Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Xjewillemijn schreef:tot nu toe redelijk gezond gegeten
O: 2 rijstenwafels
T: 75 gr druiven
L: bruine boterham met ham
T; halve komkommer
T: 1 rijstenwafel
A: macaroni uit de oven
B: 2 uur paardrijden+werk rond stal
10 km fietsen
wanuu schreef:Kayleigh_ schreef:Aan een lijstje (zeker lijstjes van amper 1200 kcal) heb je niet zoveel als je een gezonde levensstijl wil bereiken als er niet wordt bijgeschreven waarom er voor bepaalde producten wordt gekozen, wat het met je doet, wat je doelen zijn.
Ik vind lijstjes persoonlijk helemaal niet inspirerend zonder de extra info. Het lijkt in mijn ogen meer op berichtjes scoren
En ik denk dat daarop het topic op termijn ook gesloten wordt omdat daar andere topics voor zijn.
Ik ben het wel een beetje eens met die lijstjes, zeker als ik zie hoe weinig erop staat. Ik vraag me echt af hoe jullie daar de dag mee rondkomen zonder flauw te vallen?
Ik eet echt minstens 3-4 keer zo veel
Eulogy schreef:Xjewillemijn schreef:tot nu toe redelijk gezond gegeten
O: 2 rijstenwafels
T: 75 gr druiven
L: bruine boterham met ham
T; halve komkommer
T: 1 rijstenwafel
A: macaroni uit de oven
B: 2 uur paardrijden+werk rond stal
10 km fietsen
2 rijstwafels als ontbijt? Ik vind dit echt onwijs mager en ook nog eens erg eenzijdig...
Edit: ik zie dat je 15 bent. Zeker als je in de groei bent moet je echt genoeg eten en genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen!!
LizMD schreef:Wat eet jij dan? Zou het graag willen zien!
Weet niet of het (ook) over mijn lijstje gaat, maar ik functioneer hier prima op hoor
Nachtlampje schreef:Ik zag twee pagina's terug een vraag over blenders voor smoothies en dergelijke.. Ik vind 30 euro nog best aan de maat, en ze zijn verschrikkelijk schoon te maken (onderin, waar het mes zit, krijg je de smoothie niet weg en dat is zo 3 grote slokken, hartstikke zonde).
Ik gebruik voor mijn smoothies gewoon een staafmixer, en dat gaat echt probleemloos en het is in 20 seconden schoon onder de kraan
Als je bv banaan of mango wilt pureren, eerst dat pureren en daarna pas sap of melk toevoegen. Zo krijg je geen klontjes of ongepureerde stukjes
Edit: Ik ben nu ook bezig met die MFP app, ik mag 2040 calorieën van dat ding. Sommigen van jullie maar 1200?
_sharonnn schreef:maai_ke schreef:Ik ben ook bezig met afvallen! Momenteel 11.2 kilo kwijt en ik wil er nog 5 af hebben. Ik doe dit door gezonder te eten volgens een eetlijst en door naar de sportschool te gaan. Hopelijk ben ik met een paar weken op gewicht, al blijf ik dan wel op deze manier eten.Wil het er wel graag afhouden.
Hoe werkt zo'n eetlijst?
Yaralisa schreef:Nachtlampje schreef:Ik zag twee pagina's terug een vraag over blenders voor smoothies en dergelijke.. Ik vind 30 euro nog best aan de maat, en ze zijn verschrikkelijk schoon te maken (onderin, waar het mes zit, krijg je de smoothie niet weg en dat is zo 3 grote slokken, hartstikke zonde).
Ik gebruik voor mijn smoothies gewoon een staafmixer, en dat gaat echt probleemloos en het is in 20 seconden schoon onder de kraan
Als je bv banaan of mango wilt pureren, eerst dat pureren en daarna pas sap of melk toevoegen. Zo krijg je geen klontjes of ongepureerde stukjes
Edit: Ik ben nu ook bezig met die MFP app, ik mag 2040 calorieën van dat ding. Sommigen van jullie maar 1200?
Ik heb dat probleem bij mijn blender echt niet hoor. Ik krijg alles eruit en ik hou hem onder de kraan en dan is hij weer schoon.
Dus het zal er net aan liggen welke blender je hebt.
Maar staafmixer is inderdaad ook een mogelijkheid.