Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:09

Quir sterkte vandaag en hopelijk valt het allemaal mee.

Misschien ook misselijk vanwege de spanning?
Hopelijk kun je nog een beetje bijslapen straks :(:)

Tenno7

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:04

Pfoee.. hebt het weer een beetje bij gelezen nu. Maar wel heftig hoor!
Hopelijk herstel je nu goed en is het allemaal klaar! Veel succes

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:28

veel succes in het ziekenhuis vandaag!!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 16:21

Pff ik had net even flinke moord neigingen! :\

Bij de wond verpleegkundige geweest, beginnende infectie van beide wonden. Ze trok alle korsten er gewoon vanaf en de hechtingen trok ze er ook weinig subtiel uit. Daarna nog een berg haren weg geschoren om de wonden heen... Chirurg zo z'n best gedaan zo min mogelijk weg te scheren gaat zij gewoon even alles ruim eromheen weg scheren.

Nouja, hibiscrub mee gekregen en daar m'n haren mee wassen en de wonden goed in de gaten houden dat ze goed dicht gaan en niet (opnieuw) gaan infecteren.

Maar flink spijt dat ik heen geweest ben zeg! Nu doet m'n hoofd nóg veel meer pijn en dan op de wond gaan zitten duwen waar t gat in de schedel onder zit. Grrr.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:51

Jeetje zeg wat een stomme mensen!! Gaat je haren en dan die pijn! Ongelofelijk :( arme jij .... Hoop dat de pijn nu echt heel snel ophoud!!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 17:16

Ja... Moest me echt in houden pff.

M'n hoofd rechtsvoor is nu behoorlijk pijnlijk, moet zeggen dat de huid/wond me nu weer een beetje mee valt maar t doet echt in m'n hoofd zeer nu.

Blij als ik straks op bed lig, zit er goed door heen voor vandaag.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:18

Quir :(:)

Toch zou het kunnen dat juist je haren zorgen voor de ontstekingen, maar er zitten echt prutlui tussen met heel weinig inlevingsgevoel :(

Ook nog de arts gezien?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:25

Ah bah, niet fijn als je zo bruut behandeld wordt. :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 18:10

Ja dat is ook zeker zo, dat ze haren verder weg scheren vind ik ook niet zo erg... Alleen de manier waarop ze t nu deed. Ook direct met een pincet flink lopen trekken aan de hechtingen en korstjes. Korsten trok ze er ook gewoon zo vanaf met een hoop haren er mee uit. Terwijl ik duidelijk zei dat t allemaal erg gevoelig is...

Liever meer kale plekken op m'n kop dan straks wel hersenvliesontsteking of een ontstoken drain of iets.

Nee geen arts meer gezien....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:13

Dus jullie zijn helemaal naar Tilburg gereden om alleen een verpleegkundige te zien die lomp de hechtingen eruit heeft gehaald? :\

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 18:22

Jaa... Bizar he.

En om te horen dat t een beginnend infectie is en speciale shampoo mee gekregen. Verder zou ze verslagje schrijven voor de arts en moesten we ze op de hoogte houden via mail (foto's sturen) of telefonisch.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:43

:roll: >;) -:(- _-:( Pff, dan ga je pissig naar huis!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 19:29

Ja inderdaad, zeker ook nog hoe ze t allemaal deed...

Net pleister van de wond afgehaald, echt een lelijke wond zo! Sluit helemaal niet aan elkaar aan en er zit een groot gat in (vinger verdwijnt er helemaal in) omdat er geen schedel/bot meer onder zit. Gat/deuk krijg ik niet echt zichtbaar op de foto.

Afbeelding

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:34

He ? kan dat geen kwaad, straks loopt er shampoo in dat gaatje?
Nou, vind het niet zoals het hoort hoor.

Zo kunnen er toch ook bacterien in?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 19:47

Ze zei dat t geen kwaad kan verder.... Lijkt mij ook dat er zo juist makkelijk bacteriën bij/in kunnen komen. Ik weet t niet. De wond is ook helemaal niet droog en ziet er wat geïrriteerd uit (vind ik tenminste...).

De andere wond kan ik niet zien, kijken of ik dat foto van gemaakt krijg. Anders morgen vriend eens vragen. De andere wond ziet er als t goed is wel beter uit.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:48

:(:) :(:) :(:)
Soms schieten woorden tekort.
En de laatste tijd weet ik niet goed hoe ik moet reageren.
Vind het zo verschrikkelijk K.. voor jou en natuurlijk ook voor Bas.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 06:54

Voor Bas is t misschien allemaal nog wel erger/vervelender...

Vannacht echt een k*t nacht gehad, ontzettend veel pijn en daar door niet kunnen slapen. Alleen hou ik Bas dan ook wakker en hij moet wel weer gewoon werken, dus de wekker ging om 6 uur.

Nu in de auto richting Eindhoven. Geen goed idee om nu alleen thuis te blijven in Maastricht, want t gaat echt niet goed. Dus ik ga naar mijn schoonouders, daar ook wel alleen maar als er dan iets is of gebeurd is hij er nog redelijk snel met 10/15 minuten, Maastricht is dan toch nog ruim een uur rijden als t mee zit...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 08:27

De andere wond gaat nu wel best redelijk, ziet er ook iets beter uit.

Afbeelding

Er komt alleen nog steeds wel wat troep uit de wond, m'n haren worden op dat stukje bij de wond ook heel snel wat vettig/plakkerig (binnen een uur of 2/3 na het wassen alweer). Echt vies, bah. Dadelijk m'n haren weer wassen, eerst met baby shampoo, daarna met hibiscrub (vooral bij de wonden) en dan nogmaals met baby shampoo.

