Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:51

hihi, ik heb nu een kanger evod , startset van 2 complete sigaretten en lader , daar heb ik in de tussentijd ene keer een grotere batterij bij gekocht voor thuis anders bleef ik laden.
en een mini davide clearomizer/verdamper. want die leek me erg fijn voor erbij.

stukje terug vroeg iemand naar wat kleinere e sigaretten , en of de esmoker wat was(dacht ik_) maar die esmoker hoor en lees ik alleen maar slechte ervaringen over, de Innokin(merk) AIO(type) en de e-roll lees ik veel goede ervaringen over, de AIO zelfs hele goede :j

de AIO en de E-roll lees ik, kwa damp goede dingen over, zelfs mensen die met allerlei best zware apparaten dampen die de AIO verrassend goed vinden dampen voor zo een kleintje... het enige nadeel wat ik over de AIO lees is dat het dekseltje van het doosje waar ze inzitten niet aan het doosje vast zit :+
de e-roll heeft iemand hier in het topic ook geloof ik ?
maar kijk eens op youtube en zoek op Innokin AIO, volgens mij dwalen daar wel een aantal videoreviews van rond
en anders kun je op het elektrisch roken forum ook wel het 1 en ander er over vinden.
http://www.elektrisch-roken.com/index.php

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:55

Nou die Evod niet getest ooit..maar zo op eerste oog niks voor mij..:P

Ooh wat slim, you tube, heb ik ook niet bekeken nog. De e smoker vind ik zelf een drama, haha..veel te zwaar..nu noem ik ze allemaal e smokers, maar degene die ikzelf heb liggen nu (te leen) is de green smoke en die is stukken lichter.

Ja ik kan me voorstellen dat die Innokin ook echt een fijn ding is..zo te zien en wat ik er tot nu toe van kan vinden.

Sonja_vR

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:57

ik vond het van de lantaarnpalen nog ene vrij sociale :+ , nog enigszins "classy" qua formaat en gewoon helemaal in 1 kleur (zwart in mijn geval) als ik de mini davide op ene batterij schroef doet het alweer veel lantaarnpaal achtig aan zeg maar :=

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:06

Oja, hoeveel MG hebben jullie?
Ik rook West en dat heeft 0,8 mg nicotine..in de green smoker die ik nu heb zit 0,6 heb ik me laten vertellen en dat lijkt met een high wordende gevoel een beetje heavy...gebruiken jullie ook minder mg, dan wanneer je een normale peuk rookt?

haha, ja das ook de enige exacte omschrijving :P lantaarnpaalachtige hahaha

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:51

Amy77 schreef:
Goede tip Lovepaard123! Op welk keurmerk moet ik letten?
Zie onderaan deze pagina, valt deze daaronder?

http://www.greensmoke.nl/

Ik heb deze even te leen van een vriendin en moet zeggen, vind t supergoed te roken. Zj heeft gewoon tabak met koffie gemengd en het geeft een lekkere smaak en door de dampen, 'rook' die je uitblaast, geeft het dezelfde psychische vervanging voor het echte roken..
dit is ook de 1e e smoker, welke mn hersens pikken als vervanging van het echte roken..althans, het echte is nog niet gestopt, maar het scheelt me al zo ontzettend veel.
Denk er dus over om deze volgende maand ook te bestellen..

Wat ik alleen een beetje een vreemde gewaarwording vind, een peuk rook je op..deze gaat niet op (ja op den duur, haha), dus ben geneigd steeds aan dat ding te hijssen..rook je dan niet meer als het ware? Leg hem nnu bewust steeds weg..want kreeg de indruk dat ik opeens meer rookte, dan normaal :P
Hoe ervaren jullie dat?

volgensmij hijsde mijn moeder ook wel wat meer? Maar dat is minder erg want er zit geen teer in xd

En ja de kosten zijn ook minder, mijn moeder had in de winkel onderhandeld _/-\o_ ze kreeg er twee voor minder geld xd .
Ik zal vammidag ff het keurmerk zoeken.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:31

