In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:58

Ik zit binnen met de airco aan. Hier is net een flinke onweersbui geweest.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:43

Ziet er niet uit, maar koel wel lekker af nu. *\o/*
Afbeelding

De truc:
handdoek natmaken met koud water, even uitwringen, opvouwen en een half uurtje in de koelkast leggen.
Werkt als een tiet. +:)+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:59

Zwerte schreef:
Ik denk dat ik voortaan die mensen maar uitnodig in een strenge winter, voor een lekkere lange wandeling en een sneeuwballengevecht zonder handschoenen. Klagen is verboden, positief zijn! Hmmm ik voel een plan opkomen :-)

Hehe, that's the spirit! }> Wacht maar tot de eerste anti-winter topics komen...'Koud? Ach, die paar daagjes dat 't koud is, gewoon positief blijven. Elfstedentochten en snert zijn hartstikke leuk!'. Stomme zomer maffia >;) . Het is mij ook nog steeds een raadsel waarom je geacht wordt zomer leuk te vinden en waarom mensen die niet van zomer houden weggezet worden als rare zeurders en dat je je bijna schuldig dient te voelen als je plezier hebt van sneeuw en ijs.

Pff...het ging de afgelopen dagen best redelijk. Weliswaar een slag in de rondte gezweet maar 't ging. Maar sinds gisteren maar weer in vampier-modus gekropen; uit het directe licht blijven, alleen wanneer strikt noodzakelijk naar buiten en dan weer zo snel mogelijk terug in de grot om te wachten tot het donker wordt. O ja, en de nodige grompartijen en 'van mij mag het subiet winter worden' uitroepen natuurlijk.

Zwemuitnodigingen krijg ik niet meer. Net iets te vaak 'Ieuw, weet je wel hoe nat dat is?!?' geroepen als iemand dat voorstelde... := Moest wel enorm lachen om die malle kat van mij. Mijn buren hebben sinds kort een zwembadje en poeslief ligt met een totaal verbijsterde blik te buurgluren als ze aan het poedelen zijn. _O- Zou er bijna zelf een zwembad voor aanschaffen.

@ lor1_1984 Briljant! Je lijkt wel zo'n bedoeïnenmevrouw, ik mis alleen nog de woestijn en een setje kamelen. :D (snap ook ineens waarom ze daar er zo bij lopen, natuurlijk allemaal stiekem natte handdoeken, de smiechten >;) )

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:08

Zowiezo scheelt het al als de zon niet rechtstreeks op je bol schijnt, al dan niet nat petje heeft me in het verleden ook een heel end geholpen. :)
Ben zo blij dat het bewolkt is vandaag, m'n woonkamer is redelijk begaanbaar nu vergeleken met de afgelopen dagen waarin de zon vól op m'n 2m brede raam stond 's middags. :=

M'n huisbaas had het laatst ook over het plaatsen van een zonnescherm achter (waar m'n woonkamer is), dat zou ook al een hoop ellende schelen. :)
Nu in september vast een stuk of 2, 3 ventilators aanschaffen zodat ik volgend jaar nog beter zit en me maar inschrijven bij de woningbouw zodat ik over een jaar of 2 hopelijk een andere woning heb, eentje die koeler is 's zomers bij voorkeur en liefst met een tuintje voor de katten. :)

Had m'n kitten ook even in de handdoek gerold, dat was 2 minuten goed en toen was ze het zat. :')
Afbeelding

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:15

Ik vind zwemmen juist heerlijk, ik ben een echte waterrat (stiekem toch een pinguin?), maar dan wel binnen graag. Buiten zit je weer met die verrekte zon en door het water is de uv nog sterker dus gegarandeerd verbranden en ziek worden voor mij. Gelukkig weten mn vrienden heel goed dat ik deze echte zomermaanden gewoon in huis vast zit dus ze komen hier langs of ik ga naar hun toe, waar we dan ook binnen blijven.
Wat is frozen planet trouwens een geweldige serie! Prachtig gemaakt en zoveel stukken waar je nooit genoeg van krijgt, zoals die ladingen pinguins met haast.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:44

