Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:DarkDreamer, heb je al overwogen om eens de tijden voluit te schrijven ("half drie" in plaats van 14:30) of een klein klokje te tekenen met de korte wijzer tussen de 2 en de 3 en de lange wijzer op de 6?
Citaat:Ik ben heuuul snel enthousiast over nieuwe dingen (ik begin nog eens een manegecoachingfrobelB&Bkaarsenmakerij) en volg dan het liefst meteen een cursus, opleiding en maak er mn werk van . Godzijdank heb ik geleerd dat als ik een paar dagen wacht het ook weer over is anders had ik een heel gek cv.
Citaat:Maar, hoe kom je er nou achter of je 't hebt, en als je 't wel hebt, wat dan?
Embe schreef:Citaat:Maar, hoe kom je er nou achter of je 't hebt, en als je 't wel hebt, wat dan?
Als je het vermoeden hebt kan je het laten onderzoeken door bv psych die er mee bekend is. Die zal waarschijnlijk na een intake gesprek nog verdere gesprekken met je hebben en evt een test afnemen. Als je 't hebt kan je evt medicatie met therapie krijgen om de boel wat meer op de rit te krijgen.
Embe schreef:Ja, dat heb ik ook met plannen...dat het zo moet gaan. Ik denk ook altijd 20 stappen vooruit en probeer dan alle opties 'vast' te bekijken en ben er dan van overtuigd dat het zo en zo moet gaan. Kan er dan ook slecht tegen als het anders (dreigt) te gaan. Probeer dan ook van alles om mijn 'lijn' te blijven volgen. Is niet altijd de goede manier merk ik, vaak ook wel. Omdat ik 20 stappen vooruit probeer te denken ben ik meestal andere mensen/wendingen voor en kan ik wel anticiperen. Zucht, controle...
WowAmigo schreef:Embe schreef:Ja, dat heb ik ook met plannen...dat het zo moet gaan. Ik denk ook altijd 20 stappen vooruit en probeer dan alle opties 'vast' te bekijken en ben er dan van overtuigd dat het zo en zo moet gaan. Kan er dan ook slecht tegen als het anders (dreigt) te gaan. Probeer dan ook van alles om mijn 'lijn' te blijven volgen. Is niet altijd de goede manier merk ik, vaak ook wel. Omdat ik 20 stappen vooruit probeer te denken ben ik meestal andere mensen/wendingen voor en kan ik wel anticiperen. Zucht, controle...
Oh nee dat heb ik niet, ik ben volgens mij extreem makkelijk in het switchen van plannen. Maar ik kan aan de andere kant wel snel van slag raken als ik vind dat ik iets niet goed kan.
LBLGypsyCobs schreef:Vroeger heette dat het RIAGG, nu dus BAVO: http://www.bavo-europoort.nl/
Via hun heb ik de diagnose en Ritalin gekregen.
Ik kwam daar eerst een paar keer bij zo'n 'en wat voel je daarbij' psycholoogje die maar in cirkeltjes bleef vragen.
Toen ik dat beu was, kwam ik bij een vrouw die precies wist wat ze moest vragen en toen Ritalin voorschreef.
DarkDreamer schreef:WowAmigo schreef:Oh god ja, laatste vakantie: om 15:30 bij de boot zijn. Staan we daar om half 5... (want ik had de 5 onthouden)
(ik vind het allemaal zo herkenbaar dat ik me serieus afvraag of ik niet ook toevallig een klein beetje met ADD behept ben...)
IK BEN NIET ALLEEN!![]()
![]()
![]()
![]()
Niemand in mijn omgeving heeft dit, ik schaam me echt rot hiervoor! Dacht altijd dat ik de enige was!