Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happiness91

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:35

bij mij is het bedrag rond de 2500 geschat. consulten kosten me nu 38 p/m. Maar oeei die eerste rekening die ik binnenkreeg van 688 euro deed veel pijn! Toen nog een dikke van 450 er achteraan en daarna werd het normaal gelukkig!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:09

Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel bitjes je hebt etc. Voor 22 air aligner bitjes boven en onder ben ik 3000,- kwijt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:49

Het kwam op een vast bedrag waar ik ging ongeacht aantal bitjes

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:58

Ohh dat werkt dus wat anders bij invisalign. Maar duur is het wel ja...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:00

Ik heb m'n tanden vandaag weer even op de foto gezet.
Voor de mensen die het leuk vinden om te zien, of die twijfelen over een beugel, misschien dat dit je overtuigt om er een te nemen. :D

De foto's van voor het beugelen zijn genomen in september 2014. In oktober 2014 ben ik met de beugel begonnen.
Zo begon ik. Tanden lijken wel extreem geel zo op de foto, zo geel zijn ze gelukkig in het echt niet. :')
Hier waren net aan één kant de kiezen getrokken, je kan nog een hechting zien zitten.

Afbeelding

Vooraanzicht nu:
Afbeelding

Zijaanzicht voor de beugel:
Afbeelding

Zijaanzicht nu:
Afbeelding
Zoals je ziet staan mijn tanden nog iets naar voren + de overbeet. Dit wordt met de operaties verholpen.

Ondertanden voor ik begon:
Afbeelding
Hier waren aan beide kanten m'n 6 kiezen al verwijderd. Sorry voor het beetje bloed wat je nog ziet. :o

Ondertanden nu:
Afbeelding

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:56

ziet er al goed uit!! Dan zie je maar weer waar voor je het allemaal doet!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:04

Gaat goed hè?

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 06:02

Wat een verschil al zeg!! Leuk om te zien.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:42

Ja het gaat echt hartstikke goed. Ben zooo blij dat ik toch begonnen ben met beugelen als ik kijk naar de foto's van voor ik begon. *\o/*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:12

daar doe je het voor e :)

Ik heb nu setje tien in, dat wil zeggen dat boven ik al een kwart van de bitjes achter de rug heb :D

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:22

Goed bezig!!! Op naar nr 11! Haha
Bij mij zijn mijn 2 voortanden wat uit elkaar gaan staan ( dan praat ik over een millimetertje ) maar daardoor is mn tandvlees er wat meer tussen gaan "hangen". Doet zeer!
Vrijdag mag ik weer heen. Kunnen ze mn voortandjes vast wel weer iets strakker tegen elkaar aan zetten.
Ik herrinner dit van mn vorige beugeltijd. Toen was het echt een spleet geworden. Maar dat ik binnen een paar sec. zo weer strak getrokken.

Ook gaan mn wangen nog steeds stuk met deze draad. ondanks dat deze draad er al 3 weken in zit.

#irritatiemomentje

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:47

Jullie mooie resultaten motiveren heel erg! De verhalen over pijntjes wat minder :')

Ik heb vandaag mijn eerste consult gehad, inclusief röntgenfoto's en stuff. Gelukkig allemaal aardige mensen bij de praktijk. Er moeten wel wat kiezen uit, maar daar had ik al op gerekend. Door een afwijking in mijn bot aan de onderkant (het is veel smaller dan het zou moeten zijn) gaat de onderkant wat lastig worden, maar zeker weten mooier. Dus hopelijk heb ik over 2,5 jaar weer mooie rechte tanden (en een lege spaarrekening :') )

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:01

Hallo Iedereen! Ik lees al een hele tijd mee, maar heb eigenlijk nooit gereageerd.
Maar na het zien van de mooie resultaten die jullie hier boeken wil ik toch even reageren.
Ik heb toen ik jong was een beugel gehad, maar ik vond dat buitenboord ding en zo'n bitje waarmee je niet eens kon praten of drinken zó afschuwelijk dat ik hem bijna nooit indeed. De behandeling is dan ook door mijn ouders vroegtijdig gestopt. Toen was ik een jaar of 11 denk ik, in ieder geval nog basisschool tijd.

Ik ben nu bijna 25 en heb jaren nergens last van gehad. Maar nu mijn verstandskiezen doorkomen merk ik heel erg dat mijn tanden verschuiven. Ik merk dat ik mijn kaken niet meer ontspannen op elkaar kan zetten zonder dat ik met mijn ondertanden tegen een aantal van mijn boven kiezen/ tanden duw (ik merk dit vooral als ik wakker word, dan heb ik gewoon pijn aan mijn tanden). Dit voelt niet fijn en hierdoor houd ik mijn kaken eigenlijk altijd van elkaar :\ Ik moet mijn verstandskiezen dan ook laten trekken (groeien vrijwel horizontaal en zitten aan een of andere gezichtszenuw vast -O-)

Wanneer dit is gebeurd wil ik gaan kijken wat de kosten gaan zijn voor een beugel. Maar de bedragen hier schrikken me toch behoorlijk af :( Ik krijg sowieso 1000 euro vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering, maar als ik dan nog 1500 of meer zelf moet aftikken vind ik dat toch wel spannend. Mijn vraag aan jullie is dan ook hoe jullie dit hebben opgelost? Mogen jullie in termijnen betalen (dacht zoiets gelezen te hebben) of moeten jullie de bedragen volledig in een keer betalen?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:41

Hoi Percella!

