Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:59

Overigens worden er nog geen miljoenen uitgegeven, maar wordt onderzoek gedaan of de overheid dat zou moeten doen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:01

quera schreef:
lieveli schreef:
Het is níet zo. Educate yourself.

Doe je het expres? :')

Voorlopig heb je nog geen antwoord op mijn vraag gegeven en ben je alleen maar bezig dit soort berichten.

Sorry jou kan ik niet eens serieus nemen. Denken daf mijn kind besmettelijk is omdat hij niet gevaccineerd is :+

Nee jij zegt dat ik dat denk. Ik heb dat nooit gezegd. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:10

_lautje_ schreef:
Wat een verbale diarree komt hier weer voorbij.

Ik deel volledig de mening van margaretha dat hè tongelooflijk arrogant en dom is om het beter denken te weten dan mensen die er jaren en jaren voor hebben gestudeerd na zelf een paar uur te hebben gegoogled.
Ten eerst je kan als leek proberen wetenschappelijke studies te lezen en begrijpen: vaak geen succes...
Altijd mooi als anti vaxxers studies aanhalen die hun punt echt zouden ondersteunen... jammer joh het doet toch echt tegenover.

Ik las iets over boosters: een enkel vaccin heeft een booster nodig. Zoals tetanus. Mazelen bijv geeft in 98% van de gevallen levenslange bescherming.

Besmettelijkheid na mazelen vaccinatie: dat is een theoretische mogelijkheid die in praktijk nimmer is voorgekomen.

Waarom ik dit opschrijf geen idee. Heb dit al vaker genoemd naar een aantal van de mensen die dit continu blijven beweren en op mij nooit een tegenreactie geven of met een betrouwbaar wetenschappelijke studie komen die tegendeel bewijst.

En tot laatst: Zum Dummheit kan mann nicht Kämpfen
En
Jeder ist für seine dümmheit selbst verantwörtlich

Beter lezen...
Rubella.
Rubella is geen mazelen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:24

lieveli schreef:
Je hebt je blijkbaar niet ingelezen wbt de vaccinatiegraad icm ouders en grootouders. Hé.

Geen idee of jouw kind dat is. Maar houd m weg bij de mijne.

En waarom moet ik mijn kind dan weghouden bij de jouwe??

Urbanus

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:30

Nee. Nee ik ga niet op dit niveau Captain Obvious spelen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:33

Zou namelijk geen andere reden kunnen bedenken waarom mijn kind bij de jouwe weggehouden zou moeten worden.
Misschien heeft hij er zelfs al eens bij in de buurt gezeten of mee gespeeld. Brr eng hoor die ongevaccineerde kinderen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:35

Mij maakt het geen fluit uit of je vaccineerd of niet of aangepast. Die keuze moet je zelf maken. Ik ben hier niet om iemand over te halen. Moeten we allemaal lekker zelf weten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:57

quera schreef:
Zou namelijk geen andere reden kunnen bedenken waarom mijn kind bij de jouwe weggehouden zou moeten worden.
Misschien heeft hij er zelfs al eens bij in de buurt gezeten of mee gespeeld. Brr eng hoor die ongevaccineerde kinderen.

Ik heb niet het hele topic gelezen.
Mijn dochter is volledig geënt.
Ik heb op hetzelfde kdv en nichtje van 10 maanden wat uiteraard nog niet volledig geënt is en geen bv meer krijgt. Gelukkig worden vrijwel alle kindjes hier geënt. Maar ze zou dus 1 van de kindjes kunnen zijn dat meer risico loopt.

Even een nieuw vaccin aanzwengelen. De nimerix (meningococcen acwy) wie geeft hem?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:39

quera schreef:
lieveli schreef:
Je hebt je blijkbaar niet ingelezen wbt de vaccinatiegraad icm ouders en grootouders. Hé.

