Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:56

Ik ken niet anders dan dat een nieuwe bh de eerste dagen onprettig strak zit. Na een paar dagen is dit al veel beter en na een paar weken zit het bij mij als een tweede huid. Bhs die meteen fijn zitten zijn juist na een paar weken al toe aan een strakker haakje en na een paar maandjes geven ze geen enkele steun meer. Bh's moet je in mijn ervaring dus idd echt 'indragen'.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:33

Ik heb nu E besteld en wacht nog even met terugsturen van de D. Denk toch dat een iets ruimere cup wat meer comfort geeft, maar anders wordt het toch even doorbijten dus.

Mijn (oude) BH's geven, achteraf gezien, sowieso al geen steun aangezien ze nieuw gewoon al te groot zijn. In dat opzicht is het ook een enorme eyeopener.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:25

Nayan: misschien moet je dan DD hebben?

Grappig dat velen van jullie zich storen aan strakke banden. Ik stoorde me altijd mateloos aan te losse banden en afzakkende schouderbandjes. En dat gevoel dat je BH dan opkruipt en verplaatst als je diep uitademt of beweegt :P

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:20

65DD kan ik maar heel weinig in vinden terwijl 65D/E wel gaat dus ik hoop dat E gewoon goed zit :P afzakkende schouderbandjes heb ik ook een gruwelijke hekel aan maar verder zat het op zich prima, or so I thought....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:00

Net nog even laten checken. Bandjes had ik losser gedaan, maar ze moeten echt strak zitten. Oef wel wennen hoor!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:08

kaatje77 schreef:
Net nog even laten checken. Bandjes had ik losser gedaan, maar ze moeten echt strak zitten. Oef wel wennen hoor!

Gisteren mijn sportbeha aangheda, zat fijn met rijden :j En vandaag de nieuwe bh weer aangedaan, moet zeggen dat dat wennen nu al een stuk aangenamer is.
Moet even door de zure appel heenbijten, echt de bandjes strak, anders gaan de borsten aan mijn schouders hangen.

Dame van Big Beautiful heeft me het verschil wederom laten zien en nu manlief ook even laten checken :Y)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:22

Vandaag een 75D gekocht die goed zat :oo
Kom van 80B :')
Ik denk dat 70E ook nog wel gepast had maar die hadden ze natuurlijk niet..

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:10

Blacky94 schreef:

Meen je die? :oo
Ik heb nu ook 80B en zou ook naar 75D moeten.. Maar was bang dat dat nooit zou passen!
Heb nu toch wel een beetje hoop!

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:19

Ik dacht dat de gemiddelde cupmaat in Nederland 75B was maar na het lezen van dit topic, denk ik dat het eerder rond de 75D zit :))

Ik denk (naja hoop) dat ik met mijn 75B op een 65C uit ga komen.
Hebben ze zulke maten bij de Hunkemöller of Livera?
Het probleem bij mijn 75B is, dat het niet mooi aansluit op mijn borstbeen, en de cup wat te groot is en ik ruimte overhou.
Iemand die dit herkent?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:09

WillBokkers schreef:
Blacky94 schreef:

Meen je die? :oo
Ik heb nu ook 80B en zou ook naar 75D moeten.. Maar was bang dat dat nooit zou passen!
Heb nu toch wel een beetje hoop!

Ja dat meen ik, en het mooiste van alles is dat zelfs als ik scheef zit de cup nog wel bijna helemaal aangesloten is terwijl hij voorheen altijd half verschoof en hartstikke week :')
Zelfs als ik nu voorover hang wijkt ie maar een héél klein beetje terwijl je voorheen altijd de helft wel kon zien omdat de cups zo wijd gingen staan.

Achteraf had ik even een andere kleur moeten pakken maar ik was specifiek op zoek naar een witte tshirt bh en daar hadden ze geen 70E meer van maar denk dat die ook nog wel eens had kunnen passen want 70D was kwa cup te klein..

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:44

Blacky94 schreef:
Ja dat meen ik, en het mooiste van alles is dat zelfs als ik scheef zit de cup nog wel bijna helemaal aangesloten is terwijl hij voorheen altijd half verschoof en hartstikke week :')
Zelfs als ik nu voorover hang wijkt ie maar een héél klein beetje terwijl je voorheen altijd de helft wel kon zien omdat de cups zo wijd gingen staan.

