Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

comeclose

Re: Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:30

Ik denk dat iedereen wel ups and downs heeft gedurende het jaar. Een heel jaar perfect lijkt me ook onmogelijk. Nu heb jij natuurlijk wel iets heel vervelends mee gemaakt..
Laten we hopen op een beter 2013 en dat je snel weer helemaal de oude bent!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:33

:(:)

Ik heb net 440 foto's van mijn telefoon gehaald... even vluchtig doorgekeken en dan zie je de leuke en minder leuke dingen weer voorbij komen *brok in mijn keel*. Mijn paardje verloren dit jaar en dan zie je al die laatste foto's weer ;( What doesn't kill you makes you stronger denk ik dan maar :7

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 14:33

Klopt hoor comeclose, maar ik bedoelde nog niet eens zozeer mijzelf. Veel jongen vrienden verloren aan kanker, of die komend jaar hoogstwaarschijnlijk zullen gaan.. Dat zijn gewoon geen leuke dingen.. Alles met elkaar maakt dat toch wel dat 2012 een ander jaar was dan voorheen gaande jaren.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 14:34

*knuffel* Esther, foto's zijn inderdaad bijzonder als je die zo terug kijkt he.. En inderdaad dan krijg je toch een brok in je keel, als je ook beseft hoe dit jaar al weer voorbij gevlogen is...

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:29

Thanks.. jup lijkt wel dat hoe ouder je wordt hoe sneller een jaar voorbij vliegt. Ik weet nog wel dat als kind een week wel een maand leek als je jarig zou worden bijvoorbeeld.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 15:32

Dat valt mij ook op Esther! Ik ben dan nog maar 19... Maar 'vroegah' toen ik 'grote mensen' hoorde zeggen: wat vliegt de tijd toch voorbij, dacht ik van; yeah right! Maar ik merk het nu al, als ik alleen al kijk naar mijn ongeluk. Dat was in augustus, en nu gaan we 2013 al weer in....

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:39

Ik lees je topic nu voor het eerst, maar jeetje door wat een hell ben jij gegaan! Verschrikkelijk :(:)

Zit je toevallig op het JCC?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 13:44

Mistid: Ik zit idd op het JCC :)!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:43

Daar zit ik ook :) toevallig

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:17

Hoe gaat het nu met jullie?

Hier gaat het vrij goed... alleen meer dan 2 dagen achter elkaar 5 a 6 uurtjes werken is een hel... 's avonds echt last en heel erg moe dan. Verder gaan de oefeningen die ik moet doen gelukkig goed. Heb op het werk geinformeerd naar zo'n bal om om te zitten... dan kan ik dat afwisselen met een bureaustoel want merk dat ik op een bureaustoel snel verkeerd ga zitten.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 18:04

Oei Esther wel uitkijken hoor, dat geeft wel aan dat je eigenlijk over je grens gaat. Bureaustoelen zijn inderdaad een ramp. Hier gaat het verder ook wel redelijk goed. Nieuwsjaardag kon ik niet meer lopen van de pijn, was op stap geweest en ik had echt vreselijke pijn de dag er na. Gelukkig voel ik me nu wel weer 'goed'. Heb al weer 2 x therapie gehad deze week, kon vandaag echt merken dat ik me wat fitter begin te voelen.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:17

+:)+ Goedzo! Lekker weer de goede kant op.

Probeer wat meer op mijn voeding te letten... snoepjes in de auto... kitkat in mijn tas :x Helpt ook niet mee aan het leiden van een fit bestaan -:)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 19:28

Onder het mom van goede voornemens :'). Maar je merkt het echt. Toen ik nog plat lag kwamen mensen langs met chocola, mac donalds, subway, nog meer chocola, zakken snoep etc. En uit verveling ging ik dat ook allemaal op eten natuurlijk :+ . Ik let nu ook goed op wat ik eet, drink heel veel groene thee en probeer toch wat meer te bewegen. Kan vooral merken dat mijn onderrug losser wordt door het wandelen.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:33

Het is veel te lekker allemaal.. als ik eenmaal weer echt sport dan is het veel makkelijker want dan wil ik niet al mijn harde werk verloren laten gaan _O-

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 19:36

Zoooo herkenbaar :'). Vooral s'avonds heb ik er moeite mee om niet te gaan snaaien. En ik kan ook niet 1 koekje pakken, nee het hele pak gaat er aan.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 07:46

Hoe gaat het hier?