Omdat er ook kinderen zijn die om de 1 of andere reden een verzwakte weerstand hebben of nog niet gevaccineerd zijn (als ik het goed begrijp worden sommige vaccinaties, bijv mazelen op 8 maanden) zeer ziek kunnen worden van iets waar jouw kind misschien niet zó ziek van wordt. Lees nog eens her verhaal van de dame die haar kindje bijna verloor omdat die ziek werd van een ander ongevaccineerd kind. Door je kind niet te vaccineren breng je andere kinderen in gevaar. Arjan Lubach legt het heel mooi uit in het vaccinatiefilmpje.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:46

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:50

Ik hoop echt dat “later als ik groot ben” ik mijn kinderen naar een school, sportclub of whatever kan brengen met louter gevaccineerde kindjes. We mogen onze honden en katten toch ook niet ongevaccineerd naar het pension brengen? Echt van de zotte dit. 8)7

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:03

Mijn paard mag ook niet op pension zonder enting. Terecht. Ze is wel een beetje autistisch soms, hmmm...

Al eerder gezegd, ik vind dat scholen en kinderdagverblijven niet-gevaccineerde kinderen moeten kunnen weigeren en dat ouders hier informatie over moeten kunnen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:06

quera schreef:
lieveli schreef:

Precies dat vroeg ik me ook al af. Want die van ons zijn niet degenen die dit soort viezigheid achteruit hun keeltjes en neusjes lopen te hoesten en snotten, 3 weken lang nog wel en dan gewoon niet gedegen onderzoeken in welke mate dit schadelijk kan zijn voor anderen maar het heel makkelijk afdoen met dat er geen vaststaand bewijs is... Echter wel de niet-gevaccineerde kinderen de schuld geven van een geïnfecteerde baby zonder vooraf te onderzoeken om welke stam het gaat. Nota bene kan zou het een vaccinstam kunnen zijn die ofwel door een gevaccineerd kind aan de baby is doorgegeven via het verzwakte uitgescheiden virus dat het kan verspreiden bij nauw contact, dan wel hetzelfde scenario met een niet-gevaccineerd kind als tussenpersoon.
Meten is weten hè, ik ben voor het testen van de virusstam alvorens beschuldigingen in de lucht te blaten :+
Er zijn namelijk ook kinderen die van het vaccin zogenaamde vaccinitis krijgen en wanneer ze dan op het kdv een paar levend verzwakte virusjes in de luchtwegen van een ander kindje hoesten (want ze houden nooit hun hand voor de mond, die kleintjes) bestaat de kans dat dat andere kindje daar misschien ook wel last van krijgt.
Maar laten we daar vooral geen vaststaand bewijs voor genereren en onze kop in het zand steken en vooral alleen dan onderzoek doen wanneer de kans groot is dat ze in aanraking zijn geweest met het wilde virus, want alleen dan is de uitkomst interessant voor de algemene cijfers.

Bestanddelen BMRBof, mazelen, rodehond-vaccinatie
Het werkzame deel in het vaccin in de BMR-vaccinatie bestaat uit zwak gemaakte bof-, mazelen- en rodehondvirussen. Van deze verzwakte virussen krijg je geen ziekten, maar bouw je afweer tegen de ziekte op. De zwak gemaakte virussen vermenigvuldigen zich in het lichaam en zetten het afweersysteem aan het werk.

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/bmr

Uit een vragenlijstonderzoek gehouden in 2004 onder ouders van kinderen die een BMR-vaccinatie hadden gekregen, bleek dat 14,7% van die kinderen gedurende 5-12 dagen na vaccinatie koorts en rode vlekjes hadden gehad. In de jaren 2004-2009 werd gemiddeld 2,4% van de bij het RIVM gemelde bijwerkingen na vaccinatie binnen het RVP veroorzaakt door vaccinitis.,

https://www.rivm.nl/Documenten_en_publi ... of_mazelen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:19

Mijn baby is ook niet gevaccineerd. Gaat dit ook niet worden. Ik ben niet bang ervoor. En lubach die kan ik niet serieus nemen....

