Ik zit er hier even helemaal doorheen :+
Ik doe enorm mijn best om gezonder te eten etc. maar het lukt me gewoon niet om een paar kilootjes af te vallen :')

Heb wel flink gesport aankomend weekend, maar ik weiger te geloven dat ik niet afval omdat ik spieren zou hebben gekweekt...

Balen zeg! Maar kom op! Het gaat wel lukken :j

Ik heb besloten een andere challenge te gaan doen. Ik deed eerst de Equestrian Challenge, maar daar zaten ook heel veel schouder en arm oefeningen bij, terwijl ik juist mijn rug, buik en kont ( :+ ) wil trainen. Ook nog een cardio challenge gevonden, dus we gaan weer hard aan de bak!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:09

Hier ook een dipje. Druk met eind presentaties, tentamens en verslagen dus ik eet ook ongezonder. Gewoon iets makkelijks om tijd te besparen. Wel nog steeds lekker veel aan het sporten en ben op dag 7 inmiddels van de ab challenge. Het bevalt me wel! Alleen ik kan echt geen sit ups, m'n voeten komen steeds van de grond :+

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:54

Ik snap ook gewoon niets meer van mijn lichaam :') Eerst ging afvallen etc. redelijk gemakkelijk.
Terwiljl ik nu zo ontzettend oplet, voldoende beweeg etc. En er gaat nog geen kilo vanaf! >;)

Ik heb myfitnesspal op de telefoon om bij te houden wat ik allemaal eet.
Volgens die app is 1200 kcal mijn NETTO per dag... Vaak zit ik daar wel ongeveer en toch zit ik op het einde van de week op hetzelfde gewicht als op het begin van de week. Midden in de week zakt het een beetje en op het einde gaat het weer omhoog. Word er gek van! -:(-

Eind februari het doel gesteld om 7 mei 5 kg te zijn afgevallen. Naja 3 was ook prima geweest maar op dit moment sta ik nog steeds op 0. Dat kan toch niet? :+

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:00

1200 kcal? Is dat niet super super weinig. Laat ik maar niet zeggen hoeveel ik eet dan. En ben al blij dat ik daar net aan onder blijf.. haha.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:34

Hier even een egopost :=
Ben nu een week in de weer met een personal trainer en ben nu 2kg kwijt :D

Gaat me net iets te hard dus mag meer eten, altijd goed :)) net weer afgemat... Pffff!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:36

1200 kcal klinkt wel erg weinig.. Meet je jezelf ook? Dat zegt soms wat meer dan de weegschaal?
En weeg je jezelf op dezelfde momenten?

Even weer tussenuit geweest, blessure is weer flink aan het kl*ten (hallo diclofenac!).
Maar gisteren toch fijn kunnen trainen :) ook een eiwitshake geprobeerd, maar die was zoet! Echt mierzoet :x

Netjes Muurp :)