Een leven zonder shampoo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:37

mlc schreef:
soof14 schreef:
(Geen zin hele topic door te lezen)
Mensen die hun haar 2x per week wassen maken die het nog wel nat tussen de was beurten door ? Of alleen tijdens het wassen

Dat verschilt bij mij. Als ik bijvoorbeeld op stal ben geweest, spoel ik het even goed uit zodat het eventuele stof en de geur er uit gaan. Als ik nergens ben geweest waar het vies zou kunnen worden laat ik het meestal droog.

Hier hetzelfde :j

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Een leven zonder shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:36

Pfff ik was na 2 maand vet haar het ook wel zat. Mijn hoofdhuid was nog steeds zeer gelukkig, ik vond mn haar echter vies aanvoelen. Nou hebben we ook erg hard water hier, daar schijnt het ook aan te kunnen liggen. Ik wil een filter gaan installeren maar voorlopig lukt dat nog niet. Dus toch maar weer eens gewassen...want ook al maakte mn huid veel minder vet aan, die vieze laag bleef wel zitten.
Zag een zeezoutshampoo bij de tuinen, zonder parabenen en parfum maar wel sls. Mijn huid is altijd erg blij met zoutproducten dus maar een keer proberen. Voor mij dus absoluut geen sls! Ben met 1 wasbeurt met een beetje shampoo al mn volume weer kwijt. Het voelt veeeeeeel te zacht nu, heel glad. Meteen alle glans terug, dat is dan een voordeel. Maar ik was zo blij met het toegenomen volume en ik kon er veel meer mee. Nu glijd elk elastiekje mn haar weer uit, elk scheef haartje valt op omdat het zo gruwelijk glad en stijl is. En natuurlijk ook weer jeuk als een idioot.... En roos...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:51

Ik heb inderdaad ook weer een dun glad staartje.... Daag volume -O-

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:09

Stille meelezer hier! Ik vind het erg interessant om terug te gaan in hoe vaak ik mn haar was, maar ik ben toch wel snel bang dat het vies is of ruikt oid. Vet wordt het bij mij niet (nooit eigenlijk), of ik het nu weken niet was of elke dag. Ik ben nu inmiddels overgegaan op mijn haar 2x per week wassen, omdat ik vers gewassen heerlijk vind, en alle dagen uitspoelen met warm water (ik rij 5 paarden per dag met cap.. dus vibd het wel zo fris om het daarna uit te spoelen.. zorg er ook voor dat ik regelmatig de voering van mn cap was). Welke shampoo ik gebruik voor die 2x wassen verschilt nogal en is vaak de goedkoopste die ik kan vinden :P hebben jullie een goede suggestie voor een SLS en parabenen vrije shampoo die makkelijk verkrijgbaar is en niet te duur?

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:27

Ik ben sinds 1,5 week mijn haar aan het wassen met alleen maar water.
Daarvoor waste ik mijn haar 1 a 2x per week met shampoo.
Ik "moet" nu mijn haar wel vaker wassen, om de dag of 1x in de 3 dagen, maar mijn hoofdhuid jeukt niet meer, alleen roos is weg en mijn haar voelt dikker aan en heeft meer slag. Ook pluist het veel minder.
Het nadeel: het voelt vet aan en bovenop mijn hoofd valt het niet meer luchtig.
Het ziet er daartegen totaal niet vet uit, ik was het ook alleen maar omdat ik er na 2 of 3 dagen helemaal niets meer mee kan.
Tot nu toe bevalt het me dus wel, alleen hoop ik dat ik snel weer mijn volume bovenop terug krijg en dat mijn haar minder vet aan gaat voelen. Al ben ik wel heel blij dat het er niet vet uitziet!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:51

XladyX schreef:
Stille meelezer hier! Ik vind het erg interessant om terug te gaan in hoe vaak ik mn haar was, maar ik ben toch wel snel bang dat het vies is of ruikt oid. Vet wordt het bij mij niet (nooit eigenlijk), of ik het nu weken niet was of elke dag. Ik ben nu inmiddels overgegaan op mijn haar 2x per week wassen, omdat ik vers gewassen heerlijk vind, en alle dagen uitspoelen met warm water (ik rij 5 paarden per dag met cap.. dus vibd het wel zo fris om het daarna uit te spoelen.. zorg er ook voor dat ik regelmatig de voering van mn cap was). Welke shampoo ik gebruik voor die 2x wassen verschilt nogal en is vaak de goedkoopste die ik kan vinden :P hebben jullie een goede suggestie voor een SLS en parabenen vrije shampoo die makkelijk verkrijgbaar is en niet te duur?

