Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IsmaySenna

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:29

hoi spullen

zie dat ik een type fout heb gemaakt, mijn dochter is in 2011 geboren!Ik begrijp de huisarts ook, maar vindt het wel frustrerend. De gynaecoloog gaf aan dat ik bij een 2e niet zo lang moest wachten omdat ik een hele wisselende cyclus heb.

ik begrijp je reactie wanneer je lichaam je zo in de steek laat. Bij de 1e heb ik ook 10 testen gedaan omdat ik steeds over tijd was, maar dan toch niet zwanger bleef. Toen ik wel zwanger bleek heb ik eerst een aantal weken geweigerd te testen, totdat mijn man vond dat het wel heel erg lang duurde toch maar getest. Hl
sterkte!

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:30

Dat is ook frustrerend Spullen. Als ik over tijd was begon ik ook meteen te rekenen of het klussen op het goede moment was geweest. Mijn gyn zei ooit, de enige zekerheid is dat je twee weken voor je menstruatie ovuleert, maar tegen die tijd heb je niets meer aan dat gegeven.
Sterkte!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:24

Dat is zeker heftig Spullen!

Ik merk dat ik bij iedere menstruatie emotioneler ben dan normaal en in combinatie met hoop, een negatieve test en toch ongesteld worden... Tja, dan jank ik ook.
Zelf probeer ik dan maar te hopen dat het een goed teken was en een soort van half gelukte zwangerschap. Zal vast niet zo zijn, maar het kan mij hoop geven voor de volgende poging... Succes!

Vandaag heb ik bij de gyn gehoord dat er 50% kans is dat er een eierstok verwijderd moet worden tijdens mijn operatie. Daar schrokken we nogal van. Wel is er goede hoop dat de andere eierstok in orde is. Na de operatie weten wij pas meer.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:53

Dat klopt bij mij al niet, ik heb een cyclus van 24 dagen, en kreeg tussen de 10de en 12de dag een positieve ovulatie test..

Mootje1980 schreef:
Dat is ook frustrerend Spullen. Als ik over tijd was begon ik ook meteen te rekenen of het klussen op het goede moment was geweest. Mijn gyn zei ooit, de enige zekerheid is dat je twee weken voor je menstruatie ovuleert, maar tegen die tijd heb je niets meer aan dat gegeven.
Sterkte!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:47

Ik wil mij hier (helaas) ook melden.

Wij willen graag kinderen, maar helaas blijkt uit onderzoeken bij de gyn dat, dat niet vanzelf zal gaan.
Ik heb afwijkende schildklier waarden en geen eisprong. Deze woensdag moet ik naar de endocrinoloog en volgende week naar de gynaecoloog voor verdere onderzoeken.
Er is wel aangegeven dat op natuurlijke wijze het niet zal lukken.
Gelukkig ben ik direct toen we besloten kinderen te willen naar de gyn gegaan en hebben we niet hoeven prutsen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:41

Ben ik ook weer eens, even een tijdje in een soort van grot geleefd wat betreft fertiliteit haha.
Allereerst van harte gefeliciteerd chocobroodje! Wat ontzettend leuk voor jullie! Nog steeds alles goed?

Zie ook weer een hoop nieuwkomers in het topic allemaal heel veel succes en ik hoop op zwangerschappen voor jullie!

Hier twee maanden terug een eerste IUI poging gehad toen bleek het semen van mijn man helaas niet in orde. Moesten even een pauze inlassen omdat semen 70 dagen nodig heeft om zich weer te herstellen (hij had koorts gehad). We zouden deze cyclus dus voor de volgende poging (en als het semen van mijn man weer niet in orde was laatste poging) gaan maar helaas is deze vanmorgen afgebroken omdat ik teveel actieve follikels heb en de kans op een zwangerschap van meer dan twee kinderen dan te groot is. Hiermee sluiten we 2014 en hopelijk brengt 2015 ons wat dit betreft meer geluk :).

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 12:54

Welkom Lautje! Wat heftig allemaal. Hoop dat het snel lukt voor jullie.

Lennox :(:) Het zit ook niet mee he? Ik ga zo voor je duimen dat 2015 een mooie zwangerschap brengt.

Voor ons allemaal trouwens <3

Hier geen nieuws. Heb deze week ergens eisprong, dus we mogen weer aan de klus. Wegens omstandigheden nog even de vraag of het allemaal gaat lukken, maar we doen ons best. En anders voor ons ook, op naar 2015!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:02

Het is een ingewikkeld iets en het heeft echt een behoorlijke weerslag op je. Ik probeer er maar zo nuchter mogelijk mee om te gaan maar we zijn zo jaren verder.
Maar we blijven gewoon moed houden! En voor jou hoop ik op een mooie afsluiting van 2014 :).

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 13:14

Ach Lennox, je bent ook een lieverd :*
Ik gun het je zo erg! Hoop echt dat het snel raak is bij jullie :(:) Het is moeilijk om het een plekje te geven en weet zelf ook dat er nuchter mee omgaan steeds moeilijker wordt. Hele, hele dikke knuf voor jullie :+:

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:53

Lieve dames, ik lees hier stiekem mee, omdat ik spullen "ken", maar ik wil jullie een hopelijk prachtige afsluiting voor 2014 wensen, maar anders een succesvol 2015!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:36

He het zit ook niet mee he Lennox.. Ik hoop ook dat sommige van ons misschien nog een mooie 2014 afsluiter hebben en anders duim ik voor heel veel moois in 2015!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:09

Hoe is het hier dames?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 11:26

Lennox, hoe is het met je?

en met de andere dames?