Om de dag m'n haren wassen, maar ze zijn zo snel weer vies/vettig bij de wonden... Maar mag niet vaker wassen of uit spoelen. Anders blijven de wonden te lang nat en daardoor week, omdat m'n haren zo lang zijn en dus ook lang nat blijven. Föhnen mag ook absoluut niet.

Gelukkig hoef ik de deur niet uit! Kale plek op m'n voor hoofd ziet er ook echt zo lelijk uit en de wond is maar eng om te zien.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:33

Ik vind hem best ver open staan nu? Zou een wondzalf niet helpen? Mesistran ofzo, dat trekt ook meteen de ontsteking eruit.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:48

Ik lees al vanaf pagina 1 mee, wat een ellende zeg! M.b.t. tot de plakkerige wonden, is het niet prettig om rond de wond je haren in dunne vlechten te doen, zodat de wond wat meer lucht kan krijgen? Ik weet niet of dat kwa pijn haalbaar is voor je?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 08:54

chocobroodje schreef:
Ik vind hem best ver open staan nu? Zou een wondzalf niet helpen? Mesistran ofzo, dat trekt ook meteen de ontsteking eruit.

Ja inderdaad, beide wonden staan vrij ver open. Nu is deze wond (die boven m'n oor) verder wel goed dicht, behalve dat er dan nog steeds wat troep uit komt.

Ik mocht er absoluut niets op smeren, durf ik ook niet zo goed eigenlijk.
Zou t kwaad kunnen om er iets op te smeren? Wat zijn voor- en/of nadelen? Ik heb nog nooit iets op littekens gesmeerd. Meestal ontwikkel ik ook niet zo heel veel litteken weefsel en geneest t vrij goed.

Helpt t om de wond sneller en mooier te genezen? Misschien ook iets om op het litteken op mijn buik te smeren?

Van de chirurg mocht ik er niets op smeren, alleen als de wonden goed dicht zijn en droog mocht ik met wat baby olie de littekens zacht masseren om verklevingen tegen te gaan. Ik weet niet of t dan slim is om er nu dingen op te gaan smeren?

Mesitran is een honing zalf toch?

Princesj schreef:
Ik lees al vanaf pagina 1 mee, wat een ellende zeg! M.b.t. tot de plakkerige wonden, is het niet prettig om rond de wond je haren in dunne vlechten te doen, zodat de wond wat meer lucht kan krijgen? Ik weet niet of dat kwa pijn haalbaar is voor je?

Vlechtjes om de wonden heen kan ik zo wel eens even proberen. Had wel al geprobeerd om de haren bij de wonden weg te steken met speldjes, maar dat is niet prettig. Verder heb ik m'n haren continue in een losse vlecht. Staart of iets dergelijks is erg pijnlijk (te strak) en losse haren gaat ook niet (continue overal achter blijven hangen).

Misschien dat (losse) vlechtjes om de wonden heen wel prettiger is. Bedankt voor de tip!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 09:01

Oh gisteren trouwens nog kaartjes thuis gestuurd gekregen die het ziekenhuis naar me door gestuurd heeft!

Heel erg leuk om te krijgen en om ze te lezen! Doet me toch wel heel goed eigenlijk.

Bedankt iedereen! <3

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:02

Ik weet niet of je het moet doen, ik kan je wel vertellen wat ze mij gezegd hebben ;). Ik heb 3 weken geleden een keizersnede gehad, en ik had speciaal daarvoor een nieuwe tube mesistran besteld (inderdaad op honing basis). Zolang de nietjes er nog in zaten mocht ik niks smeren, maar toen die er eenmaal uit waren was het geen probleem volgens de Verloskundige en Huisarts. Maar omdat de wond er zo ontzettend goed uitzag (en nog steeds :j ) heb ik besloten mijn lijf het zelf te laten doen. Mijn schoonzusje die de week ervoor een buik operatie had, had minder geluk en daar begon de boel te ontsteken. Na 2 x smeren zag je al een enorme verbetering. Ik zou het stukje waar de schedel open is geweest iig met rust laten maar het andere litteken zou ik zelf wel durven smeren.

Maar volg uiteraard je eigen gevoel dat is meestal het beste.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 09:18

Oh gefeliciteerd met de kleine nog!!

Ik had even snel op Google wat gezocht er over en lees zo snel wel hele goede verhalen! Ook bij paarden trouwens hihi.

Straks eens even met m'n vriend over hebben, denk dat het sowieso wel iets is om op t litteken op mijn buik (en misschien ook nog wel op m'n rug? Of is dat litteken er te oud voor? Laatste operatie in m'n rug was 11 juni) te smeren... Het zal vast niet heel veel kwaad kunnen toch. Misschien inderdaad niet op de wond smeren waaronder het gat in de schedel zit (denk dat ik dat ook gewoon niet durf nu haha). Die wond is ook erg gevoelig, de andere wond boven m'n oor is een heel stuk minder gevoelig.

Ik vind er in ieder geval wel goede dingen over dus kan het sowieso eens in huis halen, dat kan sowieso nooit kwaad. Kan je mesistran gewoon bij de apotheek halen? En hoe vaak smeer je t er op?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:59

Ik zweer bij Mesitran voor mens en dier. [MWS] Teen kwijt.
Binnen twee dagen was de wond weer rustig en de pijn trok al veel eerder weg.

Ja je kunt het gewoon bij de apotheek halen