[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:08

Ik heb mijn 3e oorbelgaatje ruim 5 jaar geleden laten piercen, omdat toen al lang en breed bekend was dat het slecht was om door kraakbeen heen te schieten... Maar het ligt er natuurlijk ook aan waar je geïnformeerd bent, want als je toen naar een juwelier ging, zeiden ze nog steeds dat het geen kwaad kon.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:30

_Ekenna schreef:
Hoi Skessa!
Gelukkig dat je er nu geen pijn meer aan hebt! Maar ik vind je wel bad ass hoor dat je 'm gewoon zo doorgeprikt hebt. :=
Toen ik mijn 2e oorbel gaatje liet schieten liet een vriendin dr 4e helix schieten, dat is zo'n 5 jaar geleden. Toen was het ook nog normaal om te schieten. Maar ben blij dat ik ze heb laten piercen, die normale oorbel achterkantjes vind ik ook zo lomp staan. :D

Ja ik ook := Maar viel me eigenlijk heel erg mee! Met een paar minuutjes zat ie er in!
Gewone achterkantjes zijn niet alleen lomp, maar doen ook pijn.
Oorbellen die ze gebruiken met schieten zijn ook wat dikker dan de normale oorbellen. (Tenminste dat was toen, geen idee of dat nog steeds zo is :=) Dus vandaar dat normale piercings ook passen. Ik ben dr iig blij mee!

Moeten normale oorbellen onder in nu ook perse gepierced worden dan? nee toch? Dacht alleen boven in.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:11

Het ouderwetse schieten mag helemaal niet meer.
Gewone oorbellen (en soms ook nog piercings) worden nu met een Studex gezet. Met dit apparaat wordt het sieraad door je oor gedrukt, zelfde idee als met een piercing naald. Maar ik laat het liever allemaal piercen. De piercers zijn er speciaal voor opgeleid, de juweliers niet. :j

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:55

Ik kan me nog herinneren dat mijn gaatjes geschoten zijn.
Ik denk 7 à 9 jaar geleden.
Als 5 à 7 jarige.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:33

Mijn gaatjes zijn als 15/16 jarige geschoten(2e gaatjes), dit was 4/5 jaar terug.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:14

Ik mag me nu dan ook aanmelden. Eerder in dit topic was ik de bangerik voor ontstekingen e.d. Vrijdag heb ik alle moed bij elkaar geraapt en heb ik mijn navel en tongpiercing laten zetten. :o

De navelpiercing was 3x niks met zetten. Je voelt er weinig van. En ik heb er tot nu toe ook nog geen last van gehad. Die tongpiercing daarentegen... Was een erg gemene prik. En moeilijk eten daarna joh. := spierpijn in je tong en t gevoel alsof je er keihard op heb gebeten. Maar sinds 2 dagen gaat het nu al beter. :D

Ben met beide nog steeds heel blij gelukkig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:08

Wow, 2 tegelijk?! Dapper!!

Ik doe het altijd stuk voor stuk, dan heb ik nog wat om naar uit te kijken :D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:22

Loretteeee schreef:
Ik mag me nu dan ook aanmelden. Eerder in dit topic was ik de bangerik voor ontstekingen e.d. Vrijdag heb ik alle moed bij elkaar geraapt en heb ik mijn navel en tongpiercing laten zetten. :o

De navelpiercing was 3x niks met zetten. Je voelt er weinig van. En ik heb er tot nu toe ook nog geen last van gehad. Die tongpiercing daarentegen... Was een erg gemene prik. En moeilijk eten daarna joh. := spierpijn in je tong en t gevoel alsof je er keihard op heb gebeten. Maar sinds 2 dagen gaat het nu al beter. :D

1e x tongpiercing vond ik juist een lachertje!

2e x wat minder, want toen moest hij door het litteken weefsel van de vorige heen jatsen.. :\

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:48

Ja die verhalen heb ik ook gehoord. Dat je m bijna niet zou voelen. Daar ben ik ook vanuit gegaan. Ik denk ook dat ik meer last heb van die klem dan van de prik zelf.
Ik heb mijn tong ook nog nooit zo ver naar buiten zien gaan. De spierpijn zat ook echt achterop m'n tong. Nu is t alleen nog gevoelig als er iets van eten langs komt.

