PowerReiner schreef:Niet ontharen vind ik voor mezelf geen optie. Wat andere mensen doen moeten ze enerzijds zelf weten, anderszijds kun je anderen er ook mee storen.
Ik vind het vies, en ik begrijp niet dat dat als kwetsend kan overkomen, als ik zelf een bos haar onder mn oksels zou hebben zou ik het ook van mezelf vies vinden.
Overigens zit er wel een groot verschil in complete verwilderd of toch wel verzorgd.
Zo ken ik iemand waarbij het niet verzorgd is, als ze d'r arm omhoog doet in de zomer prikt ze zowat in je ogen met dat haar, dat naast een onprettige lichaamsgeur vind ik dat echt heel ranzig ja.
Ik vind het bijzonder dat je niet snapt dat de woorden "vies" en "ranzig" niet kwetsend kunnen overkomen. Dat schiet me behoorlijk in het verkeerde keelgat eigenlijk. Ik noem jou toch ook niet "vies" omdat je alles weghaalt? Dat zou namelijk totaal dezelfde logica zijn
Haar hoort daar natuurlijkerwijs en dat jij (en velen met jou, waaronder ik!) de keuze maken om het weg te halen op sommige plekken, dat wil toch niet zeggen dat mensen die dat niet doen vies zijn?!
Citaat:
Dat het tegenwoordig niet echt meer done is om een bos overal te hebben is inderdaad een modeverschijnsel, en ja die haren hebben een functie. Maar mee met de tijd mag ook wel. Vroeger gooiden we onze emmers met pis en kak zo uit het raam, vond men toen ook niet vies, nu moet je er niet eens aan denken en zou je zowat over je nek gaan als dat gebeurd.
Dat is een vergelijking die niet op gaat, want van het uit het raam gooien van uitwerpselen is inmiddels gebleken dat dat niet goed is voor de gezondheid. Het riool is hygiënischer, dus vandaar dat we inderdaad daarop over zijn gegaan. Voor het verwijderen van haar geldt dit niet
Velen geven aan het hygiënischer te vinden, maar dit is slechts een gevoel (desalniettemin een prima reden om het haar te verwijderen hoor, begrijp me niet verkeerd
). Het is niet bewezen dat het laten staan van haar minder hygiënisch is
Als jij je gewoon goed en regelmatig wast, dan is er geen enkel verschil t.o.v. kale lichaamsdelen