Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:42

haha die klinkt ook bekend! en dan zeg ik iets echt gewoon normaal, liggen ze allemaal dubbel :') gewoon meelachen 5 minuten later 'wat was daar nou eigenlijk zo grappig aan?' ik krijg zo mensen echt aan het janken van het lachen zonder door te hebben dat ik weer iets écht idioots zeg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:43

melody7 schreef:
haha die klinkt ook bekend! en dan zeg ik iets echt gewoon normaal, liggen ze allemaal dubbel :') gewoon meelachen 5 minuten later 'wat was daar nou eigenlijk zo grappig aan?' ik krijg zo mensen echt aan het janken van het lachen zonder door te hebben dat ik weer iets écht idioots zeg :P

+1 :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:47

takkie_muis schreef:
melody7 schreef:

+1 :')

ik kan er gelukkig zelf ook de lol van inzien :+ vooral die blikken van hun 'wat zeg je nou weer?!' _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:48

hahaha, ja da's wel jammer he.
Ik heb dat met mijn broer, da's de enige met wie ik wel goed kan lachen... MAar die vind volgens mij gewoon veel grappig.

Verder moet ik mijn soulmate qua humor echt nog vinden. Al vinden m'n maten me wel droog, zeggen ze. Maar mss is dat om aardig te doen.

En ik schijn hilarisch te kunnen schijven :')
Maar da's dan weer negen van de tien keer niet eens de bedoeling _O-
Negen van de tien keer probeer ik gewoon alle onmogelijke, idiote en bizarre situaties waar alleen ik in terecht kan komen (Seriously :') ) , een beetje relativerend onder woorden te brengen ... :+ :+

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:53

Menino schreef:
hahaha, ja da's wel jammer he.
Ik heb dat met mijn broer, da's de enige met wie ik wel goed kan lachen... MAar die vind volgens mij gewoon veel grappig.

Verder moet ik mijn soulmate qua humor echt nog vinden. Al vinden m'n maten me wel droog, zeggen ze. Maar mss is dat om aardig te doen.

En ik schijn hilarisch te kunnen schijven :')
Maar da's dan weer negen van de tien keer niet eens de bedoeling _O-
Negen van de tien keer probeer ik gewoon alle onmogelijke, idiote en bizarre situaties waar alleen ik in terecht kan komen (Seriously :') ) , een beetje relativerend onder woorden te brengen ... :+ :+

klinkt bekend :') ik heb m'n soulmate wel gevonden, wij zijn samen echt ehh... niet te stoppen zegmaar :+ zo erg dan ik in de zomer echt heel vaak in de slappe lach van m'n paard ben gevallen *oeps* en dan op de grond keihard doorlachen _O-

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:00

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:01

_O- :(:)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 21:03

_O- _O-

Hebben jullie ook wel eens dat je je uitgelachen voelt omdat je een zinsverband niet snapt, of iets heel letterlijk opvat?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:03

tja... m'n verzorgpaard gaat dan meedoen, zitten ook weer voordelen aan, ik ben nu dus niet meer bang om te vallen :+ maar ik wijk af!
las nog ergens iets over knuffelen/aanraken? daar heb ik geen last van, had ik eerst wel maar nu doe ik gewoon mee, dan maar geforceerd :P

Het voelt niet of ik uitgelachen wordt, ik wordt gewoon uitgelachen.. maarja ik snap het wel, lach mezelf ook nog aleens uit :o

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:17

Zo indrukwekkend stukje, heb er eigenlijk nog nooit zo naar gekeken. Wist niet zo goed wat ik er nou van moest denken. Maar wel altijd deze mensen (ik hou helemaal niet van deze typering, zoals je zegt: "Je bent net zo goed een mens") met open armen ontvangen. Je verhaal geeft me een beter inzicht in wat het nou daadwerkelijk is en hoe jij dingen ziet. Vind het super dat je dit zo hebt uitgelegd om mij maar ook anderen te informeren. Want ik durf vrij zeker te zeggen dat er vaak wordt gereageerd op autisme uit onwetenheid. Het is natuurlijk hoe de mens in elkaar zit: Anders is gek. En daar moet je vandaan blijven.

