Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:21

Wendy schreef:
missfitness schreef:
@Nanne: Nee zeker geen krachttraining op een nuchtere maag! Voor krachtraining voldoende koolhydraten innnemen en zodanig dit voldoende is voor de krachttraining. Na de krachttraining de cardio en omdat de voeding voor energie op is gaat je lichaam over op de reserves van je lichaam (de vetten) en zodoende val je af. Na de krachttraining eiwitten innemen om de spieren te laten herstellen. Ook worden vetjes omgezet in spier.
Als je KH heel erg aanzetten heb je of te veel of je hebt ze niet allemaal verbruikt.

Dat is echt veel te kort door de bocht.Je doet hier de aanname dat de koolhydraten die je inneemt ook daadwerkelijk beschikbaar komen voor verbranding in de spieren. Maar dat is lang niet altijd zo. Bij veel mensen is de spijsvertering op dat gebied wat verstoort, wat er eigenlijk voor zorgt dat op het moment dat iemand koolhdraten inneemt (vooral die met een hoge glycemische index) de bloedsuikerspiegel omhoog schiet, de alvleesklier te sterk reageert, waardoor de koolhydraten worden opgeslagen als vet.
De oorzaak hiervoor zit in ons eetpatroon (veel te veel slechte koolhydraten) en de reactie van het lichaam hierop. Uiteindelijk kan dit leiden tot diabetes type 2.

Ik denk dat het bij mij een combinatie is geweest van te veel KH en verkeerde KH. Ik eet nog wel KH, maar veel minder dan voorheen. Ik eet geen aardappels, alleen gefrituurd :') , geen rijst, sporadisch pasta enzovoorts. Ik eet momenteel heel veel groente, vlees en eieren. En gewoon fruit uiteraard. Verder heb ik KH arm brood, maar wil ook nog wel eens een gewoon broodje eten.

Ik heb inderdaad wel snel last van m'n suiker. Trillerig, zweverig en gewoon niet lekker. :n

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:23

Ik heb gisteren voor het eerst Sports Tracker gebruikt, en die werkt ook wel fijn! Heb ook 'My Tracks', maar nog niet uitgeprobeerd :)

Ik wou vandaag een lichte training gaan doen, even tussen de lessen door... maar ben vanmorgen van de trap gestuiterd en zit nu met een dikke, flink kapot geschaafde enkel :=

Veirl

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:24

Ik heb vandaag voor de vijfde keer gelopen. Ging erg lekker. :D

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:33

Bonjoy, au! Hopelijk heb je niet te veel pijn.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:26

Boemklatsch, hoe gaat het nu met je? Alweer begonnen?

Julia, wat een onwijs lastig probleem zeg... :\ Kan je er helaas niet mee helpen...

Darkshines, wat zijn die wisselbaden dan precies? * oh ik zie dat je een link gepost hebt. Ga zo even kijken. :j Wat fijn dat je nieuwe schoenen hebt! Al uitgeprobeerd?

Anoli, heb je een blessure ofzo gehad dan? :) Zin om weer te starten dus? :D

Lekker bezig Fantabulouss, Wendy, KarinvdM!!!! +:)+

Kasmir, hoe gaat het nu met je schenen? :(:)

Fantabulouss, wat een hilarisch ding _O- _O- _O-

Stacey, none hier in het topic heeft gisteren een matje gekocht bij de Perrysport, was maar 13 euro. :j

Polly26, het helpt als je een doel voor jezelf hebt. :) En je kan bijvoorbeeld een beloning tegenover dat doel zetten, als dat je helpt...

Stacey, hoe gaat het met je paard?

Evelijn, hoe gaat het nu met je knie? Nog gelopen?

Hoe was je vakantie, Romytjuuh? :) Lekker weer gehad en bruin geworden? :)

Sharitje, ik gebruik Sportstracker. :)

Femke_S, misschien kun je zelf rustig aan beginnen en dan pas met STR beginnen?

Is het nog gelukt om te gaan _MG? :) Ik heb mijn ipod touch en telefoon in mn hand. :)

Bonjoy :(:)

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:52

Yeah, heb eindelijk.een armband voor mijn Ipod met sensor! Vanavond even proberen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:19

Ik ben vanmiddag maar een stuk met de hond gaan wandelen, eerst even wachten tot de pijn weg is :)

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:56

Is er iemand die de hond mee neemt om te gaan lopen?
Wij hebben er 2 en de bedoeling zou zijn dat ik zou afwisselen wie ik mee neem.
Maar ik moet ze wel vasthouden want als ze ergens een beestje zien (gebeurd veel, wonen aan het bos) zijn ze weg }:) }:) )

dus hou ik een hondenleiband + mijn iphone vast.

Of zou dit te moeilijk zijn en laat ik ze beter thuis?

