Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knaasje

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:45

ooh haha die wieltjes! Wat zal het voor jou een verademing zijn als je nieuwe goede skeelers hebt haha! Die op de foto zijn wel heel gaaf!

Ik ben net ook weer wezen skeeleren. Stond veel wind maar dat vind ik altijd wel fijn. Eerst altijd flink tegen de wind in en dan lekker hard terug. :D

https://www.runtastic.com/nl/gebruikers ... /225046572

Ging een minuutje 25 km per uur, da's echt hard voor mij haha

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:55

Wind mee is altijd fijn haha. Als ik nu zou gaan, moet ik eerst wind mee en daarna tegen, en dat weerhoudt me nog...

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:45

Ik heb gisteren 9,2 km geskated in iets meer dan een uur. Ik ben nog aan het wennen, dit was de 2de keer terug skaten na 6 jaar! Maar het is zo leuk he :D Alleen het remmen lukt nog niet goed :') en vroeger kon ik dat wel allemaal!

Zijn er nog mensen die de hond meenemen tijdens het skeeleren? :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:58

Ik heb mijn logeer hond paar keer mee genomen met skeeleren.
Die vind het prachtig, alleen moet ik mijn tempo flink aanpassen anders moet ze de hele weg keihard rennen.
Helaas kan ik al dagen niet de weg op, omdat het al dagen steeds regent, ik kan de regen behoorlijk weg kijken.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:01

Marjo89 schreef:
Ik heb mijn logeer hond paar keer mee genomen met skeeleren.
Die vind het prachtig, alleen moet ik mijn tempo flink aanpassen anders moet ze de hele weg keihard rennen.
Helaas kan ik al dagen niet de weg op, omdat het al dagen steeds regent, ik kan de regen behoorlijk weg kijken.

Onze Mechelse herder vindt het helemaal geweldig! (Alles eigenlijk waar hij bij kan lopen) en hij houdt me makkelijk bij!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:13

Die regen is verschrikkelijk inderdaad, het houdt ook nog wel even aan.. Doen jullie ook aan hardlopen? En doen jullie dat wel gewoon in zulk weer?
Ik zit eraan te denken om erbij te gaan hardlopen, op dagen dat de wegen nat zijn bijvoorbeeld.

En nemen jullie drinken of andere dingen (schoentjes?) mee onderweg tijdens het skaten?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:25

Ik heb heel lang hard gelopen, tot ik hielspoor ontsteking kreeg,. Daarna kon ik niet meer lopen, na 1,5 jaar kreeg ik steunzolen, ik wil eerder weer oppakken.
Ik moet steunzolen overal in over zetten dus ook in de skeeleren dat houdt me wel eens tegen om dan te gaan.
Alles over zetten bah.

maar binnenkort krijg ik een 2e paar !!

ik neem niks mee tijdens skeeleren, maar dat moet ik wel gaan doen, heb altijd mega dorst

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:47

Ik zal het onze kleine boomers maar niet aan doen :+

En tsja, hardlopen... ben er twee jaar geleden mee begonnen met mijn moeder, maar zij loopt inmiddels langer dan ik. Vind hardlopen niks aan, daarom ben ik begonnen met skeeleren!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:52

ik ben hardlopen na 100 meter al beu :P
Skeeleren kan ik gerust veel langer doen haha, weet ook niet waar het verschil ligt.
Normaal ga ik wel naar de sportschool voor groepslessen, maar met mooi weer skeeler ik liever :) Heb ook een paar vriendinnetjes die skeeleren leuk vinden dus dat is wel gezellig!

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:55

Ik nam de hond in het begin wel eens mee (labrador), maar nu ik fanatieker ben is dat voor haar ook niet meer bij te houden, zowel qua afstand als qua snelheid.

Inderdaad zeg, wat een prutweer. Ik heb nu straks al 2 weken geen trainingen op de baan gehad door het weer. :( Als vervanging spring ik op m'n spinfiets en maak daar flink wat km's op tijdens het serie kijken, ideaal. Maarja, ik sta toch liever op de skeelers.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:45

Hier windkrachtje 7, ook niet echt ideaal om te skeeleren. Mee wel! :+

Hardlopen heb ik een hekel aan, daarom ben ik ook weer gaan skeeleren! Krijg altijd last van mijn schenen met het hardlopen.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:58

vandaag ook door de harde stroom geskeelerd !
half uurtje, is ook maar de eerste keer dat ik het in jaren heb gedaan :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:25

Wauw. De mensen die ook de overgang van hoge skeelers naar lage skeelers hebben gemaakt en hier positieve verhalen hebben neergezet hebben of gelogen of ik heb gewoon pech :')

