zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:23

Fijn!! Ben je weer iets mobieler!!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:23

Ik kan nooit volgen met zo'n topics urg :')
Heb wel alles bij gelezen :D
Hier NMR van de nek laten maken, was ook keurig in orde..
Nu eind maart (!) kan ik pas terecht voor een EMG van m'n armen.
Ik word gewoon finaal zot van thuis zitten en niets kunnen doen...
Elke ochtend is het een verrassing hoeveel pijn en waar ik pijn heb, wisselt nogal graag af.
Ze schrijven mij telkens maar zwaardere medicatie voor maar ik lijk er haast imuun voor te worden.
Ik heb al lange tijd niet meer echt paard gereden, met dit weer doet het best kriebelen.
Maar ach, ze staan dagenlang op de weides dus ze hebben niet te klagen denk ik :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:32

_Alarm_wlkp_ dat imuun voor medicijnen ken ik bij mij werkt antibiotica zowat niet meer

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:52

Kan me voorstellen dat je na een tijdje steeds zwaardere medicatie nodig hebt. Je lichaam went eraan he.

Pff ik heb mezelf daarnet goed pijn gedaan. Schoen proberen uitdoen en vreselijke pijnscheut. :(Nu weer braaf in bed.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:53

Stendo schreef:
Ik heb een mooi positief nieuwtje. Vandaag ben ik goed gekeurd voor loop gips en onder het motto mooi blauw is niet lelijk heb ik nu mooi blauw gips.

Toch weer een stapje vooruit :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:55

Ik moet zeggen dat ik daar met de morfine geen last van heb. Ik kan ook niet hoger qua dosering.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:01

Met morfine is het inderdaad aangeraden om niet hoger te gaan dan aanbevolen dosering :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:12

Ik vind dat sowieso geen medicatie om mee te gaan rommelen. Ik zit aan de max van wat ik mag hebben. Als ik meer zou nemen dan zou mijn gezondheid in gevaar kunnen komen. Het is gewoon troep. De dag dat ik daar vanaf mag gaat hier de vlag uit.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:57

:(:)

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:03

Ik heb wel loopgips maar kan er nog geen meter op lopen :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:43

Hahaha, het is toch al een begin!
Ik kan ook nog steeds niet lopen. Ik pikkel een beetje rond met mijn looprekje. Maar ben al lang blij dat ik totaan toilet geraak.
In het ziekenhuis met die bedpan, wat was dat verschrikkelijk zeg!! :o

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:48

Het zijn toch kleine stapjes vooruit dames! Super!

Die bedpan is vreselijk! Mijn zelfvertrouwen/waardering kelderde daar echt door. Het zijn primaire dingen die je op dat moment niet zelf kunt. Brr...

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:58

oh bedpan/ po.... vreselijk...... Was hem na een week beu blij dat ik eindelijk naar de wc mocht. Al was dit met mijn andere breuk.

@coberlina Welkom kom jij uit plaatsje zeeland of provincie? Je hebt een flinke smak gemaakt dus. Ik herken het hoor dat je blij bent d wc te halen. Had ik met mijn beenbreuk toendertijd ook.

Jullie vliegen in het topic zeg.....

@maatje; laat ze kletsen. Degene die het niet serieus nemen zijn zeker niet je vrienden. Laat ze kletsen.

Ik kan niet altijd positief blijven. MAar sommige dagen weer wel. Ik voel dat er een stress in me zit van vooral of ik mijn werk kan blijven uitvoeren. Het is nu te snel na de operatie en heb ik nog best klachten. Maar hoop dat het over een tijd stuk beter gaat.

Ik ben echt volop aan het werk. Is druk op afdeling dus ... arm is snel de pineut. Vandaag dienst kunnen ruilen dat scheelt al een hoop handelingen mbt verkeerd gebruik enz. MAar ben aan het nagenieten van gisteren....

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:01

Ik woon in Zeeuws Vlaanderen, misschien heb ik het verkeerd omschreven :+
Oorspronkelijk uit belgie, maar we zijn met nieuwjaar hierheen verhuisd.
Al onze paarden staan nu aan huis (4). In belgie is zoiets niet meer te betalen en hier gelukkig wel.

Met die bedpan, ik heb me express telkens zo lang mogelijk ingehouden. :o plaste misschien maar een a twee keer op een dag. En groot toilet dat zou ik nooit kunnen! Vond het verschrikkelijk gênant!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:04

Ik snap dat dat stress kan geven Tyke! Hoe gaat het nu met je?

Na mijn niet zo positieve dag van gisteren gaat het vandaag wel weer goed.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:05

ik heb me ook echt voorgenomen om mijn school af te maken werk te zoeken ( der is voor mij geen mogelijkheid om een opleiding te doen en ik ga liever werken ) en genietn van de paarden en mijn vriend en familie :D

hopelijk gaat het met jou ook snel beter tyke

tazzey gelukkig gaat het vandaag weer goed

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:11

Ik weet niet of je wat omschreven hebt Coberlina maar zie het onder je naam staan. Ik kom zelf ook van de provincie Eiland Tholen.

