"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:42

KoudbloedKim schreef:
Ik zou die Lady-comp dus écht niet vertrouwen. :+
Je zou het maar net even warmer hebben of kouder of je wordt verkouden en hij geeft aan dat het veilig is!

Vanmiddag ga ik in het ziekenhuis een koperspiraaltje laten zetten, zie enorm op tegen de pijn. :o

En jij denkt dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden? De computer doet met dan alleen temperatuur opnemen en een lampje aansturen. Het zoekt verbanden, de cyclus, registreert jouw temperatuur huishouden en kan daarmee zeer nauwkeurig te werk gaan. Zelfs als je een onregelmatige cyclus hebt kan hij deze herkennen en dus hierom inspelen.

Duhelo

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:46

Moderatoropmerking:
kunnen jullie proberen niet te offtopic te gaan of tussendoor te kletsen ? Anders zal dit topic uiteindelijk naar de HK moeten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:35

Duhelo, mag ik wel mijn ervaring van het laten zetten van het spiraaltje vertellen?
Daar was om gevraagd.
Anders verwijder maar weer. :j

Het was écht geen pretje en ik kreeg ook geen spuiten.
Eerst gaan ze je baarmoeder opmeten, maar doordat er iets van buitenaf in je baarmoeder komt, krampt deze helemaal samen en dat onwijs veel pijn.
Denk aan de ergste menstruatiepijn (buikpijn+rugpijn) die je ooit hebt gehad en dan nog 10x erger.
Daarna rekken ze het een beetje op, wat weer diezelfde pijn geeft en waarbij ik erg moest overgeven.
Bij het plaatsen weer diezelfde pijn en nog iets erger, toen werd ik heel erg beroerd en viel ik flauw.
Toen bleek dat het spiraaltje te laag zat en moest het nog omhoog geduwd worden, weer onwijs beroerd geworden.
Nu heb ik erge pijnweeën, maar het is wel uit te houden tussendoor.

Als ik dit van te voren had geweten, was ik er niet aan begonnen. :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:57

KoudbloedKim schreef:
Eerst gaan ze je baarmoeder opmeten, maar doordat er iets van buitenaf in je baarmoeder komt, krampt deze helemaal samen en dat onwijs veel pijn.
Denk aan de ergste menstruatiepijn (buikpijn+rugpijn) die je ooit hebt gehad en dan nog 10x erger.
Daarna rekken ze het een beetje op, wat weer diezelfde pijn geeft en waarbij ik erg moest overgeven.
Bij het plaatsen weer diezelfde pijn en nog iets erger, toen werd ik heel erg beroerd en viel ik flauw.
Toen bleek dat het spiraaltje te laag zat en moest het nog omhoog geduwd worden, weer onwijs beroerd geworden.

Wacht maar tot je een keer moet bevallen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:00

Haha, :') daar wacht ik ook nog maar even mee.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:03

Serieus mod, naar het HK? Het is tot nu toe alleen maar informatief en het uitwisselen van ervaringen...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:04

Suzanne F. schreef:
Wacht maar tot je een keer moet bevallen. :')

Wahahaha,...was exact mijn gedachte :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:11

He bah Kim, dat klinkt vreselijk. Ik heb al een trauma van het bevolkingsonderzoek, zo'n spiraaltje zou echt niks voor mij zijn.. en wat ben ik blij dat ik geen kinderen wil :))

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:15

Dat klinkt helemaal niet prettig. Nu heb ik wel veel gelezen dat een spiraaltje laten zetten terwijl je geen bevalling hebt gehad best pijnlijk kan zijn en ze je van te voren aanraden om een paar paracetamols in te nemen. Misschien dat dit nu nog kan helpen in combinatie met een kruik of warmtemat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:17

Dat heb ik gedaan, heb 4 Tramadol ingenomen, maar hielp weinig.
Kruik is inderdaad aangeraden, ik lig nu onder de electrische deken en het is goed uit te houden, alleen die weeën zijn heftig.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:19

Dat is inderdaad erg vervelende pijn en schijnt wanneer je geen bevalling hebt gehad heftiger te zijn omdat je baarmoeder het niet gewend is. Sterkte, hopelijk trekt het snel weg en heb je er voor de komende 5 jaar profijt van (afhankelijk hoelang je het wilt gebruiken).

