Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Aspartaam dingen ben ik ook niet zo weg van, die kunstmatige smaakjes, yuk...
Ben wel blij dat ik mn koffie zwart drink, als ik daar melk/suiker in zou gooien dan zou ik daar best wat van binnen krijgen. Ben nogal een stevige koffiedrinker
leonie87 schreef:Knap hoor wat ik hier allemaal lees! Mensen die gewoon echt vele kilo s verliezen. Wauw! Echt respect.
Mag ik me hier ook melden/om hulp vragen?
Ik ben 25 en merk dat mijn stofwisseling niet meer zo snel gaat als vroeger. Ik kruip nu richting de 65 Ongeveer erop nu) en wil terug naar de 60 waar ik altijd geweest ben. Het meeste vet zit in mijn kont/bovenbenen en dat vind ik ook gewoon echt lelijk.
Eetpatroon:
O: yoghurt met fruit(meestal banaan)
T: Appel (of seizoensfruit) + 2 volkoren boterhammen met vlees.
M: Soep (boullion of cup a soep kip) +2 volkoren boterhammen met vlees.
T: wisselend. Soms niks, soms een koek, soms nog een stuk fruit.
A: Ik kook meestal zelf. Ben wel erg gek op pasta. Ook eet ik meestal vrij grote porties omdat ik anders s avonds weer aan het snaaien ga.
Ik heb vrijwel niks lekker meer in huis omdat ik anders als ik in de avond alleen op de bank zit, ga zitten snaaien. Ook als ik thuis ben in het weekend vind ik het heel lastig om het te laten. Als er niks in huis is, is de verleiding ook geen probleem.
Ik werk fulltime (40/45 uur pw) op kantoor. Loop er wel nog redelijk wat voor een kantoorbaan en ga ik in de pauze altijd 15 min wandelen.
Ik rijd 3 x per week met mijn paardje maximaal 20/30 minuten omdat hij nog zo jong is. De andere dagen wandel ik met hem 15 tot 30 minuten.
Verder hoepel ik 2 á 3 x per week een half uurtje per dag (op de dagen dat ik niet paardrijd).
Misschien zitten hier mensen die direct het probleem zien, of hele goede tips hebben voor mij. ik heb al wel veel gelezen, maar echte dieten of zo dat werkt bij mij niet omdat ik dan te veel ga denken van ik mag niet snoepen dat ik JUIST ga snoepen. Eigenlijk weet ik zelf niet helemaal waar het probleem ligt omdat mijn inziens mijn patroon vrij gezond is. Wie heeft de gouden tip(s)?
Anke_Amigo schreef:Hoi allemaal, ik vroeg me af of ik bij jullie mag meepraten?
Ik ben na het stoppen met roken 2,5 jaar geleden 8 kilo aangekomen. Die is er helaas nooit meer helemaal af gegaan. Nu ben ik in mei bevallen van mijn schitterende dochtertje, maar helaas is daar ook nog eens 10 kilo bij blijven hangen. In totaal moet ik dus bijna 20 kilo kwijt.
Ik geef nog borstvoeding dus ik mag niet al te hard afvallen of op dieet. Ik wilde dus vooral gezond gaan eten. Kijken of ik een beetje (helemaal) van mijn suikerverslaving af kan komen en zo rustig ong 1 kilo per week kwijt kan raken.
Mijn dag:
o: 2 volkorencrackers met kaas
l: 3 volkorenboterhammen met kaas
t: kopje drinkbouillon
a: weet ik nog niet (zal wel een flinke hap worden, vriendlief gaat koken)
ik zie dat ik er nog bij moet vertellen, ik ben 28 jaar, ben 1,73m en weeg nu 85 kilo. Het liefst wil ik weer tussen de 65 - 70 wegen. Mijn eerste doel is 75 wegen, dat was ik toen ik zwanger werd. Daarna verder met de volgende 10 kilo
LynnDenise schreef:Afvallen in combinatie met borstvoeding is niet slim heb ik mij laten vertellen. Misschien dat je kan kijken of je hiervoor naar een dietiste kunt?
Je suikerverslaving zou je wel aan kunnen pakken. Dit heb ik ook in het begin gedaan. 2 weken geen suiker en daarna tot een maand een beetje. Het is onwijs moeilijk, maar als je eenmaal door die maand heen bent voel je je echt zo veel fitter!