zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:22

Ik heb dit hele topic ook meegelezen en alle posts van de TS gelezen.
Ik denk dat zij in een onmogelijke situatie is belandt.
Ze is 3 maanden met haar nieuwe vriend, raakt zwanger, van een tweeling.
Is student en dr vriend werkt.
Woont nog bij haar ouders, vriend bij zijn ouders.
Vader van vriend probeert haar te slaan als ze vertellen dat ze zwanger is, ze moeten vluchten, zijn niet meer welkom bij haar thuis. Gooien haar op straat omdat ze zwanger is.
Gaan bij baas van vriend wonen met hun paarden ernaast.. uh hallo?
Ze hebben geen cent om de kosten te betalen, verzekeringen, eten, drinken, luiers, huur, water, gas, electra, telefoon, tv, internet, kleding, voer voor paarden, dierenarts. Babyspullen? Dubbel uiteraard.
Zoiezo dat je ouders zou reageren geloof ik niet. Ken geen normaal denkend wezen dat hun dochter zonder pardon of flinke gesprekken op straat kletterd, dat doe je gewoon niet.
Dan, of het nog nietgenoeg is, is ze zwanger van een tweeling.
En gaan ze samenwonen in een huis en houden ze hun paarden want dat is hun passie?!? Je hebt geen tijd meer voor je passie want je zult kei en kei en keihard moeten werken, elk uurtje dat jevrij hebt, om aan centen te komen voor de kinderen.

Best wel absurt dat je in zoon situatie besluit om het kind(de kinderen) te houden. Dat is feitelijk gezien heel egoistisch.. JIJ kunt het niet aan om het weg te laten halen want dan voel JIJ je schuldig voor de rest van je leven. Waar je even niet bij nadenkt is het milieu waar deze kinderen in terecht komen. Ouders die nooit thuis zijn omdat ze keihard meoten werken omdat er anders geen geld is om van te leven. (en geloof me, als jij je studie niet afmaakt en een baan op niveau vind, krijg je geen topsalaris) Geen hulp van opa en oma of wie dan ook. Alles komt op jezelf neer, maar een kind is niet als een hond. Die kun je de eerste 13/14 jaar niet alleen thuis laten.

Ik hoop voor je dat dit gewoon een verzonnen verhaal is, omdat je de reacties en medeleven leuk vindt, want anders krijg je het echt echt echt nog heel zwaar.
En je vriend is nu onwijs lief en doet alles voor je etc. super! Geweldig. maar iedere vriend is in het begin van een relatie geweldig en lief en doet alles voor zn vriendinnetje. Maar na verloop van tijd slijt dat en wordt alles een beetje normaal. Je moet erg goed op eigen benen kunnen staan om dan ook nog de zorg van je kinderen op je te nemen. Wat als ie bij je weggaat omdat het toch allemaal wel erg veel geld kost en erg veel van hem verlangt? Voor hem veranderd er niks hoor, ja dat ie alimentatie moet betalen. Maar jouw leven staat volledig op zijn kop en als jij geen studie hebt gedaan en geen baan hebt, vergeet het maar zonder steun van je ouders.

sterkte meid.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:05

Mijn vriend en toendertijd vriendin zijn ook op straat geflikkerd hoor. Dus ja het gebeurd!

voor de rest van de reactie heb je wel een punt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:44

RoyceMack: Helaas komt dit soort situaties steeds vaker voor, of je hoort er steeds meer van. Ouders lijken wel met de generatie onverantwoordelijker te worden en steeds minder om hun kind te geven, die denken meer aan zichzelf dan dat ze zich voor hun kind inzetten. Ruzies met ouders, zwangerschap op jonge leeftijd, noodwoningen... het gebeurt. OF je sluit je ogen er voor, je wil niet weten dat het er is, OF jij hebt het geluk dat je hier daadwerkelijk nog nooit van gehoord hebt/meegemaakt hebt. Prijs je in dat laatst geval gelukkig.

2: een kind krijgen is ALTIJD egoïstisch.

