Gek van gipsverband enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Momo2

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:54

Hier gaat het wel oke, denk de eerste 2 dagen dat mijn gips er af was iets te hard van stapel gelopen :=
Waardoor er nu de hele tijd steken door mijn knie vliegen, en gewoon loop door mijn knie zak (gelukkig vangen de krukken me op :') )
Vrijdag weer beginnen met de fysio en kijk er best wel heel erg tegen op..

Gefeliciteerd Chubby :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:20

:+ Ik aan het denken "wat schreef ik waar ik felicitaties voor krijg?!" Hihi, kadootje bij m'n naam! Ja he, 36! Heb nog nooit zó weinig gedaan op een verjaardag. Zelfs op mijn 1e verjaardag liep ik meer dan vandaag...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 23:35

Chubby gefeliciteerd!

Ik moet nu primair mijn voet plat neer gaan zetten. Die is in een soort ballerina ingegipst en staat nu dus zo. Omdat ik eerder dystrofie heb gehad moet ik echt bewegen. Die pees kon dat echt wel aan vlg deze meneer, kon me ook goed uitleggen waarom.
Verder adviseren zij echt zsm fysio en niet nog vier weken te wachten en onbelast loopbewegingen te gaan maken. En met opgetrokken been mijn tenen omhoog trekken zeg maar omdat dit makkelijker is dan te gestrekt been.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:47

Welke pees was bij jou nu ook weer beschadigd? En is die in december weer doorgegaan toen je gewricht werd gespoeld?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 00:32

De binnenste pees.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:11

Chubby, nou heb ik je verjaardag gemist. Gefeliciteerd.

Momo, doe je wel voorzichtig?

Pauline: jij had toch ook de pees tussen je kuit- en je scheenbeen beschadigd? Dat heb ik ook. En dat is nog verrekte lastig.

Ondertussen merk ik dat ik kwa kracht behoorlijk vooruit ga. Maar ik doe mezelf wel steeds meer en meer pijn. Weet niet zo goed wat ik daar mee moet.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 02:54

Nee bij mij echt aan de binnenkant hielbeen naar voorvoet. Die is niet beschadigd maar verplaatst omdat het bot waar die aan vast zat stuk was.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 03:04

Tramadol :)ddd nog steeds niet slapen maar wel vrolijk zeg maar. :#

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 03:11

Oef, van tramadol ben ik echt onbehoorlijk ziek geweest in het begin. Doe mij maar een paar diclofenacjes.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:06

Bah vervelend pauline!

Ben met terug van de fysio, heb amper wat gedaan en verga van de pijn, de zwelling was ook nog teveel dus moet 7x per dag 10min koelen.. alsof ik niks beters te doen heb.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 03:51

Aaah dat is balen momo.
Smeren met traumeel helpt ook!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 00:50

Hoe is het dames?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:19

Ola!

Hier gaat t best oke. Fysio heeft vandaag mijn onderbeen en kuit losgemasseerd en dat was super! Nu ook een stuk minder pijn aan die spieren en huid. Voorheen deed elke aanraking me zeer, nu niet meer. Het vocht begint nu ook wat weg te trekken uit mijn voet, dus we gaan de goede kant op :)

Hoe bevalt het koelen Momo, 7x is wel vaak ja, maar alles voor t goede doel toch?

En Pauline, hoe is t met jouw voet?

Heb je nog fysio Veulen? Mss kun je overleggen wat verstandig is?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:33

Fijn chubby. Zonder stijfheid gaat het al stuk beter.

Ik heb nog fysio, en de pijn daar moet ik doorheen. Dat hoort blijkbaar bij het herstel. Me pezen zijn gewoon heel gevoelig. Daarnaast zit er nog steeds een schroef in de weg, dat doet zeer.
Fysio heeft vandaag heerlijk de pezen gemasseerd. Ook de kleintjes die langs me littekens lopen. Doet even pijn, en daarna is me been heel moe. Maar helpt voor een paar uur wel heel goed.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:42

Fijn dat het vocht en de pijn afnemen chubby,

En gaat die schroef er nog uit veulen? Of moeten ze er in blijven?

Ik zit nu weer op 45graden buiging, maar 7x koelen per dag red ik niet met school, als ik tot 17.15 les heb en na t koelen ook altijd weer meer pijn eraan.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:55

Veulen84 balen dat je nog veel pijn heb. Wat adviseert je fysio m.b.t. het weghalen van je schroef?

Momo2 nee snap dat je 7x koelen niet red. Misschien kan je bv. voor op school van die coolgel smeren. Ik moest ieder uur 5 minuten rekken dat lukte mij alleen als ik vrij was.

Ik kom net bij de fysio vandaan (heb al 1.5 jaar een abbo) mijn linker voet zit op 110 graden, zou naar 90 graden moeten. Of we die 90 graden ooit nog gaan halen dat betwijfel ik. De fysio denkt ook dat we dat niet gaan halen i.v.m. littekenweefsel, maar ieder stukje is winst. Dus ik heb weer nieuwe oefeningen en mag me weer gaan uitleven.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:54

Oh iedereen is het er wel overeens dat die schroef er uit moet. Mag alleen pas eind mei. Dus dat duurt nog 4 maanden. Door de schroef kan ik wel 90 graden halen. Maar niet meer dan dat, traplopen en hellingen blijven lastig. Net als bv me hakken uitdrukken als ik aan het rijden ben.

