Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:39

ijssnuiver schreef:
Ik zie detoxen echt om te ontgiften en niet om af te vallen(al zul je dan wel wat afvallen lijkt mij, maar dan is dat naar mijn idee puur vocht).
Bij mij persoonlijk is detoxen, een tijdje zonder alcohol. Goed voor de lever :')

_O- zo kun je ook detoxen :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:42

Mijne voor vandaag

O: 2 bolletje meergranen beschuit met pindakaas + beker melk
T: 2 mandarijnen
L: kop bouilion + 3 wasa vezelrijk crackers
T: appel en droge meergranen beschuit
A: nasi

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:42

ijssnuiver schreef:
Ik zie detoxen echt om te ontgiften en niet om af te vallen(al zul je dan wel wat afvallen lijkt mij, maar dan is dat naar mijn idee puur vocht).
Bij mij persoonlijk is detoxen, een tijdje zonder alcohol. Goed voor de lever :')

Haha dat is ook mijn definitie van detoxen :').
Is nog best lastig, ik probeer nu een paar keer in de week niet te drinken, maar ik vind het zo lekker, een wijntje bij het eten.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:43

Maanlicht schreef:
ijssnuiver schreef:

Haha dat is ook mijn definitie van detoxen :').
Is nog best lastig, ik probeer nu een paar keer in de week niet te drinken, maar ik vind het zo lekker, een wijntje bij het eten.

Haha, ik ken je issues!
Niet zozeer bij het eten(ik woon alleen en drink niet alleen). Maar ik heb het vooral na mijn werk, ik werk in de horeca en dat biertje is zooo lekker als je vrij bent.

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:49

Ja herkenbaar. Toen ik nog alleen woonde haalde ik af en toe wel een blikje bier bij het eten. Maar nu ik samenwoon vind ik het ook leuker om lekker te tafelen samen en daar hoort natuurlijk een lekker wijntje bij. In mijn eentje kocht ik geen wijn omdat zo'n fles toch niet leeg ging.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:54

Kan mee een detox wel voorstellen als je een periode ontzettend gezondigd hebt en even wil boeten/periode compenseren :+

Ik houd wel erg van drank, maar kan er zo doordeweeks of in het weekend goed vanaf blijven.. met feestjes of verjaardagen is het een ander verhaal :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:03

Ik drink eigenlijj bijna nooit. Met de feestdagen wel eens een wijntje en sporadisch tussendoor een desperados of jillz oid. Maar nog niet eens wekelijks

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:40

vibabu schreef:
Ik heb het gevoel dat mensen detoxen om een paar kilo kwijt te raken om vervolgens weer hun oude eetpatroon aan te nemen.

Citaat:
Dit is dus de reden dat ik detoxen zinloos vind.
Ik wil best wat kilo's kwijt, maar dan blijvend. Als ik nu een detoxkuur doe zal ik zeker afvallen. Maar als ik daarna weer een ongezond patroon aanneem (mijn oude eetpatroon) kom ik ook binnen no time weer aan

Citaat:
Maar wat als je hierna wél een gezond eetpatroon aanhoudt? Zou het dan niet juist een mooie start zijn? Misschien zien veel mensen het als een motivatie. Misschien komt het er net zo hard ook weer aan hoor, ik heb geen idee dus noem maar wat.

Ik denk dat de meneer van tired sick and nearly dead een mooi voorbeeld van is. Hij heeft een aantal dagen (een maand?) een sapkuur gedaan. Daarna is hij voorzichtig aan weer "normaal" voedsel gaan eten. Dus groente fruit etc. In dat geval denk ik dat het zeker wel goed is. Ik denk dat het voor mensen met flink overgewicht die moeite hebben om motivatie te houden het wel goed zal zijn. Je ziet namelijk al snel verschil. Maar een sapkuur vind ik iets anders dan allerlei detoxpilletjes en middeltjes.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:44

En mensen die moeite hebben met motivatie die houden wel zo'n (vaak strenge) detox vol :')

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:54

sunnybellami schreef:
Lijtje voor vandaag:
O-Yoghurt met granola
T- X
L- 3 glutenvrije crackers met kalkoenfilet
T- banaan
A- bloemkool, zelfgemaakte aardappel puré en gehaktballen ( zonder paneermeel )
B- ongeveer 3 km hardgelopen in de bos in de modder

Lijstje even bijgewerkt! Ben al de hele dag misselijk sinds ik mn vinger gekneusd heb pff..
Detoxen lijkt mij zelf niks.. Heb er wel wat over gehoord maar zou het dan echt doen on je lichaam te ontgiftigen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:20

IMANDRA schreef:
En mensen die moeite hebben met motivatie die houden wel zo'n (vaak strenge) detox vol :')

Misschien wel, aangezien je met je lifestyle veranderen minder snel misschien een verandering ziet? Ik kan me voorstellen dat als je je na een paar dagen fitter voelt en al een paar kilo kwijt bent, je broekriem een gaatje strakker kan, je wel motivatie heb om door te gaan.