Ik moet om 9.30 weer op de foto en om 10.00 spreekuur. Rugpijn is weer erger de laatste dagen dus kan het mooi even aangeven!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:34

Succes nu/straks in het ziekenhuis! Toch spannend he...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 10:48

Ik heb echt klote nieuws en ben verdrietig maar ook boos! Dit hadden ze veel eerder moeten zien. Zit nu op mijn telefoon zal als ik thuis ben uitgebreider vertellen.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:59

:\

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:04

:(:)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 11:39

Zo ben weer thuis.

Nou foto's gemaakt en was zeer verbaasd dat ik mijn kleren aan mocht houden, had ik me helemaal voorbereid op een naakte fotoshoot....:'). Had dit keer spreekuur met de hoofd chirurg, een Duitse man die al veeeel deskundiger over kwam dan die 2 van de vorige keer. Vorige keer ook geen foto's gezien en deze beste man liet direct foto's zien van de hele wervelkolom.

Ik schrok direct toen ik die foto zag, zelfs ik kon zien dat een wervelkolom niet zo krom hoort te zijn :+ . Het onderste gedeelte van mijn wervelkolom is dus krom gegroeid en heb dus scoliose. Verklaart ook direct weer waarom ik links in mijn onderrug aldoor die pijn heb.

Ik moet nu extra op controle en foto's, begin april weer en dan in juni weer. De wervels die gebroken waren, was geen verschil te zien met de laatste foto van oktober.

Ik twijfel nu heel erg of ik een second opinion voor die wervels aan ga vragen bij een ander ziekenhuis....En dan een scan.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:47

Bah wat vervelend voor je! Zat die scoliose er altijd al of kan dat ook ontstaan na een slechte (stand) tijdens het genezingsproces?

Second Opinion kan geen kwaad denk ik. Je lichaam is belangrijk dus je wilt zeker weten dat je er alles aan hebt gedaan om dingen te weten te komen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 12:08

Nee die scoliose is door het ongeluk gekomen, de 'professor' die ik nu dus had sprak ook enige twijfel uit of ze er nu wel goed aan hadden gedaan dat ze niet hebben geopereerd.. En een korset had hoogstwaarschijnlijk ook kunnen voorkomen dat het scheef zou gaan groeien.

Werd net al getipt door iemand dat er speciale klinieken zijn die scan van ruggen maken. Misschien daar maar eens achteraan..

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:15

:(:) Jeetje... ik wil niet heel vervelend zijn maar wel echt een slechte inschatting van die arts. Korset was dus op z'n minst erg verstandig geweest! Het woord nalatig komt in mij op en ik weet niet of ik het hierbij zou laten zitten :n

Hebben ze wel aangegeven wat ze evt. nu nog voor je kunnen betekenen? Operatie / korset?

Hier kan ik dus zo boos om worden... je bent nog een harstikke jonge meid (ja ja bij anderen is het net zo erg) maar je hebt nog geen beroepsjaar achter de rug even botlomp gezegd en dan al zo'n pijn en beperking. Met zulke jonge levens moeten ze echt voorzichtig zijn _-:(

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 12:25

Tja ik baal er ook van, ik voel mijn onderrug gewoon continu dus aan de ene kant ben ik wel 'blij' dat ik nu weet waar dat vandaan komt, maar het had gewoon voorkomen kunnen worden.

Hij heeft mij meegegeven dat ik nu sowieso moet gaan zwemmen en mijn rugspieren sterker maken en moet blijven revalideren. Verder heeft hij er niet veel over gezegd, en ik was eigenlijk zo overrompeld dat ik verder niet naar een oplossing heb gevraagd. Misschien dat ze dat ook in april wat beter kunnen bekijken? Maar het lijkt mij niet dat het vanzelf weer recht gaat staan.

Ik heb straks weer fysiotherapie dus dan zal ik het ook voorleggen en het er nog eens met haar over hebben. Het is gewoon vreselijk irritant dat je aldoor een bepaalde plek van je rug voelt en daar wil ik vanaf. En anders bel ik morgen gewoon naar een ander ziekenhuis om te vragen of ik bij hun een scan kan laten maken. En anders maar naar een speciale kliniek.

Ik ben idd nog hartstikke jong en moet mijn hele leven nog werken, dat wil ik niet met pijn moeten doen. Wel vreselijk ingewikkeld dit allemaal weer. Kon er ook nog wel bij :').