Bloed of stamceldonor worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SsSimonee

Re: Bloed of stamceldonor worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:48

Dat is ook mijn mening Jannaa. Zei ook tegen hem, wacht maar tot iemand in jou omgeving bloed hard nodig heeft. Hoe zijn jullie ervaringen na de eerste keer? Qua duizelig etc?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:49

Ik heb nergens last van als ik maar voldoende eet van te voren anders voel ik me wel wat raar.
Ik ga vaak in de ochtend en ga in de avond sporten

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:01

Na de eerste keer was ik wel licht in mijn hoofd tijdens het bloed geven, voelde mijn arm ook 'slapen' zeg maar doordat er natuurlijk minder bloed op dat moment doorheen gaat. Maar ze hielden me allemaal goed in de gaten, legden me plat en propten me vol met roze koeken en water. Beetje duizelig erna nog in de stoel, maar daarna nergens last van. Had ook veel gegeten en gedronken van tevoren en daarna nog goede avondmaaltijd op. Ik had die avond wel met traplopen of heel snel opstaan dat ik nog wat vlekjes zag, maar dat was verder niet storend en dag daarna merkte ik er ook niks meer van!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:03

Bijzonder mooi om te zien hoe snel ons lichaam zich weer kan herstellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:11

Ik heb nergens last van gehad vanaf de eerste keer , goed heb nu pas 1x gedoneerd maar nergens last van :). Ik ben diehard korsten krabber dus lichaam is wel wat gewend

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:21

Zo ik ben geweest! Ging allemaal goed. Nou wel wat lichtjes in mijn hoofd en wat hoofdpijn.
Werd ontzettend goed in de gaten daar.

Valerie_VJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:13

Mooizo! Fijn voor je! :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:36

Ik heb nu bijna 2 maanden ijzerpillen geslikt, volgende week maandag weer bloed laten prikken,
kijken of mijn ijzer en B12 nu weer op peil zijn!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:26

Lees al een poosje mee in dit topic maar heb me nu ook aangemeld bij Sanquin. Ben benieuwd :-)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:54

IK heb vandaag voor de nijmeegse 4 daagse mijn t-shirt van sanquin binnen gekregen :D
Die ga ik zeker een keer dragen !

Valerie_VJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 19:58

AfricanLady schreef:
IK heb vandaag voor de nijmeegse 4 daagse mijn t-shirt van sanquin binnen gekregen :D
Die ga ik zeker een keer dragen !

Cool, succes met de Nijmeegse 4 daagse. :D

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:02

Hoi, ik wil misschien ook bloeddonor worden maar ik kan weinig info vinden over hoe het zit met allergieën en dergelijke. Weet iemand hier daar wat vanaf, of je ook gewoon bloed/stamvellen kunt doneren als je een aantal allergieën hebt?

Ook staat er op de site van sanquin dat er geen bloedbank in Arnhem is (ook verder niet echt een bloedbank in de buurt) zijn er hier mensen uit Arnhem en omgeving wie doneren en waar doneren jullie?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:52

Zijn er geen mobiele bloedbanken bij je in de buurt? Wat betreft je allergieën, ik zou even contact opnemen met Sanquin :j

Ik ben donderdag gebeld of ik met spoed bloedplaatjes wilde komen doneren. Dat gaat op dezelfde manier als een plasmadonatie, dus je zit een uur, anderhalf uur aan een machine. Ik zou die avond of anders 's ochtends moeten komen. Was voor iemand die met spoed bloedplaatjes nodig had. Nou was ik die avond aan het werk en 's ochtends ook, dus ze zouden eerst de rest van de lijst bellen en anders mij weer vragen. Dan had ik geprobeerd om wat te regelen met m'n werk. Wel bijzonder hoor. Ben al een tijdje bloed- en stamceldonor maar nog nooit gebeld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:56

AcrylicMess schreef:
Hoi, ik wil misschien ook bloeddonor worden maar ik kan weinig info vinden over hoe het zit met allergieën en dergelijke. Weet iemand hier daar wat vanaf, of je ook gewoon bloed/stamvellen kunt doneren als je een aantal allergieën hebt?

Ook staat er op de site van sanquin dat er geen bloedbank in Arnhem is (ook verder niet echt een bloedbank in de buurt) zijn er hier mensen uit Arnhem en omgeving wie doneren en waar doneren jullie?

Ligt aan de allergie en gebruikte medicatie vooral :) dus hoeft geen bezwaar te zijn, maar kan wel. Dus die vraag kun je beter aan hun voorleggen :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:26

AcrylicMess schreef:

Ik woon in Zevenaar en doneer in Doetinchem

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:29

Ik zal even contact opnemen met Sanquin dan na mijn vakantie, denk dat dat het handigste is.

Ik studeer en werk etc ook in Arnhem dus zou het voor mij niet erg handig zijn om naar Doetichem te reizen, met name omdat het op oproepbasis is als ik het goed begrijp. Dus is er niet altijd zekerheid dat ik optijd in Doetinchem kan zijn omdat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer dus kost het me minimaal 45 minuten om heen te reizen en ivm school en werk.

Maar ik bel na volgende week wel even met mijn vragen :D. Dank jullie wel voor de antwoorden.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:30

Nijmegen misschien?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:33

Je krijgt een oproep kaart. Daar staat een datum op. En je kunt 2 weken na de datum nog bloedgeven.
Sanquin Doetinchem zit in het Slingeland ziekenhuis en op maandag en donderdag geopend van 13.00 tot 20.00(dacht ik)

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:41

Nijmegen zou inderdaad een betere optie zijn omdat dat vervoer wat frequenter gaat onder andere. Ik heb eerder in Doetinchem gewoont dus kan de weg daar wel vinden dus daar ligt het probleem niet. Maar nijmegen zou wel een optie zijn. Ik ga zeker na mijn vakantie even contact opnemen!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:37

Morgen heb ik een intake (bloeddonor), ik ben echt reuze benieuwd.
Iemand enig idee wat er bij zo'n intake gaat gebeuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:38

Valt mee , paar buisjes om alles wat te testen en ze controleren je even helemaal . HB , bloeddruk vragenlijst en dan wachten

Stamcel zou ik wel willen , maar geloof dat ik er te zwaar voor ben ach kan niet alles hebben

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:51

Ze zijn volgens mij erg blij met mijn bloed. Heb alweer een oproep binnen. De laatste keer was 8 mei.
Maar dat word dan al de 3e keer voor dit jaar, dus dan kunnen ze me niet over 3 maanden weer oproepen toch?

Valerie_VJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:50

ginger18 schreef:
Ze zijn volgens mij erg blij met mijn bloed. Heb alweer een oproep binnen. De laatste keer was 8 mei.
Maar dat word dan al de 3e keer voor dit jaar, dus dan kunnen ze me niet over 3 maanden weer oproepen toch?

Als je aangeeft op de website van sanquin dat je met die oproepdatum niet aanwezig bent, dan wordt je een andere keer opgeroepen. Geen idee of dat dan over 3 maanden is. Anders moet je gewoon even bellen :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:18

Het maakt me op zich niet zoveel uit hoor. Maar je mag maar max 3 keer per jaar bloed geven toch? Of is het 4 keer?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:19

Volgens mij mag je 4 keer per jaar geven dus dan kan je gewoon nog een keer daarna. Dat houden ze wel in de gaten.

EDIT: onee ik zie nu ook 3!