Foi wat een warme dag hier 29 graden.
En wat denk je kon de hele voortuin omspitten en ook een grote voortuin want er kwam een shovel aan te pas.
Maar wij moesten natuurlijk alles met de schep op de aanhanger doen en na de stort brengen.
Maar het is gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:54

Bleeh , toch wel erg warm. Uurtje paard gereden, en nu weer een heerlijk portie hoofdpijn :+

Ik hou ook niet van zwemmen, word ook bijna nooit meer gevraagd :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:37

Hier is het nu heerlijk! Geen regen/onweer maar de zon is wel weg. Cocktail, toastje en een aangename temperatuur. Happy birthday to me :D

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:51

YEAAAHHH het heeft geregend en het is enorm afgekoeld hier :D Blij!

Berdien, gefeliciteerd!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:06

ah eindelijk gewoon over het onderwerp.. dat van die handdoek ga ik ook eens proberen.

ik vond het ook nog net gaan de eerdere dagen als de zon achter de wolken was en het waaide tenminsten nog iets.. klein beetje ongemakken nog chag ect.. maar vandaag en gistermeteen weer tot dieptepunt gedaald

wat ik wel leuk vind op mijn werk zeggen aantal vaste klanten ondertussen al niet meer lekker warm weer he.. maar oja jij houd van koud weer.. en in de winter ah dit is helemaal jou weer he?..

gister was meteen weer rot weer..

hier hellaas geen regen.

berdien gefweliciteerd!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:20

Hier ook nog geen regen, had met gemak de was kunnen draaien _-:( Buiten is het nu wel goed uit te houden, binnen is het nog een oven.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:50

hier precies het zelfde avond wandelingetje gemaakt net.. heerlijk in shirt kom je binnen bam warm

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:34

Potjandorie, en of ik in het verkeerde land geboren ben. Ik kan prima tegen warmte, maar niet tegen dat benauwde van Nederland. Slaap al weken slecht, zit niet goed in m'n vel, sporten heb ik laten vallen door slaaptekort.. Ik geloof oprecht dat ik een zomerdepressie heb. ^) Woon ook wel in een warm huis, als het eenmaal afkoelt is het zo weer warm.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:45

haha ja een zomer depressie het exacte goede woord voor meerdere in deze topic denk ik :)

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:49

Ik meld me ook eens.. paar nachten ontzettend slecht geslapen van de warmte, dus overdag ook totaal niet vooruit te branden met hoofdpijn grr, ontzettend blij dat het heeft geregend gister. Mare ja pff warm :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:50

ik word nou ook niet vrolijk van weer dezelfde vooruitzichten.....

steeds rond de 21 graden en eind van de week weer omhoog de temp...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:15

Christiene schreef:
steeds rond de 21 graden en eind van de week weer omhoog de temp...
Dat rond de 21 graden vind ik dan nog wel kunnen, maar dat 'weer omhoog' -O- .

Zomerdepressie is echt zo gek nog niet. Als je niet of niet goed tegen dat warme weer kan ga je al snel zoveel mogelijk binnen zitten, slecht slapen, slecht eten, sociale dingen mijden en weinig doen. Als je ook wel gevoelig bent voor depressies dan is dat wel hét recept. Is zelfs een naam voor: Summer SAD (seasonal affective disorder).

O, en heeft iemand nog een goede tip tegen muggen? Ze zijn hier zo onderhand citroenresistent. Goed merk anti muggen spul, citroenplantjes en citroenspul overal in de slaapkamer, ik lig zo onderhand te hyperventileren van de citronella maar die :x beesten blijven maar komen. Kan natuurlijk het raam dichthouden maar de nacht is juist zo lekker om het boven een beetje te laten afkoelen...