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:22

Daarom durf ik dus geen spiraaltje te nemen! De horror!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:23

Bedankt. :)
Het komt vast goed en dan er inderdaad weer een tijd vanaf en niet bang hoeven zijn dat ik nog meer aankom.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:40

Zo hé Tineke, dat is niet mis! Misschien heb ik dan toch baat gehad met de 5 (!) verdovingsprikjes in mijn baarmoeder... Sterkte met de pijn nu. Hopelijk gaat het snel over en blijft spiraal mooi op zijn plek zitten!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:12

Cinderella schreef:
Serieus mod, naar het HK? Het is tot nu toe alleen maar informatief en het uitwisselen van ervaringen...

Zoals je kunt lezen geef ik aan dat het wel zeker de bedoeling is om ontopic te blijven. Het topic gaat over de pil en de invloed op het seksleven.
Indien er teveel offtopic gegaan wordt zal het topic naar de hk verplaatst worden. Jullie hebben het dus volledig zelf in de hand ;).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:52

Duhelo schreef:
Cinderella schreef:

Zoals je kunt lezen geef ik aan dat het wel zeker de bedoeling is om ontopic te blijven. Het topic gaat over de pil en de invloed op het seksleven.
Indien er teveel offtopic gegaan wordt zal het topic naar de hk verplaatst worden. Jullie hebben het dus volledig zelf in de hand ;).

Het lijkt me een logisch gevolg van het onderwerp dat alternatieven besproken worden, al dan niet in relatie tot het meer of minder verpesten van gevoelens.

Ik snap je punt dus niet zo en gezien de reacties, anderen blijkbaar ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:03

Het bespreken van Alternatieven qua anticonceptie kan imo prima in het centrale topic wat daar al over loopt, dit topic was door de TS bedoeld als discussietopic. Bespreken welke vorm je het beste kan gaan gebruiken hoort in het centrale topic. Het is denk ik niet zozeer 'offtopic' hier, maar zorgt ervoor dat dit topic een dubbeling wordt van het centrale topic :j

Overigens zeg ik dit niet als mod, maar als meelezer van dit topic :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:15

Maar er worden juist alternatieven besproken om te kijken of we ons libido kunnen opkrikken _O-
Dat is toch hartstikke ontopic!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:23

KoudbloedKim schreef:
Duhelo, mag ik wel mijn ervaring van het laten zetten van het spiraaltje vertellen?
Daar was om gevraagd.

:oo Dit ga ik dus nooit doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 00:46

Thesserd schreef:
KoudbloedKim schreef:
Daar was om gevraagd.

:oo Dit ga ik dus nooit doen :')

Wat naar dat jij het zo hebt ervaren en nu nog zo erge last van hebt!
Bij mij was het plaatsen alleen die klem om je baarmoeder vast t houden erg slikken.. daarna geen last gehad. Wel jammer dat mijn baarmoeder hem afstootte, want geen hormonen was heerlijk! Binnenkort weer van dr pil af, kijken wat het gaat doen!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:56

Sorry, nog even offtopic omdat ik dit wel even wil zeggen aan de hand van de ervaring van Tineke. Als je koperspiraal echt overweegt, het plaatsen hoeft absoluut niet zo ervaren te worden als je nog niet gebaard hebt. De pijn(grens) verschilt erg per persoon! Daarnaast kan je bijvoorbeeld bij CASA verdoving krijgen in je baarmoedermond. Het is even voor paar dagen uitzitten, maar je bent dan voor 8 tot 10 jaar wel klaar wat betreft anticonceptie zonder hormonen, met een leuk libido.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:00

Dat zal best, maar ik heb een vrij hoge pijngrens en dit was echt een kleine hel.
Ik denk wel dat het per persoon verschilt hoe je baarmoeder op de materialen van buitenaf reageert.
Die van mij krampte direct samen om het af te stoten, maar misschien doet die van jou dat een stuk minder en dan heb je ook een stuk minder pijn.
Ik heb trouwens een spiraaltje voor 5 jaar, omdat we sowieso in die tijd wel willen proberen om een kindje te krijgen.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:13

Mijn baarmoedermond was verdoofd, dus dat zal het geweest zijn. Jammer dat ze dat dan niet bij jou hebben gedaan... Maar hopelijk kan je net zoals ik over paar maanden zeggen dat je toch blij bent dat je hem geplaatst hebt en dat je lichaam hem accepteert :) Sterkte met de pijn nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:18

Bedankt. :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 18:05

Jammer dat het bij jou zo naar was KBK, bij mij was het ook even taai maar lang niet zo erg als jij beschrijft.