Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 18:30

|o |o |o |o

Zoontje is voor het eerst uit logeren, de eerste keer dat ik hem aan iemand durf toe te vertrouwen en wat doet deze emotr*t??? Juist ja, de eerste de beste winkel binnen stappen om een redbull te halen. Ik had het duidelijk moeilijker als zoontje met het afscheid :o

-:(- -:(- -:(- Sorry, maar ben op dit razend op mezelf, dat ik op emotioneel vlak dus nog steeds onbewust naar de redbull grijp. Een stompzinnig drankje, ja oke verslavende rommel, en toch krijg ik het niet uit mijn leven _-:(

daffieduck83

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:48

Een knuffel, niet boos op jezelf worden, kan gebeuren en je hoeft hem toch niet (helemaal) op te drinken.

Probeer ook te genieten van de tijd zonder je zoontje en dingen te doen waar je normaal met hem niet aan toe komt.

Je bent al super ver gekomen, daar mag je heel erg trots op zijn.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 19:18

Hij was al op toen ik thuis kwam :o Heb hem gekocht, zonder echt te beseffen. Het besef kwam pas bij de eerste slok.

Net een smsje gehad dat zoontje zich goed vermaakt en de mensen daar Nederlands aan het leren is terwijl hij zelf Pools probeert te leren. (was het verjaardagsfeestje van het broertje van zijn vriendje, het is een Poolse familie en de enige Nederlandstalige gast is de zwager van de vader) Stelt mij wel gerust dat hij het fijn heeft, lekker spelen met andere kinderen, de sfeer opdoen van een hecht gezin en lekker ravotten met de hond en ondertussen alle hapjes en taart eten :9

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:54

Oh ! Knuffel ! Niet boos zijn op jezelf, is even een terugval. :(:) Deze avond lekker voor jezelf, of heerlijk bij mams eten ?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 20:17

Vanavond blijf ik thuis.

Had vanavond een date, maar die is verplaatst. Hij moest onverwachts werken vanavond. Ik kan naar hem toe gaan, maar nader kennis maken op een bus is geen goed idee voor mij.

Mijn goede voornemen voor dit jaar is trouwens het halen van mijn rijbewijs (en stoppen met roken). Vorig jaar was het stabiliteit creëren voor zoontje en dat is min of meer gelukt. Hopelijk lukt het dit jaar weer.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:01

O jammer dat ie ineens moet werken !

Ik wens je een mooi jaar, zonder red bull en sigaretten, maar met rijbewijs, leuke job en een mooie liefde. :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:26

he poetser.. een terugval hebben is niet erg! een blikje op zijn tijd mag best! zolang het er maar niet 5 of 6 worden is er niks aan de hand!

liefs

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:46

Ik bedoel dit echt niet om je aan te vallen en het is een oprechte vraag, maar hoe kan het dat je een blikje koopt zonder dat je je daar bewust van bent? Ik bedoel, dat is toch een behoorlijk bewuste handeling waar je wel je koppie bij moet hebben. Hoe kan het dat je dat in een soort roes doet?

Kijk, dat je soms ontzettend zin hebt kan ik me heel goed voorstellen, en dat je daar soms aan toegeeft ook. Ik kan ook nog snappen dat je er min of meer onbewust eentje neemt die je al in huis hebt. Maar er eentje onbewust kopen? Nee, dat snap ik echt niet.

Kun je misschien uitleggen hoe dat werkt? Of misschien iemand anders die hier meer van weet?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 01:15

ik denk dat t net is als met roken.. je doet het onbewust omdat het een gewoonte is. als blikjes redbull kopen een gewoonte is voor ts dan zal ze op moeilijke momenten dus ook haar oude gewoonte hervatten.

ik denk dat dit het beste te vergelijken is.. maar mischien heeft poetser een andere uitleg?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:43

LindyH schreef:
Ik bedoel dit echt niet om je aan te vallen en het is een oprechte vraag, maar hoe kan het dat je een blikje koopt zonder dat je je daar bewust van bent? Ik bedoel, dat is toch een behoorlijk bewuste handeling waar je wel je koppie bij moet hebben. Hoe kan het dat je dat in een soort roes doet?

