acceptatie mensen met overgewicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:22

Hier ook iemand met behoorlijk wat overgewicht.
En de blikken en opmerkingen die mensen je soms kunnen geven, wauw..

Als er eten in de buurt is denken ze dat ik alles op eet.
Opmerkingen als ik zou snel gaan eten anders eet zij alles op.

Of als ik een keer bij de mac ben (wat bijna nooit voorkomt, zou misschien 1x in een jaar zijn ofzo), persoon waar ik mee ben was super dun en besteld 4 broodjes voor zichzelf en ik 1 broodje.
Toen kwamen de opmerkingen, o zij zal vast altijd hier eten of nou die 4 broodjes zullen wel voor haar zijn.

En altijd mensen die je na kijken en na wijzen..

En nog veel meer opmerkingen die je naar je hoofd krijgt..

Dus nee overgewicht is niet leuk, totaal niet.
Kan me niet voorstellen dat iemand het voor de plezier heeft.

Maar ik heb dus ook flink overgewicht, en met flink bedoel ik echt flink overgewicht.
Maar niet omdat ik te veel eet.

Ik eet veeel en veeel te weinig.
vaak eet ik mijn avondeten en meer niet op een dag.
En ook is drinken heel belangrijk.
Ik kom elke dag bijna niet aan een liter.

Ik ben hier heel bewust van maar ik vergeet het gewoon.
Wekker zetten heb ik gedaan, druk ik uit en ga verder waar ik mee bezig ben.

En ja ik eet ook wel eens verkeerde dingen als chocolade of drink ik cola, en dan vooral als ik me niet goed voel.
Of als ik gezellig met familie en vrienden ben.
Maar he ik ben ook pas 26, je moet af en toe toch eens niet na te hoeven denken?

Bewegen?
Ik heb 3 paarden op een uitloop met inloopstal staan waar elke dag behoorlijk wat kruiwagens uitkomen.
Plus hun nodige beweging (nee ik rij niet meer op ze).
Daarnaast 2 honden die 4x per dag er uit gaan, korte rondes van een half uur en een grote ronde van veel meer xD.
En daarnaast ben ik aan het opbouwen op de loopband.

Mijn lichaam houd gewoon alles vast wat binnenkomt hierdoor.
En ja ik ben er bewust van.
Maar het lukt me (nog) niet om hier uit te komen.

Ik zou nooit mensen opmerkingen geven/ pesten, en ze accepteren zoals ze zijn.
Vind het alleen erg jammer dat andere mensen dat wel bij mij doen..
Dit soort topics heb ik echt geen problemen mee echt niet, maar sommige reacties doen pijn..
Mensen met overgewicht krijgen al genoeg naar hun hoofd.
Mensen die er ''raar'' uitzien of te dun zijn trouwens ook.

Waarom niet gewoon vragen of iemand hulp nodig heeft?
Of vragen of je iets voor ze kan doen?

Laatst ook in het winkelcentrum, ouder buitenlands vrouwtje in een rolstoel.
Was aan het vechten met haar rolstoel om boven te komen, het stuk was erg stijl namelijk.
Ik was te ver en was al onderweg om te kunnen gaan helpen, gelukkig was er nog 1 iemand zo lief om haar te helpen door de rolstoel even te duwen.

Dit moet je voor je zien als op een zaterdag middag wanneer het behoorlijk druk is.
Maar gewoon mensen die kijken en niet helpen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:23

Urielle schreef:
Als je daar niet dikker op wordt no prob.
Helaas is dat voor veel mensen wel al te veel.
Ik maak daarmee zelf elke dag vanaf het begin de keuze: honger of dik?

Wat ik mocht eten van de diëtiste en mee afviel (maar dus de hele dag slap en hongerig en koud en geobsedeerd was) :
1 boterham met mager vlees, om tien uur een stuk fruit, middageten een kom soep (groentesoep, niet van dat pakjesspul) , om 16 uur een halve komkommer of bijvoorbeeld drie wortels oid, als avondmaal een aardappel ter grootte van een kippenei plus twee groentenlepels groente en max 100 gram vlees of 150 gram vis, eventueel een handjevol nootjes of een cracker rond 21 uur.

Dit is nog héél riant blijkbaar vergeleken met wat andere mensen eten maar ik vond en vind dat weinig.

