Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:19

Ik slik sinds m'n 13e de pil, omdat ik zonder pil eigenlijk continu ongesteld was. Jarenlang heb ik gewoon na iedere strip een stopweek ingelast. Zwaar ongesteld werd ik dan nooit echt, maar wel veel klachten. Niet lekker voelen, 'depressief', buikkrampen etc.

Dus ongeveer 2 jaar geleden was ik er helemaal klaar mee en ben ik gewoon permanent de pil door gaan slikken, zonder problemen. Na ongeveer 1,5 jaar kreeg ik echter doorbraakbloedingen die steeds vaker terug kwamen zodat ik op een gegeven moment eigenlijk weer permanent ongesteld was, maar dan maar heel licht. Dus contact gehad met de HA. Zij raadde mij aan om een stopweek in te lassen en daarna weer de pil door te gaan slikken en dan zelf om de 3 maanden / half jaar / jaar een stopweek in te lassen, dat kan per persoon verschillen hoe vaak dat moet. Sindsdien heb ik helemaal geen last meer van doorbraakbloedingen. :) Ik las nu ongeveer om de 3 maanden een stopweek in. Ik ben dan trouwens ook niet erger ongesteld dan toen ik na elke strip een stopweek hield. Daar was ik de eerste keer namelijk wel bang voor.

Volgens mijn zus betekent dat wanneer je doorbraakbloedingen krijgt, de lichaam de afvalstoffen niet voldoende kwijt kan, maar ik weet niet of dat waar is. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik de pil nu permanent doorslik! :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:26

Ik ben er thankgod er weer bijna van af!
Man, wat heb ik dan zin in chocola. Ik snoep nooit, geen behoefte aan, maar in die periode, mien hemel :').
Ik slip de pil alleen door als ik op vakantie ben. Als ik vaker doorslik krijg ik buikpijn van hier tot Tokio, en kan ik niks meer.

Iejoorr

Re: Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:52

Vroeger had ik altijd onwijs buikpijn. Nu ik aan de pil ben heb ik alleen nog erg last van rugpijn.
Slik ook regelmatig de pil een paar maandjes door O:) Zoveel makkelijk zonder al dat gedoe!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:04

ik meld me vandaag ook.
man wat heb ik een slecht humeur... vriendje heeft flink te lijden gehad.
we zien ons vanwege werk pas volgende week vrijdag als het meezit.
en dat het humeur van een kanon erbij. jaa heerlijk...

eerst maar chocolade eten

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:41

Zertab schreef:
ikkebenhier schreef:
hier hetzelfde verhaal... Hoewel ik weinig last heb van kwaaltjes en pijn (soms wat buikpijn, maar valt goed mee) en stemmingswisselingen, voel ik me altijd vies als ik ongesteld ben.
Ik zit nog steeds in de knoop met welke bescherming het beste is.
Ik ben gelijk begonnen met tampons omdat ik een heel actief en sportief leven heb.
Alleen lijken tampons soms niet genoeg. Vooral op de 3de dag lek ik nog wel eens door.
Ik durf ook niet paardrijden op dag 2 en 3 omdat ik altijd het idee heb dat ik ga doorlekken. Wie heeft dit ook?
Meestal draag ik tampon en maandverband, just in case.
Maar als ik weg ga zit ik altijd in mijn hoofd met wanneer ik naar de wc zal moeten gaan en of er wel een wc is enzo...
Omdat ik vind dat ik tampons te snel moet wisselen, heb ik een paar keer zo een menstruatiecup geprobeerd.
Inbrengen ging na enkele keren oefenen vrij vlot, maar dat ding er weer uithalen is echt een hel! zo pijnlijk, niet normaal. Ik weet niet waar het aan ligt, maar dat eruit halen was elke keer zo pijnlijk dat ik er maar ben mee gestopt.
Nu was ik aan het denken om eens softcups (wegwerpbare) te proberen. Maar ik ben bang dat het hetzelfde zal zijn als met die andere cup. Op internet vind ik er verschillende meningen over.
Overigens neem ik niet de pil of iets anders, dus ik zit helaas elke maand met deze ellende opgescheept...

Ik draag altijd tampon en maandverband als ik ga paardrijden. Misschien kan je dit ook gewoon op dag 2 en 3 doen? Dan is de kans op doorlekken minder groot.

Maar ik vind maandverband in een rijbroek zo raar. Rijbroeken zijn zo strak, dus dat 'zie' je toch duidelijk?

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:02

Bahbhbah het komt weer en dat is tezien op gebergte sofia's voorhiifd -O- _-:( |o voel me dan altijd nog lelijker en dikker

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:32

Ik kom me ook even melden! ;)
Ben op mijn 13 ook de pil beginnen nemen, omdat ik zoveel last ervan had!
Al heb ik nooit echt 'verschil' gevoeld met of zonder pil.
Nu ik voel het steeds de week op voorhand al, dat ik humeurig ben, ben boos voor het minste }>
Ik ben zoals vele dan ook overgevoelig! :(:)

De laatste tijd heb ik last van 'bloeding' ong 2 weken voor ik mijn regels moet krijgen. 2 maand geleden was het 'n week aan een stuk (het was niet veel maar toch voldoende ),ben naar gynaecoloog geweest,zou al 'n deel van mijn regels geweest zijn. Kort erna had ik dan echt mijn regels en duurde dan ook mss 2 dagen terwijl ik mijn regels makkelijk 4 dagen kan hebben!
Nu 2 weken geleden kreeg ik weer bloed: 2 dagen, ineens gestopt.Nu heb ik mijn regels én is het zoo mega veel!
Ik vind me echt zo vies en vuil & kan continue in bad blijven zitten!
Die bloeding op voorhand,kan ook te maken hebben met stress denk ik want ik zat toen midden in de examens.. :(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:11

Slik je de pil door? Want dan kan het een doorbraakbloeding geweest zijn.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:18

nee , nog nooit gedaan..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:08

Maestroox3 schreef:
nee , nog nooit gedaan..