Bij ons gaat alles zn gangetje, nu op dit moment ongesteld (was wel 5 dagen te vroeg), dus we kunnen in het nieuwe jaar weer aan de klus. Of niet, dat moeten we nog even gaan zien...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:34

Hier op dag 50 beland. Vorige week negatief getest. :o

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:43

Dat duurt wel heel lang quera, ik had het een paar maanden geleden een keer maar dat waren 42 dagen. Dat duurde al lang.... heb toen inderdaad ook wel 2x getest geloof ik. Lang leve de twee testen voor vijf euro van het Kruidvat :D.

Hier alles rustig, even geen ziekenhuis aan het hoofd. In februari mogen we pas weer. Voor nu dus maar gewoon genieten van vakantie en de feestdagen en leuke dingen doen met mijn pleegzoon :).

En we gaan er gewoon voor in 2015 Spullen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:50

Hier 1 keer 29 de rest boven de 41

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:37

ik ben eerste kerstdag ongesteld geworden #) Voor het eerst sinds lange tijd weer een cyclus korter dan 32 dagen, had m dus ook nog niet echt verwacht. Wij gaan er dus ook in het nieuwe jaar weer voor.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:43

Balen :(:)

Hier nog niet ongi

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:42

En nog niet :z

Hopelijk is het snel februari dan kan ik iig naar de gyn. Dit schiet niet op

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:15

Ikzelf lijdt aan PCOS en ernstig! Het beste was voor mijn 26 maar aan kinderen te beginnen omdat de kans daarna helemaal bagger is zeg maar... Ben al vierentwintig en ben mijn vriend kwijt ( uit elkaar) echt wanhopig ( te wanhopig) op zoek gegaan naar een nieuwe vriend wat niet lukte. Heb nu mijn kinderwens met heel veel verdriet opzij gezet en ben me gaan concentreren op andere belangrijke zaken. Vooral mijn carriere en mijn dieren. Het doet pijn maar ik begin langzaam aan het idee te wennen dat ik nooit een kind zal krijgen. En wie weet adopteer ik ooit een kleintje!

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:17

@ lennox: ik gun het je onwijs! Misschien kunnen ze onder de microscoop kijken maar goede cellen in het kwakje van je man? Zo heb ik het ooit op tv gezien. Dan is 1 probleem alvast opgelost.... Heel veel geluk en sterkte in 2015!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:57

Rowenah, zou het bam-moederschap niets voor je zijn?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:29

Rowenah, ik heb ook behoorlijke PCOS. Ben daar pas achter gekomen op mijn 28e. En mijn man heeft slecht zaad, dus die combinatie was ook niet goed. Wij begonnen direct met IUI. Dit is 2 keer niet gelukt.
Ruim een jaar na de laatste inseminatie ben ik toch spontaan zwanger geworden. Zelfs de artsen in het ziekenhuis waren verbaasd. Ik ben nu moeder van een prachtige dochter van 2 maanden.

Wat ik hiermee wil zeggen: geef niet te snel op. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Je bent nog jong genoeg. En er zijn zoveel mogelijkheden om zwanger te worden. PCOS is gelukkig niet het einde van de wereld.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:35

SternPhoto schreef:
Lennox schreef:
Bedoel je een HSG kani_ejj? Ik heb vandaag de inwendige echo gehad, zat een follikel van 11,5 mm en verder geen bijzonderheden. Ik moet dus als ik ongesteld wordt bellen voor een hysterosalpingogram (HSG) en dan spuiten ze contrastvloeistof in mijn baarmoeder, klemmen de baarmoedermond dicht en kijken of de contrastvloeistof door mijn eileiders gaat om te zien of de weg vrij is voor eitjes na de eisprong.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet naar uit kijk...gynaecoloog zei ook dat het een pijnlijk onderzoek is.
Nou ja het is voor het goede doel en ik heb een donkerbruin vermoeden dat een bevalling nog ellendiger zal zijn dan zo'n onderzoek hahaha. Verder zijn tot nu toe dus alle uitslagen goed! Gewoon goed veel klussen de komende week en dan hopen dat, dat onderzoek niet nodig is ;) :D!

Ja hsg idd. 5 juni uitslag. Ti's echt een pijnlijke behandeling, maar handen boven je hoofd en rustig blijven ademen vooral en mee kijken op t scherm.

Ik was het topic kwijt. :(
Vond je het echt pijn doen die HSG?
Ik hoorde die voor me was roepen: auw, auw.
Ik vroeg toen die arts aan de gang was: Wanneer begint het pijn te doen.
Arts: Ik ben al klaar. :=

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 02:41

Leandra schreef:
Rowenah, ik heb ook behoorlijke PCOS. Ben daar pas achter gekomen op mijn 28e. En mijn man heeft slecht zaad, dus die combinatie was ook niet goed. Wij begonnen direct met IUI. Dit is 2 keer niet gelukt.
Ruim een jaar na de laatste inseminatie ben ik toch spontaan zwanger geworden. Zelfs de artsen in het ziekenhuis waren verbaasd. Ik ben nu moeder van een prachtige dochter van 2 maanden.

Wat ik hiermee wil zeggen: geef niet te snel op. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Je bent nog jong genoeg. En er zijn zoveel mogelijkheden om zwanger te worden. PCOS is gelukkig niet het einde van de wereld.

Dank je! Dat is erg lief! En dat is inderdaad een prachtig wonder! En wie weet? De medische wetenschap verbeterd ook nog steeds. Gefeliciteerd met je fantastische dochter!