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:14

Tegen muggen heb ik hier overal horren, zodat ik in mijn slaapkamer de ramen tegenover elkaar kan open zetten. En een elektrisch tennisracket/vliegending om de eventuele slimmerikken die alsnog zijn binnengekomen te doden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:48

Ik heb vandaag geen tijd om het op te zoeken, maar ik heb vorig jaar een interessant artikel gelezen over zomerdepressie. Stond volgens mij in psychologie magazine, ik zoek het later deze week wel weer even op. Strekking ervan was iig dat zomerdepressie zeker bestaat en meer voorkomt dan je denkt, maar tegelijk erg onbekend is. Juist omdat de gemiddelde mens het tegenovergestelde voelt en zich niet kan voorstellen dat het uberhaupt bestaat.
Het is wel iets anders dan een winterdepressie. Ik meen me te herinneren dat een winterdepressie in de basis komt door het gebrek aan (zon)licht. Het heeft dus echt een fysieke component, tekort aan bepaalde neurotransmitters volgens mij. De rest is meer het psychische effect.
Zomerdepressie werkt andersom, dat is met name psychisch, waarna er fysieke gevolgen kunnen optreden. Dit heeft meer te maken het met sociale isolement in de zomer, wat wij mensen als groepsdieren erg slecht aankunnen. De overige details zijn me ontschoten.

Muggen... Die dingen zijn verliefd op mij! Ik heb gewoon horren voor de ramen en op erge dagen smeer ik me in met deet. Vreselijk chemisch spul, maar het werkt wel! Citronella kan ik een bad in nemen en dan komen de muggen er gezellig bij dus dat spul geloof ik niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:11

Het stomme is dat ik altijd last heb van een winterdepressie (al gaat dat de laatste jaren beter met lichttherapie en voedingssupplementen), maar de zomer trek ik ook niet goed. :+ Het licht doet me wel duidelijk goed, maar tegen de hitte kan ik niet en in het donker binnen zitten vind ik dan ook vreselijk. Ik kan me heel goed indenken dat een zomerdepressie bestaat in ieder geval. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:14

Sinds ik 's nachts de waaier aan heb komen de muggen niet meer bij mij.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:51

Voor mij is een winterdepressie dan weer wat lastig te begrijpen. Ik snap wel hoe het werkt, maar ik ervaar het tegenovergestelde. Ik word juist vrolijker als het eerder donker is, kan echt genieten van die korte dagen. Ik ben echt omgekeerd: de meeste mensen worden blijer als de dagen langer worden en ik juist wanneer ze korter worden. Ik ben ook altijd veel fitter en energieker in de winter.
Redpassion, heb je donkere raambedekking? De boel dicht houden tegen de warmte kan namelijk ook prima met lichtere kleuren en dan is het binnen wellicht wat minder deprimerend. Het blijft natuurlijk anders dan daglicht, maar miss dat alle beetjes helpen?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:29

dan zou ik een nat laken voor het raam hangen, liefst aan de buitenkant zodat je raam niet heet wordt wat al een hoop warmte in huis scheelt. :)

Ik kan 's winters ook echt depri worden, zeker als het lang van dat grauwe weer is en veel regent enzo, als het droog is en een beetje zonnig met een max van zeg 15c en niet kouder dan zeg 5c ben ik in m'n element. *\o/*
Beetje regen is ook niet erg, maar dan zo nu en dan een buitje en niet dat aanhoudende miezerige weer zegmaar.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:01

Dat heb ik totaal niet. Ik vind het vreselijk als het weer zo vroeg donker is. Dan wil ik alleen maar op de bank hangen omdat het voor mijn gevoel nacht is. Voor mij mocht de zomertijd altijd blijven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:28

Zwerte schreef:
Redpassion, heb je donkere raambedekking? De boel dicht houden tegen de warmte kan namelijk ook prima met lichtere kleuren en dan is het binnen wellicht wat minder deprimerend. Het blijft natuurlijk anders dan daglicht, maar miss dat alle beetjes helpen?

Voor (en boven) wel, achter hebben we nu alleen nog een zonnescherm (we wonen hier net) maar daar komen lichte vouwgordijnen gelukkig. :) Ik voel me altijd erg opgesloten met dichte gordijnen, maar lichte kleuren helpen zeker!