Toen de zwelling minderde zag je ook hoe dik die is geweest. En k heb een vrij hoge pijngrens, dacht ik. Daar zit ik nu toch echt aan te twijfelen. :o Maar ik heb m'n piercings nu wel!

Ik hoor mezelf ook slissen nu met 3 cm ijzer in m'n mond. := anderen horen het blijkbaar niet.

Hoop dat t staafje wisselen niet zo'n zeer doet. :D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:50

Loretteeee schreef:
Ja die verhalen heb ik ook gehoord. Dat je m bijna niet zou voelen. Daar ben ik ook vanuit gegaan. Ik denk ook dat ik meer last heb van die klem dan van de prik zelf.
Ik heb mijn tong ook nog nooit zo ver naar buiten zien gaan. De spierpijn zat ook echt achterop m'n tong. Nu is t alleen nog gevoelig als er iets van eten langs komt.

Toen de zwelling minderde zag je ook hoe dik die is geweest. En k heb een vrij hoge pijngrens, dacht ik. Daar zit ik nu toch echt aan te twijfelen. :o Maar ik heb m'n piercings nu wel!

Ik hoor mezelf ook slissen nu met 3 cm ijzer in m'n mond. := anderen horen het blijkbaar niet.

Hoop dat t staafje wisselen niet zo'n zeer doet. :D

Bij mij zat de eerste keer de klem te los, waardoor hij er niet in 1x lekker doorheen ging. Toch vond ik deze piercing het fijnst van allemaal.

Bij mn helix ben ik 3x knock out geslagen zeg maar.
Bij mn spiderbite 2x bijna en bij mn tragus 1x niet lekker.
Tong nagenoeg niets, enkel beetje duizelig. :P

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:03

Wauw! Ben je 3 x knock out gegaan toen je je helix liet piercen? :oo
Ik heb gelukkig nergens last van gehad.. Ja, de prik, maar verder niks. :')

@ Robynn of andere mensen met een tepelpiercing, ik heb 'm nu dus 6 dagen, maar er heeft nog helemaal geen wondvocht of bloed omheen gezeten, echt he-le-maal niks. Is dat bij jullie ook zo? Ik vind het een beetje vreemd, omdat mijn andere piercings altijd helemaal vast zaten van 't vocht. :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:27

Die van mij bloedden eerste dag aardig, heb met name eerste twee uur, twee keer tissues verwisseld. Maar verder wondvocht weinig last van gehad.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:32

Mss moet ik maar blij zijn dat ze mijne is geschoten :')

Dat was gewoon PANG en klaar _O-

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:41

Loretteeee schreef:

ik laat volgende week ook een navelpiercing zetten, ik ben er nu al voor aan het stressen... _O- Alhoewel dat ik van mijn eigen weet dat het waarschijnlijk amper pijn gaat doen haha :D Ik heb nog maar 1x echt pijn gehad en dat was toen meerdere botten in mijn pols gebroken waren en mijn pols enkele centimeters naar rechtsonder verschoven was.. :P

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:56

Vanwege persoonlijke oliebol reageer ik nu pas.
Ja, ik pierce. Maar in het dagelijks leven ben ik paralegal. Waarmee ik een goede boterham verdien. Mijn vader heeft een shop. Inderdaad. Paar bokkers die kind aan huis zijn. :)
Een shop afvallen doe ik niet. Maaaaar jezelf arts, dus dokter noemen is verboden bij wet als je dit niet bent.
De enige niet beschermde titel is mr. Meester in de rechten. Dit omdat deze voor leven worden toegekend. Ofzo. Dat terzijde.

Arts op de eh, huisarts whatever. Die man is géén arts. Das een banketstaaf. De mensen in de zorg zijn overbelast en meneer bodymx vind voldoende personeel wat piercen en zorg zou combineren? Ja. Mn totempaal die ik niet heb. Onzin.
Daarnaast mooi verhaal goedgekeurd door de ggd. Mn vader ook. Die mag piercings aanbrengen met een naald in huid en kraakbeen.
De ggd zou nooit toestaan dat er verdoofd wordt. Ja, met emla. Maar zelfs dat moet de klant zelf meebrengen en dat mag alleen aangebracht worden als de zalf op naam van de klant staat.

Coldspray is zelfs al verboden omdat het brandwonden kan toebrengen bij verkeerd gebruik.