De Tuinen heeft de Yes To lijn. Verder weet ik alleen nog wat webshops?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:57

Yes to hebben ze ook bij de kruidvat
En bij de Bodyshop hebben ze de rainforrest lijn.
Daar zit ook niks in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:44

Ik heb zelf die rainforest lijn gehad, maar man o man wat een vette zooi. Ik kreeg er dus super veel puistjes van, zelfs in mijn nek/op mijn schouders en de rest van mijn rug.
Als je dus van jezelf al een wat vettere huid hebt en snel last hebt van puistjes is die absoluut niet aan te raden. :n Voor mijn haren was hij wel fijn maar oké.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:13

Oh super, ga ik daar eens voor kijken. Die rainforest lijn klinkt dan al wat minder fijn, dus even kijken of ik die yes to kan vinden!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:45

In de yes to zitten trouwens wel sulfaten....
Het zijn niet de agressieve soorten, maar ze zitten er wel in...

Ik had laatst een lijstje met shampoo's gevonden maar kan het zo snel niet terug vinden...

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:17

Ik zit nu op bijna 4 of 5 weken en opeens is mijn haar ontzettend vet geworden. Het begon juist iets beter te worden, maar nu ziet het er voor het eerst echt smerig uit. Ik heb het vanochtend gewassen met water, naar mijn idee heeft dat niet echt geholpen maar dan kan ik pas echt zien als het compleet droog is. Ik baal hier wel van, want het ging juist de goede kant op. Hebben anderen dit ook gehad na een tijdje?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:25

mlc schreef:
Ik zit nu op bijna 4 of 5 weken en opeens is mijn haar ontzettend vet geworden. Het begon juist iets beter te worden, maar nu ziet het er voor het eerst echt smerig uit. Ik heb het vanochtend gewassen met water, naar mijn idee heeft dat niet echt geholpen maar dan kan ik pas echt zien als het compleet droog is. Ik baal hier wel van, want het ging juist de goede kant op. Hebben anderen dit ook gehad na een tijdje?

gebruik je een echte-harenborstel?

Nu 2x gezwommen (3 dagen ertussen) in zwembad en 2x met conditioner gewassen. Eerste keer niks aan de hand, maar nu voelt m'n haar heel vet en vies :(

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:34

EskeGirl schreef:
mlc schreef:

gebruik je een echte-harenborstel?

Nu 2x gezwommen (3 dagen ertussen) in zwembad en 2x met conditioner gewassen. Eerste keer niks aan de hand, maar nu voelt m'n haar heel vet en vies :(

Ja, al sinds het begin. Ik heb er verder ook niets anders mee gedaan.

Heb je de conditioner over heel je haar aangebracht? Want dat zou het vette wel kunnen verklaren. Anders kan het misschien dat er dus opeens weer product in je haar zit, dat dat met de borstel helemaal verspreid is? Ik weet niet of dat zo werkt hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:09

mlc schreef:

Nou, ik was de afgelopen weken zeer tevreden op water alleen... maar ineens sloeg het afgelopen weekend om. Vet vetter vetst, jeuk aan mijn hoofdhuid... vreselijk. Water hielp niet meer en aangezien ik toch mijn haren voor de laatste keer nog eens wilde verven (nog een hele lelijke uitgroei) ben ik toch maar weer op de shampoo gestapt.

Mijn punten waren prima, maar echt het haar dicht bij mijn hoofd was een gore plak vet, voelde ook gewoon stijf aan. Weer overal puistjes omdat ik van mezelf al een vette huid heb dus mijn gezicht/schouders en rug zitten weer onder... nee ik ben even terug op de shampoo en ga eens kijken hoe ik toch shampoo loos kan leven.

Ik snap er ook echt niks van. Mijn dochtertje heeft zo'n mooi, gezond haar... totaal niet vet. Heb haar haren op een enkele keer na (een jaar terug) niet met shampoo o.i.d. gewassen...
Zou het dan zijn dat mijn haar na zo veel jaar te verpest is o.i.d. ??

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:16

Ja, m'n hele haar (chloor droogt uit toch?). Naja, hopelijk wordt m'n haar snel weer normaal, en anders ga ik als ik thuis ben toch een natuurshampoo zoeken.