Gisteren was dus in de middag een goede dag. Vandaag heb ik een halve dag gewerkt, dus nu is alles weer strak, pijnlijk en moe. Geen idee wat ik nog kan doen om het beter te laten gaan. Als het minder gevoelig is kan ik tenminste me spieren trainen... Dat zou nog iets oplossen.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:02

Veulen84 Dat is wel een pluspunt toch dat je 90 graden haalt. Je was toch de afgelopen tijd erg vooruitgegaan? Misschien dat je nu even op dit punt blijft hangen en dan dalijk weer vooruit kan?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:11

Als je het zo ziet wel. Maar ben een beetje bang dat het hierop vastzit. Ik heb dit eerder gehad. Toen zat ik 3 maanden vast voor er iets gedaan kon worden.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 23:59

Ik heb vandaag ook gewerkt en nu heel veel pijn. Kijken of het morgen anders kan want zo is het niet te doen.
Momo wat balen zeg. Kun je op school niet koelen dan?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:53

veulen84: ik zou eens met je chirurg overleggen. Als die schroef jou inderdaad zoveel belemmert en pijn geeft. Zou het mischien mogelijk kunnen zijn, mits alles weer goed aan elkaar zit dat het toch eerder verwijderd kan worden. Mijn knie schoot op slot door de pen, dat werd steeds erger. Plus het feit dat ik nog steeds niet normaal kon lopen. Bij mij mocht deze er ook pas na een jaar uit. In overleg, en dat kwam voornamelijk bij mijn chirurg vandaan besloten deze eerder te verwijderen. Op donderdag een bezoekje gebracht aan mijn chirurg en op maandagmorgen lag ik al op de operatietafel. Mijn pen heeft er 11 mnd ingezeten.
Met mijn arm precies hetzelfde verhaal. Doordat ik de ervaring met mijn been had kon ik zelf alles goed aangeven. Deze is met 5 mnd al verwijderd. En ook dat gaf een stuk minder pijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:20

Zaterdag moest mijn man vroeg uit bed, hij lag bij onze oudste op de kamer. Ik wilde hem appen of hij er al uit was of nog niet - maar vond mezelf gek en zwiepte mn voeten over de rand van het bed om er even heen te lopen. Toen ik op wilde staan, bedacht ik me pas dat ik nog helemaal niet kan lopen!

:')

Hoe kun je dat nou vergeten toch!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:26

Vajramani, we (de chirurg en ik) hebben het hier wel overgehad. Daarom zijn in oktober ook het plaatje en de eerste 4 schroeven er uit gegaan. Toen was de breuk in het kuitbeen nog niet helemaal geheeld. Maar kon ik niet verder, dus hebben we ze er versneld uitgehaald.
Voor die laatste schroef en pin telt gewoon dat ze er nu zeker niet uit kunnen. En ik roep wel steeds in mei mogen ze er uit. Maar zelfs dat beschouwd de chirurg als een noodmaatregel en liever haalt ie hem er helemaal niet uit.
Ik doe nu veel meer dan dat ze 8 maanden geleden hadden verwacht en zo gaat de redenatie ook. Als dit zeer doet, dan doe je te veel en had je eerder moeten stoppen. Tja en dat is lastig want ik wil me leven terug.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:24

Veulen84, weet niet precies meer wat jij hebt gehad. Ik had een pin in mijn scheenbeen. Die liep vanaf mijn knie tot aan mijn enkel. Kuit en scheenbeen waren de dwars door midden, en ik had nog een scheurtje vlakbij mijn enkel. Die was ook vastgezet met schroeven. Deze mochten er met 12 week uit. ik deed ook snel al heel veel en meer. Daarom ging mijn revalidatie ook vrij snel.
nu zeggen ze nooit echt dat het materiaal er weer uit moet. is zo gemaakt dat het zou kunnen blijven zitten. Maar en dat vertellen ze er niet bij, mijn chirurg gelukkig wel. en dat gaf mij ook de doorslag dat ik het eruit wilde hebben. Als ik zou vallen, bestond de kans dat onder of boven de pen mijn bot kon breken. Omdat de pen sterker is dan je bot. bij mij zou dat dan mijn enkel of kniegewricht zijn. Als dat zou gebeuren had ik nog meer ellende.
Mijn botgroei ging in het begin ook heel langzaam, tot het moment dat ik mocht belasten. Dan ga je het bot stimuleren om kalk/ nieuw bot aan te maken. Vanaf dat moment ging het supersnel een heelde het ook heel snel.
Ik had gelukkig wel een enorm fijne chirurg, die echt meedacht en meewerkte. Dat in tegenstelling met de chirurg die ik voor mijn arm had.
Tussen oktober en mei zit nog een hele tijd. kan dus best zijn dat je bot nu wel enorm aan het herstellen is. Zou toch bij het volgende bezoek aan de chirurg het er nog eens over hebben.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 23:29

Chubby schreef:
Zaterdag moest mijn man vroeg uit bed, hij lag bij onze oudste op de kamer. Ik wilde hem appen of hij er al uit was of nog niet - maar vond mezelf gek en zwiepte mn voeten over de rand van het bed om er even heen te lopen. Toen ik op wilde staan, bedacht ik me pas dat ik nog helemaal niet kan lopen!

Hoe kun je dat nou vergeten toch!

Veulen wat ellendig. Een pen in mijn lijf klinkt ook gewoon eng.
Ik ben gisternacht flauw gevallen. Geen idee meer waarom. Vandaag is het weer heel dik, zo kl*te..
Verder gaat het super maar nooit zo snel als je wilt he?