Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:26

Chimello bij jou denk ik meteen aan kracht kracht kracht. Hier word je echt strak van.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:37

tot nu toe redelijk gezond gegeten

O: 2 rijstenwafels
T: 75 gr druiven
L: bruine boterham met ham
T; halve komkommer
T: 1 rijstenwafel
A: macaroni uit de oven

B: 2 uur paardrijden+werk rond stal
10 km fietsen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:44

Xjewillemijn schreef:

T; halve komkommer

10 km fietsen

2 rijstwafels als ontbijt? Ik vind dit echt onwijs mager en ook nog eens erg eenzijdig... :o

Edit: ik zie dat je 15 bent. Zeker als je in de groei bent moet je echt genoeg eten en genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen!!

Nanno_123

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:47

jemig zou allang van mijn stokkie zijn gegaan..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:48

wanuu schreef:
Kayleigh_ schreef:
Aan een lijstje (zeker lijstjes van amper 1200 kcal) heb je niet zoveel als je een gezonde levensstijl wil bereiken als er niet wordt bijgeschreven waarom er voor bepaalde producten wordt gekozen, wat het met je doet, wat je doelen zijn.

Ik vind lijstjes persoonlijk helemaal niet inspirerend zonder de extra info. Het lijkt in mijn ogen meer op berichtjes scoren :P

En ik denk dat daarop het topic op termijn ook gesloten wordt omdat daar andere topics voor zijn.

Ik ben het wel een beetje eens met die lijstjes, zeker als ik zie hoe weinig erop staat. Ik vraag me echt af hoe jullie daar de dag mee rondkomen zonder flauw te vallen? :o
Ik eet echt minstens 3-4 keer zo veel

Wat eet jij dan? Zou het graag willen zien!

Weet niet of het (ook) over mijn lijstje gaat, maar ik functioneer hier prima op hoor :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:51

Ik ontbijt ook maar met 2 crackers. Wel speltkrackers met lijnzaad en kaas, zit er echt wel goed van vol altijd :j

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:52

Zo even 800 kcal verbrand in de gym!

Ik zie hier idd echt lijstjes voorbij komen waarbij ik denk. 'Dat je dat vol houd'
Als je te weinig eet ga je alles opslaan --> val je zeker niet van af. Of je gaat zelfs je spieren op eten..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:01

Ja maar het maakt niet uit of je er vol van zit of niet... Je moet gewoon echt genoeg binnen krijgen, anders gaat je lichaam inderdaad in spaarstand en zul je niet afvallen (en daarnaast is het natuurlijk gewoon niet gezond, je hebt brandstof nodig). Hebben jullie je BMR wel eens uitgerekend?

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:03

Eulogy schreef:
Xjewillemijn schreef:

T; halve komkommer

10 km fietsen

2 rijstwafels als ontbijt? Ik vind dit echt onwijs mager en ook nog eens erg eenzijdig... :o

Edit: ik zie dat je 15 bent. Zeker als je in de groei bent moet je echt genoeg eten en genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen!!

ik eet 's ochtends een hele slechte eter, maar eigenlijk de hele dag door eet ik slecht/weinig
omdat ik eigenlijk nooit echt trek heb in iets

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:13

Mijn lijstje van vandaag is

O: 3 rijstewafels 1 met kipfilet en 2 met filet amirican
T: Banaan
L: heb ik snel even een shake naar binnen gewerkt
T: Eten van gisteravond
A: Eten van gisteravond

Het is vandaag niet heel veel omdat ik druk bezig ben geweest en dan vergeet ik gewoon te eten..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:15

Lijkt me best leuk om iets van training te doen eigenlijk, ik heb zoveel vrije tijd, maar wel weinig geld om zo los te besteden momenteel :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:22

Xjewillemijn schreef:

T; halve komkommer

10 km fietsen

Gezond? Waar?

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:23

LizMD schreef:
Wat eet jij dan? Zou het graag willen zien!