Hoi meiden, ik probeer het hele topic te lezen, maar ik kom toch steeds niet verder..
Ik heb namelijk een vapor gekocht, zo'n wegwerp damper en ik vind het eigenlijk ideaal en rook er veeel minder sigaretten door...
Dus ik zit te denken om een elektronische sigaret aan te schaffen, maar welke is nou echt goed, een echte aanrader?
Ik wil niet elke paar uur de sigaret moeten opladen.
Ook alle smaakjes enzo waar jullie het overhebben, kun je die in elke elektronische sigaret stoppen of heb elk apparaat aparte vloeistoffen? En welke site is nou echt een aanrader?
Hopelijk kan iemand me een beetje op weg helpen, de dank is groot :D
Ondertussen ga ik even verder lezen!

edit: http://www.rookwinkel.nl/over-elektrisc ... r-set.html Ik heb deze gevonden, iemand hier ervaring mee?! Wat hebben ze veel smaakjes :oo

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:00

keurmerk kan ik jammer genoeg niet vinden.. :(

Lies
volgensmij? kan je alle vloeistoffen gebruiken bij elk apparaat.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:28

Ach das jammer Lovepaard123..evengoed bedankt voor het nakijken :)

Lies, ik vermoed idd dat je andere vloeistoffen van ee ander merk ook kunt gebruiken..want hier de greensmoker en via deze site de bestellingen: http://www.i-quit.nl/

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:28

En oja, kijk even op de site, het forum, welke SonjaVR aangaf..is een erg duidelijke site heb ik al gemerkt ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:34

nou, ik ben nu officieel 6 dagen helemaal overgestapt naar het e-roken. Merk wel dat ik erg veel gebruik maak van de e-sigaret om maar geen gewone sigaret meer te pakken, maar ik las hier in het topic bemoedigende dingen, dat deze behoefte na een paar weken wel minder gaat worden. Dat zou wel mooi zijn. Tot nu toe vind ik er veel steun in, want zonder de e-sigaret had ik de gewone sigaretten nooit kunnen laten staan. Ik heb nu wel een fijne smaak gevonden, de Marlboro 12 mg.

Wat is wijs, dit eerst een week of 2 a 3 aan te houden en dan het nicotinegehalte afbouwen? Of kan dat al sneller? Ik wil erg graag dat het gaat lukken.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:01

Heel langzaam afbouwen Door een flesje van dezelfde smaak in nul mg nicotine erbij te kopen. Dat ga je mixen met die 12 mg. Dan kan je dus naar 11, 10, 9 enz. Vooral langzaam doen. Ik Damp nu bijna een jaar en ben van 16 terug naar 5 nu.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:56

met afbouwen, ik zou eerst wachten tot je een beetje normaal gebruik maakt van het ding...
de eerste weken is het echt hopeloos, zit je zo ongeveer permanent met dat ding in je handen , op een gegeven moment word dat minder en ga je het wat meer gebruiken als toen je nog gewoon rookte.
denk dat als je even op dat punt bent, dat je daarna op je gemak kunt gaan afbouwen.
mengen met 0 vloeistof is een goeie, dan kun je heel langzaam aan afbouwen zodat je eigenlijk ongemerkt op 0 kunt eindigen.
anders blijven de stappen nog best groot, 11 á 12 naar 6 , door 0 er bij te mengen kun je idd gewoon 12>11>10>etc doen (of in ieder geval , zo ongeveer zeg maar )
mocht je bij het minderen het idee krijgen dat het niks is(keelgevoel alsof je niks inhaleert en je dan weer meer gaat dampen) dan kun je eventueel een flesje flash er bij kopen, dat is nicotinevrij, maar door er een paar drupjes van in je clearo te doen bij je vloeistof , heb je weer meer keelgevoel .