3: ik vind wel dat je gelijk hebt wat betreft kosten. Al die paarden houden, een woning financieren en voor 2 kinderen zorgen, terwijl de aankomende ouders beide studeren. Hoe gaat dit allemaal betaald worden?

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:48

RoyceMack schreef:
Vader van vriend probeert haar te slaan als ze vertellen dat ze zwanger is, ze moeten vluchten, zijn niet meer welkom bij haar thuis. Gooien haar op straat omdat ze zwanger is.
Ze hebben geen cent om de kosten te betalen, verzekeringen, eten, drinken, luiers, huur, water, gas, electra, telefoon, tv, internet, kleding, voer voor paarden, dierenarts. Babyspullen? Dubbel uiteraard.
Zoiezo dat je ouders zou reageren geloof ik niet. Ken geen normaal denkend wezen dat hun dochter zonder pardon of flinke gesprekken op straat kletterd, dat doe je gewoon niet.
En gaan ze samenwonen in een huis en houden ze hun paarden want dat is hun passie?!? Je hebt geen tijd meer voor je passie want je zult kei en kei en keihard moeten werken, elk uurtje dat jevrij hebt, om aan centen te komen voor de kinderen.

Best wel absurt dat je in zoon situatie besluit om het kind(de kinderen) te houden. Dat is feitelijk gezien heel egoistisch.. JIJ kunt het niet aan om het weg te laten halen want dan voel JIJ je schuldig voor de rest van je leven. Waar je even niet bij nadenkt is het milieu waar deze kinderen in terecht komen. Ouders die nooit thuis zijn omdat ze keihard meoten werken omdat er anders geen geld is om van te leven. (en geloof me, als jij je studie niet afmaakt en een baan op niveau vind, krijg je geen topsalaris) Geen hulp van opa en oma of wie dan ook. Alles komt op jezelf neer, maar een kind is niet als een hond. Die kun je de eerste 13/14 jaar niet alleen thuis laten.

Ik hoop voor je dat dit gewoon een verzonnen verhaal is, omdat je de reacties en medeleven leuk vindt, want anders krijg je het echt echt echt nog heel zwaar.
En je vriend is nu onwijs lief en doet alles voor je etc. super! Geweldig. maar iedere vriend is in het begin van een relatie geweldig en lief en doet alles voor zn vriendinnetje. Maar na verloop van tijd slijt dat en wordt alles een beetje normaal. Je moet erg goed op eigen benen kunnen staan om dan ook nog de zorg van je kinderen op je te nemen. Wat als ie bij je weggaat omdat het toch allemaal wel erg veel geld kost en erg veel van hem verlangt? Voor hem veranderd er niks hoor, ja dat ie alimentatie moet betalen. Maar jouw leven staat volledig op zijn kop en als jij geen studie hebt gedaan en geen baan hebt, vergeet het maar zonder steun van je ouders.

sterkte meid.

Dat ben ik het met je eens.
Je moet wel heel veel centen verdienen om twee kinderen, een huis, en een onbekend aantal paarden te onderhouden op die leeftijd.. :=

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:56

ben het met de bovenstaande reacties eens

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:58

eerlijk ik twijfelde al gelijk bij het lezen van de eerste regels aan dit verhaal, waarom geen idee? en in de eerste paar teksten staat al en 'mischien wel van twee?' en nu ineens zijn het er 2.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:02

Lieve meid, hoe wil je dit gaan betalen? Met liefde kun je geen kind schone luiers kopen, tweeling is duur... Als je geen borstvoeding kan of wil geven ben je een fortuin kwijt aan voeding... Kinderen groeien snel etc.
Een kind krijgen is stressvol; een relatie van 3 maand is absurd kort (noem dat amper een relatie nog :=) , je kent elkaar amper en bent nog helemaal in love en nog geen zicht op de ergernissen. Dus en kinderen en direct samenwonen bij de baas... Tja. Ik wens je wijsheid en volwassen inzicht toe. Echt...

