Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:20

Ik ben afgelopen donderdag geïntervieuwd voor mijn dysthyme. Wordt geloof ik maandag geplaatst on de eo beam!. Hoop dat mensen er wat aan gaan hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:30

Shivatjuh01 schreef:
Joolien schreef:
Balen dat het niet goed gaat Macho. Ik houd me nog niet bezig met de feestdagen.
Ik heb deze week 36 uur gewerkt, dat is voor mijn doen onwijs veel. Ik heb het net aan volgehouden, maar gisteren was ik ff helemaal kapot. En nu nog steeds, ik moet ff keihard gas terug nemen. Maar gelukkig is het meer lichamelijk, al ben ik vandaag psychisch ook wat prikkelbaarder. Ik merk vooral dat ik wat negatieve gedachtes krijg over mezelf. Voel me onzeker en vind dat ik dingen niet goed aanpak. Moet dan hard werken om weer te relativeren.

Gek eigenlijk, je ziet het niet aan mensen..
Als ik jouw foto in je profiel zie, zie ik een gekke meid, stuiterbal, lekker vrolijk.
En als je hier schrijft, voel je je alles behalve dat. Soms, heel soms zou ik willen dat het te zien was aan mensen. Zodat mensen net als bij iemand met een gebroken been, gewoon rekening houden.

Het is ook lastig, een collega van mij viel zowat achterover toen ik hem vertelde dat ik depressief ben. Ik werk als gastvrouw, dus altijd netjes een mantelpak aan en strak in de make-up ;) En ik ben altijd vriendelijk, vrolijk en zeg iedereen vrolijk gedag. Dus dan is het nog lastiger te zien. Mja dat is echt een facade voor mij, ik neem een rol aan.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:39

zo herkenbaar, op mijn werk ben altijd vrolijk :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:41

Jij daar! Heb jij een masker op?! :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:42

Hihi ik wel ^^
Nu even avondje niksen en lekker mezelf zyn zo dat voelt heerlijk <3 even lekker potje janken zonder ze zeggen dat je je aanstelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:50

Ahhhh huilse xx

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:36

pimaude schreef:
Ahhhh huilse xx

Is helemaal goed gekomen een hele zielige film gekeken kwam als brok binnen
Ben gelijk ook weer stuk rustiger morgen een drukke dag en leuke ff alles vergeten en genieten *hoop ik*

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:46

Mag ik me ook melden.

Ben altijd extreem op mezelf geweest wat betreft mijn metale problemen en nu met school merk ik helemaal dat alles aan me vreet. Alles voelt enorm zwaar en gewoon geen uitzicht meer in alle stress en werk

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 01:02

Hoi,

Ik kom mij hier niet melden omdat ik in een soortgelijke situatie zit. Enige wat ik wil is jullie even een hart onder de riem steken en heel veel kracht toe wil wensen!! Ik hoop dat jullie de hulp hebben die jullie nodig hebben om jullie zelf weer te vinden en te kunnen genieten. Heel veel liefs van mij!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 08:58

Wat aardig Nic!

En welkom Anke! Heb je hier al lang last van? Is het een idee om eens me je huisarts te gaan praten?

MP: bijzonder he hoe snel je stemming kan omslaan! Ik vind dat zelf best eng soms.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:54

Ik heb er nu zo'n 3 jaar echt last van. Heb er een hekel aan mezelf een diagnose aan te praten maar weet uiteraard wel hoe ik me voel.

En raar is dat eh vaak door een verandering van situatie of iets triggerends dat het ineens om kan slaan

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:36

Ik wil ook heel graag meepraten,

Ik loop al zo'n 8 jaar rond met depressies, PTSS en (waarschijnlijk) borderline. Meerdere therapieën gehad, maar voelde me nooit echt serieus genomen en had weinig aan een uur praten in de week.
Ik heb vanaf 2014 tot heden 4 serieuze pogingen gedaan om uit het leven te stappen. Waarvan de laatste bijna 3 maanden geleden en heel impulsief. Ik heb optijd om hulp geroepen anders was ik er nu niet meer.

Ik ben na mijn laatste poging ook zwanger geraakt, Iets wat eigenlijk onmogelijk had moeten zijn, maar toch gebeurd is. Aankomende week moet ik helaas veel te vroeg deze zwangerschap afbreken. Iets wat ik niet wil, vrijdag afscheid genomen bij mijn laatste echo, dinsdag is het zo ver. Hierna ga ik waarschijnlijk nog meer last krijgen van mijn emotie schommelingen, ben ook erg bang dat ik momenten ga krijgen dat ik gekke dingen wil gaan doen, heb ook geen stabiele omgeving waar ik mijn steun uit zou kunnen halen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:44

Welkom Anke!