Ik heb gister die lage skeelers gekocht die ik had geplaatst. Gister regende het de hele tijd en zojuist was het droog dus ik zag kans om ze uit te proberen! :)* Natuurlijk wel binnenshuis aangehad en moeten concluderen dat het toch een stuk ontstabieler is als die hoge skeelers. Ik had al bedacht dat ik het huis waarschijnlijk niet eens uit zou kunnen zonder te vallen dus ben met mijn skeelers onder mijn arm naar de dijk gelopen samen met mijn moeder om ze daar aan te trekken. Man man ik heb het geweten :') Heb 700m geskeelerd en ze toen maar weer snel uit gedaan. Wat een overgang zeg.. Ik stond stil en werd gewoon door de wind vooruit geblazen terwijl bij mijn vorige skeelers ik niet eens vooruit ging als ik een heuveltje af wilde _O- Het voelt vooral erg onstabiel. Mijn enkels zijn net elastiekjes en dus totaal niet sterk genoeg voor zulke skeelers. Hoop dat dat goed komt met training :') Vooral het remmen is lastig :oo

Hoe hebben jullie die overgang gemaakt? Ik wil vooral veel gaan oefenen en hopen dat mijn enkels wat sterker worden zodat ik het gewoon langer volhou :P Iemand nog tips?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:16

Ik kan je geruststellen lovey_ou, dat is normaal. :) Ik heb met de trainingen van anderhalf uur ook vaak in het laatste kwartier nog steeds dat mijn enkels door de vermoeidheid niet sterk genoeg meer zijn om de bochten qua techniek optimaal te nemen, en dan heb ik mijn skeelers (met lage schoen) toch al wel enkele maanden.

Je moet het in het begin heel rustig opbouwen. Niet in 1x te ver willen, je kunt beter 3x per dag 500-1.000m doen. Direct stoppen als je teveel last van je enkels krijgt. En vooral er om denken dat je je enkels niet naar binnen/buiten laat klappen zegmaar, vooral je best doen om er zo recht op mogelijk op te staan, ook al is dat natuurlijk het zwaarst.

Je bent, doordat je een hoge schoen gewend bent, door deze overstap veel steun van de schoen verloren, en dat moeten je enkels nu opvangen. De overgang is inderdaad enorm, en dan heb je in het begin zoiets van 'waar ben ik aan begonnen?', maar dat komt wel goed als je daar even doorheen bijt. :P

Heb je die roze met blauw frame gekocht, die je in je vorige bericht liet zien?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:59

Poeh gelukkig maar. Moet zeggen dat ik wel echt super leuk vind om te doen vooral als je dan eenmaal een beetje snelheid hebt gemaakt. Hoe sneller je gaat hoe stabieler het wordt totdat je uit gaat rollen dan wordt het toch weer wat lastiger :')

Ik heb inderdaad die roze gekocht! Maar met een zwart frame en witte wielen <3

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 07:46

gaan jullie met het natte weer ook na buiten?

ik kan echt alleen maar skate op droog asfalt glij te veel weg

hopelijk volgende week droger weer al ruim week niet kunnen doen :(
de val heeft toch meer pijn gedaan dan ik gedacht heb zit nog altijd met pijn in de knie :(

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:03

Nee ik skeeler nu niet, is mij te glad op het asfalt en het schijnt ook slecht voor je wieltjes te zijn..
Jammer want volgens mij blijft het nog een paar dagen prut

N monique wat balen van je knie zeg :(
Laatst bijgewerkt door Suuszels op 10-05-14 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:12

Ik baal ook van het weer... en als het echt droog is heb ik geen tijd natuurlijk..

En het blijft inderdaad nog een paar dagen zo helaas

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:41

Ik skeeler ook niet met dit weer. Het is niet zo zeer slecht voor de wielen, maar wel voor de lagers. Als daar water in komt verroesten die van binnenuit, met als gevolg dat de wielen niet meer fijn draaien.

En ik heb dan ook nog weer een bepaald soort lagers dat volledig van metaal is, en die eigenlijk niet opengemaakt kunnen worden, dus dan is met een nat wegdek skeeleren helemaal niet verstandig. Moet nog eens een ander setje er bij hebben eigenlijk.

Balen van je knie Monique!

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:51

-schakelt in- , pff natte baan zeg :oo , wel knap op die leeftijd

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:03

Ja, klopt, het weer zat gister niet mee! De livestream werkt weer, de baan is zo te zien mooi droog, al waait het nog wel behoorlijk. Het is inderdaad zo knap hoe die jeugd op die leeftijden al rijdt. :j

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:35

Wat voor gegevens waren er nodig voor endomondo?
Ik ben wel voor om dat met zijn allen te doen

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:03

Je hoeft voor endomondo alleen maar de app te downloaden en daarop een account aanmaken.
Om aan de challenge deel te kunnen nemen moet je even Paardennamen hier op bokt een berichtje sturen. Staat op vorige pagina nog wel denk ik.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:13

Dan zal ik even een berichtje sturen. De rest had ik al.

Rondje van net viel tegen na 3 weken rust en tegen de wind in...