Dat is wel heel weinig... Dat at ik in de tijd dat ik Sonja Bakker'de. Werd er niet gelukkig van ondanks dat de kilo's eraf vlogen :).

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:24

Ik heb een beetje mee zitten lezen en wil niemand veroordelen. Voor mezelf heb ik gewoon de regel dat ik moet kiezen. Wil ik een gebakje prima maar dan is het niet ook nog eens lunch bijvoorbeeld.

Ga ik lunchen met vrienden dan is het geen uitgebreid avondeten, maar een salade. Ik ben gewoon normaal postuur, ben 1.77 m en weeg 69 kg en heb maat 38-40. Ben zeker niet iel gebouwd.

Sport ongeveer 4x week intensief hardlopen (10 km of meer) en volg een les Bun2BFit in de sportschool voor de nodige krachttraining. Daarnaast rijd ik mijn 20 jarige paard recreatief en dressuurmatig.

Persoonlijk denk ik dat dik of dun zijn deels aanleg is, maar het is ook zo dat je zelf met een bewustere levensstijl veel kunt verbeteren. Dit hoeft geen strafkamp te zijn en ik geloof niet in allerlei diëten die je iets ontzeggen. Wel in elke week jezelf 1x wegen en weten wat je weegt en mocht je tijdens vakantie of iets dergelijks paar kilo zijn aangekomen dit ook weten. En hierop actie ondernemen en niet zo van oh dat gaat er wel een keer af....een keer komt niet...

Zelf als ik een kilo aan kom doe ik aan het Helft minder vreet dieet. Dit houdt in dat je alles gewoon normaal eet maar dan de helft minder. Dat is afzien de eerste week en ja je krijgt honger, maar het werkt. En het voorkomt bij mi het jojo-en.

Zelf drink ik bijna nooit frisdrank, niet omdat ik het niet lekker vind. Maar ik kan niet goed tegen koolzuur misschien is dat mijn geluk. Eigenlijk drink alleen maar water, thee of koffie. En dat alles zonder suiker.
Laatst bijgewerkt door Norton op 22-02-15 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Re: acceptatie mensen met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:29

Misschien eet ik wel teveel voor 't ontbijt... Over het algemeen te veel, omdat ik eigenlijk maar heel langzaam afval en het meer stagneert nu.

Maar ik weet ook niet waar ik nu in moet snijden :). Als ik straks verhuisd ben ga ik me eens verdiepen in de linkjes die hier gepost zijn over gezonde voeding.

Ik drink overigens 's ochtends ook een vruchtensap, dat is ook niet zo heel best qua suikers, las ik :).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:32

Goede vraag van Urielle, en ook een goede docu.

Ik vraag me inderdaad af of de mensen hier met overgewicht een vol dagprogramma hebben. Als ik (ondergewicht) een vol dagprogramma heb moet ik echt heel erg mijn best doen om voldoende te eten. Gewoon geen tijd om iets naar binnen te werken. Ik vind ook wel alles duur hoor, dat scheelt... ik zal dus niet snel een broodje/frietje etc. halen. Ik neem mijn eigen broodjes mee. Die zijn na een halve dag ook meestal niet meer zo lekker en nogal saai, dus eet ik er ook niet veel van :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:35

Ik denk dat wat Norton aanhaalt qua keuzes maken zeker zo is.
Zelf kan ik best wat geks eten maar dan zorg ik vaak wel dat ik s'avonds kleinere porties eet.
Zo eet ik na mijn ontbijt meestal een tussendoortje, pindacrunch van Zonnatura en daar kan ik mede door de eiwitten en vetten er weer lang tegen aan.
Verder eet ik dan echt niks tussendoor en met het avondeten wel weer.
Daarintegen ontbijt ik wel met eieren, maar zonder brood, keuzes, keuzes, keuzes.
Suiker is voor bijna iedereen verslavend, ook voor mij.
Ik heb dus bewust periodes dat ik streng ben en minder streng, maar vorige maand woog ik 58.3 kg en nu 58.9 op het zelfde moment van de maand.
Dat verschil komt puur door dus niet streng te zijn op drinken, net even te makkelijk iets met suiker pakken en net even minder sporten. :+

Gekke is dat ik met een vetpercentage van tussen de 22 en 23% dus wel aangekeken wordt als zijnde mager, nou dat ben ik echt niet ik ben gewoon netjes in proportie.
Maar voor dat meer eten moet ik wel compenseren in meer bewegen/sporten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:37

Stef_Alinde schreef:
Maar ik heb dus ook flink overgewicht, en met flink bedoel ik echt flink overgewicht.
Maar niet omdat ik te veel eet.