Mmm...dan zou ik het niet weten. Als het zo blijft, zou ik terug gaan naar je gynaecoloog.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:03

Zal de komende 3 weken afwachten :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:42

Bah bah twee dagen op voorhand beetje last gehad, ze vandaag gekregen, nog nooit zo geprikkeld gestaan pfoeh

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:31

Wat doen jullie tegen de onderrugpijn. Want ik verga hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:55

kesha1 schreef:
Wat doen jullie tegen de onderrugpijn. Want ik verga hier

Een hittepit onder je rug :) werkt hier heel goed gelukkig. En lekker aan de paracetamol/ibuprofen..

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:07

Paracetemol heb ik gedaan en nu dus een hitte dingetje aanschaffen. Kan je die bij de action kopen??

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:45

Er is een lekker oefening tegen onderrugpijn:
ga op je onderrug liggen (wel met een deken etc.etc. op je matras etc.) met je knieen boven je buik, als je dat leuk vindt: enkels gekruist.
Dan leg je je gewicht op bijv. je linkerheup - en trekt je linkerheup 'naar je hoofd'.
Dan schommel je naar je rechterheup, en trekt die over de vloer naar je hoofd.
In een vloeiende beweging schomml je weer naar links, waar je weer je linkerheup optrekt.
Je draait een soort 8je, dus.
Na een tijdje draai je de draairinchting om:
je legt je gewicht op links - en duwt die heup juist over de vloer weg van je hoofd -
dan schommel je naar links en duwt je linkerheup weg van je hoofd.

Het is ook een buikspieroefening, maar met al dat ge-sleep masseer je je eigen rug zo heerlijk.

Het kan werken als een quick fix - maar als je vaak pijn hebt, moet je de oefening wellicht gewoon een paar maanden lang dagelijks doen (is geen straf, in mijn ervaring).

En verder magnesium - en zodra de pijn het toelaat: "hoog laag oefeningen". Het moet er tenslotte uit.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 07-07-14 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:49

kesha1 schreef:
Paracetemol heb ik gedaan en nu dus een hitte dingetje aanschaffen. Kan je die bij de action kopen??

Volgens mij wel :j Ik he ber van m'n vriend 1 gehad die bij de Tuinen vandaan komt ,maar Action heeft ze vaak ook wel liggen. Of een kruik, die hebben ze ook bij de action, zo'n rubber ding, vol met warm water en dan een zachte wikkel eromheen doen, heerlijk :j

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:26

ja want het is echt verschrikkelijk, dlijkt net alsof iemand tegen me wervelkolom schraapt van binnenuit

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:54

ik meld me ook weer...
voor mn vakantie even de dokter bellen voor de pil anders zit ik straks met de gebakken peren op salou..
2 jaar terug was het feest in Zweden.. wat een drama :(

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:50

Ik meld me ook weer

kesha1 schreef:

Ik heb een hele fijne van de tuinen (cherrypitpillow) :j

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:47

Hebben de mensen hier wel eens de prikpil overwogen?
Ik heb deze nu ruim een jaar en word helemaal niet meer ongesteld, geen klachten, ideaal. Het enige probleem is dat sommige vrouwen juist meer en onregelmatig gaan bloeden, hij werkt niet altijd zo fijn als bij mij.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:10

Feeestje weer dit. Jankend van de pijn wakker geworden vannacht en niet meer kunnen slapen, pijnstillers op. Dom, dom, dom.. %)
Ik kan zonder de (meer dan) maximale dosis ibuprofen op de eerste twee dagen niet eens lopen. Ook al heb ik door diverse ongelukken een extreem hoge pijngrens, ongesteld zijn doet het 'm altijd weer.

Binnenkort toch maar weer naar de gyn, misschien dat er toch iets aan gedaan kan worden. Ze vermoeden endometriose, maar door 3x verhuizen tussen verschillende landen in het afgelopen jaar ben ik een beetje laks geworden met huisartsen zoeken.

@Tanya, ik overweeg het wel, maar ik vind hormonen zo vervelend. Ik reageer altijd extreem op wat ik m'n lichaam toedien, dus vind het een beetje eng. Ben ook niet aan de pil, maar is misschien toch wel zo handig.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:13

ik was gisteren verlost van mijn regels tot ik ze vandaag opnieuw kreeg }:)
Kan het zijn door mij op te jagen?(stress!?)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:17

Mag het ook even gaan over mijn grote bluhhh ik moet binnen een week PMS ongesteld worden, moet overal om janken, heb bitchfart buien, vreetbuien, pukkeltjes en heb de neiging om te slaan als iemand zegt dat ik er leuk uitzie week? %) -:(- >;)

arm, arm vriendje :oo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:21

_lisaah schreef:
bij mij echt precies 7 dagen altijd! :+

Oh echt? Wat vreselijk,
ik ben het meestal 2 dagen echt heftig erg, en dan 2 dagen een stuk minder / bijna niet meer.
Vorige keer was ik het maar 2 dagen en dag 3 helemaal niks meer, dat was wel fijn.
Nu is het ook bijna weg, feest *\o/*