Weet niet of het (ook) over mijn lijstje gaat, maar ik functioneer hier prima op hoor :D

Oh joh ik heb het tot nu toe nog nooit bijgehouden, maar ik kan wel een schatting geven .. Hoe het er gemiddeld uit ziet :')

Ik ga uit van een schooldag hier ...
Meestal als ontbijt 1 of 2 boterhammen (ik heb in de ochtend vaak moeite met op gang te komen).
Op school eet ik meestal niks / weinig, als ik eet is het maximaal 2 boterhammen. Drinken al helemaal niet. Dat komt vooral door de angst om naar de wc te moeten gaan, wil hier wel aan werken want ik weet dat het heel erg slecht is. Gelukkig heb ik vaak maar 2 of 3 uur school, dus dan valt het wel mee.
Als ik thuis kom van school (gemiddeld om 14.00), dan pak ik vaak eten. Noodles, brood (4-6 boterhammen gaan er wel in), beleg is trouwens afhankelijk van wat ik in huis heb, maar meestal vleeswaren of kaas. En als ik in de supermarkt geweest zijn het 2-4 broodjes (croissantjes of zo) :')

In de avond eet ik (meestal) gewoon avondeten. Ik probeer tegenwoordig meer zelf te koken en minder snel te pakken naar pizza's ofzo. Vaak eet ik wel simpel - Vleesje, groenten en aardappelen ofzo. Hoewel ik af en toe ook wel andere lekkere dingen maak, beetje waar mijn hoofd naar staat.
Na het eten drink ik altijd koffie en daar moet wat lekkers bij ... niet 1 koekje maar een paar :')

Later op de avond grijp ik heel snel naar snacks zoals chips ... Als ik dat niet heb gaan er nog eens 4-5 boterhammen doorheen vaak. Soms wordt ik 's nachts wakker van de honger en ga ik een boterham smeren ... :')

Als ik dit zo lees snap ik niet dat ik nog geen 100 kilo weeg :') Maar ik leef met een "gezonde" portie stress, ik denk dat dat wel meewerkt.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:38

Ik zag twee pagina's terug een vraag over blenders voor smoothies en dergelijke.. Ik vind 30 euro nog best aan de maat, en ze zijn verschrikkelijk schoon te maken (onderin, waar het mes zit, krijg je de smoothie niet weg en dat is zo 3 grote slokken, hartstikke zonde).

Ik gebruik voor mijn smoothies gewoon een staafmixer, en dat gaat echt probleemloos en het is in 20 seconden schoon onder de kraan *\o/*

Als je bv banaan of mango wilt pureren, eerst dat pureren en daarna pas sap of melk toevoegen. Zo krijg je geen klontjes of ongepureerde stukjes :)

Edit: Ik ben nu ook bezig met die MFP app, ik mag 2040 calorieën van dat ding. Sommigen van jullie maar 1200?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:48

1200 kcal per dag is vrijwel altijd te weinig. Je moet nooit onder je BMR zitten. Bij de gemiddelde volwassene ligt het BMR (= verbranding in absolute rust) al veel hoger dan 1200 kcal.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:07

Nachtlampje schreef:
Ik zag twee pagina's terug een vraag over blenders voor smoothies en dergelijke.. Ik vind 30 euro nog best aan de maat, en ze zijn verschrikkelijk schoon te maken (onderin, waar het mes zit, krijg je de smoothie niet weg en dat is zo 3 grote slokken, hartstikke zonde).

Ik gebruik voor mijn smoothies gewoon een staafmixer, en dat gaat echt probleemloos en het is in 20 seconden schoon onder de kraan *\o/*

Als je bv banaan of mango wilt pureren, eerst dat pureren en daarna pas sap of melk toevoegen. Zo krijg je geen klontjes of ongepureerde stukjes :)

Edit: Ik ben nu ook bezig met die MFP app, ik mag 2040 calorieën van dat ding. Sommigen van jullie maar 1200?

Ik heb dat probleem bij mijn blender echt niet hoor. Ik krijg alles eruit en ik hou hem onder de kraan en dan is hij weer schoon.
Dus het zal er net aan liggen welke blender je hebt.
Maar staafmixer is inderdaad ook een mogelijkheid.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:15

_sharonnn schreef:
maai_ke schreef:
Ik ben ook bezig met afvallen! Momenteel 11.2 kilo kwijt en ik wil er nog 5 af hebben. Ik doe dit door gezonder te eten volgens een eetlijst en door naar de sportschool te gaan. Hopelijk ben ik met een paar weken op gewicht, al blijf ik dan wel op deze manier eten. :) Wil het er wel graag afhouden.