Kijk, dat je soms ontzettend zin hebt kan ik me heel goed voorstellen, en dat je daar soms aan toegeeft ook. Ik kan ook nog snappen dat je er min of meer onbewust eentje neemt die je al in huis hebt. Maar er eentje onbewust kopen? Nee, dat snap ik echt niet.

Kun je misschien uitleggen hoe dat werkt? Of misschien iemand anders die hier meer van weet?

Dat heet nu een verslaving...Ts is wel afgekickt maar de verslaving zelf blijft nog heel lang aanwezig helaas.
Gewoon accepteren dat dit gebeurt is ts iedereen heeft wel eens een terugval volgende keer bij hoge stress zorgen dat je geen geld bij je hebt.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 10:13

LindyH schreef:

Het is inderdaad de oude gewoonte. Blikjes brachten altijd troost, kalmte en op momenten dat ik het moeilijk had, moest ik er eentje hebben. Gisteren had ik het moeilijk en dan komt die drang omhoog. Tegenwoordig kan ik dat redelijk laten afvloeien, maar gisteren dus niet. Dan is het verstand op nul en de winkel in. Denken komt pas terug bij de eerste slok. Voor mij was dat gisteren een grote stap. Voor het eerst zoontje loslaten, vrijwillig.

Zoontje heeft het gelukkig leuk gehad. Heb nog wat foto's gekregen van hem via facebook en hij is lief gaan slapen. De taal is ook geen probleem, gelukkig. Normaal als hij daar is ben ik er zelf bij. Ik praat in het Engels met de ouders van zijn vriendje, dus dat was voor mij wel een rede dat ik mij wat meer zorgen maakte.
Gelukkig is de moeder van vriendje ook zo'n moederkloek, ik word goed op de hoogte gehouden :D Om 12u kan ik hem weer gaan halen, dan is het weer gedaan met de rust en de stilte :')

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:58

Oke, zo onbewust was het dus niet. Je voelde de drang, besloot daaraan toe te gaan geven (wat ik overigens geheel kan begrijpen), en belandt dan in een soort toestand van overgave. Je sluit je even af voor het stemmetje in je hoofd dat zegt dat je het niet moet doen, want dat is niet wat je op dat moment wil horen. Je bent dan even op een ander bewustzijnsniveau omdat je je even niet laat leiden door je verstand, maar door je innerlijke drang. Later land je weer op aarde en ga je dat stemmetje wel weer horen, en heb je spijt dat je het genegeerd hebt.

Is dat ongeveer wat je bedoelt met 'onbewust'?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 18:04

Dat klopt ongeveer, behalve dat het niet alleen het stemmetje, maar ook het besef wat ik aan het doen ben pas achteraf komt. Klinkt raar, ik weet het, maar vind het zelf ook eng.

Volgende week met de psych maar weer eens meenemen in het gesprek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:07

Het klinkt wel heel bekend hoor, ik heb het met roken. Als ik gestrest ben steek ik zonder erover na te denken een sigaret aan, ook als ik daar niet bewust heel veel zin in had. Het is moeilijk om dat bewustzijn te doorbreken, vooral als je nog niet zo lang gestopt bent. Ik denk dat het met de tijd wel komt, en ik denk dat je je tot het er is ook moet realiseren dat het niet erg is om af en toe een blikje te drinken. Het is nou eenmaal lang een verslaving geweest, lang een soort uitweg voor dingen die even moeilijk waren. Het is niet raar dat je eerste gedachte op een moeilijk moment dan is om een blikje te drinken. Het komt in ieder geval sowieso goed :*

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 20:13

En ik moet natuurlijk vooral niet vergeten hoe ver ik al gekomen ben. Alleen is de trek wel terug, hopelijk is dat ook maar van korte duur. Van 8 tot 10 per dag naar af en toe 1 is al meer als dat ik gehoopt had te bereiken.