Ik eet veeel en veeel te weinig.
vaak eet ik mijn avondeten en meer niet op een dag.
En ook is drinken heel belangrijk.
Ik kom elke dag bijna niet aan een liter.

Ik ben hier heel bewust van maar ik vergeet het gewoon.
Wekker zetten heb ik gedaan, druk ik uit en ga verder waar ik mee bezig ben.

En ja ik eet ook wel eens verkeerde dingen als chocolade of drink ik cola, en dan vooral als ik me niet goed voel.
Of als ik gezellig met familie en vrienden ben.
Maar he ik ben ook pas 26, je moet af en toe toch eens niet na te hoeven denken?

Maar je wordt in eerste instantie toch niet dik omdat je veel en veel te weinig eet? Of vergis ik me?
Je zegt dat je af en toe niet wil na hoeven denken, maar als je aangeeft dat je gewoon vergeet te eten en te drinken krijg ik de indruk dat je dat over het algemeen niet doet (anders zou je het niet vergeten)? Dit is overigens niet gemeen of onaardig bedoeld hoor, maar ik zie de logica in jouw verhaal niet zo als jij dat zelf lijkt te doen...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:41

Te weinig eten kan uiteindelijk wel resulteren in te dik worden, dacht ik. Je lichaam gaat, wanneer je wel eet of jezelf eens te buiten gaat, opslaan voor de momenten dat je niet/weinig eet.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:43

Doubtless schreef:
Maar je wordt in eerste instantie toch niet dik omdat je veel en veel te weinig eet? Of vergis ik me?
Je zegt dat je af en toe niet wil na hoeven denken, maar als je aangeeft dat je gewoon vergeet te eten en te drinken krijg ik de indruk dat je dat over het algemeen niet doet (anders zou je het niet vergeten)? Dit is overigens niet gemeen of onaardig bedoeld hoor, maar ik zie de logica in jouw verhaal niet zo als jij dat zelf lijkt te doen...
Als je te weinig eet kun je, ook met overgewicht, ondervoed raken waardoor je lichaam dus ook alles opslaat wat er binnenkomt en je of niet meer afvalt of zelfs aankomt. Ik ben in de periode na mijn eetstoornis ook ineens veel zwaarder geworden - ik voelde bij wijze van spreken iedere boterham eraan vliegen - en dat is zich pas na een paar maanden van gezond eten weer gaan stabiliseren, waardoor ik weer wat gewicht kwijtraakte.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:46

Ja maar ik bedoel dat je, als je een gezond gewicht hebt, & je eet net zo weinig als Stef beweert te doen, dan vliegen de kilo's er toch niet aan?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:47

Ik denk dat Summerly het goed uitlegt :).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:48

Het kan wel, omdat inderdaad je lichaam dan alles gaat opslaan wat op dat moment extra is. Het is gezonder om normaal te gaan eten. Daardoor is de kans heel groot dat je eerst flink aankomt, maar na een paar maanden stabiliseert het zich weer en kun je weer afvallen. Geen persoonlijke ervaring mee, alleen in mijn omgeving gezien.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:49

KoudbloedKim schreef:
Persoonlijk of principieel maakt geen bal uit als je uitspraken doet hierover, ze komen beide even kwetsend aan als je daar gevoelig voor bent. :)

En zoals een reactie hierboven; "ik heb moeite om mensen met overgewicht serieus te nemen"... Serieus?! SERIEUS?!! Bestaan er echt zulke kortzichtige mensen? :wow:

Maar dat is op zich geen vreemde gedachte. Uit onderzoek is gebleken dat er een verband is tussen niveau van opleiding en overgewicht. En in de categorie van lageropgeleiden is het percentage mensen met overgewicht het hoogst.

Ik heb niet gelezen wie deze opmerking maakte, maar ik denk dat er intuïtief een kern van waarheid in zit.

