Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:56

Inderdaad, naar beide kanten...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:07

Yunomi schreef:
:)) Hier nog iemand die volledig gevaccineerd is, zelden ziek en voel me helemaal prima.

Er zijn ook verstokte rokers die dit nog steeds aanhalen als bewijs....

Het grote probleem van vaccinaties is dat vrijwel alle onderzoek en 'voorlichting' komt van dgenen met een HEEL groot economisch belang bij vaccineren.
Dat de overheid in deze niet betrouwbaar in het belang van de burger is, is volstrekt helder.

Het spaarzame WEL onafhankelijke onderzoek toont aan dat er wel degelijk een belangrijk risico aan enten zit.
Nogmaals; risico = kans x ernst van gevolgen.
De potentielele schadelijke gevolgen van vaccineren zijn ernstig.

Al met al maken ouders geen weloverwogen keuze omdat ze misleid worden. Er is geen basis aan evenwichtige informatie.
WE HEBBEN GEEN KENNIS VAN DE NADELIGE EFFECTEN!
Het is helder dat de meeste informatie van de industrie komt. Een industrie welke bewezen is niet integer te zijn en niet ethisch.

Weeg dat gerust zelf.
Bepaal zelf maar wat je denkt dat de kansen en mogelijke consequenties zijn.

Ik persoonlijk ben blij dat vaccins bestaan, maar ben tegenstander van breed tegen van alles en nog wat preventief vaccineren.
Niet omdat ik tegen vaccins ben maar omdat ik weet dat ik misleidende informatie krijg, moet compenseren met veel skepsis.

Wij steken energie/kosten en moeite in goede voeding van ons grut, in gezond (buiten)leven; in een goed afweersysteem met veel natuurlijke ' vaccinaties'.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:12

Huertecilla schreef:
Yunomi schreef:
:)) Hier nog iemand die volledig gevaccineerd is, zelden ziek en voel me helemaal prima.

Er zijn ook verstokte rokers die dit nog steeds aanhalen als bewijs....

Het grote probleem van vaccinaties is dat vrijwel alle onderzoek en 'voorlichting' komt van dgenen met een HEEL groot economisch belang bij vaccineren.
Dat de overheid in deze niet betrouwbaar in het belang van de burger is, is volstrekt helder.

Het spaarzame WEL onafhankelijke onderzoek toont aan dat er wel degelijk een belangrijk risico aan enten zit.
Nogmaals; risico = kans x ernst van gevolgen.
De potentielele schadelijke gevolgen van vaccineren zijn ernstig.

Al met al maken ouders geen weloverwogen keuze omdat ze misleid worden. Er is geen basis aan evenwichtige informatie.
WE HEBBEN GEEN KENNIS VAN DE NADELIGE EFFECTEN!
Het is helder dat de meeste informatie van de industrie komt. Een industrie welke bewezen is niet integer te zijn en niet ethisch.

Weeg dat gerust zelf.
Bepaal zelf maar wat je denkt dat de kansen en mogelijke consequenties zijn.

Ik persoonlijk ben blij dat vaccins bestaan, maar ben tegenstander van breed tegen van alles en nog wat preventief vaccineren.
Niet omdat ik tegen vaccins ben maar omdat ik weet dat ik misleidende informatie krijg, moet compenseren met veel skepsis.

Wij steken energie/kosten en moeite in goede voeding van ons grut, in gezond (buiten)leven; in een goed afweersysteem met veel natuurlijke ' vaccinaties'.

Wie zegt dat ik geen gezond (buiten)leven heb gehad? Mijn reactie volgde puur omdat het ondertussen lijkt alsof de meerderheid die gevaccineerd wordt er wat aan overhoud, volgens mij is dat eerder een kleine minderheid.
Ik beweer ook nergens dat er totaal geen nadelige effecten zijn hè, in elke bijsluiter van elk willekeurig geneesmiddel staan nadelige effecten. Voor elk geneesmiddel geldt jou risico formule.