Heb nu ook weer wat meer jeuk en roos.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:24

Misschien een idee om volgende keer je haar bij de hoofdhuid te vermijden. Dat deed ik sowieso altijd met conditioner.

Ik wil eigenlijk niet terug op shampoo, ook omdat shampoos zonder sls en andere stoffen vaak erg duur zijn en niet overal verkrijgbaar. Ik ga volgende week twee weken op vakantie. Ik kijk het dan nog even aan, mocht ik daarna nog steeds niet tevreden zijn ga ik toch nadenken over iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:38

Welke shampoos zonder sls zijn er nog meer? Want die rainforest lijn is voor mij dus geen optie. De prijs vind ik niet zo boeiend, ik was mijn haar sowieso maar 2 keer per week dus doe er heel erg lang mee. De shampoo van die rainforest lijn is nog steeds niet op en heb ik bijna een jaar terug gekocht.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:03

Vorige week toch weer gezwicht omdat het vettig bleef en ook weer snel werd na baking soda. Daarnaast had ik ook bij baking soda last van jeuk en schilfers.

Nu maar eens een vaste zeep besteld om te proberen, zonder gekke ingrediënten.
http://louland.nl/product/zeep-voor-je- ... tle-trial/

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:06

Ik probeer soms wat huis-tuin-en-keuken middelen uit.

Gister gewassen met roggemeel, 2 eetlepels in een panty en dan in een kommetje warm water weken en uitknijpen. Dan krijg je een papje, dat als shampoo gebruikt. Mijn haar voelt stevig en schoon aan!
Een tijdje geleden gewassen met eigeel, yoghurt en een druppeltje tea tree oil, was ook fijn!

Verder gebruik ik heel soms baking soda en appelazijn, dit is wel een beetje heftig, dus dit is voor de periodieke "grote schoonmaak". Ik houd het nu al ruim een jaar vol. Bevalt me prima!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:19

ik kom van iedere dag mijn haar te waaen naar 2xper week. meestal met lushproducten en daarna argan olie

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:54

Hmm. Ik heb heel lang getwijfeld, maar wil het toch proberen!

Ik was t nu meestal om te dag (en dan met Andrelon langer fris en cremespoeling. Soms een keer met head&shoulders), maar ik merk dat het zooo snel vettig word! Dus ik wil t wel proberen..

Maar mn haar klit heeel snel. Dus t liefst wil ik er wel iets indoen waardoor ik t makkelijk door kan kammen.. Heeft iemand een idee daarvoor? En wat gebruiken jullie, voor als je t wel een keer wast met shampoo? (:

-sorry als de vragen al eens gesteld zijn. Heb (nog) niet het hele topic door gelezen, haha.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:09

Mijn dochter had een hoofdhuid probleem, nu alleen wassen met water en naspoelen met zuiveringszout. En haar haar is nog nooit zo glanzend geweest.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:40

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:44

Ik had ook echt geen zin om met vet haar rond te lopen, maar ben nu toch zo goed als shampoovrij, zonder met vet haar rond te hoeven lopen. :D
Ten eerste ben ik over gestapt naar een heel erg naturel zeepje, waar niets chemisch in zit. En toen ben ik het gewoon gaan oprekken, wat eigenlijk heel erg snel ging. Ik plakte er telkens 2/3 dagen met licht vet wordend haar aan vast, en de week erna was het gelijk 2 dagen langer niet vet. Nu zit ik op 3 weken zonder het te hoeven wassen, en als ik het was wrijf ik er een heel klein beetje van die zeep in, voornamelijk bovenop.
Om de de 1 of 2 weken was ik het met appelazijn, dit werkt echt verbazingwekkend goed! Het werkt bijna hetzelfde als een conditioner, iets minder heftig misschien, maar mijn haar word er ontzettend zacht en glanzend van. :j

Iris82 schreef:
http://www.wasnoot.nonimorinda.nl/toepa ... asnoot.htm

Wasnoten! Voor iedereen die een alternatief zoekt zonder rommel en zacht voor de hoofdhuid.

Goh, wat grappig, daar heb ik dus echt nog nooit aan gedacht! Mijn moeder gebruikte die een hele tijd om de was mee te doen. Ik ga eens vragen of ze die weer wilt gebruiken. :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:57

Wat voor zeepje is dat Suliko?