[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dame23

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:30

**Goed bezig Amaris nog een paar kilo te gaan!!!.**

Nu mijn vakantie voorbij is en ik weer aan het werk ben kan ik weer enige regelmaat in mijn eetpatroon krijgen.
Ik werk wel onregelmatig dus lukt niet altijd perfect. Maar nu heb ik 7 ochtend diensten en kan ik me dus goed aan me eetpatroon houden.

Ontbijt (05.00) : 1 volkoren broodje halvajam en 1 vk broodje pasta.
Tussendoor (08.00) : 1 plakje ontbijtkoek met halvarine.
Lunch/ 2e tussendoortje (10.00) : 2 vk broodjes met achterham.
Echte lunch (straks om 12.00) : 2 vk broodjes met kipfile en mosterd.
Tussendoortje (15.00) : Schaaltje magere yoghurt.
Avondeten (18.00) : 2 kleine aardappelen, spinazie, gehaktbal van mager runder gehakt en gebakken in Olie met een klein scheutje dieet vloeibare boter.

Als ik in de avond trek krijg dan eet ik een stukje komkommer of 2 tomaatjes of een volkoren biscuit bij de thee.

Zo zag mijn dag er gister ook precies uit alleen dan in de avond hutspot met een kleine worst en magere jus.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:37

Bedoel je met broodje echt een bolletje of een boterham?

In geval van bolletje dan eet je dus 6 bolletjes per dag? Dat zou voor mij al 24 punten zijn, en daarmee was mijn puntentotaal al op.

Een bolletje telt als best veel. Kun je niet een gedeelte omzetten naar crackers en/of yoghurt?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:55

Fijn he Amaris, als de eindstreep in zicht komt!

Ik heb nog wel even te gaan. Ben nu op 1/3, maar we gaan stug verder :D

@Davina, ik vind dat je ook wel erg veel tussendoor eet. Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, maar is het geen idee om meer te ontbijten en dan je 2e tussendoortje te laten vervallen? Bijvoorbeeld om 05:00 een bakje yoghurt met een handje cruesli extra?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:01

Wat ik een lekker tussendoortje vind zijn de Delicate Crackers van Wasa- een soort knäckebröd, maar dan superlicht en weinig cals. Je hebt ze met sesam en een met rozemarijn/zeezout. Helpt je net even door een 'ik heb trek' momentje heen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:05

Die broodjes bevatten inderdaad meer dan je denkt. Ik zou die ook proiberen te vervangen door bvb volkorencrackers/vk boterhammen of wat yoghurt of magere kwark met evt wat cruesli erin. Of fruit, want dat mis ik nog een beetje in je planning :)

Mijn dag ziet er zo uit:
o: 2 volkorencrackers met 1x halvajam, 1x filet americain
t: een klein paprikaatje en een pruim
l: 2 volkorencrackers met tonijn
t: klein bakje kwark
d: wokken (kip, roerbakgroenten etc)
t: banaan

drinken: 5x koffie zwart, 1.5l water

sport: 1,5 uur zwemmen

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:18

Hoi allemaal, ik vroeg me af of ik bij jullie mag meepraten?

Ik ben na het stoppen met roken 2,5 jaar geleden 8 kilo aangekomen. Die is er helaas nooit meer helemaal af gegaan. Nu ben ik in mei bevallen van mijn schitterende dochtertje, maar helaas is daar ook nog eens 10 kilo bij blijven hangen. In totaal moet ik dus bijna 20 kilo kwijt.

Ik geef nog borstvoeding dus ik mag niet al te hard afvallen of op dieet. Ik wilde dus vooral gezond gaan eten. Kijken of ik een beetje (helemaal) van mijn suikerverslaving af kan komen en zo rustig ong 1 kilo per week kwijt kan raken.

Mijn dag:
o: 2 volkorencrackers met kaas
l: 3 volkorenboterhammen met kaas
t: kopje drinkbouillon
a: weet ik nog niet (zal wel een flinke hap worden, vriendlief gaat koken)

ik zie dat ik er nog bij moet vertellen, ik ben 28 jaar, ben 1,73m en weeg nu 85 kilo. Het liefst wil ik weer tussen de 65 - 70 wegen. Mijn eerste doel is 75 wegen, dat was ik toen ik zwanger werd. Daarna verder met de volgende 10 kilo

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:26

wat voor kaas?