Even snel een betrouwbare bron erbij gezocht:
Minder overgewicht in regio’s met hoger opgeleiden
In regio’s waar mensen het hoogst opgeleid zijn, zijn minder mensen te zwaar. Zo kennen de relatief hoog opgeleide GGD-regio’s Utrecht, Amsterdam, Gooi & Vechtstreek en Regio Nijmegen de laagste percentages volwassenen met overgewicht (respectievelijk 38, 41, 45 en 45 procent). Het percentage volwassenen met overgewicht is het hoogst in de GGD-regio’s Zuid-Holland Zuid, Twente, Drenthe en Zuid Limburg. In deze regio’s kampt bijna 52 procent met overgewicht. Dat wil zeggen dat deze personen een BMI van 25 of hoger hebben. Voor een deel zijn deze hoge percentages te verklaren door de samenstelling van de bevolking. Zo wonen er in Zuid-Holland Zuid en Twente relatief veel lager opgeleiden en wonen er in Drenthe en Zuid-Limburg relatief weinig jonge mensen.
Overgewicht blijkt sterk samen te hangen met de genoten opleiding. Onder mensen met maximaal vmbo-niveau is ruim 60 procent te zwaar, terwijl van de universitair-geschoolden 33 procent overgewicht heeft. Overgewicht houdt ook verband met leeftijd: onder 19- tot 40-jarigen is een derde te zwaar, terwijl dit in oudere leeftijdsgroepen bij de helft tot ruim zestig procent het geval is.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gez ... 059-pb.htm

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:50

_San87_ schreef:
Te weinig eten kan uiteindelijk wel resulteren in te dik worden, dacht ik. Je lichaam gaat, wanneer je wel eet of jezelf eens te buiten gaat, opslaan voor de momenten dat je niet/weinig eet.

Ik heb het al eerder benoemd in dit topic, maar de spaarstand bestaat niet in zodanige mate dat iemand met bovenstaand eetpatroon niet aan zou komen. In de onderzoeken die gedaan zijn is bij minnesota starvation project (een onderzoek in de 2de wereldoorlog waar pcifisten uitgehongerd werden voor de wetenschap) als enige een duidelijke spaarstand gevonden. Deze mensen hebben maandenlang zichzelf uitgehongerd voor de wetenschap tot ze geen vetje meer oo hun lichaam hadden en nauwelijks spiermassa hadden. Bij deze mensen werd na afloop een spaarstand van 14% minder behoefte dan voor het onderzoek gevonden. Dan heb je het dus over 200-300kcal per dag. En zelfs hierbij is nooit aangetoond of dit te maken heeft gehad met lichaamssamenstelling of een daadwerkelijke spaarstand.
Als de spaarstand in zulke extreme mate zou bedtaan, zou afrika niet verhongeren...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:52

Misschien komt dat doordat mensen met een lage opleiding vaak in een milieu zitten waar mensen minder te besteden hebben en dan snel grijpen naar ongezond voedsel... of omdat ze er misschien minder representatief uit hoeven te zien op hun werk... of omdat ze minder moeite nemen om mogelijkheden te ontdekken om gezond te eten...

Geen idee hoor! Maar in mijn omgeving zie ik inderdaad geen mensen met flink overgewicht. Op mijn werk ook niet. Als het er toch een paar zijn dan zijn het mannen met een bierbuik. En als ik het me voorstel, dan lijkt het ook raar te zijn, overgewicht 'hoort' gewoon niet op het werk.

Ik wil niemand voor de kop stoten, het is een eigen intuitieve analyse :P

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:54

secricible schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb het al eerder benoemd in dit topic, maar de spaarstand bestaat niet in zodanige mate dat iemand met bovenstaand eetpatroon niet aan zou komen. In de onderzoeken die gedaan zijn is bij minnesota starvation project (een onderzoek in de 2de wereldoorlog waar pcifisten uitgehongerd werden voor de wetenschap) als enige een duidelijke spaarstand gevonden. Deze mensen hebben maandenlang zichzelf uitgehongerd voor de wetenschap tot ze geen vetje meer oo hun lichaam hadden en nauwelijks spiermassa hadden. Bij deze mensen werd na afloop een spaarstand van 14% minder behoefte dan voor het onderzoek gevonden. Dan heb je het dus over 200-300kcal per dag. En zelfs hierbij is nooit aangetoond of dit te maken heeft gehad met lichaamssamenstelling of een daadwerkelijke spaarstand.
Als de spaarstand in zulke extreme mate zou bedtaan, zou afrika niet verhongeren...

