Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Boheme schreef:Hier ook wakker, alvleesklier is vervelend , 2 tramadol ingenomen en u stuiterd in bed.
Manlief snurkt gezellig naast me.
Tinkerloos hoe is het met je rug?
WhySo al 3 jaar om 3 uur slapen, hoe hou je het vol?
Saars goede tips, alleen met sommige medicijnen werkt het niet.

Ik ga maar weer eens een poging doen! doen jullie mee?
lalala
Saars schreef:Goedenavond dames
Ik vind het geweldig als de reacties toch eindelijk stoppen om 5 uur![]()
Ik sluit mijn computer altijd eerder af, ook al kan ik niet slapen! Want een beeldscherm brengt je hersenen niet tot rust!
Wat je ook niet mag doen is voor je gaat slapen al in je bed zitten, dat hebben ze me gezegd in de slaapkliniek. Je moet dus je boek lezen, je laptop checken of wat dan ook in de zetel, en pas naar bed gaan als je echt zal proberen te slapen.
Verder... Helpt een homeopatisch middeltje altijd, of een beetje lavendel op je kussen...
En ook iets heel erg fijns is een mp3-bestandje opzetten met een ontspanningsoefening.
Je moet deze eens uitproberen vanavond!
- Leg je plat op je rug op bed met je armen ontspannen naast je. Zorg voor een comfortabele nekondersteuning.
- Sluit je ogen tijdens de oefening, of staar naar één bepaald punt. (Licht uit!)
- Bouw langzaamaan een langere, diepere ademhaling op.
- Concentreer je gedachten enkel op je ademhaling. Voel de adem doorheen je lichaam blazen. Blaas met de adem de spanning uit je lichaam.
- Stel je voor dat je, wanneer je uitadem, de lucht in je rechtervoet blaast. Concentreer je op het gevoel dat je krijgt in je rechtervoet. Concentreer je op deze plaats in je lichaam en op de adem die je er doorheen blaast.
Herhaal de oefening in deze volgorde:
Rechtervoet - rechteronderbeen - rechterbovenbeen - linkervoet - linkeronderbeen- linkerbovenbeen - rechterhand - rechteronderarm - rechterbovenarm - rechterschouder - linkerhand - linkeronderarm - linkerbovenarm - linkerschouder - onderrug - bovenrug - nek - achterhoofd - gezicht - ogen - hele lichaam.
Wauw, ik heb nog nooit zo lekker geslapen sinds maanden