Anke98 schreef:
En raar is dat eh vaak door een verandering van situatie of iets triggerends dat het ineens om kan slaan

...ik was destijds erg blij met het woord 'trigger' - en de bijbehorende "definitie" van dat het een klein dingetje is met grote gevolgen.

En ik herinner me de tijd nog, dat ik wel honderd actieve triggers leek te hebben en dus constant onderuit geschoffeld werd - %) :brr:

(En de optimist zegt: moed houden, er zijn prima therapieën om die triggers "alle honderd" de nek om te draaien, dat lucht op!)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:22

Guess_NH, wat een heftig verhaal.. (alleen als je het wil delen hoor) maar wat is de reden dat je ongewild vroegtijdig je zwangerschap moet gaan afbreken? Ik kan me voorstellen dat dat heel erg heftig is inderdaad.

Poeh heb echt zovaak gedacht aan LS_fotos de afgelopen 24 uur.

Ik denk echt dat zulk soort topics/internet fora etc wel heel goed zijn omdat mensen makkelijker enigzins anoniem dingen kunnen delen en al helemaal aan (oud)lotgenoten omdat die het waarschijnlijk beter zullen begrijpen en waarbij je misschien minder bang hoeft te zijn dat het als zeuren over komt. En natuurlijk gaan dit soort dingen depressies niet oplossen maar elke kleine vorm van positiviteit kan dan werken.

Maar het idee dat mensen bijna altijd echt alleen de stap maken naar zelfdoding vind ik echt zo verdrietig. Ik wil eigenlijk gewoon iets oprichten waarbij je mensen steunt, ook in die stap, hoe drastisch dat ook klinkt. En dan niet in de vorm van fysieke hulp uiteraard, maar iemand tegen wie je er wel over kan praten zonder dat dat automatisch over gaat naar een: doe het nou niet het is egoistisch/ het niet waard

Iemand had het in een ander topic zo mooi verwoord vond ik. Ik vind dat in the end, je alleen voor jezelf leeft en voor en door niemand anders gedwongen zou moeten worden om te blijven leven.
Citaat:
Ontzettend dapper dat je voor jezelf hebt gekozen. Als leven onomkeerbaar lijden wordt dan is de hemel een grote bevrijding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:42

Guess_NH schreef:
Ik wil ook heel graag meepraten,

Ik loop al zo'n 8 jaar rond met depressies, PTSS en (waarschijnlijk) borderline. Meerdere therapieën gehad, maar voelde me nooit echt serieus genomen en had weinig aan een uur praten in de week.
Ik heb vanaf 2014 tot heden 4 serieuze pogingen gedaan om uit het leven te stappen. Waarvan de laatste bijna 3 maanden geleden en heel impulsief. Ik heb optijd om hulp geroepen anders was ik er nu niet meer.

Ik ben na mijn laatste poging ook zwanger geraakt, Iets wat eigenlijk onmogelijk had moeten zijn, maar toch gebeurd is. Aankomende week moet ik helaas veel te vroeg deze zwangerschap afbreken. Iets wat ik niet wil, vrijdag afscheid genomen bij mijn laatste echo, dinsdag is het zo ver. Hierna ga ik waarschijnlijk nog meer last krijgen van mijn emotie schommelingen, ben ook erg bang dat ik momenten ga krijgen dat ik gekke dingen wil gaan doen, heb ook geen stabiele omgeving waar ik mijn steun uit zou kunnen halen.

Heftig Guess. En wat balen dat je steeds niet de goede hulp krijgt. Kun je daar iets meer over vertellen? Heb je bijv een huisarts die wel goed met je meedenkt?

En wat heftig die zwangerschap. Ik wil iook aanraden daar echt hulp bij te zoeken, want dat kan een behoorlijke impact op je hebben.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:16

@ Sidera er is een stichting waar je je verhaal kwijt kunt, via telefoon of chat. www.sensoor.nl
Ik heb er zelf (nog) geen gebruik van gemaakt, maar voor iedereen die het ineens heel hoog zit, kan dit wellicht wat verlichting geven.

@ Guess, inderdaad heb je professionele hulp?

En voor alle nieuwe lotgenoten, voel je welkom. Hopelijk helpt het idee dat je niet alleen bent met deze ziekte je al wat. Dat er mensen zijn die weten hoe het voelt.

