[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:55

Haha ik heb zoveel haar (meer zelfs) van mezelf en ik snap dus hoe het voelt, ga het er alleen echt niet afhalen hihi

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:50

Gister besloot ik dat het weer tijd was voor een kleurtje :=
Roze potje gepakt en kliederen maar :D heb de onderlaag van mijn haar roze en iet wat paarse puntjes.

Hier even fototjes van opgestoken, los, en op de kop (had ze heel snel ef gemaakt dus de kwaliteit is niet zo super duper :+ ).
Afbeelding

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:53

wauw wat gaaf!! ziet er super uit!!!

haha nu wil ik ook blond haar :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:54

Nee Friemel dat zou ik ook niet doen als ik dat van mezelf zou hebben, zonde!
Maar ik heb van mezelf drie haren op mn hoofd, dus als ik dan opeens een hele bos heb is dat soms wel vervelend :P

Gaaf zeg vivi! Ik durf dat echt niet :+

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:05

Frummels schreef:
Maar ik heb van mezelf drie haren op mn hoofd, dus als ik dan opeens een hele bos heb is dat soms wel vervelend :P

T is wel zwaar hoor :j hoe langer het is hoe zwaarder het word en dan kan je met een knot oid best last van je hoofd krijgen, en je hebt 4 elastiekjes nodig om hem te houden :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:10

vivi, zo doe je me denken aan een barbiepaard wat ik vroeger had :+ vind het er wel cool uitzien hoor!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:15

peacehorses schreef:
vivi, zo doe je me denken aan een barbiepaard wat ik vroeger had :+ vind het er wel cool uitzien hoor!

whaha :P zelf doet het me denken aan my little pony :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:21

_Friemel schreef:
Frummels schreef:

T is wel zwaar hoor :j hoe langer het is hoe zwaarder het word en dan kan je met een knot oid best last van je hoofd krijgen, en je hebt 4 elastiekjes nodig om hem te houden :')

Haha wow, ja dat geloof ik!
Ik had met die extensions al mega hoofdpijn :(
Ik kan 1 zielig elastiekje 5 keer om mijn staartje draaien hahaha.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:22

Vivi, ik had altijd een wit groot barbiepaard die z'n benen kon bewegen en die manen waren een beetje witroze, was m'n lieveling :+ Hou zelf altijd wel van aparte dingen in het haar. Heb zelf de bovenste laag van m'n haar rood en de onderste zwart, 1 kleur was toch te saai :+

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:22

*\o/* *\o/* *\o/* zilvershampoo!!!! *\o/* *\o/*

Wow, even een half uurtje laten inwerken en mijn super afschuwelijke blonde coupe veranderde in een vet gave superlichte bos met haar, oh yes :o

Bedankt voor de tip!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:24

Wat goed Milo! Ben wel benieuwd nu natuurlijk :o

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:34

Haha milo, had je t op nat haar gedaan? (Dus echt als shampoo insmeren en laten intrekken?).
Ik had t in de zomer (toen mn haar perongeluk kanarie geel werd na t bijwerken van mn uitgroei) gewoon op droog haar er in gesmeerd (heb een halve fles shampoo gebruikt, missschien zelfs meer) en dat een uur laten intrekken.. Toen was t geel met blauw ^^. Paar keer gewassen met gewone shampoo en toen hat t een redelijk mooie kleur (bijna grijs was t, vind ik wel gaaf haha), alleen de onderlaag was nog gelig maar heb t gewoon veel los gedragen want dan zag je dat niet :p

Gisteren weer white toner in mn haar gedaan, 1.5 uur laten intrekken, toen nog gewassen met zilvershampoo en conditioner. Nu heeft t ook weer een mooie kleur. 1 pluk vooraan is te blauw, en heb 2 blauwe vlekken bij mn slapen maar dat zie je toch bijna niet :p

Ben wel nog steeds heel jaloers op jouw witte haar vivi! Ik wil t ook heeeel graag zo wit maar zelf-blondeer-acties hebben het tot nu toe alleen maar geler ipv minder geel gemaakt. En mn kapster zegt dat wit haar uberhaubt niet kan, dus daar heb ik ook niet zoveel aan :p

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:52

Frummels schreef:
Dankje JamieShanin, was er ook er blij mee! Maar heb ze er nu even uit gehaald, want was het een beetje zat zoveel haar haha.
Blon_D Ben benieuwd! Maak je een foto als ze geweest is?! :)

Ik kreeg eerst een verf/blondeer preek :o De komende tijd mocht ik van de kapster mijn haar niet meer verven anders kan het chemisch geknipt worden zei ze (aka het breekt uit zichzelf af) Ik heb nu een mega lading laagjes er in en ze heeft een pony geknipt. Als het in een staart zit zit het eigenlijk best leuk *\o/* Ook heeft ze het onmundig uitgedunt want ik moet eerst het beshadigde haar kwijt voor ik het weer veilig kan kleuren en doen :+ Los lijkt het minder leuk dan vast vind ik. Nu maakt dat ook niet uit want ik draag het toch het meest vast :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:19

Haha ik krijg ook altijd verf preeken bij de kapper. Ik mag t van der nooit meer rood verven en dan 2 maanden daarna blond willen haha.