Edit: mijn schoonmaakster was al paar maanden met 'niet snoepen' maar viel amper af. Nu volgt ze een of ander vaag dieet met boel dingen niet mogen en op vaste tijden etc. Ze valt super snel af en heeft daarom ook de motivatie om er mee door te gaan.
Laatst bijgewerkt door vibabu op 13-01-16 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:29

Detox is echt zwáár om te doen, dat hou je echt niet vol als je een motivatieprobleem hebt haha.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:33

Maar als je in een week tijd 5 kilo kan afvallen met zo'n detox.... Zwaar ja, maar je ziet heel snel je gewicht dalen. Kan me voorstellen dat dat motiverend werkt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:41

En de week erna kom je weer 5kg bij :')
Weg motivatie!

Blijf erbij, als je wil afvallen moet je niet gaan detoxen. Waarschijnlijk eet die schoonmaakster veel te weinig en valt ze daarom zo snel af, das meestal met van die diëten. Is dus af te raden om te doen want het is gewoon niet gezond.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:52

Ik had zó veel trek net want mn mandarijntjes waren uitgedroogd, heb dus thuis een heerlijke boterham met veel hagelslag gegeten. Cheat :x

Avondeten wordt sperzieboontjes en worteltjes met een rundervink. Hou nog wat calorieën over dus misschien een paar aardappelen of vanavond wat yoghurt na t sporten, heb nog vrij weinig eiwitten vandaag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:59

IMANDRA, dat vind ik eerlijk gezegd met heel veel diëten. Dat je te weinig binnen krijgt en daardoor heel veel af valt in korte tijd.

Merle, maar hagelslag is soms ook gewoon te lekker om te laten staan :P

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:07

Had het ook te lang niet meer gehad bedacht ik me ineens :o Love it.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:12

Dragan2008 schreef:
IMANDRA, dat vind ik eerlijk gezegd met heel veel diëten. Dat je te weinig binnen krijgt en daardoor heel veel af valt in korte tijd.

Merle, maar hagelslag is soms ook gewoon te lekker om te laten staan :P

Klopt! Je kan beter ook gewoon verantwoord en langzaam afvallen dan, ipv ongezond en snel (en t daarna gewoon weer aankomen).

Afvallen is ook voor een groot deel gewoon je levensstijl veranderen. Als jij weer terug gaat naar je oude (slechte) eetgewoonten dan kom je gewoon weer aan!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:18

Dat is zo. Daarom ben ik me nu vooral aan het richten op het vervangen van mijn ongezonde gewoontes (snoepen, snel naar fastfood grijpen ) in goede gewoontes. En dan komt het afvallen op den duur wel.
Alhoewel, ik wil wat strakker worden, dus misschien zet t vet zich om in spier en blijft he5 cijfer op de weegschaal hetzelfde :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:50

Uiteindelijke lijstje van vandaag:

O: / uitgeslapen
L: 250 gram yoghurt met 1 banaan
T: 2 beschuitjes met beetje boter
A: 1 grote tortilla, 2 kleintjes met gehakt, mexicaanse groente mix, uitje, champignons, sla en hawaii saus

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:08

Is wel heel weinig zo hoor :=

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:12

Lijstje van vandaag:
O: 200 gram magere kwark met een kiwi
T: 2 crackers met kipfilet
L: 2 volkoren boterhammen met 1 kipfilet en gekookt ei en 1 met 15+ smeerkaas, 1 kleine cracker met rookvlees
T: 100 gram magere kwark en een mini kitkat :o
A: 125 gram zalmfilet met wokgroenten uit de oven en 100 gram verse aardappelpuree
T: 200 gram magere kwark

B: 1,5 uur kracht en cardiotraining gecombineerd

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:13

IMANDRA schreef:
En de week erna kom je weer 5kg bij :')
Weg motivatie!

Blijf erbij, als je wil afvallen moet je niet gaan detoxen. Waarschijnlijk eet die schoonmaakster veel te weinig en valt ze daarom zo snel af, das meestal met van die diëten. Is dus af te raden om te doen want het is gewoon niet gezond.

Niet iedereen bezit dat gezonde verstand. Ik ben het ook niet eens met crashdieet maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen "helpt" om dat zware crashdieet van een paar dagen (of Detoxen) wel vol te houden. Ik probeer me in iemand die dat wil te verplaatsen en te bedenken waarom je dat zou willen....

Ik vind namelijk dat sommige hier al erg weinig eten op een dag. 1000 kcal.... Dan val je inderdaad af ja. Gezond? Nee dat lijkt me niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:15

Dragan2008 schreef:
Is wel heel weinig zo hoor :=

Weinig?? ik heb me helemaal vol geduwd met de wraps. Ik ga me geen buikpijn eten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:16

Het ging hier laatst trouwens over stappentellers, ik weet nog dat iemand zei ik studeer de hele dag en ik kom makkelijk aan 10.000 stappen. Ik vroeg me af hoe diegene aan die 10.000 stappen komt. Als ik een dag studeer kom ik rond de 5000 stappen maximaal :')
Als ik werk daarintegen zit ik al snel op de 16.000 maar dan loop ik eigenlijk de hele dag.

Hoeveel stappen lopen jullie gemiddeld?