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:30

:o jonge kaas. Is niet zo slim he, maar ik lust geen andere. Ik wil vanaf morgen mijn lunch gaan vervangen voor sla met komkommer, tomaat, misschien een eitje enzo. de ochtend wil ik eigenlijk ook gaan vervangen voor iets met yoghurt ofzo? iemand tips? het moet wel vullend zijn

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:32

ik koop ook nog steeds jonge 48+ kaas. Ik lust ook niets anders. Die 30+ en 20+ bluuueehhhh net plastic.

Maar ik koop al gesneden, en dan doe ik 1/3 deel op een cracker. Dat scheelt alweer.

Vroeger vouwde ik zo'n hele plak driedubbel op 1 cracker. :oo

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:37

oh ja dat doe ik niet hoor. Ik koop wel een grote homp en snij dan zelf de plakjes, maar daar passen dan 2,5 plakje per cracker op en dan is er niets dubbel. Dus totaal in de ochtend 5 plakjes met de kaasschaaf en voor een boterham heb ik er 5, voor een dubbele, dus 2,5 per broodje.

inderdaad 30+ enzo lust ik echt niet, dan liever geen kaas! heb geprobeerd met een jam op de crackers, maar door mijn suikerverslaving is dat niet zo slim, naast dat ik het niet lekker vind.

Misschien nog wel handig om te zeggen, ik eet geen light producten. Ik ben wel van plan om (ookal vind ik het niet zo lekker) stevia te gaan kopen, maar andere aspartaamdingen eet ik niet (dan ga ik namelijk liever weer roken, veeeeel lekkerder :P )

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:39

De Linessa kaas van de Liddl (30+) smaakt wel hetzelfde als "gewone" kaas hoor. Ik ben namelijk ook nogal een miepert wat kaas betreft.

Hier gaat ie ff wat minder.
Vorige weekend een festival gehad, woensdag naar Doe Maar geweest en gisteren uit eten geweest en een pizza op. Dus weer wat aangekomen. Maar gelukkig weet ik hoe het komt!

Vanmorgen een kwartiertje op de Wii gesport, mennn ik was KAPOT! :')

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:41

oh nou dan ga ik die eens proberen! thnx

wat doe jij op de WII? ik heb hem nl ook

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:41

Ik doe ook niet aan light en suikervervangers. jukkie.

In de eerste WW cursus vroeg de coach wie er nog suiker in zijn koffie deed, ik was de enige die zijn vinger opstak! haha!

Stevia-poeder heb ik ooit besteld, maar vond ik niet zo lekker.

Elke dag begint voor mij met een grote cappuccino van de zaak, met twee zakjes suiker, en ik val nog steeds af. Ik doe daar echt niet moeilijk over. Ook mijn koffie 's avonds thuis krijgt 1 theelepel suiker.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:44

Aspartaam dingen ben ik ook niet zo weg van, die kunstmatige smaakjes, yuk...
Ben wel blij dat ik mn koffie zwart drink, als ik daar melk/suiker in zou gooien dan zou ik daar best wat van binnen krijgen. Ben nogal een stevige koffiedrinker :D

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:45

Anke_Amigo schreef:
oh nou dan ga ik die eens proberen! thnx

wat doe jij op de WII? ik heb hem nl ook

Ik heb My Fitness Coach: Cardio Workout & Dance Workout

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:47

Mars schreef:
Aspartaam dingen ben ik ook niet zo weg van, die kunstmatige smaakjes, yuk...
Ben wel blij dat ik mn koffie zwart drink, als ik daar melk/suiker in zou gooien dan zou ik daar best wat van binnen krijgen. Ben nogal een stevige koffiedrinker :D

Om die reden moet ik dus inderdaad op den duur gewoon ophouden met koffie (cappuccino) drinken, omdat er altijd een beetje suiker in 'moet'. :j
Ik heb mezelf teruggeschroeft naar eentje per dag ipv telkens eentje als ik langs de koffiebar kwam.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:49

Dat vind ik knap!
Ik geef gemakkelijker suikers etc op dan een bakkie koffie :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:51

Stevia is een lekkere ( en natuurlijke) suikervervanger.. wel duur!