Hier gaat het hele kleine stapjes vooruit maar soms echt slechte dagen. Arm is nu pijnlijk. Gisteren voor het eerst op het werk toch besloten pijnstilling in te gaan nemen.
Wondje bij elleboog is nog steeds niet helemaal genezen. Steken nog onderhuidse hechtingen doorheen.
En ben moe moe moe. Slaap soms ook bagger.
Verder ach mag ik niet klagen. Rijd weer op mijn paard. Al is het erna stijf rond elleboog dus ook niet zo van harte. Moet nog rustig aan doen.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:33

Heb het anders geschreven, is duidelijker waarschijnlijk.
Zit redelijk dicht bij Belgische grens, ik werk nog in Belgie.

Zou inderdaad pijnstiller nemen als je zoveel last nog hebt en toch alweer werkt. Probeer die arm maar een beetje te ontzien!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:31

Arm ontzien is lastig. en door diensten te ruilen probeer ik het te ontzien Maar dat is het lastige van alles. Mijn arm / pols zal vaak zo blijven helaas. Maar zal wel in toekomst nog beter worden.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:27

Maar overbelasting nu, maakt wel dat herstel langer duurt, Tyke. Tenminste, ik kan mijn elleboog nu minder goed bewegen dan vorige week. En nadat ik bij mijn fysio had opgesomd wat ik zoal had gedaan, snapte ik zelf eigenlijk ook wel waarom. Maar ze vond wel dat ik mijn arm goed gebruikte en zei dat het met een stapje terug wel weer beter zou worden.

Stendo, wat kun/mag je nu dan met je loopgips? Of is het alleen lichter dat ze je dat nu gegeven hebben? Ik heb geen verstand van gips, misschien vraag ik wel iets heel raars. :o?

Verder gaat het fysiek niet zo best, maar ook dat is wellicht een beetje overbelasting. En tot mijn stomme verbazing heb ik gister toch een half uur op mijn eigen paard gereden. <3 Uitstappen ging vorige week zo goed dat ik na overleg met mijn instructeur toch maar gewoon op hem ben begonnen ipv een braaf manegepaard. Gewoon alleen stappen en draven en niet langer dan 30 minuten, maar het begin is er weer.
Kwam er wel achter dat mijn rompbalans flink is afgenomen, had echt moeite mijn bovenlijf recht boven mijn paard te houden met lichtrijden, maar daar heb ik net van de de fysio ook nog aanvullende oefeningen voor gekregen. Daarbij is het natuurlijk ook gewoon een kwestie van weer trainen en dus doen. En het halve uur van gister smaakte naar meer, dus dat komt wel goed. :)

Ben op het moment mentaal echt een soort van blij ei, maar als ik dan na therapie vanmiddag niet eens meer zelf de taxi in of uit kom baal ik wel. Gelukkig fijne chauffeur en man was thuis om me eruit en naar bed te helpen. Morgen maar weer zien hoe het dan gaat, hopelijk genoeg kracht en energie om paard te knuffelen en liefst ook een beetje stappen, minimaal. :P

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:56

Wat fijn dat je weer te paard hebt gezeten!
Overbelasting is gewoon stom, wie dat ooit uitgevonden heeft.. _-:(

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:27

Super dat je even hebt kunnen rijden!

En over overbelasting: mijn armspieren doen al gigantisch pijn van met dat looprekje rond te gaan. Hebben dan ook nog een trapje voor ik bij toilet ben, dus doe hier genoeg opdrukoefeningen! :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:03

Echt super hoor Dreamy!!!

Die overbelasting is hier ook bekend fenomeen... Als ik een dag heb dat het beter gaat dan ga ik zoveel doen dat ik de weken erna weer een klap met de hamer krijg.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:35

Fijn hoor weer heerlijk te paard.

En tja overbelasting. Ik weet het moet rustiger aan. MAar op mijn werk kan ik dat niet altijd zeggen. Stomme is dat het soms ook opspeelt op momenten dat ik weinig belastends gedaan heb. Op goede dagen doe ik niet meer dan anders.
Ik ben heel bang dat dit mijn hele leven gaat blijven. Ben ik dan eerder op en versleten dat denk ik wel. BEste optie is ander werk zoeken. Dit is eigenlijk te belastend voor mij met mijn pols.
Maar je moet ook lol in je werk hebben en werk doen wat je leuk vind.
Ik zie me niet achter een bureau zitten. Alleen in de dag. Juist het onregelmatige bevalt me nu zo goed. Kan ik tenminste nog wat doen met de paarden. Met alleen dag kom ik in de winter thuis en kan je niets/ tot weinig meer.
Ik merk dat mijn goede arm u ook weer wat op gaat spelen. Ook nog gevolg van die stomme val. Gelukkig is dit vaak maar even en trekt het snel weg.
Ik ga de paardjes eens buiten zetten. Die moet ik straks ook weer binnen zetten. Sta er momenteel echt alleen voor. Al betwijfel ik het of mijn vader meer kan dat hij aangeeft.... Is gebten door een hond maar is volgens mij met van alles en nog wat bezig....

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:32

Tyke, wat doe je van werk dan?