Zoontje heeft uiteindelijk bij de ouders van vriendje geslapen. Hij had het heel erg moeilijk rond 3u en terwijl ze aan het overleggen waren om mij te bellen en hem te komen brengen is hij op hun bed terug in slaap gevallen. Verder heeft hij zich goed vermaakt en ondanks dat ze mij al vroeger hebben laten komen omdat hij naar mij wilde, kreeg ik hem niet mee naar huis :') Ik was er dus hij kon dan toch wel nog een dagje blijven spelen haha. Dacht het toch niet :(:)

Verder mijn eigen lekker uitgeleefd in huis. Grote schoonmaak, kasten herschikt en de buurvrouw geholpen met haar Nederlandse les (zij is Pakistaanse). Verder lekker genoten van het lawaai in huis.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:49

Ts even een vraagje, kijkt jou zoontje dvd's en lees je boekjes voor. Wij zijn ook grote schoonmaak aan het houden en heb heel veel Disney dvd's en nog wat boeken, als je interesse hebt wil ik ze wel opsturen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 08:33

Dvd's kijkt hij heel graag. Boekjes lezen we samen, ondanks zijn jonge leeftijd kan hij al een klein beetje lezen en doet dit dan graag samen met mij. Wat ontzettend lief van je

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:51

Als je mij je adres even via pb stuurt zal ik het op sturen. Als er dvd's bij zitten die niks voor hem zijn of hij niet leuk vind kijk dan maar of je er iemand anders blij mee kan maken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:45

LindyH schreef:

doe jij nooit iets gedachteloos? een zak chips leegeten, een plak chocolade naar binnen werken terwijl je je had voorgenomen het bij 2 blokjes te houden etc...
Best heel logisch dat dit gebeurt

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:22

Kom jij nooit thuis en ruim je je boodschappen op en denkt: hee... heb ik dat ook meegenomen? Of zo'n impulsinkoop die bij de kassa liggen... *kruipt weer onder meeleessteen*

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:12

Ik eet wel eens gedachtenloos een zak chips leeg als ik daar eenmaal aan begonnen ben, maar gedachtenloos een winkel binnen lopen en een zak chips halen? Nee, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik kan me dat dus ook niet voorstellen.
Maar dat zal wel aan mij liggen dan.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:00

Oh joh, en hoe vaak ik niet uit gewoonte op maandag kwark haal, gewoon omdat ik dat altijd op maandag haal, blijkbaar ook als het niet nodig is :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:15

Joh wat vallen jullie aan zeg... Ik kan de vraag van Lindy me heel goed voorstellen en t is ook oprecht een vraag uit interesse.

Ik kan t me ook niet voorstellen namelijk.

Ja als je een zak chips onbewust leeg eet als je er aan begonnen bent nog wel, maar niet iets in de winkel kopen onbewust of laat staan onbewust naar de winkel toe gaan. Dus nee in mijn boodschappen tas zit nooit iets waarvan ik denk: he heb ik dat ook gehaald...? Eerder dat ik iets mis. :=

Vind wel dat je t heel goed doet poetser! En een keer een terug val moet gewoon kunnen. Ja het is jammer, maar het is zeker niet slecht. Het was (is) toch een verslaving en als je er fysiek vanaf bent hoeft dat mentaal op lastige momenten nog niet zo te zijn. En dat geeft niet, dat komt ook vanzelf! Vind dat je echt trots op jezelf mag zijn!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:24

Aanvallen? Welnee joh! Ik deel gewoon mijn ervaring. Ik geef alleen aan dat ik dat soort dingen wel onbewust doe. Verder niet.

Onbewust ergens heen gaan heb ik ook ervaring mee... Was ooit op weg naar mijn ouders en stond ineens op mijn werk :+

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 17:27

Onbewust dingen doen heb ik inderdaad ook wel vaker, maar ik snap ook wel dat dat heel lastig te bevatten is als je daar zelf geen last van heb. Noem dat meestal maar een moment van kortsluiting. Met boodschappen doen heb ik dat, maar ook met andere dingen.

Vandaag in de winkel heb ik de verleiding kunnen weerstaan, daar ben ik heel blij om :D De trek is er nog wel, maar dat zal ook nog wel een tijdje komen en gaan denk ik.