vibabu schreef:Ik heb het gevoel dat mensen detoxen om een paar kilo kwijt te raken om vervolgens weer hun oude eetpatroon aan te nemen.
Citaat:
Dit is dus de reden dat ik detoxen zinloos vind.
Ik wil best wat kilo's kwijt, maar dan blijvend. Als ik nu een detoxkuur doe zal ik zeker afvallen. Maar als ik daarna weer een ongezond patroon aanneem (mijn oude eetpatroon) kom ik ook binnen no time weer aan
Citaat:
Maar wat als je hierna wél een gezond eetpatroon aanhoudt? Zou het dan niet juist een mooie start zijn? Misschien zien veel mensen het als een motivatie. Misschien komt het er net zo hard ook weer aan hoor, ik heb geen idee dus noem maar wat.
Ik denk dat de meneer van tired sick and nearly dead een mooi voorbeeld van is. Hij heeft een aantal dagen (een maand?) een sapkuur gedaan. Daarna is hij voorzichtig aan weer "normaal" voedsel gaan eten. Dus groente fruit etc. In dat geval denk ik dat het zeker wel goed is. Ik denk dat het voor mensen met flink overgewicht die moeite hebben om motivatie te houden het wel goed zal zijn. Je ziet namelijk al snel verschil. Maar een sapkuur vind ik iets anders dan allerlei detoxpilletjes en middeltjes.