Vervelend dat je er zo'n last van hebt! Verstandskiezen laten trekken is over het algemeen niet zo erg als het lijkt.. Probeer een doorverwijzing te krijgen naar de kaakchirurg. Dit wordt vrijwel altijd vergoed.
Ik ben voor mijn beugel totaal inderdaad zo'n 2500 euro kwijt (bij mij gaat er dan nog wel coulance af en een inimini deel wordt vergoed). Dit is inclusief alle extra's ruim genomen, dus het opnieuw laten plaatsen van een bracket e.d.
Ik betaal alles in delen. Hoe dat precies zit met de grotere kostenpotten zoals het plaatsen van de beugel, röngtenfoto's etc. durf ik je niet te zeggen. Dit viel bij mij onder de coulance. Ik krijg gewoon na iedere afspraak een rekening thuis gestuurd met wat ik voor die afspraak moet betalen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:21

Bij mijn orthodontist kan je in termijnen betalen. Sowieso is het zetten van de beugel waarschijnlijk de grootste kostenpost. Informeer bij een orthodontist wat de mogelijkheden zijn, je bent echt niet de enige volwassene die niet zomaar 1500 euro kan ophoesten ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 01:40

Ik had er hard voor gespaard en had het gekd voor mijn beugel klaar. Niettemin is het bij mijn ortho altijd in delen. Maar goed ja, invisalign is een pak duurder. Voor mij is het het wel waard omdat ik niets zichtbaar wou.

Ik ben er nog steeds zo blij mee. De boog van mijn tanden is al zo erg veranderd dat ik het zelfs zie aan mijn gezicht met gesloten mond. Ik vind het effect nu al mooi en ik moet nog (aaaarghhh) bijna twee jaar. Maar toch merk ik dat ik nu plots mijn tanden bloot lach en mij daarvan bewust ben en doorga, maf !

De reacties vind ik ook fijn. Krijg er zelden vragen over als ik er niet eerst wat van zeg, maar eens ik er wat van zeg, reageren mensen echt superpositief (en vaak echt in de trant van 'ik denk ook al jaren na over een beugel' en 'huh ik zie niets'). Eens je het weet kun je het best zien hoor, maar zeker niet opvallend. Ik drink er ook echt koffie mee dus de mijne verkleuren best hard maar dat vind ik minder erg dan koffie missen haha :)

Oja en dit is DE tijd om tanden te bleken aangezien je toch bitjes draagt :')

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 05:27

poes, bij wie ga jij voor je invisalign? Ik zie dat je in Gent woont, ik werk daar dus :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:48

De kosten voor de beugel hief je niet in een keer te betalen: alleen het plaatsen en verwijderen is een redelijk hoog bedrag, maar daarna betaal je (ik althans) €38,19 per 5 weken. In totaal kom je dan uit op ruim €2000 voor een slotjesbeugel in twee jaar. Misschien is het interessant om naar een verzekering te kijken, maar meestal valt dat tegen als je naar de kosten en voorwaarden kijkt. Is het bij jou niet medisch noodzakelijk? Dan wordt het vergoed uit de basis.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:06

Ik ga bij glamsmile :)

Waar werk je?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:11

Ik werk aan de Odisee hogeschool, in de buurt van het Rabot :) Ben er nog niet helemaal uit of ik invisalign wil, maar ik wil zeker bij iemand gaan die die mogelijkheid ook biedt :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:16

Bram bonne aan het station doet het ook. Mocht je meer info willen laat maar weten :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:28

Vrijdag gaat mijn beugel eruit na iets meer als anderhalf jaar. Voor en na foto's plaats ik dan ook. Lijkt me heel vreemd voelen als hij uit is. Vooral eten lijkt me ineens doodeng. En mijn lippen zullen wel instorten. Iemand ervaring hiermee?

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:20

het is inderdaad een heel vreemd gevoel! ze voelen dan ook onwijs groot! hihi.

mijn draad is helaas uit het achterste buisje gesprongen. geen idee hoe, maar t is waar. Woensdag dus weer een bezoekje aan de ortho. voor nu het uitstekende stuk maar afgeknipt met een knijptang aangezien hij in mijn randvlees stak.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:32

Ik was eigenlijk heel snel weer gewend aan mijn gebit zonder beugel! Ik heb alleen de eerste dag continu het gevoel gehad dat ik elastieken in moest doen. Ik vond het ook totaal niet eng hoor, heb juist met plezier weer een appel afgebeten (sneed met de beugel altijd in stukjes ivm alles tussen de slotjes).

Ik heb vandaag mijn nachtbeugel opgehaald. Echt een enorm geval, het heet een positioner (http://www.ortholab.nl/set-up-positioner.php). Ben benieuwd of ik wat kan slapen ermee. Vind het ook wel weer fijn dat ik een retentiebeugel heb, de angst dat alles weer verkeerd gaat blijft bestaan. Ik heb van mijn 12e tot 14e namelijk ook al een beugel gehad en alles stond weer verkeerd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:08

O zo'n positioner is idd een flink ding e!

Ik vind 'zonder' beugel niet erg prettig, dus na het eten steek ik hem altijd snel weer in.