De beste man kan piercen. Hoor geen poedersuiker of wat dan ook in onze shop, maar arts... nee. Dat is hij niet.
Verder ook niet de behoefte me hier nog verder over uit te laten.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:11

Nog een toevoeging:

Hij is alleen goedgekeurd voor het aanbrengen van piercings.
Tevens heeft de beste man zich zo ingedekt dat zijn naam nergens te vinden is, waardoor hij niet na te trekken is in het BIG.

In Nederland is wettelijk bepaald welke zorgverleners een beschermde titel mogen gebruiken. Dit is vastgelegd in de Wet op de beroepen in de individuele gezondheidszorg (Wet BIG). De wet regelt de bescherming van beroepstitels en opleidingstitels van beroepen in de gezondheidszorg.

Beschermde beroepstitels
In de Wet BIG staan 8 medische beroepen waarvan de beroepstitel wordt beschermd. Dit zijn:

arts;
tandarts;
apotheker;
gezondheidszorgpsycholoog;
psychotherapeut;
fysiotherapeut;
verloskundige;
verpleegkundige.
Van deze 8 beroepen zijn onder meer de opleidingseisen wettelijk vastgelegd. Deze zorgverleners mogen alleen de beroepstitel voeren als zij de vereiste opleiding hebben afgerond en zijn ingeschreven in het BIG-register. Het is niet toegestaan om een beroepstitel te gebruiken zonder inschrijving in het BIG-register. Iedereen kan in het BIG-register nakijken of een zorgverlener is ingeschreven en welke titel(s) deze gebruikt.

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... szorg.html

En nu verspil ik er geen energie meer aan... :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:20

Ik heb een helix van 0.8mm. Deze wil ik stretchen naar 1.2mm.
Moet ik van 0.8 -> 1.0 -> 1.2 gaan? Hoe krijg ik de 1.0mm er voorzichtig in?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:22

Weet je zeker dat ie er niet gewoon in past? Was bij mij namelijk ook, zonder moeite :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:24

Skessa_ schreef:
Weet je zeker dat ie er niet gewoon in past? Was bij mij namelijk ook, zonder moeite :)

Ja, ik heb het al een keer zachtjes geprobeerd. Zonder succes.
Of ik ben te pussy. :')

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:30

_Ekenna schreef:

@ Robynn of andere mensen met een tepelpiercing, ik heb 'm nu dus 6 dagen, maar er heeft nog helemaal geen wondvocht of bloed omheen gezeten, echt he-le-maal niks. Is dat bij jullie ook zo? Ik vind het een beetje vreemd, omdat mijn andere piercings altijd helemaal vast zaten van 't vocht. :')

Ja ik had niet zo best gegeten. Was mn eerste piercing, stijf van de zenuwen. :P Dus 1+1 =... nja 3 in mijn geval. :P

Het geeft mij zo'n ongelovelijke kick dat mn adrenaline mn suikerlevel al naar beneden bonjourd nog voor de piercing is gezet. :+

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:58

Hee fie, ben je er ook weer is :)

Nock out ben ik nog nooit gegaan, soms wel beetje dizzy erna.
En ik ben wel altijd rete zenuwachtig als ik daar lig :')

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:59

Hi Roos,

Ja heel even snel...
Had van de week al een aantal reacties gezien op mn post. Wilde daar toch even nog op inhaken :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:26

Resfeber schreef:
Ik heb een helix van 0.8mm. Deze wil ik stretchen naar 1.2mm.
Moet ik van 0.8 -> 1.0 -> 1.2 gaan? Hoe krijg ik de 1.0mm er voorzichtig in?

Late doen bij de piercingshop? Die hebben als het goed is zo'n "naald" die langzaam van 0.8 naar 1.0 loopt met aan het einde een deukje waar ze het sieraad in doen. Dan kunnen ze het er zo doorheen schuiven.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:47

_Ekenna schreef:

Die van mij hebben 1 dagje erna gebloed :D Maar dat was omdat ik heel eigenwijs mijn bh had aangedaan en toen bleven ze steeds "hangen" aan het kant :')

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:51

Vumana89 schreef:
En nu verspil ik er geen energie meer aan... :)

Ik ook niet :')
Het feit blijft dat als het echt zo illegaal zou zijn,
Ze 17 jaar geleden gesloten waren door de overheid ipv de vergunningen die ze nu gekregen hebben van diezelfde overheid.

Hij is trouwens trauma arts op de spoedeisende hulp ;)