ik ben zo bang!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 09:13

en terwijl ik nu alweer weken van de tintelende voeten afben heb ik sinds vandaag weer tintelende voeten..ik haat weekenden en ga maandag medicijnen regelen want dit trek ik niet.

onley

Re: ik ben zo bang!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:27

bij mij werd direkt een afspraak naar voren getroken voor de medicijnen
omdat het ik toch wel meer als 3 slechte dagen erbij had

hopelijk kun je wat meer rust vinden als je de tabletten slikt, ik weet dat het nu gewoon 1 kermis in je hoofd is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 10:49

onley schreef:
bij mij werd direkt een afspraak naar voren getroken voor de medicijnen
omdat het ik toch wel meer als 3 slechte dagen erbij had

hopelijk kun je wat meer rust vinden als je de tabletten slikt, ik weet dat het nu gewoon 1 kermis in je hoofd is.

ik hoop het zo!!! ik heb nu ook echt een brok in mijn keel en steeds lucht opboeren en ben dan weer bang en dan die tintelingen in mijn voet..zijn hele lichte tintelingen trouwens allleen op d onderkant
Ik ga zo naa r mijn pony om af te leiden

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 12:56

indd veel afleiding

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 13:54

Het is alweer bijna maandag..slecht he, kan niet wachten. :(
Ben wel neruveus om om die medicijnen te vragen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 19:43

iemand die alstublieft iets zinnigs kan zeggen over dit: ik heb tussen twee vingers (wijs en middel) hey gevoel dat ik een stroomdraadje ben...gewoon echt tiktiktik doe het en dan zijn het echt stroomscokjes. achrer elkaar. net een draadjea stroom. vind het zo eng!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:14

Nee. Daar heb ik geen zinnige verklaring voor. Wat ik je wél kan vertellen is dat ik gisteravond in bed lag en ineens een stekende pijn in mijn rechtervoet had. Op dit moment heb ik nogal vervelende onverklaarbare jeuk aan mijn rechterschouder. En eergisteren had ik ineens een brandend gevoel in mijn hand.

Allemaal vervelend, allemaal niet te verklaren. En allemaal onschuldig. :)

Wat ik me trouwens afvroeg; als jij verkouden bent, geloof je dan wel gewoon dat je verkouden bent? Of ben je dan ook bang dat het iets ernstigers is?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:31

gekvanfleur schreef:
iemand die alstublieft iets zinnigs kan zeggen over dit: ik heb tussen twee vingers (wijs en middel) hey gevoel dat ik een stroomdraadje ben...gewoon echt tiktiktik doe het en dan zijn het echt stroomscokjes. achrer elkaar. net een draadjea stroom. vind het zo eng!

Hoi Gek van Fleur,
rot hoor, dat je je er zo naar onder voelt!
Ik zou zweren "dat het de werking is van de pillen". Een ssri beinvloedt de prikkeloverdracht tussen de verschillende zenuwcellen - en dat is electrich spul.
Meestal hoor ik er mensen over bij de 'afkick' van de pillen, maar jij slikt ze nog helemaal niet....

(Ga je ze slikken: je kunt proberen of de vitamine B complex een en andere wat eleganter kan laten verlopen.)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:38

ik ben benieuwd welke tabletten ze je hebben voorgeschreven

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:38

ik ben trouwens nog steeds kots en kots misselijk nog steeds behoorlijke diaree en ik ben dan ook blij als ik na vanavond eff dik anderehalve week vrij heb morgen weer psychiater eens vragen of die 'bijwerkingen' normaal zijn zo heftig

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 15:42

onley schreef:

pfff..ik moet het nog even afwachten..het gig juist zo goed volgend hem en het zou jammer zijn een trugval nu met medicijnen op te lossen..maar ik voel me zo klote!!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:09

mischien dan toch weer even terug op medicatie om je dat steuntje in je rug te geven
o wat ben ik blij dat ik zo een goeie begleiding heb van een psyatrische inrichting waar ik dus loop.

het is geen schande om weer even teug op medicatie te gaan dus laat je vooral zelf niet gek maken
hiermee, want dat is ook niks en ben je straks terug bij af zonder vooruitgang..
eerlijk ben ik blij dat ik ze heb op dit moment ( gisteren helaas niet) maar ik voel me vandaag helemaal prima dus :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:20

gekvanfleur schreef:
onley schreef:

pfff..ik moet het nog even afwachten..het gig juist zo goed volgend hem en het zou jammer zijn een trugval nu met medicijnen op te lossen..maar ik voel me zo klote!!