En alsjeblieft, zonder die schreeuwerige hoofdletters komt je boodschap ook prima over. :=

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:16

Het is allemaal een afweging.

Als ik kanker heb, zal ik er alles aan doen om te genezen, met alle mogelijke bijwerkingen als gevolg.
Als mijn kind kanker krijgt, zal hij ook behandeld worden, met de nodige bijwerkingen. Omdat ik oordeel dat de bijwerkingen niet in verhouding staan met de uitkomst van de behandeling.

Zelfde met vaccinatie, ik vind de (mogelijke) bijwerkingen niet opwegen tegen de gekende risico's van het niet-vaccineren.

En mijn mening is ook dat er nu terug bepaalde ziektes voorkomen, doordat er groeperingen niet meer vaccineren.
Daar moet men niet mee eens zijn, zoals ik het niet eens moet zijn met andere meningen. En je mag mijn mening nonsens vinden, net zoals ik dat sommige meningen of beweringen nonsens zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:18

Ik ben pro vaccineren als het om ziektes gaat die we kunnen uitroeien door er tegen te enten, de pokken hebben we op die manier weggekregen.

Met het griepvaccin heb ik dan weer wel problemen. Men gokt op een cocktail van virussen, gokt men fout, wordt je ziek, ben je redelijk vroeg ingeënt en komt de epidemie laat, dan heb je het ook vlaggen. Ik snap dat men via dat vaccin de zwakkeren wil beschermen, maar, zoals in de VS, gezondheidsmedewerkers die het niet willen, ontslaan, dat is voor mij meer als een brug te ver.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:23

Ik las dat in België kinderen geweigerd worden als ze niet volledig zijn ge-ent.Maar wat nou als een kind een bepaald vaccin niet mág hebben? ze zijn dan wel ge-ent,maar niet volledig.
Worden zulke kinderen dan ook geweigerd?
En is dit in Nederland ook zo?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:28

Bedoel je in creche's? Ik zal dat is vragen op mijn werk. Denk, als ze daar een doktersbewijs van hebben, dat er wel een uitzondering kan gemaakt worden. Maar zal is horen hoe dat precies in zijn werk gaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:31

chanel1985 schreef:
Bedoel je in creche's? Ik zal dat is vragen op mijn werk. Denk, als ze daar een doktersbewijs van hebben, dat er wel een uitzondering kan gemaakt worden. Maar zal is horen hoe dat precies in zijn werk gaat.

o.a. ja.Mijn dochter heeft de entingen wel gehad,maar de mocht van de DKTP prik de K [Kinkhoest] absoluut niet hebben.Ze was dus niet volledig ge-ent.Ben heel benieuwd of een Creche dan mogen weigeren,waar verplicht volledig enten telt.
Want ze zou dan wel kinderen kunnen besmetten met Kinkhoest.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:32

Yunomi schreef:
Mijn reactie volgde puur omdat het ondertussen lijkt alsof de meerderheid die gevaccineerd wordt er wat aan overhoud, volgens mij is dat eerder een kleine minderheid.
Ik beweer ook nergens dat er totaal geen nadelige effecten zijn hè, in elke bijsluiter van elk willekeurig geneesmiddel staan nadelige effecten.

Aan (kinder)ziektes houdt men mogelijke gevolgen over, of is er sprake van sterfte óf het verloopt zonder complicaties, de persoon geneest zonder enige restschade en is immuun voor het leven.

Door vaccins ontstaat mogelijk vaccinatie én er zijn kinderen/mensen overleden door het vaccin.
Dit wordt echter niet niet tot amper verteld door big pharma/ de overheid/ het cb
Er is nl veel, heel veel geld mee gemoeid met die miljoenen vaccins.

Ondertussen muteren de virussen en werken de vaccins slechter (zoals bacteriën resistent worden tegen antibiotica) en ipv de waarheid te vertellen, wordt de schuld bij niet vaccineerders gelegd...
Geloof me, het gaat big pharma niet om uw gezondheid, of dat van uw kind, het gaat puur en alleen om de centen, helaas!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:32

zonnebloem18 schreef:
chanel1985 schreef:
Ik heb mij ingelezen en in eer en geweten en met kennis voor de nodige bijwerkingen laat ik mijn kind volledig vaccineren.

