chocobroodje schreef:Ik vind hem best ver open staan nu? Zou een wondzalf niet helpen? Mesistran ofzo, dat trekt ook meteen de ontsteking eruit.
Ja inderdaad, beide wonden staan vrij ver open. Nu is deze wond (die boven m'n oor) verder wel goed dicht, behalve dat er dan nog steeds wat troep uit komt.
Ik mocht er absoluut niets op smeren, durf ik ook niet zo goed eigenlijk.
Zou t kwaad kunnen om er iets op te smeren? Wat zijn voor- en/of nadelen? Ik heb nog nooit iets op littekens gesmeerd. Meestal ontwikkel ik ook niet zo heel veel litteken weefsel en geneest t vrij goed.
Helpt t om de wond sneller en mooier te genezen? Misschien ook iets om op het litteken op mijn buik te smeren?
Van de chirurg mocht ik er niets op smeren, alleen als de wonden goed dicht zijn en droog mocht ik met wat baby olie de littekens zacht masseren om verklevingen tegen te gaan. Ik weet niet of t dan slim is om er nu dingen op te gaan smeren?
Mesitran is een honing zalf toch?
Princesj schreef:Ik lees al vanaf pagina 1 mee, wat een ellende zeg! M.b.t. tot de plakkerige wonden, is het niet prettig om rond de wond je haren in dunne vlechten te doen, zodat de wond wat meer lucht kan krijgen? Ik weet niet of dat kwa pijn haalbaar is voor je?
Vlechtjes om de wonden heen kan ik zo wel eens even proberen. Had wel al geprobeerd om de haren bij de wonden weg te steken met speldjes, maar dat is niet prettig. Verder heb ik m'n haren continue in een losse vlecht. Staart of iets dergelijks is erg pijnlijk (te strak) en losse haren gaat ook niet (continue overal achter blijven hangen).
Misschien dat (losse) vlechtjes om de wonden heen wel prettiger is. Bedankt voor de tip!