Eh....
Ten eerste: rot, dat je je zo voelt! Hoe dat dan zo, dat hij vond, dat het goed ging? (Misschien voel je je wel rot vanuit de naweeën van iets in de categorie "goed, nieuw en zwaar"?)
En pillen kunnen soms iets helpen, maar heb je ook tips gehad om jezelf te helpen zonder pillen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 20:51

gekvanfleur schreef:

Eh....
Ten eerste: rot, dat je je zo voelt! Hoe dat dan zo, dat hij vond, dat het goed ging? (Misschien voel je je wel rot vanuit de naweeën van iets in de categorie "goed, nieuw en zwaar"?)
En pillen kunnen soms iets helpen, maar heb je ook tips gehad om jezelf te helpen zonder pillen?[/quote]

Het ging best aardig, ik had wel last maar was niet meer zo depressief en continue om mee heen aan het kijken: goh wat is iedereen gezond en gelukkig terwijl ik niets mankeer. (hoop ik dan) Maar nu is het weer helemaal loos..paniek en angst.
Ik heb idd tips om te ontspannen enz. Maar vind het best moeilijk als ik eenmaal aan het malen ben, dan blijft het maar gaan. :(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:03

gekvanfleur schreef:
Het ging best aardig, ik had wel last maar was niet meer zo depressief en continue om mee heen aan het kijken: goh wat is iedereen gezond en gelukkig terwijl ik niets mankeer. (hoop ik dan) Maar nu is het weer helemaal loos..paniek en angst.
Ik heb idd tips om te ontspannen enz. Maar vind het best moeilijk als ik eenmaal aan het malen ben, dan blijft het maar gaan. :(

Ja, daar zeg je een waar woord: hoe goed en verstandig ontspannen ook is, als je gestressed bent, gaat ontspannen lastig. Hebben jullie daar ook over gesproken? Heb je tips gehad om die moeilijkheid aan te pakken?

Of je zou kunnen kijken, "wanneer, hoe, waardoor, etc." het malen is gestart - en daar dan mee aan de slag.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:30

ik heb indd ook tips gehad van me arts vooral veel afleiding op het moment dat het malen al begint maar veel van die tips deed ik zowieso al soms heb je gewoon erg slechte dagen erbij
zelfs ook met tabletten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 19:00

onley schreef:
ik heb indd ook tips gehad van me arts vooral veel afleiding op het moment dat het malen al begint maar veel van die tips deed ik zowieso al soms heb je gewoon erg slechte dagen erbij
zelfs ook met tabletten

ja die slechte dagen zijn zo klote..ik wil.zo graag hieruit maar dat dat niet gaat irriteert me zo!
Gewoon de oude zijn lijkt zo ver weg.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 16:53

pff ze moeten me wel hebben..ontdek net een bulje op mijn borst..tussen mijn borsten in..verdikking onder huid.en nu ben ik bang...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:19

Hoi Gek van Fleur,
heb je tips gehad van "wat te doen als je getriggerd wordt"?

(Die kunnen variëren van hardlopen tot je 5 zintuigen gebruiken tot een vriendin opbellen tot....)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:23

ik ben zo happy met me tabletten klinkt raar maar op het moment echt even 'rust'

maandag naar je arts gaan en het laten nakijken en je nu niet proberen druk te maken kan ook gewoon iets onschuldigs zijn hoor

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 13:34

onley schreef:
ik ben zo happy met me tabletten klinkt raar maar op het moment echt even 'rust'

maandag naar je arts gaan en het laten nakijken en je nu niet proberen druk te maken kan ook gewoon iets onschuldigs zijn hoor

het was dus gewoon een bobbel die nu een puistjesachtig iets wordt. :o
Maar omdat ik al een tijdje een opgezette klier heb ik mijn oksel heb ben ik nogal bang. Het voelt daar

Ik heb ademhalingstips, een soort klopgeestentruc zoals ik hem noem en tips hoe ik mijn eigen gedachtes kan sturen en dat helpt wel wat maar ik blijf zo nerveus.
Ik heb ook gewoon pech. Heb telkens iets.. dan weer oorpijn en brok in de keel en dan weer dit..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:30

gekvanfleur schreef:
Ik heb ademhalingstips, een soort klopgeestentruc zoals ik hem noem en tips hoe ik mijn eigen gedachtes kan sturen en dat helpt wel wat maar ik blijf zo nerveus.
Ik heb ook gewoon pech. Heb telkens iets.. dan weer oorpijn en brok in de keel en dan weer dit..

Hoi Gek van Fleur,
je maakt me nieuwsgierig - een klopgeestentruc...?
En je adem en je gedachten sturen kunnen nuttig zijn, maar zijn secundair (ze volgen op de nervositeit).