En dat is prima, maar als iemand anders zich ingelezen heeft en besluit zijn/haar kind niet te vaccineren, moet dat ook gerespecteerd worden en daar ontbreekt het vaak aan helaas.

beide kanten op imo.
en wie helpt mij nu, in welk kamp hoor ik met gedeeltelijk vaccineren :D

nog een interessant recent onderzoek in australie (ook al krijg ik de kriebels van de manier van schrijven) http://brekendnieuws.nl/20-01-16-austra ... A.facebook

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:34

Zal dat is vragen, dat weet ik niet. Ze is wel voor de andere allemaal ingeënt, misschien dat dat ook wel zou kunnen meewegen denk ik.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:34

Ik zou van de mensen die tegen vaccinatie zijn wel eens onderzoek willen zien met exacte getallen. Dus echt over een periode van 10 jaar bijvoorbeeld hoeveel kinderen er ziek zijn geworden, wat ze hebben etc. Niet om hun verhaal te ontkrachten maar omdat ik het interessant vind. Er is inmiddels zo'n grote lobby tegen vaccineren dat ik me niet kan voorstellen dat zij die cijfers niet voorhanden hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:35

chanel1985 schreef:
Zal dat is vragen, dat weet ik niet. Ze is wel voor de andere allemaal ingeënt, misschien dat dat ook wel zou kunnen meewegen denk ik.

Ja voor al het andere is ze ge-ent.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:36

luxje schreef:
Yunomi schreef:
Mijn reactie volgde puur omdat het ondertussen lijkt alsof de meerderheid die gevaccineerd wordt er wat aan overhoud, volgens mij is dat eerder een kleine minderheid.
Ik beweer ook nergens dat er totaal geen nadelige effecten zijn hè, in elke bijsluiter van elk willekeurig geneesmiddel staan nadelige effecten.

Aan (kinder)ziektes houdt men mogelijke gevolgen over, of is er sprake van sterfte óf het verloopt zonder complicaties, de persoon geneest zonder enige restschade en is immuun voor het leven.

Door vaccins ontstaat mogelijk vaccinatie én er zijn kinderen/mensen overleden door het vaccin.
Dit wordt echter niet niet tot amper verteld door big pharma/ de overheid/ het cb

Ondertussen muteren de virussen en werken de vaccins slechter (zoals bacteriën resistent worden tegen antibiotica) en ipv de waarheid te vertellen, wordt de schuld bij niet vaccineerders gelegd...
Geloof me, het gaat big pharma niet om uw gezondheid, of dat van uw kind, het gaat puur en alleen om de centen, helaas!

Vergeet je niet de hele grote groep die geen bijwerkingen en niet dood gaan aan vaccinatie? En die daardoor wel immuun zijn voor de ziekte?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:39

luxje schreef:
Yunomi schreef:

Wie zegt dat de vaccins niet up to date worden gehouden? Je impliceert dat de farmaceutische industrie 60 jaar geleden de vaccins heeft ontwikkeld, op de markt heeft gebracht en vervolgens er niet meer naar omgekeken heeft. Ik geloof toch echt dat ze de vaccins up to date houden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:57

Wat ik wel grappig vind: In het topic word geopperd dat entingen NIET kankerverwekkend zijn, NIET schadelijk voor de ontwikkeling (autisme) en NIET zorgen voor een slecht lichaamssysteem.

Maar hoe willen jullie dat in godsnaam zo zeker weten? Omdat dokters het maar inspuiten is het goed? :o

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:00

xSlvna schreef:
Wat ik wel grappig vind: In het topic word geopperd dat entingen NIET kankerverwekkend zijn, NIET schadelijk voor de ontwikkeling (autisme) en NIET zorgen voor een slecht lichaamssysteem.