Met mij gaat het gelukkig weer beter, vrijdagavond het verlossende telefoontje gehad dat mijn moeder geen uitzaaiingen heeft van haar borstkanker. Wat kan één telefoontje een verschil maken...

Voor dat telefoontje had ik nog een afspraak bij de peut waar ik dus totaal geen klik mee heb. Ik was in tranen, vertelde dat alles weer boven kwam van mijn vader (3 jaar lang tegen darmkanker gestreden, vorig jaar overleden) en dat ik niet wist als het telefoontje slecht nieuws over mijn moeder zou brengen,hoe ik mezelf staande zou moeten houden.

Het enige dat ze kon zeggen was "Ja je hebt de laatste tijd veel slecht nieuws gehad (o.a. ook mijn baan kwijt), kan me voorstellen dat alles van je vader weer terugkomt".

En toen bleef het stil, dus ik zei "heb je wellicht nog tips om me staande te houden?".
Ze dreunde vervolgens de to-do's bij depressie op:
- dagritme
- leuke dingen doen
- buiten bewegen
- sociale contacten
- grenzen bewaken
- op gezette tijden eten

Ik stond na een half uur weer buiten >;) . Donderdag afspraak met psychiater en dan ga ik dit wel even aan de kaak stellen, want ik besefte me de dag erna hoe belachelijk het was 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:16

Laetitia: Wat een fijn nieuws! Gelukkig!! Heftig om maar te moeten wachten op zo'n telefoontje van je mama. Als je geen klik hebt met je therapeut ga je niet beter worden met haar, dus op naar een ander. Ik heb er 3 versleten voor ik een fijne vond, maar toen het minder ging wist zei het even ook niet meer zo goed dus ook bij haar liep het stuk. Nu denk ik dat ik een hele goede ga krijgen na mijn intake, en dat geeft ook een stukje hoop op beter worden, dus wellicht dat jij daar ook een verandering in moet gaan brengen!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:25

@ laetitia oh wat goed van die stichting... Wat ik me alleen echt af vraag is of die mensen je niet alsnog voornamelijk dingen zouden proberen af te praten ipv gewoon garanderen te luisteren en alleen te luisteren en steunen

En wat een fijn nieuws voor je! :D Ik snap goed dat dat je gevoel ook sterk beinvloedt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:39

Ik hoop dat ik snel iets hoor van GGZ, krijg nu hulp voor langere tijd :) kijk er naar uit, het gaat steeds beter maar af en toe is het nog steeds te veel. Pimaude,ik hoop dat jij ook een fijne therapeut krijgt :j

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:41

@laetitia met alle respect maar het zit gewoon tegen onacceptabel aan. Die mensen krijgen betaald om mee te denken en je te helpen een oplossing te zoeken die bij jou past geen lijstje opdreunen..

Wel heel fijn dat je goed nieuws hebt gehad!

Ik heb echt even een rotweek, vol met stress van school en te toetsweek en twijfel dan soms ook oprecht of ik er wel mee door wil gaan en of het t wel waard is ook niet ideaal voor je motivatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:07

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:36

Ja, maar een vraag waar je gelukkig en gek van kan worden vind ik...
Had dan wel mensen die vet vaak vroegen: hoe is het nu met je en hoe komt dat dan denk je?
Maar tis ook heel demotiverend om elke keer opnieuw te moeten zeggen dat het slecht gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:00

Ik wil ook niet dat elke gek dat aan me vraagt, maar de collegas uit de keuken waar ik nu werk zijn echt lief en vragen dat om me oprecht weer uit de put te helpen! Een vage kennis doe ik netjes af met "goed" of met: " ja, met jou" niemand die doorheeft dat jd de vraag eigenlijk niet hebt beantwoord :p

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:32

Ja is idd heb ik ook zeg bijna altijd ja het gaat goed, :)

Vandaag ging ik weer is samen rijden, Ging totaal mis, Gek hoe paarden spiegel van jou kunnen zijn, Ik ben weer behoorlijk depri en Pablo is gelijk niet meer te houden enzo, uiteindelijk van de angst van hem afgestapt, en veder wilde gaan lopen, wist dat rijden geen zin had als ik zo depri voelde toen stelde me vriendin voor ga anders op je ijslandertje, ;) maar die vind totaal niet leuk haha is zitten op en niks maar was wel ff fijn lekker mee liften en even nergers aan denken die ken mijn *drukke hoofd* wel aan,

Woensdag een afspraak met de huisarts om hulp want dit hou ik niet meer alleen vol, voor het echt mis gaat,