Heb zelf met extreme buikpijn in ziekenhuis gelegen. Dachten ze ook verstopping en daarna blindedarm. Bleek een beknelde zenuw in mn onderbuik te zijn dus weet een beetje hoe je je voelt alleen had ik dat maar een week. Zelfs de morfine hielp amper toen werd er enkel extreem stoned van hahah
bowena_84
Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-15 15:05
Bah... Gisterenavond, vannacht en vanochtend vroeg weer vreselijke diarree gehad ben nu nog steeds het nodige vocht bij aan het tanken, voel me zo slap als een vaatdoek.
Vandaag een heel leuk uitje moeten laten schieten en durf morgen ook mijn nieuwe aanwinst niet van schiphol te halen, dus die gaat eerst naar een gastgezin en dan gaan we haar in Helmond halen.
Flink bah even aanzien anders ga ik gewoon weer naar de dokter. Kreeg ook al de tip om ORS te gaan halen maar kan het nu zelf nog wel bijtanken denk ik. Ben iig compleet leeg!
Het gekke is dat ik me niet direct ziek voel en de diarree gaat ook niet gepaard met krampen. Ze maken alleen vreselijk veel lawaai en de buik doet pijn als ik erop druk.
Ik heb een katje van een half jaar geadopteerd uit Egypte en ze komt morgen aan
Poeh ik sla echt door in mijn geen melk dieet De dokter zei nog, ga niet op pakjes kijken maar opeen twijfels ik aan alles of er melk in zit
Wil het gewoon goed doen het zou geweldig zijn als dit de klachten zou verklaren. Ben sowieso bereid mijn voedingspatroon aan te passen.
Veel buikpijn vandaag, al zal het niet helpen dat de rode duivels ook bezoek zijn. Mijn darmen rommelen enorm Ze moeten even volhouden tot ik vanavond weer thuis ben!
Vandaag ook weer bij de fysio geweest voor mijn rug en nek, die zitten muurvast. Zowel in mijn linkerschouders als linker bil drukken de spieren op een zenuw, die pijn straalt weer uit naar mijn linker arm en been.
De fysio zegt ook dat ik toch echt beter naar mijn lichaam moet luisteren. Ik zit in een cirkeltje van stress, pijn, meer pijn door stress, vermoeidheid, meer pijn door vermoeidheid en daardoor weer stress. Ik heb gelukkig een geweldige werkgever bij mijn vrijwilligers werk die nu een back-up persoon heeft aangenomen, zodat ik minder druk heb om te MOETEN gaan. Want ik heb ook nog een een giga verantwoordelijkheidsgevoel naar de hele wereld en ben reuze streng tegen mezelf, niet aanstellen, gewoon doorgaan. Lichaam geeft toch duidelijk aan, rustiger aan doen!!
Dus nu weer even pas op de plaats en one step at a time
Vraagje. Wat eet/drink je aan melk, vla, yoghurt en andere toetjes?
bowena_84
Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-15 15:43
Ik eet in principe niet veel melkproducten zoals kaas of yoghurt. Soms smeerkaas, of af en toe een toetje. Drink wel veel melk, zoals chocolade melk en melk in de koffie.
Het valt me opzich niet zwaar om het te laten staan het is alleen een bewustwording van waar het overal inzit.
Ik zal dus vooral stoppen met de melk, chocolade melk en koffie melk. En als je per ongeluk een koekje eet met melk is dat niet zo heel erg. Als je de grote lading maar stopt. Hebben ze ook tegen mijn vader gezegd
Een koekje met melk betekende hier meteen opgeblazen en ziek. Pas toen ik van de allergoloog echt volledig lactose vrij ging. Dus ook medicatie, en andere dingen ging naspitten had het pas effect.
De dokter zei dat ik voor nu niet direct achterop pakjes hoefde te kijken maar idd de meest logische melkproducten moest laten staan. Ik ben wss strikter bezig dan zij bedoelde want kijk soms toch op pakjes haha. Maar wil het gewoon goed doen! Stel het is idd lactose allergie dan zal alles verbannen worden! Het lijkt me gewoon heerlijk om eens een soepele buik te hebben en me weer eens goed te voelen!
Tilmar
Geplaatst: 01-09-15 18:12
Ik ben ook lactose intolerant, daar is wel goed mee te leven gelukkig. Hoewel ik soms verschijnselen heb terwijl ik niet weet wat ik gegeten heb met lactose. Het ergste mis ik een McFlurry maar af en toe neem ik een lactasepil en dan kan ik er toch een eten. Vaak noemen ze onbegrepen darmklachten ook prikkelbare darm syndroom... Daar schiet je echt niks mee op.. Regelmatig eten, veel vezels en dan nog af en toe krampen. Enige is dat het geen kwaad kan. Maar dat moet ik af en toe wel tegen mezelf zeggen.. Zeker met stress of als je je druk maakt om buikpijn, soort vicieuze cirkel dan.
Deugenietje
Geplaatst: 01-09-15 18:44
Ik heb ook een lactose allergie en mis de softijs.
In Finland hebben ze tofoesoftijs, dat is het lekkerste, romigste ijs dat ik ooit heb gegeten. Misschien is het hier ook te vinden.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 01-09-15 18:47
Chocoladevla met mierzoete slagroom en een bounty puur .
Maar pakjes lezen is misschien voor nu wat overdreven maar ik blijf erbij pas effectief als je alles laat staan. Want het zit echt overal in, inclusief brood, vleeswaren, medicatie, en de meest vreemde dingen.
Zou blijken dat ik een lactose allergie heb ga ik idd full out en laat alles staan. Maar eerst maar eens afwachten of het dit is. Ik mis op dit moment mijn warme chocomelk het meeste! Gisteren bij mc ook wel zin in een milkshake, meh! En papa vanavond heel erg zijn best gedaan op het eten, met melk sausje .... Ach even tanden bijten, het is voor het goede doel!
Ik ben verder gelukkig helemaal allergie vrij
Mag ik trouwens even mijn nieuwe liefde delen
Deugenietje
Geplaatst: 01-09-15 21:01
Aaahhh wat een schatje.
Fijn dat je verder geen allergieen heb.
Weet je hoe je moet gaan denken om van de chocomelk af te blijven enzo. Wil ik buikpijn of niet.
Momenteel helpt mij dit als ik deze vraag stel.
Majabeestje
Geplaatst: 01-09-15 22:46
Er is wel een verschil tussen een koemelkallergie en lactose allergie/intolerantie. Mijn dochter van 7 heeft na veel lichamelijke klachten verschillende testen gehad in het ziekenhuis en uit 1 van die testen kwam een flinke lactose intolerantie naar voren. Dat kunnen ze dus wel testen..
Hannanas
Geplaatst: 01-09-15 23:25
Warme choco is heerlijk met Soya of amandel melk hoor. De houdbare alpro Soya choco-melk staat zelfs gewoon bij de appie.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 01-09-15 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn dokter gaf aan dat koemelk allergie meer voorkwam bij kleine kinderen en ze bij mewr dacht aan lactose intolerantie. Ik ben verder ook getest op maar ze vond het effectiever als ik ook de melk producten zou laten staan. Mocht het nou lactose intolerantie zijn dan ga ik idd kijken naar vervangers zoals soya en cocus.
Ik moet zeggen dat ik me over het algemeen ietsje beter voel. Mijn buik is minder hard en ook geen buikloop meer gehad. De vraag die iij jezelf stelt deugenietje doe ik ook, dag helpt idd!