Hoe werkt zo'n eetlijst? :)

Het is heel simpel, ik krijg een lijst met daarop wat ik moet eten. Bijvoorbeeld:
Ontbijt: Boterham met rookvlees + beker optimel + kiwi
Tussendoor: Banaan
Lunch: Twee boterhammen met smeerkaas + karnemelk
Tussendoor: twee biscuits
Avondeten: aardappels met sla en een rundersaucijs
Tussendoor: cracotte met kaas.

Dit even als voorbeeld hoor, verzin het nu uit mijn hoofd, haha. Maar dat volg ik dan zeg maar elke dag en als ik iets niet lust zoals melk met cornflakes bij het ontbijt dan kan ik dat vervangen door 1 boterham met beleg of iets dergelijks.

Snap je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:22

Omg ik heb echt slecht gegeten vandaag :')
O: italiaanse bol filet am. met ei (ja toch kon ik t niet laten fa is te lekker :') )
t: bakje vanilleyoghurt.
L: fishfilet en een cheeseburger met cola van de mac :')
t: broodje kaas
a: Kipfilet in papirus( met kruiden), worteltjes uit een potje en aardappelkroketjes.

Dus... :')
Edit: ik kom nog niet over de 1500 kc heen _O-

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:25

Oooh is die kipfilet in papyrus lekker/makkelijk?
En duurt t niet lang voordat ie helemaal gaar is?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:26

Zijn er ook apps die aan te raden zijn om je calorieën bij te houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:28

sannx94 schreef:
Oooh is die kipfilet in papyrus lekker/makkelijk?
En duurt t niet lang voordat ie helemaal gaar is?

Valt mee, 15 min ong. Ligt eraan hoe dik de kip is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:32

chimello schreef:
Zijn er ook apps die aan te raden zijn om je calorieën bij te houden?

My fitness pal

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:37

Yaralisa schreef:
Nachtlampje schreef:

Ik heb dat probleem bij mijn blender echt niet hoor. Ik krijg alles eruit en ik hou hem onder de kraan en dan is hij weer schoon.
Dus het zal er net aan liggen welke blender je hebt.
Maar staafmixer is inderdaad ook een mogelijkheid.

even aanzetten met warm (geen heet) water en wat afwasmiddel doet wonderen :)*

nu ga ik verder lezen :Y) ik zal mijn lijstje ok nog even plaatsen. niet goed, maar ook niet heel slecht denk ik!

O: vanillevla met een banaan
T: 2 speculaasbiscuitjes
T: boterham met vegetarische paté
L: mosterdsoep, 3 bruine boterhammen. 1 met vegetarische patté, 1 met boursin (oke, das minder goed :') maar moet op), en 1 met.. uhh?
T: wat dropjes.
A: 2 mokken zelfgemaakte tomatengroentesoep. met véél groente wat pasta

verder veel water en koffie. ik kan nit zonder mn koffie met melk en suiker nu ik stageloop :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:02

Hey mensen sorry ik kom even binnen vallen met een frustratie.

Ik ben zeer fanatiek bezig. Ik fiets minimaal 1,5 uur per dag (20kmh) na het avond eten en in het weekend 2x per dag 1,5 uur.
Ik ontbijt met brinta. Tussen door 2 lichte crackers. Smiddags 4 lichte crackers. Dan tussendoor fruit en savonds een beschaafde portie avond eten met veel groente. Ook drink ik 1,5 liter water per dag en gebruik ik sinds 2 weken xls medicals vetoplossers.
Ook heb ik vrij actief werk.

Nu ben ik in 2 weken tijd een kilo aan gekomen.
Hoe kan dit? Wat doe ik verkeerd? :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:08

Ik zou die crackers vervangen door voedzaam voedsel. Ik denk dat je in z'n algemeenheid veel te weinig eet. Die beweging went je lichaam aan, dus verbrand jij de eerste keer 600 kcal, is dat de vierde keer bijvoorbeeld nog maar 450.

Ik zou meer gezonde voeding eten.