Ben nu alweer een tijdje niet geweest bij haar. Wil eigenlijk wel weer heen om te vragen of ze nog een manier weet om t nog blonder/witter te krijgen maar ze ziet me aankomen :=
De kappers die ik tot nu toe heb gehad willen niet zo mee werken aan onnatuurlijke haarkleuren merk ik

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:22

dan moet je naar kinki kappers gaan:). die zijn alleen wel vrij duur. al moet ik zeggen wel heel goed. ze zoeken ook wel eens modellen voor te oefenen. misschien dat ik me daar een keer voor opgeef haha. nu begint mijn haar weer te groeien, en het interesseert me niet wat ze knippen als het maar leuk staat.

volgensmij hebben ze bij brainwash ook wat aparte kleuren, maar dat weet ik niet zeker,.
http://www.kinkiacademy.nl/gekniptworden.html

prijzen vallen goed mee.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:26

Hm ja ik heb al meerder verhalen gehoord over kinky kappers die toch niet helemaal positief waren..
Maar misschien moet ik het eens uitproberen

Oh met kappers opleidingen heb ik zelf geen goede ervaringen :p
1x naar de kappersacademie in adam geweest.. Mn haar was zo slecht geknipt (maar dat viel me thuis pas op) dat ruim een half jaar later een 'gewone' kapper tijdens een knipbeurt heel aarzelend vroeg: ehhh mag ik vragen wie de vorige keer je haar heeft geknipt?
Daarnaast hebben ze t kleuren niet helemaal mooi gedaan en mn jurkje verknoeid door er verf op te morsen (wat ik ook thuis pas zag, en toen had ik ivm stage geen tijd meer om terug te gaan).
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 11-10-12 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:29

tja, op internet lees je alleen de negatieve verhalen meestal ;). ik vraag me alleen af of hun permanent met felle kleuren kunnen verven. want dat vind ik het nadeel van die potjes die je koopt, dat het niet permanent is. ik heb echt geen tijd om 2 keer in de week mijn haar te verven

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:31

Ik vind dit toch zo mooi: :9

Afbeelding

Ik wil alleen iets minder fel rood bij de staart .
Alleen, ik heb een onwijze bos krullen. Dan ziet het er gelijk anders uit. Moet toch nog even over nadenken. :+

Normaal verf ik mijn haar altijd zelf met haarkleuring van John Frieda. Alleen na een week is het al onwijs verkleurd.
Als ik het bij de kapsalon laat verven, hoelang blijft de kleur dan mooi?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:33

gebruik je shampoo voor gekleurd haar? dat scheelt heel erg. en je haar minder wassen, sinds ik mijn haar rood heb was ik het nog maar 2-3 keer per week ofzo. tenzij er iets gebeurt waardoor ik het eerder moet wassen(sporten/regen ofzo).

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:36

Tineke: doe je t met die foam kleuring?
Wel eens met een 'gewone' verf gedaan?
Die foam kleuringen heb ik namelijk t idee dat ze minder goed dekken dan gewone kleuringen.

Verven bij de kapper vs zelf verven heb ik overigens nog nooit verschil gemerkt met minder snel vervagen oid.

Ervaringen van kinky kappers was trouwens niet via internet maar mensen die ik ken die daar niet echt tevreden vandaan zijn gekomen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:48

@Zwitsal: Met die foam kleuring ja. Nee, nog nooit met gewone verf gedaan. Vind ik zo'n geklieder. :+

@PocoGaucha: Nee, gebruik geen shampoo voor gekleurd haar. Denk dat ik dat maar eens moet proberen. :j
Oef, haar wassen. Dat doe ik elke ochtend. Althans, onder de kraan nat maken, zonder shampoo. Anders krijg ik mijn haar niet in een knot of staart. Het pluist en krult als een gek. :=

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:50

Zwitsal, het kan kloppen dat kappers daar voorzichtig mee zijn. Dat is ook met gekke kapsels de reden daarvan is denk ik dat ze bang zijn dat ze het niet nar wens kunnen maken omdat het erg specifiek is wat je vraagt (ik denk ook niet dat iedere kapper zo ervaren is).
Je moet voor zulke dingen soms echt naar de wat luxere creatieve salons die ook gelijk meer kosten. Moet zeggen dat die mensen wel vaak heel goed kunnen knippen ook! Ik vind veel kapsalons wat simpel en ook de meiden die er werken kunnen vaak alleen de basis en een paar extraatjes.

En kinkie is een optie maar ik ben daar ooit ook 1x geweest en ga nooit meer terug :P dus daar doe je slim aan daar weg te blijven hahah!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:03

Wat grappig , heb even topic doorgespit. vroeger werd ik zoo geplaagd met mijn natuurlijke rode haar en nu verft iedereen het rood :') omgekeerde wereld

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:37

Ik heb ook vaak het idee dat sommige kappers alleen maar de hele dag oudjes lopen te knippen en lopen te bijpunten. Maar via groupon kan ik nu een bon kopen om mijn haar voordelig te laten knippen-verven-fohnen, dus ik denk dat ik dat maar ga proberen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:49

Veel mensen hebben 1 vaste kapper, ik zit gewoon bij een kapperszaak maar er is er maar één die aan mijn haar mag komen, al die andere dames verpesten altijd mijn haar en lopen de hele tijd er doorheen te woelen of zetten me uit de deur met coupe poedel of nog erger ze vertellen in die 3 kwartier dat ik geknipt word hoe mooi mijn haar wel niet is en wat ik er allemaal mee kan doen. loei irritant.

Maar de rest knipt idd vaak dan de oudjes omdat de goeie al bezet zijn _O-