Oké :). Mij is wat ik neertypte altijd verteld en ik vond het wel logisch klinken :).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:56

Daarnaast minder geld voor sport, minder geld voor een duurdere "beloning". Kinderen krijgen sneller bijvvorbeeld een reep chocolade oid als beloning als een dagje weg. Ouders hebben het gevoel iets te moeten compenseren naar hun kinderen, enz. Er is heel veel onderzoek naar gedaan, mocht je dat interessant vinden :)

San87, het is echt 1 van de grootste misopvattingen en mythes die rondgaat. Fysiek bestaat voor ons lichaam de spaarstand niet, ons lichaam is altijd zo efficient mogelijk. Mentaal? Missvhien... Hoeveel mensen laten na een mislukte lijnpoging de teugels weer volledig vieren...

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:02

Hier een 'slanke den' die van kind af aan altijd tegen ondergewicht aan heeft gezeten. Pubertijd op randje anorexia. Tegenwoordig een heel gezond gewicht.

Dat er mensen met overgewicht zijn door ziektes en psychische omstandigheden, klopt. Maar vaak zijn juist die mensen er op een gegeven moment wel mee bezig.

Waar ik wel echt misselijk van kan worden is de hoeveelheid kinderen met overgewicht, ouders die ze nog eens wat snoep toestoppen, nog een keer meer opscheppen 'want je moet toch goed eten'. Die kinderen groeien echt op in onwetendheid en ik zie vaak dat ze daardoor achter blijven in eigenwaarde, beweging e.d.

Ik heb ontzettend veel respect voor mensen met overgewicht die ermee bezig zijn hun leefstijl te veranderen, zich bewust zijn van de beperkingen en risico's die (veel) overgewicht met zich mee brengt.
Ook voor mensen die te dun zijn en bewust bezig zijn met aankomen, omdat een gezond gewicht met een laagje reserve nou eenmaal gezonder is. En geloof me, dat gevecht is niet minder zwaar, ik voer het zelf sinds een jaar. 15 kilo aangekomen, maar er 2 weken niet bewust mee bezig zijn/stress kost me zo 3 kilo.
Maar als ik bij de burgerking een hamburgertje zit te eten en naast me komt een man zitten van 150 kilo met 4 whoppers en een voordeel menu.. Sorry, maar dan krijg ik geen hap meer door mijn strot. Oppervlakkig en veroordelend? Misschien.

Overigens vind ik de argumenten dat men dan ook maar moet stoppen met paardrijden e.d. kant nog wal raken.
Dat zijn ook risico's, klopt. Elke sport kent risico's en toch is het nog altijd gezonder om wel te sporten dan om dat niet te doen. En daarom beperken we bij het sporten de risico's.

Paardrijden doen we (over t algemeen) met een cap, wie dat niet doet mag van een deel van de bokkers niet meer in uitgelicht. Je verzekering word ook niet blij als je zonder cap valt. We beleren paarden zo dat ze geen rodeo's weggeven, hebben bodyprotectors. Wielrenners dragen een helm. Sommige verzekeringen eisen dat je op wintersport een helm draagt.

Dus ja, ik neem ook risico's. Ik rij paard. met cap en zo nodig bodyprotector. Wielrennen. met helm. Snowboarden. met helm, crashpants, kniebeschermers en backprotector. Ik wil namelijk niet dat anderen mijn leven lang moeten betalen voor mijn onverschilligheid.

Ik veroordeel mensen met overgewicht niet (al wil mijn anorexiabrein daar nog wel eens tegenin gaan). Ik veroordeel wel mensen met overgewicht die er onverschillig mee omgaan. Dus die zich volschransen bij de mac/burgerking, niet bewegen, hun kinderen laten vervetten.
Net als dat ik mensen die sporten zonder gebruikelijke bescherming veroordeel. En mensen op keihard opgevoerde brommers. Verkeershufters. Rokers.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:04

Het is ook gewoon echt je goede voornemens klakkeloos laten vallen volgens mij.
Die beetjes bij elkaar is al gauw een hoop.
Gisteren had ik een tijdje na het eten trek, door gewoon mijn suikerspiegel die van slag was doordat ik niet fit was, dat was dus echt snaaitrek, geen honger.
Toen heb ik een eiwitshake genomen, bio, met alleen plantaardige goede dingen er in en toen was het opgelost, meer eiwit is in mijn situatie sowieso niet gek.
Je moet er alleen niet in doorslaan, door enkel op shakes te gaan leven. :Y)