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:01

Inmiddels ben ik nu 4 weken helemaal over op het e-roken. Het bevalt me super moet ik zeggen. Ik mis de echte sigaret niet meer nu. Waar ik soms wel tegenaan loop is dat ik het gevoel heb dat de liquid soms wat dikker is (minder vloeibaar) en op die momenten trekt ie ook veel minder goed. Ligt dat aan de liquids of aan de clearomizer? Ik maak die laatste af en toe wel schoon, maar ik heb hem nog niet vervangen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:15

Dat kan aan de liquid liggen (wat is de PG VG verhouding?) of misschien moet je even een dry burn doen. Zonder dry burn moet ik de coil na 2 weken al vervangen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:16

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:28

Miryamk schreef:
En stop je damper als je hem niet gebruikt eens in je bh, blijft de liquid ook lekker vloeibaar :D

Hadden jullie dit al gelezen?
http://www.acvoda.nl/2014/01/30/tabaksg ... enadering/

Yep gelezen en heel begrijpelijk. Regeringen gaan zoveel geld verliezen wanneer rokers overgaan op dampen. Maar een klein gedeelte van de accijnzen worden gebruikt voor de gezonheidsrisicos. De rest is voor de staatskas. Als er elk jaar even veel dampers bij komen als vorig jaar gebeurde gaan zij verlies draaien. (bron: gelezen op http://www.elektrisch-roken.com/ daar hebben ze ook meerdere atrikelen staan)

Een ander nadeel is ook als het overgenomen word door tabaksbedrijven dat dampen waarschijnlijk onder de rookwet gaat vallen, en ze er dan weer troep in kunnen stoppen zoals ze nu doen bij sigaretten om de verslaving erger te maken. (er worden zelfs kalmeringsmiddelen ingestopt zodat het roken als fijn word ervaren).
Onderstreepte is gewoon een theorie maar zou mij niks verbazen. Als je nu al ziet hoe geheimzinnig ze doen over wat er in tabak zelf zit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:46

Hoorde vandaag in een damp winkel dat er met de commotie in november (over dat het slecht is blablablabla) enkele onderzoekers betaald zijn om zich negatief uit te laten over de ecig :oo

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:54

Dat betalen weet ik niet, maar dat zou wel heel schandalig zijn B|
Maar ze weten meer over wat er uit liquid komt en het verdampen van liquid dan wat er word geproduceerd tijdens de verbranding van tabak...
Is allemaal een spelletje om geld wat er gespeeld word. De elektrische sigaret is nou eenmaal "eng" voor ze omdat er zoveel rokers overstappen en ze dus inkomsten gaan missen.

Afbeelding

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:02

De onderzoekers zijn mensen uit de farmaceutische wereld, van de nicotinepleister en Champix fabrikant. Dat is het 'onderzoek' waar de RIVM naar verwijst.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:03

En toch had ik ze (tabaksindustrie) wel eens aan willen horen, ken uw vijand!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:33

Nee, dat zou heeeeel onverstandig zijn!
Daar springt gelijk iedere tegenstander van Acvoda bovenop en raken we onze geloofwaardigheid kwijt. Echt, daar zouden ze direct misbruik van maken...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:33

Misschien heb je gelijk, ik zou gewoon graag weten wat ze in hun hoofd hebben.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:30

:wave:

Alle dampers hier nog steeds gestopt met roken? :D

Ik heb nu de Joyetech en heb al een week geen normale sigaret meer aangeraakt. Ik ben zelfs op mijn eerste 'stopdag' uitgeweest, moet wel zeggen dat de vanillesmaak niet echt lekker is met bier :))

Ik ben echt lyrisch over het e-roken! Ik voel me nu hetzelfde als tijdens mijn 'echte' stoppogingen na een week :j Beter proeven en ruiken, minder keelpijn, betere huid... zonder de lasten!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:49

Toevallig.... Gisteren een jaar gestopt!! In het hele jaar niet één keer de behoefte aan een peuk gehad. Ik Damp wel nog steeds, vind het heerlijk.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:54

Wat goed van je, Mamamier! Ik hoop dat ik dat over een jaar ook kan zeggen! :D

Ik heb soms wel zin in een 'echte', maar als ik er dan aan denk om zo'n ding op te steken, bah nee := Ik hoef het nu eigenlijk al niet meer...