Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:24

Balen Germie, ik snap nu inderdaad dat je niet stug door loopt maar dat het anders zit. Dank je wel voor de uitleg, hopelijk trekt het allemaal snel weg!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:25

Heeft er trouwens iemand ervaring met het laten verzolen van wandelschoenen? Mijn wandelschoenen zijn nog goed, maar de zolen zijn door de ouderdom gebarsten (weekmakers zijn er uit gelopen). Nieuwe zolen kosten bij Bever 120 euro. Nieuwe schoenen 220 euro. De schoenen zijn verder totaal niet af en nog 0,0 slijtage.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:28

Ik heb het bij cambreur laten doen. Volgens mij had Bever altijd een samenwerkingsverband met cambreur. Maar blijkbaar vraagt bever er dan nog wat extra's voor, want bij cambreur zelf is verzoeln €89 en verzolen inclusief stootrand €115. Dan zou ik ze dus rechtstreeks naar Cambreur verzenden: http://www.cambreur.nl/

Ik ben er erg blij mee, want mijn zolen waren op maar de schoenen nog lang niet. Als de zool weer op is, laat ik het daar weer doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:43

Hier moet echt de gehele zool incl. de tussenzool vervangen worden. Alles is verbrokkeld helaas. Dus dan kan die 120 euro best wel kloppen. De schoenen zijn wel 10 jaar oud, alles is nog als nieuw, behalve dus de zolen. En dat vind ik best jammer. En ook omdat ik in die schoenen in de winter GOED kon lopen zonder verergering van pijn in mijn hakken. Ik heb ze met de ijzel aangehad en helaas bleek daarna dat de zolen gewoon 'op' waren.

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 09:03

Danseresje, heel veel plezier nog op je wandelvakantie! Hopelijk heb je prachtig wandelweer :) :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:52

Het is hier geweldig! Het weer is ook heerlijk. Wandelingen variëren van pittig klimmen en dalen (ze zijn gek op trappen) tot vlakkere stukken.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:01

Ik heb gisteren hier in de buurt op verschillende plekken gewandeld.
Eerst op de Lemelerberg,maar daar werd het gewoon druk.
Toen bij de regge (Hankate) een wandelroute gelopen.
En daarna bij Steile oever (tussen Ommen en Eerde) nog een klein eindje gewandeld.
Maar dat was meer omdat er schaduw was,en een mooi uitzicht. :)

En als jullie het leuk vinden kan je mee genieten.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:13

lizard schreef:
Ik heb gisteren hier in de buurt op verschillende plekken gewandeld.
Eerst op de Lemelerberg,maar daar werd het gewoon druk.
Toen bij de regge (Hankate) een wandelroute gelopen.
En daarna bij Steile oever (tussen Ommen en Eerde) nog een klein eindje gewandeld.
Maar dat was meer omdat er schaduw was,en een mooi uitzicht. :)

En als jullie het leuk vinden kan je mee genieten.

[ Video ]

Wauw mooi daar

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:19

Ik wil terug naar Madeira! Prachtig eiland en daar was het tenminste lekker weer!!!!!!!
Als ik foto's een beetje uitgezocht heb, dan zal ik er hier een paar opzetten, als jullie willen hoor!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:37

Natuurlijk! Lijkt me heel erg gaaf :)

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:45

Ja,Danseresje.
Vooral foto's plaatsen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:23

Tuurlijk willen wij foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:40

Morgen de slachtemarathon *\o/*
Zin in.

Wie heeft hem al eens eerder gelopen? En wat vond je er van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:51

Ik ben ook voor Madeira foto's!

OsMo, succes morgen! Hopelijk heb je goed weer.

Ik ga zo vanaf station heen&weer naar stal wandelen. Gister zei het achterwiel van mijn vouwfiets klap.. paar losse spaken. Dus die staat bij de fietsenmaker. In totaal vandaag kilometer of 16 wandelen. Goede voorbereiding voor zondag. Dan loop ik de great breweries 25K in België. Maar oef wat ben ik slecht gebouwd. Zere rug, vaste heup, krakende knie :')

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:57

Ik loop hem voor de eerste keer dus ben erg benieuwd

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 20:29

Vriendlief en ik doen de slachtemarathon ook voor het eerst. Ik vind het wel erg spannend, vooral omdat het super warm lijkt te worden! Maar wel veel zin in, ik hoop gewoon dat het super leuk is en dat je de kilometers vanzelf wegloopt :), genoeg drinken de hele dag, flink insmeren (en regelmatig herhalen!), petje of hoedje op en dan moet het wel lukken :D

