Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Dan is het goed roodzonnetje!
Ik heb net ontdekt dat als ik squat en daarbij iets vast houdt (nu de leuning van de bank) ik ineens nergens last van heb. Ga nu dus toch twijfelen of mijn techniek misschien slecht is.
secricible schreef:Voor me, en ik merk dat ik dan bij het omlaag en omhoog komen de grip echt gebruik, dus ik denk dat ik iets achterover val in de squat en dat compenseer bij mijn knieen.
Ik ga zondag even met de sportinstructeur kijken, kom ik daar niet uit zal ik het op film zetten. Ik squat wel al altijd voor de spiegel om te checken dat mijn knie tussen enkel en voorvoet blijft en dat lukt goed volgens mij... Dankjewel voor je aanbod!
Bij lunges merk ik ook dat ik er een paar kan doen zolang ik me vast houdt zowel links als rechts en dan heel gecontroleerd zakken, maar die vind ik toch wel enger dan de squat.
Zojuist bij de huisarts geweest die mijn knie gezond heeft verklaard, haha. Waarschijnlijk toch (nog steeds) het patellafemuraal pijnsyndroom. Als puber heb ik die diagnose al gehad, maar voor mijn gevoel voelde het nu anders. Mag gewoon sporten, maar moet het ook als sportblessure zien (sporten wekt het op) dus moet wel naar mijn lichaam luisteren. Beenspieren zijn sterk genoeg, dus beenspieroefeningen zullen de klachten voor mij niet verminderen. Verder weinig aan te doen en volledig onschuldig, alleen lastig.
dressagelady schreef:En drukken 'vanuit je hakken', dus zorgen dat je tijdens je squat altijd nog met je tenen kunt wiebelen
SteffiiY schreef:Is geen oefening maar een schema. Ik doe 5x5 stronglifts. Dat houdt in elke week 3 workouts (ik doe er vaak minder omdat ik nog hardloop / CF) A - B - A of B - A - BFront squad en back squad doen wij ook, welke oefening is stronglift?(als ik het bij google invul krijg ik enkel hele gespierde mannen en vrouwen die een pose aannemen)
miekel92 schreef:Je begint op relatief licht gewicht (sommige lege stang dus 20 kg, sommige wat meer) en dan steeds wat gewicht erop. Zwaar is goedDat klinkt nog wel zwaar, dat stronglift.. Maar dat doe je dus op een gewicht dat goed vol te houden is?