Met deze info kan ik zeker wat, en hoop dat je dit nog met vele anderen zult delen. Om het vooroordeel wat er nu is, wat helderder te krijgen van de mensen binnen onze samenleving.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:33

Wisten jullie trouwens dat een van de meest succesvolle tekstschrijvers bij Loesje een autist is?

Omdat hij zo letterlijk denkt en dingen dus heel anders opvat. Als je dat dan op zo'n loesje poster zet, is het ineens heel grappig. Moet je maar eens zien hoe vaak die loesje posters eigenlijk gewoon hele letterlijke opvattingen zijn.

Mensen kunnen mijn humor op zich wel volgen. ik vind het dan soms juist moeilijk om andermans humor soms te volgen. Vooral als het van die enorme banale humor is, dat je echt denkt van "wat is daar nou grappig aan". Ik houd vooral van die hele intelligente woord grappen. Dingen als
"The best way to get over someone, is to get under someone else."

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:38

"Niets hoeft. Een paard wel." :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:39

ja kijk, die dingen die snap ik dus écht écht niet he _O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:40

Die is anders ook van Loesje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:41

:')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:42

aiai _O- een paard hoeft... hij heeft hoeven... maar is dat dan grappig of wat moet ik daarvan maken? :')

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:42

melody7 schreef:
aiai _O- een paard hoeft... hij heeft hoeven... maar is dat dan grappig of wat moet ik daarvan maken? :')

Dat is exact hoe ie bedoeld is, alleen pakt bijna niemand dat zo op. :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:44

Ja dat is dan de grap: dat je van het hebben van hoeven een soort werkwoord maakt, maar dat 'iets hoeven' ook de andere betekenis is. Eigenlijk niet grappig als je het uit moet leggen :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:45

nee, zo wordt die echt wel door iedereen opgepakt, maar de combinatie van de twee betekenissen van hoeven, wordt het een grappige situatie, die gewoon ontzettend droog is.

Ik vind dat soort dingen dus briljant ^^

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:46

ogod, ik snap 'm nogsteeds niet :') _O- dat is toch geen humor? xD

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:46

Nou ja, laat het een troost zijn dat weinig mensen hem snappen :=

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:47

yes :+ haha, achja ik heb m'n eigen weirdo humor laat ik maar zeggen _O-

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:47

Shiloh schreef:
nee, zo wordt die echt wel door iedereen opgepakt, maar de combinatie van de twee betekenissen van hoeven, wordt het een grappige situatie, die gewoon ontzettend droog is.

Ik vind dat soort dingen dus briljant ^^

Iedereen die ik ken (waarvan ik weet dat ze 'm kennen) pakt 'm op alsof een paard wel moet zegmaar.
Stelletje penny's. :') /3

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:48

LOL ...

Ik vind die van "leven is het meervoud van lef" ook zo leuk of, "niks moet, niksen mag"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:49

Shiloh schreef:
Wisten jullie trouwens dat een van de meest succesvolle tekstschrijvers bij Loesje een autist is?

Omdat hij zo letterlijk denkt en dingen dus heel anders opvat. Als je dat dan op zo'n loesje poster zet, is het ineens heel grappig. Moet je maar eens zien hoe vaak die loesje posters eigenlijk gewoon hele letterlijke opvattingen zijn.

Mensen kunnen mijn humor op zich wel volgen. ik vind het dan soms juist moeilijk om andermans humor soms te volgen. Vooral als het van die enorme banale humor is, dat je echt denkt van "wat is daar nou grappig aan". Ik houd vooral van die hele intelligente woord grappen. Dingen als
"The best way to get over someone, is to get under someone else."

ja, dat verbaast me dan weer niets eigenlijk.
Als een woord meerdere betekenissen heeft kan ik 9/10 x niet door de context snappen wat het betekent, dus ik interpreteer de zin gewoon op 3 verschillende manieren.
Ík kan ook vet goed toetsvragen beantwoorden daarom, want ik beantwoord alles gewoon letterlijk dus da's altijd goed. Andere mensen gaan er altijd nog zelf dingen bij bedenken die niet te snappen zijn :? Heel vaag iig
Verbaas me ook eigenlijk wel hoeveel homoniemen de nederlandse taal eigenlijk kent.