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:20

Voor mij wordt het de derde keer! Maar nog nooit zo warm geweest als dat het morgen lijkt te worden.. Ben benieuwd! Vandaag nog maar even een lekker zittende korte broek aangeschaft! :)

Hebben jullie een mooie starttijd? Ik 8.15!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:11

Ik loop hem samen met mijn zus. We hebben een latere starttijd en dat vind ik op zich niet verkeerd eigenlijk wel fijn zelfs.
Wij starten om 10:55 uur.
Hebben jullie ook het wensvlagje beschreven?
Ik zal zo ook maar op bed, word een lange dag.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:11

Loop ze vandaag!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:51

Dankje!

Ik ben al weer binnen :) om kwart voor 6 over de finish!
Wat een hitte... Ik was erg blij met alle watertappunten en sponzen onderweg! (vooral de free-spons-hug haha). Kreeg helaas halverwege last van mijn knieholte maar ondanks dat toch uit kunnen lopen :) vooral laatste 4km wel erg last van gehad.

Bij de rest ook goed gegaan? En leuke dag gehad ondanks de warmte? Niemand in de problemen bij Raerd?

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 09:35

Nou, wij zijn pas gestart om 10:35 terwijl onze starttijd 8:45 was. Enorme file vanaf Grou! Jeetje!

Maar het ging wel redelijk, het eerste deel, geen last van de warmte eigenlijk. Maar vanaf 15 km voelde ik mijn voet, maar daar zat toen nog geen blaar op. Bij 27 km die oase toch mijn voeten laten bekijken, een pijn dat ze deden! Dikke blaren eronder, en dat doorprikken deed ook pijn, auwie. Dus mijn voeten helemaal ingetapet en daarna weer verder gegaan, was best moeilijk... Maar we zijn iets voor 22:30 over de finish gekomen, helemaal kapot en gesloopt, maar wel gehaald! Zooo trots op ons. Maar ik weet niet of ik nog een keer de 42 kilometer wil lopen, denk dat ik de halve marathon fijner vind.

We gaan zo naar de sauna, lekker relaxen, de spieren ontspannen en rustig aan vandaag. Morgen moet ik stage lopen (zorg), maar dat ga ik echt afbellen ivm met mijn voeten.

En mijn vriend heeft mij bij de auto ten huwelijk gevraagd! :D Dus het was het wel waard! :D:D:D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:02

Ik wandel meestal niet veel km achter elkaar, maar in het weekend loop ik in totaal wel zo'n 7km per dag met de hond . In vergelijking met jullie is dat echt niks :') ik wandel wel altijd snel, de hond loopt altijd los mee. Ik wil het wel uitbreiden, maar ik vind wandelen vaak wel veel tijd in beslag nemen :o hoelang doen jullie bijvoorbeeld over 15 km?

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:11

@Sandalio.
Gefeliciteerd! :)

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:13

@moonsparkle.
Ik wandel ook niet zo veel kilometers,maar mij gaat het om de omgeving,en het buiten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:47

Afbeelding
Samen met mijn zus (ik ben de linker).

Afbeelding
Slachemarathon op wat blaren na op mijn rechtervoet goed door staan. We hadden start tijd 10:55 uur maar we starten uiteindelijk pas om 11:30 uur.
Het was wel warm, gelukkig stond er een briesje wind maar toch gingen er wat mensen tegen de vlakte.
Maar goed blijven drinken dus!. Een tocht over een dijk (vroeger was dit de dijk die Friesland beschermen moest) dwars door de weilanden en wat kleine dorpjes.
De tocht staat bekend om zijn culturele en kunst optredens maar door dat ik in een late startgroep zat waren de meesten al opgehouden dus niet zo heel veel van mee gekregen.
Maar ik heb wel genoten van de bewoners die iedereen aanmoedigde en ook water beschikbaar stelden.
Ik heb de tocht helemaal uitgelopen en bij 20 kilometer kreeg ik drie dikke blaren op mijn rechter voet.
Toen moest ik nog 22 kilometer op karakter lopen :D
Ik ben niet naar de EHBO gegaan want daar stond steeds een lange wachtrij en ik had geen zin om te wachten. Ik had nog speciale voeten zalf en daar mijn hele voeten mee ingesmeerd.
Halverwege schone droge sokken aan gedaan en weer door gaan :j
Afbeelding

Sandalio knap gedaan hoor. Ik weet hoe pijnlijk blaren zijn. En gefeliciteerd met je huwelijksaanzoek.