Als je nerveus bent, is hollen, "kickboksen in de ruimte" etc. zeer aan te raden: je amygdala (dat deel van je hersenen, dat verantwoordelijk is voor angst, nervositeit en alle overlevingsemoties) krijgt de feedback info "dat je idd iets doet" (vechten of vluchten) dus kan de alarmbel (angst/nervoiteit) af.
Dat is een prettig gevoel, vooral ook als je gezonde verstand je vertelt, dat de angst eigenlijk 'niet nodig' is. (Ja, amygdala, het leek idd op vroeger, maar er zijn ook belangrijke verschillen! - Dat zinnetje alleen helpt niet, maar het kan gelukkig waar zijn. En met even kickboksen, hollen of iets anders actiefs word je weer rustig.)
Zogezegd: geef je lichaam haar zin!! "De adrenaline moet er gewoon uit".
Schud daarna je spieren eens los (die zitten vaak heel strak) haal eens diep adem naar je buik en zucht of bries een keer. Adem daarna 1x naar je buik, als je enige training hebt op het gebied van ademhaling (aan een hyperventilatieaanval heb je niets).
Of: leg een hand zachtjes op je voorhoofd, dat je als het ware de 'haartjes' van je huid voelt.
Of voel je voeten op de grond (of je billen op de stoel).

En ik gebruikte lang de "toverspreuk" "Het is nu 2013 en ik ga er voor zorgen, dat het nu heel anders verloopt dan vroeger!"
En als de ellende weer wat gezakt is: doe een ontspaningsoefening, om je lichaam te vertellen, dat het nu echt goed is (gesteld, dat het idd goed is. Liegen tegen je lichaam heeft geen zin...).
Naarmate er meer ontspanning is, wordt je amygdala ietsje minder overijverig.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 15:13

Janneke2 schreef:
gekvanfleur schreef:

Hoi Gek van Fleur,
je maakt me nieuwsgierig - een klopgeestentruc...?
En je adem en je gedachten sturen kunnen nuttig zijn, maar zijn secundair (ze volgen op de nervositeit).

Als je nerveus bent, is hollen, "kickboksen in de ruimte" etc. zeer aan te raden: je amygdala (dat deel van je hersenen, dat verantwoordelijk is voor angst, nervositeit en alle overlevingsemoties) krijgt de feedback info "dat je idd iets doet" (vechten of vluchten) dus kan de alarmbel (angst/nervoiteit) af.
Dat is een prettig gevoel, vooral ook als je gezonde verstand je vertelt, dat de angst eigenlijk 'niet nodig' is. (Ja, amygdala, het leek idd op vroeger, maar er zijn ook belangrijke verschillen! - Dat zinnetje alleen helpt niet, maar het kan gelukkig waar zijn. En met even kickboksen, hollen of iets anders actiefs word je weer rustig.)
Zogezegd: geef je lichaam haar zin!! "De adrenaline moet er gewoon uit".
Schud daarna je spieren eens los (die zitten vaak heel strak) haal eens diep adem naar je buik en zucht of bries een keer. Adem daarna 1x naar je buik, als je enige training hebt op het gebied van ademhaling (aan een hyperventilatieaanval heb je niets).
Of: leg een hand zachtjes op je voorhoofd, dat je als het ware de 'haartjes' van je huid voelt.
Of voel je voeten op de grond (of je billen op de stoel).

En ik gebruikte lang de "toverspreuk" "Het is nu 2013 en ik ga er voor zorgen, dat het nu heel anders verloopt dan vroeger!"
En als de ellende weer wat gezakt is: doe een ontspaningsoefening, om je lichaam te vertellen, dat het nu echt goed is (gesteld, dat het idd goed is. Liegen tegen je lichaam heeft geen zin...).
Naarmate er meer ontspanning is, wordt je amygdala ietsje minder overijverig.

Ja, ik klop dan op mijn hoofd en zeg ´okee ik ben bang, ik ben bang voor ziektes..maar ik ben niet gek..waarom ben ik nu bang? omdat ik bang ben dood te gaan, enz`
Haha klinkt echt heel raar als ik het zo opschijf en moest ook wel even erom lachen toen hij het zei, maar het helpt el als ik het een tijdje doe.

Bedankt voor de tips! :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:55

ik heb hier zo een mooie tekening van mijn arts hangen waar alles zo fijn op is geschreven en dat is gewoon een duivelscirkel

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:45

Ja, zo noemen de oosterburen een vicieuze cirkel - en met recht.
En weten hoe zo'n ding in elkaar steekt kan helpen mbt.: "oh-oh, hier ga ik weer. ..".

Maar het allerbelangrijkste is dat je op zo'n moment ook een idee hebt hoe je er uit kunt komen.