Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:56

En die nadeeltjes verdwijnen vanzelf, dus blijven alleen de voordeeltjes over ;)

polderke

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:52

Yes, precies 4 weken gestopt vandaag !! Gaat de goede kant op ! Ik taal niet echt naar een sigaret. Wel last van wat onwennige en onrustige momentjes, maar niet dat ik dan zozeer een sigaret moet hebben. Dat had ik eigenlijk niet verwacht maar is natuurlijk mooi meegenomen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 23:17

polderke
Helemaal GEWELDIG van je!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 07:10

dapper hoor polderke!
Ik had gister een moeilijk momentje.. ik ging een stukje wandelen (langs de wei) Staat mijn man en de buurman daar te zagen.. dus even babbelen...draaien ze zich een lekker shaggie en roken hem op en ik alleen maar kijken hahaha dat deed me toc wel wat. Maar goed, ik heb genoten van het weer en de frisse lucht. Zo laat mijn man ook zijn shag op de bank liggen savonds... ik heb er een paar X naar staan te kijken van zal ik. Maar Nee ik wil het niet meer en denk dan snel als ik t toch zou doen wat een watje ik dan ben :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 10:39

Heel goed hoor Pipo! ik heb die verleiding ook hoor,nu soms nog steeds.
Op mijn zoon zijn slaapkamer ligt een pakje sigaretten,en soms denk ik ook,zal ik er 1 trekje van nemen?
Maar Nee ik doe het ook niet,ik weet dat ik bij een vorige stop poging daarmee de mist in ben gegaan.
Had 2 maanden niet gerookt,wilde 1 trekje nemen,rookte de hele peuk op en was verloren.
Nederland telt het grootste aantal rokers.Een of andere minister speelt samen met een sigaretten fabriek,die schijnt die fabriek te promoten ofso? er zijn 2 longartsen achter gekomen en die pikken dat niet.
Was op t.v. afgelopen week.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:49

Mijn vader had het net over dat programma. Dat ze zelf een stof bij de tabaksplant indoen zodat je sneller verslaafd wordt.

Las pagina terug over het gekwakkel van mensen. Dat heb ik ook... Sinds ik gestopt met bijna non-stop ziek/ grieperig ook al twee maanden. Maar geen reden om weer te beginnen. Ik had nog sigaretten hier liggen maar die heb ik laatst weggegeven aan vriendin dus nog meer bevestiging van gestopt.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:17

Fijn dat mensen hier goed vol houden! :)

Ik sta op punt weer te beginnen; slaap al meer als een maand slecht (niet meer dan 4 uur per nacht....) en ik twijfel of het toch door het stoppen komt......? (nu 2,5 maand gestopt, dus de eerste maand ging goed)

Slaapmedicatie helpt nauwelijks.... Inmiddels gaan mijn werk, vriend en paard ook lijden onder het slaaptekort.... omdat ik zo zwak en labiel ben doe ik steeds minder.... : :(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 12:43

blingpiggy
NIET opgeven hoor! geloof me dit is echt tijdelijk.Het slecht slapen gaat over.
Ik slaap nu pas weer beter,na 3 maanden.Ik heb ook veel klachten door het stoppen,het hoort er bij.
Weet wel dat het allemaal komt door het gif wat nu uit je lichaam word verwijderd.
Het zou doodzonde zijn als je nu weer gaat beginnen.
Praat er over met je H.A.! er moet een oplossing zijn.

En bedenk altijd! het is TIJDELIJK.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:03

Vaak is de gedachte nooit meer roken too much of wel cold turkey stoppen. Ik heb het moment om te gaan roken steeds uitgesteld zo van wil ik nu roken ( in gedachten ) ? .. nee nog ff niet.. straks misschien en zo steeds het rookmoment proberen te blijven uitstellen. Klinkt beetje raar misschien maar het hielp wel ( plus feit dat mijn vader toen net de diagnose longkanker had gekregen) en zoals ik al eerder in topic schreef heel veel lollies of kauwgum.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:51

gohya schreef:
polderke

Hardstikke goed van je! _/-\o_ Respect dat je het zó goed doet. :j
Je zal straks nog veel meer voordelen tegen komen.
Enne oke het weer zit nu niet bepaald mee,maar de lente is er bijna,dus fietsen word dan weer leuk.
Ga zo door. +:)+

Ik kom hier even op terug.
Dit is een ongeveer maand geleden geschreven door Goyha, waar blijft die beloofd lente nu ? Tot nu toe vind ik fietsen nog steeds niet echt leuk !