Maar hoe willen jullie dat in godsnaam zo zeker weten? Omdat dokters het maar inspuiten is het goed? :o

Als je het topic even had doorgebladerd was je op onderzoeken gestuit die in ieder geval bewijzen dat autisme niet ontstaat door vaccinaties.
En anders de vraag andersom, hoe wil jij het zo zeker weten? Omdat er mensen zijn die het op internet slingeren? Dan is het waar?
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 23-01-16 15:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:01

Yunomi schreef:
xSlvna schreef:

Als je het topic even had doorgebladerd was je op onderzoeken gestuit die in ieder geval bewijzen dat autisme ontstaat door vaccinaties.

Die heb ik gemist, heb je een link?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:06

Ik zou trouwens aan de mensen die tegen vaccineren zijn ook weleens willen vragen of ze ook geen medicijnen aan hun kinderen geven of ze zelf gebruiken? Ook daar zitten bijwerkingen aan vast, soms ernstige.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:13

Gianti schreef:
Die heb ik gemist, heb je een link?

Typgebrek, was het woord niet vergeten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:14

janderegelaa schreef:
Ik zou van de mensen die tegen vaccinatie zijn wel eens onderzoek willen zien met exacte getallen. Dus echt over een periode van 10 jaar bijvoorbeeld hoeveel kinderen er ziek zijn geworden, wat ze hebben etc. Niet om hun verhaal te ontkrachten maar omdat ik het interessant vind. Er is inmiddels zo'n grote lobby tegen vaccineren dat ik me niet kan voorstellen dat zij die cijfers niet voorhanden hebben.

Damn slecht internet in de bergen, valt de helft zomaar weg na een hoop geklooi met opnieuw inloggen enz. Pfff

Er zijn een heleboel Facebook sites met 11.000 en 160.000 leden enzo waarvan een groot deel niet vaccineert. Daar kun je je eigen onderzoek starten als het je daadwerkelijk zo interesseren zou.

https://m.facebook.com/profile.php?id=143745137930

https://m.facebook.com/groups/290905964320887
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-16 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:14

Gohya, hoe moet jouw kind andere kinderen besmetten met kinkhoest als ze het zelf niet heeft (gehad) en er ook niet tegen geënt?
Een kind waar geënt is met een levend virus kan een ander kind besmetten. Hoe kan een kind wat niet geënt is een ander kind besmetten?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:16

Resistance schreef:
Ik zou trouwens aan de mensen die tegen vaccineren zijn ook weleens willen vragen of ze ook geen medicijnen aan hun kinderen geven of ze zelf gebruiken? Ook daar zitten bijwerkingen aan vast, soms ernstige.

Alleen dan ben je al ziek en als je niets doet heeft dat ernstige gevolgen. Dat is heel wat anders dan een gezond kind inspuiten met iets waar ze priemgeta potentieel ziek van kunnen worden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:19

Yunomi schreef:
En anders de vraag andersom, hoe wil jij het zo zeker weten? Omdat er mensen zijn die het op internet slingeren? Dan is het waar?

Ik weet NIKS zeker en daar baseer ik ook mijn inzicht op. Ik ga niet bij voorbaat geloven dat de farmaceuten en dokters het goed doen, maar ik ga er ook niet van uit dat ze het (bewust) fout doen. Ik blijf dus kijken met een open zicht. Want beide opties zijn (bij gebrek aan goede informatie) gewoon mogelijk en dus even waarschijnlijk. En dat is waar iedereen rekening mee moet houden, we weten niks zeker tenzij wetenschappelijk onderzocht.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:21

anneliesdj schreef:
Gohya, hoe moet jouw kind andere kinderen besmetten met kinkhoest als ze het zelf niet heeft (gehad) en er ook niet tegen geënt?
Een kind waar geënt is met een levend virus kan een ander kind besmetten. Hoe kan een kind wat niet geënt is een ander kind besmetten?

Een ongeënt kind kan de ziekte dragen zonder ziek ervan te worden. Hij geeft dan wel de ziekte door, want hij draagt hem wél. Maar hij merkt er niks van dus jij als moeder ook niet.