Achteraf had ik even een andere kleur moeten pakken maar ik was specifiek op zoek naar een witte tshirt bh en daar hadden ze geen 70E meer van maar denk dat die ook nog wel eens had kunnen passen want 70D was kwa cup te klein..

Denk dat ik dan ook maar eens langs de winkel ga!
Want dat klinkt super!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:12

Damn....... verkeerde maat besteld :+

Iemand interesse in 2 behas maat 80F van cleo by panache
Model darcy en Mars

30€ p.s. in NL kosten ze ruim 60€

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:40

Dacht dat ik altijd wel correct zat met mijn 70D. Bandje was inderdaad altijd vooral niet zo strak. Vond D al groot klinken, aangezien mijn borsten helemaal niet zo groot lijken.

Dus toch maar gemeten volgens deze methode.. Zonder BH kom ik dan op 66cm/82cm = 60F. Maar begrijp dat de cupmaat volgens die calculator wat wijd is? Denk dat ik een 60E ga bestellen binnenkort. Ben heel benieuwd! :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:19

Ik vroeg me ook al altijd af waarom ik de enige was met omvang 60 :'). Maar gelukkig zijn het er meer :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:51

_Denise_ schreef:
Dacht dat ik altijd wel correct zat met mijn 70D. Bandje was inderdaad altijd vooral niet zo strak. Vond D al groot klinken, aangezien mijn borsten helemaal niet zo groot lijken.

Dus toch maar gemeten volgens deze methode.. Zonder BH kom ik dan op 66cm/82cm = 60F. Maar begrijp dat de cupmaat volgens die calculator wat wijd is? Denk dat ik een 60E ga bestellen binnenkort. Ben heel benieuwd! :D

Vul je de 70d cup wel? Want dan moet je gewoon 60f hebben (5 cm eraf is 1 letter erbij voor ongeveer hetzelfde cupvolume)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:14

@Sheran: Hoe bevalt deze omvangsmaat jou? En wat had je hiervoor? :P

Ilsemarie schreef:
_Denise_ schreef:

Vul je de 70d cup wel? Want dan moet je gewoon 60f hebben (5 cm eraf is 1 letter erbij voor ongeveer hetzelfde cupvolume)

Linkertiet vult de meeste 70D's wel. Rechts heeft altijd iets ruimte (dan staat hij bovenaan wat wijd), vandaar dat ik een maatje kleiner overweeg dan er uit de calculator kom. Misschien bestel ik beide maten wel! :j

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:44

Sheran schreef:
Ik vroeg me ook al altijd af waarom ik de enige was met omvang 60 :'). Maar gelukkig zijn het er meer :)

Ja :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:51

Blacky94 schreef:

Onder een wit shirt is een rode BH onzichtbaar, geen witte :) Geen grapje!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:21

@Denise: ik heb nu 60E en ik droeg altijd 70D... maar dat is me nooit bevallen, ik stoorde me er mateloos aan dat de omvang zo ruim was... ik had er altijd nog een sportBH overheen :'). Lingeriezaken zeiden destijds dat ze me niet konden helpen en dat ik de BH's moest innemen, wat ik toen ook een tijdje heb gedaan, maar dat zat toch niet goed. En toen tipte iemand SandraBra in Utrecht, waar ik eindelijk een goede BH vond MET omvang 60, en sindsdien bestel ik hetzelfde model steeds online :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:23

Ik ben nog steeds op jacht naar een betaalbare 60C :')
Het is volgens mij echt onbegonnen werk. Alles begint bij 60D _O-

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:24

Ik heb ook nieuwe bh's gehaald...van 80a naar 75b... Mijn borsten passen eindelijk in de cups ;)
Heel blij met dit topic!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:26

Freya heeft cupmaat 60C...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:41

Sheran schreef:
Freya heeft cupmaat 60C...

Bij Freya kan ik 1 model vinden in de maat 60C, deze heb ik aan gehad maar dat model past niet bij mij. dus die zit niet goed, in geen enkele maat (60B tm 60F aangehad)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:47

Edit: scheef gekeken. Je hebt zeker de Deco aangehad? Die draag ik zelf altijd :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:50