Kom op Blingpiggy, ff doorbijten !!! Ook jij kunt het !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 19:37

polderke ja ik had lente beloofd,maar het komt allemaal door de Maya's. :o
Die hebben alles door de war gegooid,een nieuw tijdperk,hoort blijkbaar ook ander weer bij in Maart.Ik weet het ook niet meer.
Máár een koud voorjaar geeft heel vaak een warme,droge zomer. ;)

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:55

Oke vooruit dan maar, daar doe ik t voor. Ik fiets nog wel even door in de kou, als t dan de rest van de lente en zomer maar droog blijft......

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:15

nee want droog zomer gaat mijn nieuwe gras niet van groeien hahaha (chips, weer niet goed hihi)

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:22

Oh ja, gras hebben we wel nodig, ook voor de paardjes. Overdag droog en alleen 'snachts regen dan wel goed ?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:32

ja helemaal top! ook weer geregeld ;)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:50

Gister weggeweest. Daar roken ze wel binnen maar ik heb er geen moeite mee gehad... wat ben ik blij! Al bijna 3 weken (maandag) en dan al 50 euro rijker *\o/*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 09:13

Gaat hardstikke goed Pipo! _/-\o_
Ik ben nu 4 maand rookvrij en heb al 750,- gespaard.Ik heb een hele mooie [feyenoord] sweater gekocht voor mezelf.
Hoe gaat het met alle andere? houden jullie het ook nog vol? gaat het goed?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:44

Goed bezig dames!

Ik hou het ook nog vol, inmiddels al 120 euro bespaard in bijna een maand *\o/*

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:26

Hier redelijk.... slaap nog steeds slecht... als ik 6 uur pak is het veel! Probeer het maar een beetje los te laten maar het is niet makkelijk..... maar fijn om hier te lezen dat het tijdelijk is! :j

Al 425 euro bespaard volgens de app.... := en daar zit de laatste prijsverhoging nog niet eens bij in :')

Wat knap pipo! Omgeven door rokers is toch wel ''De Grote Test'' als net gestopte!

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 11:55

Wow, iedereen houdt t goed vol!! Goed van jullie!
Gisteren had ik volgens app 229 euro bespaard. Zit nu op 5 weken en 2 dagen. Tot nu toe nog steeds goed geslapen, daar ben ik wel heel erg blij mee. Daarintegen zullen de kilos er wel aanvliegen, heb vreselijke snaaibuien.

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:53

Super ik ben trots op jullie allemaal!
Vandaag 4 weken rook-loos en wel wat aangekomen. Maar voel me goed, slaap beter en ben volgens mijn gezin nog steeds gezellig ;-)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:55

Kijk eens aan.. helemaal top dus! en ach die kilootjes gaan er strakjes ook heus wel vanaf! Eerst dit hoofdstuk sluiten ;)
Hoelang blijven jullie eigenlijk sparen? enig idee? Ik heb mezelf voorgenomen om een jaar lang geld apart te zetten en ook echt voor mezelf te gebruiken (erg egoistisch, maar ah.. anders had ik het helemaal zelf de fik erin gestoken)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 18:01

Ik spaar ook om te beginnen voor 1 jaar.
Miss. dat ik ook nog door spaar,dat weet ik nog niet.
Het is helemaal niet ego hoor Pipo,anders was al dat geld in roken op gegaan.

Ik heb trouwens wel erg veel klachten hoor,vooral de spieren hebben het zwaar te verduren.
Mijn broer is 9 jaar gestopt nu en die had ook veel last van zijn spieren toen hij stopte.
Mijn schoonzus is nu 3 jaar gestopt,maar zij is helaas té laat gestopt.Zij heeft nu COPD,ze heeft een longinhoud van nog maar 35%.Ze zei voorheen altijd:ach waarom zou ik stoppen? ik heb nergens last van.Maar nu dus wel,nu is ze te ver door gegaan met roken. ;(

Dus een extra motivatie voor iedereen hier,stop ermee nu het nog kan.Blijf volhouden!
Straks ben je ook te laat. :j

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:12

Ik spaar zelf niet echt, merk uiteraard wel dat mijn geld echt minder hard op gaat haha.
Mijn vriend steunt me wel echt. Vorige week kwam hij met een tasje lekkere dingen van Rituals en een dvd van Glennis Grace thuis en daar had hij "3 weken" opgeschreven. En... Als ik augustus nog steeds niet rook stuurt hij mij met mijn dochter naar Barcelona.. Yihaaa. Gaaf!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:09

gohya, kun je achteraf nog COPD krijgen dan? Ik bedoel: als je al langer gestopt bent met roken?
Zou je dat dan niet merken of zo? Jammer voor je schoonzus trouwens... maar wel een reden om zeker niet meer te roken!

We houden allemaal veel meer geld over ;-))