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:17

Ik vind het niet gek dat er mensen aan het verhaal gaan twijfelen of zelfs niet meer geloven. TS reageert niet meer, en wij zitten hier maar een beetje te discusieren e.d.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook een ander gevoel erbij heb gekregen dan voorheen, maar dat is helaas niet positiever geworden.

TS ik weet niet waarom je niet reageert, misschien heb je het wel ontzettend druk en geen tijd hebt om te reageren. Maar ik hoop niet dat je ons hiermee voor de gek houd. Ik zeg niet dat je dat doet maar er bestaan mensen.

Verder wil ik je nogmaals sterkte en vooral succes wensen en deze zware periode en wat er aan zit te komen. En natuurlijk foto's zijn altijd welkom als je dat wilt delen met ons!

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:28

Net het topic doorgelezen... Ik vind het een vreemd verhaal. Al van de opening post zakt mijn broek af. Niet normaal hoevaak er op verschillende fora de vraag wordt gesteld; kan ik zwanger zijn? Eh?? De meeste van ons weten inmiddels hoe een zwangerschap ontstaat, bij de meeste voorbehoedsmiddelen zit een duidelijke handleidingen en zwangerschapstesten voor eigen gebruik bestaan ook al sinds de jaren '70. Het is een 'heftig' verhaal. Heel bijzonder en TS krijgt een hoop aandacht.

Als het allemaal echt waar is TS, sorry dat ik erover twijfel. Maar doe dan alsjeblieft wel even het roze brilletje af. Je gaat het heel zwaar krijgen. Twee kindjes, paarden aan huis (van welk geld en waar haal je de tijd vandaan?), geen diploma op zak (de banen liggen niet voor het oprapen). Fijn dat jij en je vriend zo dol op elkaar zijn maar van de liefde kan je niet leven. Er moet brood op de plank komen, en luiers, en voeding enz enz... Zorg dat je alle hulp heb die je kan krijgen. Ik hoop van harte dat jullie ouders bijdraaien.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:26

RoyceMack schreef:

sterkte meid.

Helaas zijn er dus genoeg ouders die dus wel hun eigen kind zwanger en wel op straat zetten. Tja ik kan dit ook niet begrijpen maar het gebeurt helaas wel!

Voor de rest ben ik het met je eens...

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:25

Tuurlijk heb je zulke ouders. Maar ik denk dat 80% van de ouders gewoon heftig reageren. Mijn ouders zouden mij ook niet onarmen als ik thuis kom met de mededeling "Raad eens? Ik ben zwanger!", ik ben ook 18 en inmiddels al 3,5 jaar samen met vriendlief. Die is hier ook gewoon kind aan huis eigenlijk. Maar mijn mams zou mij toch eens flink toeschreeuwen denk ik, en dat omdat ik naar school ga, hij naar school gaat en ik een paard heb, en we allebij nog thuis wonen. Ik zou dan ook schrikken en in eerste instantie zelf "weglopen", en uiteindelijk weer terug komen, voor de steun en support...

Haar schoonvader, word hier afgeschilderd als slecht, en dat snap ik ook wel. Maar hij kent haar ook nauwelijks, ik bedoel in 3,5 maand is iemand nog gewoon "vreemd" als je hem/haar niet elke dag ziet. En dat hij wou slaan kan ook eigenlijk gewoon niet. Maar vriendlief is dan weer de superhero die het allemaal doet sussen. Hoe vind hij het? Dat hij door zo'n grapje eigenlijk verbannen word door zijn familie?