Het belangrijkste bij een dieet is in feite dat je met regelmaat eet. Jezelf uithongeren of maaltijden overslaan resulteert alleen maar in het stilleggen van je stofwisseling en dat zorgt weer voor extra vetopslag.
Hier een voorbeeldje van één dag uit het dieet dat de Solution geeft, in combinatie uiteraard met goede beweging:

O: 150 gr magere kwark, 4-6 eetlepels muesli
T: 2 volkoren crackers, magere smeerkaas, 1 glas magere melk
L: 1 snee bruinbrood, 20 gr kalkoenfilet, komkommer
T: 1 kiwi, 1 glas magere melk
D: Aardappeloverschotel met tomaat
T: 200 gr magere yoghurt, 1 kiwi

Nou daar kom je de dag wel mee door lijkt me.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:53

toen ik zwanger was luste ik geen koffie meer. inmiddels weet ik niet of ik het lust, heb het niet meer geprobeerd. ik drink water en heel veel thee, kruiden en groene.

oke, ik ga eens kijken voor dat "spel" ik heb wel fitness en sport en zo'n andere met de balanceboard

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:59

leonie87 schreef:
Knap hoor wat ik hier allemaal lees! Mensen die gewoon echt vele kilo s verliezen. Wauw! Echt respect.

Mag ik me hier ook melden/om hulp vragen?

Ik ben 25 en merk dat mijn stofwisseling niet meer zo snel gaat als vroeger. Ik kruip nu richting de 65 Ongeveer erop nu) en wil terug naar de 60 waar ik altijd geweest ben. Het meeste vet zit in mijn kont/bovenbenen en dat vind ik ook gewoon echt lelijk.

Eetpatroon:
O: yoghurt met fruit(meestal banaan)
T: Appel (of seizoensfruit) + 2 volkoren boterhammen met vlees.
M: Soep (boullion of cup a soep kip) +2 volkoren boterhammen met vlees.
T: wisselend. Soms niks, soms een koek, soms nog een stuk fruit.
A: Ik kook meestal zelf. Ben wel erg gek op pasta. Ook eet ik meestal vrij grote porties omdat ik anders s avonds weer aan het snaaien ga.

Ik heb vrijwel niks lekker meer in huis omdat ik anders als ik in de avond alleen op de bank zit, ga zitten snaaien. Ook als ik thuis ben in het weekend vind ik het heel lastig om het te laten. Als er niks in huis is, is de verleiding ook geen probleem.

Ik werk fulltime (40/45 uur pw) op kantoor. Loop er wel nog redelijk wat voor een kantoorbaan en ga ik in de pauze altijd 15 min wandelen.

Ik rijd 3 x per week met mijn paardje maximaal 20/30 minuten omdat hij nog zo jong is. De andere dagen wandel ik met hem 15 tot 30 minuten.

Verder hoepel ik 2 á 3 x per week een half uurtje per dag (op de dagen dat ik niet paardrijd).

Misschien zitten hier mensen die direct het probleem zien, of hele goede tips hebben voor mij. ik heb al wel veel gelezen, maar echte dieten of zo dat werkt bij mij niet omdat ik dan te veel ga denken van ik mag niet snoepen dat ik JUIST ga snoepen. Eigenlijk weet ik zelf niet helemaal waar het probleem ligt omdat mijn inziens mijn patroon vrij gezond is. Wie heeft de gouden tip(s)?

Welkom!

Wat snaai je het liefst? Zout of zoet? Je eet namelijk best veel suikers (2/3 stukken fruit in combinatie met een koek) door die suikers zou je ook veel trek kunnen hebben in zoete dingen :)
Verder vind ik je lijstje netjes, maar eet je wel gevarieerd genoeg? Zo laat je je lichaam weer werken :)

Heel veel succes hier!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:03

Anke_Amigo schreef:
Hoi allemaal, ik vroeg me af of ik bij jullie mag meepraten?

Ik ben na het stoppen met roken 2,5 jaar geleden 8 kilo aangekomen. Die is er helaas nooit meer helemaal af gegaan. Nu ben ik in mei bevallen van mijn schitterende dochtertje, maar helaas is daar ook nog eens 10 kilo bij blijven hangen. In totaal moet ik dus bijna 20 kilo kwijt.

Ik geef nog borstvoeding dus ik mag niet al te hard afvallen of op dieet. Ik wilde dus vooral gezond gaan eten. Kijken of ik een beetje (helemaal) van mijn suikerverslaving af kan komen en zo rustig ong 1 kilo per week kwijt kan raken.

