Wendy schreef:missfitness schreef:@Nanne: Nee zeker geen krachttraining op een nuchtere maag! Voor krachtraining voldoende koolhydraten innnemen en zodanig dit voldoende is voor de krachttraining. Na de krachttraining de cardio en omdat de voeding voor energie op is gaat je lichaam over op de reserves van je lichaam (de vetten) en zodoende val je af. Na de krachttraining eiwitten innemen om de spieren te laten herstellen. Ook worden vetjes omgezet in spier.
Als je KH heel erg aanzetten heb je of te veel of je hebt ze niet allemaal verbruikt.
Dat is echt veel te kort door de bocht.Je doet hier de aanname dat de koolhydraten die je inneemt ook daadwerkelijk beschikbaar komen voor verbranding in de spieren. Maar dat is lang niet altijd zo. Bij veel mensen is de spijsvertering op dat gebied wat verstoort, wat er eigenlijk voor zorgt dat op het moment dat iemand koolhdraten inneemt (vooral die met een hoge glycemische index) de bloedsuikerspiegel omhoog schiet, de alvleesklier te sterk reageert, waardoor de koolhydraten worden opgeslagen als vet.
De oorzaak hiervoor zit in ons eetpatroon (veel te veel slechte koolhydraten) en de reactie van het lichaam hierop. Uiteindelijk kan dit leiden tot diabetes type 2.
Ik denk dat het bij mij een combinatie is geweest van te veel KH en verkeerde KH. Ik eet nog wel KH, maar veel minder dan voorheen. Ik eet geen aardappels, alleen gefrituurd

Ik heb inderdaad wel snel last van m'n suiker. Trillerig, zweverig en gewoon niet lekker.