En dat kindje van de mazelen. Hoe weten ze dat het dat het door het ongevaccineerde kindje kwam?
Ik ken wel een kindje dat door de bmr 7 koortsstuipen en een hartstilstand heeft gehad. Dit is uiteindelijk ook erkent door de arts.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:20

Niet alles gelezen, maar als ik een kind zou hebben zou die gewoon alles krijgen, behalve HPV. Dat vaccin is te weinig getest en er gaan te veel verhalen over rond.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:05

Anoniem schreef:
Ik wacht er nog steeds op dat bokt deze lijst heeft uitgelezen...

https://drive.google.com/file/d/0B3mMkP ... ef=2&pli=1

Maar daarop weet tot nu toe heel bokt ook na het vierde woord dat hel allemaal niet klopt.
Dus ik denk ik pas jullie tactiek ook toe, dat is toch een algemeen geaccepteerde tactiek hier.

Ik ben begonnen met lezen en je hebt gelijk gekregen, ik ben afgehaakt na 1 pagina.

Daar staat: a Jeff Prager publication.

Jeff Prager, de man die geld verdient met een boek over de complottheorie dat 9/11 een inside job is van de Amerikaanse staat.

Nee, gewoon nee.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 20:21

Omdat de discussie dan toch doorgaat.
Kan iemand mijn een onderzoek geven (maakt mij eigenlijk niet uit vanuit welke zijde dit onderzoek komt of wat de conclusie is, als het maar over vaccinaties gaan) waarbij de teste objecten babies waren.
En dan echt wetenschappelijk onderzoek, we hebben dit ingespoten en dit zijn gevolgen/ontbrekende gevolgen.
Je weet wel, zo'n onderzoek wat ook op muizen wordt gedaan en waarvoor volwassenen geld krijgen maar dan op 2 maanden oude babies?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:23

Dat is ook het probleem van alle anti vaxxers: dat zijn hun bronnen. Serieuze bronnen zijn er niet. Alles wat aangehaald wordt kan je op objectieve gronden wat van vinden.

En ja dan vind ik het heel kwalijk dat je op grond van dergelijke bronnen mijn straks pasgeboren baby welbewust in gevaar brengt.
Dat je, je eigen kind in gevaar wil brengen is dom, maar voor andersmans kind neem je ook een beslissing. Op grond van dubieuze bronnen die je waarschijnlijk zelf amper snapt.

Is de praktijk niet onderzoek genoeg? Er wordt nu tientallen jaren gevaccineerd en gemonitord. Daar kan geen enkel wetenschappelijk onderzoek aan tippen.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:29

Laatst bijgewerkt door Ierpier op 02-10-18 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:30

MizzMontana schreef:
[naam] schreef:
Ik wacht er nog steeds op dat bokt deze lijst heeft uitgelezen...

https://drive.google.com/file/d/0B3mMkP ... ef=2&pli=1

Maar daarop weet tot nu toe heel bokt ook na het vierde woord dat hel allemaal niet klopt.
Dus ik denk ik pas jullie tactiek ook toe, dat is toch een algemeen geaccepteerde tactiek hier.

Ik ben begonnen met lezen en je hebt gelijk gekregen, ik ben afgehaakt na 1 pagina.

Daar staat: a Jeff Prager publication.

Jeff Prager, de man die geld verdient met een boek over de complottheorie dat 9/11 een inside job is van de Amerikaanse staat.

Nee, gewoon nee.

Kijk, dat maakt de officiële onderzoeken natuurlijk onmiddellijk ongeldig.
Hetzelfde vind ik wanneer ergens RIVM bij vermeldt staat. Totaal ongeloofwaardig dan.
Als ze al geen BMR bijsluiter van de fabrikant kunnen overschrijven dan is het toch best sneu gesteld daar.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:32

Zahlina schreef:
Kan iemand mijn een onderzoek geven (maakt mij eigenlijk niet uit vanuit welke zijde dit onderzoek komt of wat de conclusie is, als het maar over vaccinaties gaan) waarbij de teste objecten babies waren.
En dan echt wetenschappelijk onderzoek, we hebben dit ingespoten en dit zijn gevolgen/ontbrekende gevolgen.
Je weet wel, zo'n onderzoek wat ook op muizen wordt gedaan en waarvoor volwassenen geld krijgen maar dan op 2 maanden oude babies?