Ik weet niet.. Ik vind het lastig. :=
Laatst bijgewerkt door michelle___ op 09-08-13 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:26

Wat een speculaties ineens :')
Ben wel benieuwd wanneer de TS nog gaat antwoorden en dat sommige dingen terug wat helderder worden.
We zullen moet afwachten nu :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:28

_Alarm_wlkp schreef:
Wat een speculaties ineens :')
Ben wel benieuwd wanneer de TS nog gaat antwoorden en dat sommige dingen terug wat helderder worden.
We zullen moet afwachten nu :)

Wachten is nou niet wat je noemt mijn sterkste punt. :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:31

Wacht maar gewoon af of ze nog gaat reageren. Natuurlijk is het een vreemd verhaal en zou kunnen dat het niet waar is, maar er hebben gekkere verhalen op bokt gestaan waarvan de TS helemaal door het slijk werd gehaald en het achteraf toch bleek te kloppen. En voor leugenaar worden uitgemaakt terwijl je in de diepe penarie zit is gewoon vreselijk.
Als het wel waar is, dan is het ook niet gek als ze "nog steeds niet" gereageerd heeft. Als ze bij die baas zit zal ze ook niet uitgebreid op zijn internet gaan zitten en het laatste waar je in zo'n situatie aan denkt is dat je het internet op de hoogte moet houden zodat ze op de eerste rij kunnen zitten bij alles wat je doormaakt.

Als ze nooit meer reageert..tja..misschien dat er wel iemand anders in een gelijkaardig schuitje zit die uit dit topic wijze raad kan putten, dan is het toch niet voor niets geweest.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:50

Moderatoropmerking:
ik verzoek hierbij om wel netjes te blijven tov de ts. Het is niet de bedoeling om zomaar te gaan speculeren of mensen door het slijk te halen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:46

Volgens mij werkt die vriend in de paarden. ;)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:49

Fee_ schreef:
Volgens mij werkt die vriend in de paarden. ;)

Maar dat je erin werkt wilt niet zeggen dat je ze kunt onderhouden, toch?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:54

Dat snap ik, vaak niet zulke goed betaalde banen. Maar maakt wel al veel duidelijk. Mensen speculeren maar wat, maar weten helemaal niet of het klopt. Het maakt dan in ieder geval wel duidelijk dat ze een huisje kunnen krijgen van de baas, waar de paarden naast staan. Stel dat die vriend niet in de paarden zou werken, zou dat heel ongeloofwaardig zijn imo.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:33

Jammer dat ts niet reageerd

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:55

ts heeft al eerder lang niet gereageerd hoor (toen ze een test ging halen). dus we wachten gewoon af.
ik ben goed gelovig en geloof het in eerste instantie altijd. mensen gaan nu twijfelen. kan natuurlijk.
wij weten het niet. wat iemand zegt.. we hebben wel eens gekkere verhalen gehad en dat bleek waar.

ik hoop gewoon dat ts het gaat redden. hoe dan ook..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:08

Waarom zou iemand een verhaal verzinnen dat ze zwanger is van een tweeling?
Op een 1ste echo hoef je niet meteen 2 vruchtjes te zien,en daarom maken ze na een week weer een echo om te kijken of het dan wel te zien is.Ik was ook zwanger van 2 vruchtjes,na een week weer een echo en was het 2de vruchtje weg,verdwenen.Er kan van alles gebeuren,en bij vermoeden van een tweeling zwangerschap maken ze altijd meer echo's.
En een kind heeft meer aan liefde van de ouders dan aan luxe.Er zijn zoveel gratis babyspullen af te halen op MP,een babykamer kan gratis ingericht worden.
In Nederland en België sta je er niet helemaal alleen voor!
Gefeliciteerd TS,geniet gewoon van je zwangerschap,het is zó prachtig.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:23

Als ik de TS was, zou ik ook niet weer reageren. Wat een kwetsende en walgelijke reacties zeg!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:13

Leffroi schreef:
Als ik de TS was, zou ik ook niet weer reageren. Wat een kwetsende en walgelijke reacties zeg!

Vind ik ook!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:27

Kermis schreef:

Vind je het gek? Hoe er hier wordt gesproken, bah :roll:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:28

Blue_Eyes schreef:
Kermis schreef:

Vind je het gek? Hoe er hier wordt gesproken, bah :roll:

Dat is hier helemaal niet aan de orde want de TS is de afgelopen 2 dagen helemaal niet online op bokt geweest :)