Mijn dag:
o: 2 volkorencrackers met kaas
l: 3 volkorenboterhammen met kaas
t: kopje drinkbouillon
a: weet ik nog niet (zal wel een flinke hap worden, vriendlief gaat koken)

ik zie dat ik er nog bij moet vertellen, ik ben 28 jaar, ben 1,73m en weeg nu 85 kilo. Het liefst wil ik weer tussen de 65 - 70 wegen. Mijn eerste doel is 75 wegen, dat was ik toen ik zwanger werd. Daarna verder met de volgende 10 kilo

Afvallen in combinatie met borstvoeding is niet slim heb ik mij laten vertellen. Misschien dat je kan kijken of je hiervoor naar een dietiste kunt?
Je suikerverslaving zou je wel aan kunnen pakken. Dit heb ik ook in het begin gedaan. 2 weken geen suiker en daarna tot een maand een beetje. Het is onwijs moeilijk, maar als je eenmaal door die maand heen bent voel je je echt zo veel fitter!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:03

Na afgelopen weekend ben ik de 700 gram die ik ben afgevallen weet kwijt ;(

Was wel mijn eigen stomme schuld. Vanavond weer vol goede moed naar de sportschool!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:05

En nog even een +:)+ voor Amaris met het behalen van een nieuw getal <<)

Ik heb een slecht weekend achter de rug, bewust, dat wel. Pannenkoeken en patat stonden op het menu, ondanks dat toch wel afgevallen. Zo zie je maar dat gevarieerd eten ook helpt!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:24

LynnDenise schreef:
Afvallen in combinatie met borstvoeding is niet slim heb ik mij laten vertellen. Misschien dat je kan kijken of je hiervoor naar een dietiste kunt?
Je suikerverslaving zou je wel aan kunnen pakken. Dit heb ik ook in het begin gedaan. 2 weken geen suiker en daarna tot een maand een beetje. Het is onwijs moeilijk, maar als je eenmaal door die maand heen bent voel je je echt zo veel fitter!

Nee, dat klopt. Echt op dieet en flink afvallen wil ik dus ook niet. Ik mag max 1 kilo per week afvallen en wil dit dus graag doen door gezond te eten en vooral aan mijn suikerverslaving te werken. Het echte afvallen kan en ga ik pas doen als ik volledig klaar ben met borstvoeding, maar misschien is dat dan wel al niet meer nodig :)
Mocht ik met deze manier van eten toch niet afvallen dan is dat jammer maar helaas. Bv gaat nu wel even voor :D

Ja ik weet dat Stevia duur is, ik vind het zelf eigenlijk niet zo heel erg lekker, maar andere zoetstoffen neem ik liever niet. Je voorbeeld dag ziet er goed uit. Ik heb alleen moeite met kwark en smeerkaas, dat krijg ik echt niet weg. Verder is het lastig met mijn werk om tussendoor zulke "grote" dingen te eten. Een fruitje of een bouillon lukt wel, maar crackers is niet helemaal de bedoeling.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 00:43

Hola ik ben even het topic uit het oog verloren en meteen 2 pag erbij haha,, iedereen die begint succes met afvallen en de afvallers,, ik heb er echt respect voor..

Ik heb inmiddels plan van aanpak klaar liggen,,
Ik ga beginnen met op eigen houtje richting de 80 kilo werken door bewuster te eten meer te bewegen ( hopelijk helpen mijn nieuwe verzorg shetters mij hier een beetje bij ) en zodra ik de 80 heb bereikt ga ik over op het dieet van mike moreno,, ik wilde er in eerste instantie gelijk mee beginnen maar ik eet nu zo ongezond en zo ongevarieerd en vooral maar die 2 keer op een dag eten.. Ik ga mezelf dus eerst aanleren 3 keer op de dag te eten en 2 tussen doortjes.

Ook moet ik zoals jullie zien wat aan mijn slaap ritme gaan doen ik ga meestal 2 uur naar bed en kom er 11 uur uit... Dit wil ik eerst gaan veranderen naar 12 uur naar bed en 9 uur er uit,, en uit eindelijk hoop ik om 11 uur gewoon op bed te liggen en 8 uur het bed uit te kunnen rollen,, zal gepaard gaan met een wekker maar dit is gewoon een vreselijk ongezonde levensstijl..

Ik heb er echt over na gedacht.. En ik probeer echt in te zien hoe ik er over 5 jaar uit zou zien als ik hiermee doorga.. Het gaat waarschijnlijk zwaar worden,, al dan niet het afvallen maar vooral mijn streef gewicht van 65 tot 70 kilo behouden... 70 vindt ik nog wat zwaar,, maar wil het ook niet gaan overdrijven :)