Nee nooit getest op baby’s omdat dit niet mag.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 20:34

Ierpier schreef:
Antivaxxers denken blijkbaar dat er voor het wijd uitzetten van een vaccin niet uitvoerig onderzoek word gedaan :\ .

Als het je helpt slapen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4108897/. Kostte me 1 minuut googlen.

Geen tijd om uitgebreidt te lezen momenteel maar dit artikel bij snel doorkijken niet een antwoord op mijn vraag:
"Vaccines that have been licensed and/or tested in human newborns and infants"

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:37

quera schreef:
Mijn baby is ook niet gevaccineerd. Gaat dit ook niet worden. Ik ben niet bang ervoor. En lubach die kan ik niet serieus nemen....

En dat kindje van de mazelen. Hoe weten ze dat het dat het door het ongevaccineerde kindje kwam?
Ik ken wel een kindje dat door de bmr 7 koortsstuipen en een hartstilstand heeft gehad. Dit is uiteindelijk ook erkent door de arts.

Omdat de baby mazelen kreeg en het ongevaccineerde kind gediagnostiseerd was mer mazelen (door een arts). Hier het verhaal voor de 3e keer:

https://vrouw.nl/artikel/verhalen-achte ... et-inenten

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:39

Zahlina schreef:
Ierpier schreef:
Antivaxxers denken blijkbaar dat er voor het wijd uitzetten van een vaccin niet uitvoerig onderzoek word gedaan :\ .

Als het je helpt slapen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4108897/. Kostte me 1 minuut googlen.

Geen tijd om uitgebreidt te lezen momenteel maar dit artikel bij snel doorkijken niet een antwoord op mijn vraag:
"Vaccines that have been licensed and/or tested in human newborns and infants"

Nochtans worden in dit artikel enkele studies daarover besproken, maar omdat het een vrij lang artikwl was, heb ik even een andere link neergezet met het approval-process van vaccinaties. Er word heus wel getest of die dingen daadwerkelijk werken.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 20:42

quera schreef:
Zahlina schreef:

Nee nooit getest op baby’s omdat dit niet mag.

Ik wacht nog even af.
Wie weet heeft er een of andere dokter dit onderzoek gedaan onder de zielige afrikaanse kindjes en komt dat nog langs zetten.

Ik zou namelijk erg graag een test met 2 maanden oude babies zijn waarvan de hersen barriere nog niet gesloten is en de invloed van aluminium. Vooral omdat in onderzoek bij muizen naar voor komt als een schade brengen aan het zenuwstelsel.
Vooral omdat aluminum in zeer hoge hoeveelheid aangetroffen worden in de hersenen van mensen met verschillende ziektes/problemen/afwijken.

Laat mij dan maar gek zijn, aluminium is iets wat in mijn huishouden zo min mogelijk gebruikt wordt en ja ik weet dat het in de lucht en in eten zit. Maar voor mij toch wel een rede om er mee op te letten zolang we niet weten waar de aluminium die dit aanricht vandaan komt.

Ierpier, ik ben geen antievaxxers, ik ben pro maatwerk omdat ik mij die luxe kan veroorloven door onze leefomstandigheden.
Vorig jaar haalde ik ook netjes weer een tetanusprik omdat een gewonde zwerfhond mij gegrepen had, en in nederland voor hep B gevaccineerd na 2 bloed incidenten. Ik zetten alleen vraagtekens of ik Heb B al aan een 2 maanden oude baby zou geven en daarop was mijn antwoord, nee dat kan later ook nog zonder problemen.