Onze grootste kan ik wel loslaten in t bos maar ik moet natuurlijk ook een paar stukjes op de baan en dan moet ze toch aan de leiband.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:01

Ik heb een van onze hondjes ook een keer meegenomen. Mijn telefoon hoef ik niet vast te houden, dus enkel de riem ... Denk dat ik voor de volgende keer wat ga proberen met een riem om mijn middel en daaraan vast de honden riem :)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 16:53

Vanochtend deed het zo'n pijn dat ik de dokter maar eens gebeld heb. Deze gaf me als advies het rustig aan te doen en magnesium/calcium bruistabletten te nemen 1 x per dag. En dat dan een weekje aanzien. Nou ben benieuwd..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:48

Ik ga zo maar eens op weg naar les 10. Ben heel benieuwd. Het is nog best warm, maar anders heb ik zeer waarschijnlijk veel regen en evt onweer en daar zit ik in het bos en in de duinen niet op te wachten!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:12

Nee snap ik, dan liever wat warmte lijkt me zo.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:17

Oeps... ik wou rennen moest les 6 doen. Had ik die niet op mijn Iphone. Dus heb nu les 7 genomen.. Wel moeilijk hoor! Ineens 4 minuten rennen haha :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:40

Ik had gisteren ook voor de eerste keer 7 minuten! :) Vond het best lekker gaan, maar gisteren was het ook een stukje koeler.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:30

Het viel me alleszins mee met de warmte. Vandaag voor het eerst geen 1 of 2 minuten meer en ook niet meer even lang wandelen als rennen. het was 3/2-4/3-4/3-3/2-3/2. 3,59km gelopen. er zit nog verbetering in mijn rondje, maar als ik meer ga rennen, zal ik toch moeten gaan uitbreiden...Gestaag zie ik mezelf steeds wat meer richting de 5km lopen....echt leuk :D. Hoop dat ik vrijdag weer 100 of 200m kan verbeteren, net zoals vorige week....
Aan het einde wat lichte regendruppeltjes, heerlijk. Onderweg kunnen genieten van prachtig dreigende luchten in allerlei tinten blauw!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:15

Ik zit nog even te wachten tot vriendlief thuis is, dan ga ik ook een rondje lopen. Zie de wolken steeds vreemder worden dus hoop dat ik het droog hou! Geen idee hoeveel minuten ik nu moet lopen, denk 2 en 3 minuten. Zie wel dat de tijd niet zo lang is dus ik hoop het hele stuk langs het water hier te kunnen rennen (tenzij het onweert, dan blijf ik een beetje in de wijk haha)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:22

oh ja iemand toevallig intresse in een kalenji sportbh maat 85c? hij valt wel klein, ik paste m niet! Zonde maar ja....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:26

lillytjuh schreef:
oh ja iemand toevallig intresse in een kalenji sportbh maat 85c? hij valt wel klein, ik paste m niet! Zonde maar ja....

helaas niet mijn maat....

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:34

Helaas, ook niet mijn maat

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:39

Leuk trouwens hè, de vernieuwde bokt!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:49

Judie schreef:
Leuk trouwens hè, de vernieuwde bokt!

ja, ik vind het leuk ja. heb er eigenlijk niet zo'n problemen mee. Snap eigenlijk alle heisa en ophef niet zo goed van sommige gebruikers! (nu moet ik toegeven dat ik de homepage van bokt eigenlijk nooit gebruikte := )

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:58

Ik vind het ook prima, en op mijn telefoon zie ik er niets van hahaha

Ik ga een rondje, huissleutel gevonden dus hoef niet te wachten tot vriendlief thuis is met de sleutelbos en de autosleutels hahaha

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:03

Bonjoy schreef:
Ik heb een van onze hondjes ook een keer meegenomen. Mijn telefoon hoef ik niet vast te houden, dus enkel de riem ... Denk dat ik voor de volgende keer wat ga proberen met een riem om mijn middel en daaraan vast de honden riem :)

Voor de mensen die honden meenemen; ooit gehoord van canicross? :P Leek mij helemaal leuk, helaas vond onze hond dat hardlopen (wanneer hij aangelijnd is) maar saai geloof ik.

Wel bestaat er speciaal tuig voor hardlopen met je hond:
http://www.canicrossnederland.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=63

Al moet ik zeggen dat ik het hondentuig op deze foto niet heel mooi vind. Heb in de winkel een keer eentje gezien die ik mooier vond, jammergenoeg is zo'n uitrusting wel redelijk aan de prijs.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:05

canicross, dat was inderdaad het woord waar ik niet op kon komen toen er gevraagd werd over hardlopen met je hond.
heb zelf geen hond, dus voor mij geen optie. maar had er al wel eens eerder over gehoord/gelezen.

lillytjuh, ik hoop dat je het een beetje droog kan houden! Loop ze in ieder geval :D!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:06

Ohja, ik heb echt verschrikkelijke spierpijn van het hardlopen van gisteren. Eigenlijk wou ik morgen weer gaan lopen maar verwacht niet dat het dan heel veel beter zal zijn. Is het verstandiger om die spierpijn eerst over te laten gaan of zou ik gewoon kunnen gaan lopen?