Wat ik trouwens wel als nadeel of eigenlijk voordeel heb is dat ik een gluten en melkvrij dieet volg.
Soja en varkensvlees beperkt. Een gebakje ofzo zit er bij mij dus gewoon niet in.
En als ik al smokkel wat tegenwoordig best goed gaat, doe ik dat voor iets wat ik ECHT lekker vind en wat niet bomvol suiker zit als het even kan.
Gisteren heb ik een pistoletje met kipkebab gegeten bij een slager, daar mag je mij echt voor wakker maken, dat was trouwens wel een verkapt ontbijt, want met mijn ontbijt heb ik weer veel minder gegeten net als tussendoor. :)

Het is gewoon omschakelen, minder troep eten en dat volhouden.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:13

Yusa schreef:
Ik heb de laatste paar reacties gelezen, waarin de prijs van 'gezond' voedsel genoemd wordt als argument. Het zal bij sommigen natuurlijk wel zo zijn, maar als je in 5 VWO zit en je ouders een eigen bedrijf hebben, is dit niet de hoofdoorzaak.

:? Wat heeft een eigen bedrijf ermee te maken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:26

Vjestagirl schreef:
Dit is zoiets als tegen iemand die stopt met roken zeggen dat hij dan maar geen sigaretten in huis moet halen, en ipv daarvan nicotinepleisters in huis moet hebben. In theorie werkt dit. In praktijk is het ontzettend moeilijk om op zo'n moment niet ergens vandaan nog die ene overgebleven chocolademunt te halen.

Suiker is namelijk net zo goed verslavend als dat nicotine dat is. Stoppen met snoepen en snaaien is net zo lastig als stoppen met roken.

Het werkt wel degelijk, maar je moet een knop omzetten. In het begin deed ik ook al het snoep uit huis verbannen, maar ik was in staat het gewoon te gaan halen :+ (en deed dit soms dus ook). Nu heb ik appels, toastjes etc in huis en pak ik dat wanneer het moeilijk wordt. Gewoon niet in huis halen en doorbijten op de moeilijke momenten. Uiteindelijk wordt het steeds makkelijker.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:32

Thesserd schreef:
Maar als je altijd de behoefte hebt tot snaaien, zorg dan gewoon dat je niks te snaaien in huis hebt :+ hou het op tomaatjes en komkommers... Mijn moeder heeft altijd al weinig in huis, toen ik vroeger klein was ook, dus de gewoonte van het snaaien kon er gewoon niet in komen. Is dat niet iets wat je van kinds af aan al aan went op een bepaalde manier?

Ik heb zelden of nooit iets in huis buiten de basisboodschappen, maar als ik een vreetbui krijg MOET ik naar de winkel om vreten te halen. :o
Heb inmiddels wel een budget van €3,- want er ging gerust voor €20,- mee aan eetbuizooi. :oo
Gevolg is dat ik nu iig redelijk stabiel blijf qua gewicht en in een goede periode zelfs iets afval, maar in een slechte periode zitten die kilo's er ook zo weer bij.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:33

Paloedie, ik ben het helemaal met je eens.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:38

Het is heel duur om gezond te eten. Zelfs groenten id winkel zijn bespoten met gif, door het brood zit broodverbeteraar en allerlei andere meuk waardoor je ook eerder overgewicht krijgt.

Ik zou zelf wel alles bij lokale boerderijen willen kopen, die kleinschalig hun groenten verbouwen en hun dieren houden. Maar ik heb geen auto en niet genoeg geld hiervoor.

Nou heb ik geen aanleg om aan te komen maar ik weet wel dat dit veel invloed heeft bij mensen met overgewicht.

Ad andere kant, als je kijkt naar schilderijen van vroeger door de eeuwen heen, dan waren de mensen bijna altijd wel wat steviger -zeker de vrouwen- dan in onze tijd nu. Het algemene ideaalbeeld van de vrouw in deze tijd vind ik erg mager.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:39

Joman schreef:
_San87_ schreef:
Well good for you. Het is niet voor iedereen zo makkelijk.

Een verslaving heb je nog altijd zelf in de hand. Het kan voor iedereen zo gemakkelijk zijn.

Je vergeet even dat bij andere verslavingen je hetgeen waar je aan verslaafd bent kunt vermijden.
Eten kun je niet vermijden, dan ga je dood. :Y)