Ik denk juist dat het niet goed is om met trek te gaan slapen. Als eerste slaap je niet snel omdat je maag om eten vraagt dus mis je een rustige nacht rust. Als tweede gaat je maag op de reserven.
Je kan beter 10x keer eten over de heledag ( kleine porties) dan 3x een maaltijd. Zo hou je je spijsvertering op gang.
Ik eet ongeveer anderhalf uur voor ik ga slapen niks meer. Yohurt en eieren zijn ook kleine porties dus ook snel verteerd.
Ik heb op dit moment een klein dipje, ben echt helemaal verstopt. Daarbij ook vreselijke buikpijn de hele week al. Hopen dat mijn ongesteldheid zo voorbij is, want dit demotiveert mij....
Oei, verstopping is altijd erg vervelend.. Misschien een idee om Brinta te gaan eten? Dit bevat veel vezels waardoor je darmwerking & stoelgang wordt gestimuleerd.. ook groente en fruit bevatten veel vezels.
hmmm ik ben de laatste dagen erg duizelig.... overigens niet echt veel afgevallen omdat ik nu iets meer suiker eet... net 2 cracottes met jam op... hopelijk gaat 't snel over...
Mag ik me ook aanmelden bij jullie topic? Ik ben ook bezig met afvallen en hier gaat het ook de goede kant op. Ben 10 april begonnen en in ruim 2 maanden nu 13,9 kilo kwijt. Ik volg een koolhydraat arm dieet wat op mijn levensstijl een behoorlijke impact heeft... Met vlagen heb ik het behoorlijk moeilijk helaas en val ik toch weer terug in een oude gewoonte, maar wat er nu af is, is eraf en dat is al een goede stimulans.
Volgen jullie bepaalde dieeten of is het een kwestie van sporten?
Welkom Caesar! Ik val af door gezond en bewust te eten (dus alleen dingen die echt iets voor je doen), alleen water en thee te drinken en zoveel mogelijk te bewegen Als sport loop ik 3x per week hard en pak dan zoveel mogelijk de fiets etc. Knappe prestatie die 13,9 kg in zo'n korte tijd! Hoeveel wil je er in totaal af?
Ik wil in totaal 20-25 kilo eraf. Als het nog vol te houden is, dan ga ik door naar de 25 en gebruik ik 5 kilo als staffeltje. Ik ben 1.85 en weeg dan 85-90 kg.
Ja, ik heb altijd heel ruim geleefd dus de eerste weken vloog het eraf. Nu gemiddeld nog 1,5 kilo in 2 weken. Ik sport niet, wandel wel veel met de honden en rijd natuurlijk paard. Heb helaas een zittend beroep wat ook niet echt bijdraagt.
Mijn motivatie waren mijn gezondheidsklachten (rug) en ik wilde overgewicht als oorzaak uitsluiten. Mijn gewicht was nog geen belemmering voor mijn activiteiten, al merk ik gewoon dat alles nu wel een stuk makkelijker gaat.
Ik moet 2-2,5 liter water / thee drinken. Kom er maar amper doorheen...
Voor mij helpt het om flesjes te gebruiken om water te drinken Ik heb nu vakantie, maar op school nam ik dan vaak even een slokje en voor ik het wist was het flesje leeg. Nu gaat het bij mij automatisch. Ik drink een groot glas lauwwarm water als ik mijn bed uit kom en dan een groot glas koud water bij mijn ontbijt. Dan heb ik al zo'n halve liter water op en dan is de rest ook niet meer zo'n moeite. Soms ben ik het water he-le-maal zat en dan mag ik ter afwisseling een glaasje christal clear. Dit drink ik verder heel weinig i.v.m. stoffen als aspartaam, maar ter afwisseling vind ik het erg lekker!
Maar denk maar zo, als je er 20-25 kg af wil, ben je sowieso al over de helft!
F_Orumster
Geplaatst: 20-06-12 13:13
LynnDenise schreef:
Waarom verwen je jezelf s avonds niet met komkommers
LynnDenise
Geplaatst: 20-06-12 13:19
F_Orumster schreef:
LynnDenise schreef:
Ik zeg weer wat
Anne_mieke88
Geplaatst: 20-06-12 13:27
F_Orumster schreef:
LynnDenise schreef:
whahahahahaha Meesterlijk....
hier ga je echt van afvallen hoor
Mjetterd
Geplaatst: 20-06-12 13:28
Eerder had ik ook vreselijk veel moeite om genoeg te drinken. Door altijd een flesje water bij de hand te hebben gaat het nu heel makkelijk. Ik heb denk ik op dit moment al wel 2 liter op . Kun je ook teveel water drinken? Dan moet je niet denken aan 10 liter. Maar ik drink volgens mij wel 4 liter op een dag.
saroanda
Geplaatst: 20-06-12 13:34
Ik drink veeeeels te weinig, heb vandaag vrijwel nog niets gedronken behalve wat slokjes sap uit de drinkbeker van m'n zoontje Ben nu op wat worteltjes aan het knabbelen. Zal straks in m'n pauze een flesje drinken kopen.
F_Orumster
Geplaatst: 20-06-12 13:36
Je lichaam kan 8 liter vocht verwerken, verspreid over de hele dag. ALs je 8L in een uur drinkt, is het wel gevaarlijk.
Godver de godver de godver. Niet echt helemaal netjes dit maar ik ben zoooooo boos! Wij hebben de vier kippen van mijn tante overgenomen en die mogen bij ons zo nu en dan een uurtje los in de tuin scharrelen. We houden dit dan nauwlettend in de gaten en dat gaat altijd prima Nou was ik 10 minuten binnen om een broodje te eten en wilde vervolgens de kippen weer in hun hok doen. 3 kippies kwamen braaf aangehuppeld maar de laatste ontbrak. Vind ik als enige aanwijzing een heleboel grijze veren (en zelfs een echte pluk veren). Waarschijnlijk is in die 10 minuten een een of ander verrot kl*otebeest er met mijn kip vandoor gegaan!
Heeft iemand hier wel eens het Atkins Dieet gevolgd? Volgt het nog? Wat eet je zo ongeveer op een dag? En wat is handig om te eten op dagen dat je werkt (Zware inspanning enz.)
ik wil me morgenvroeg ff wegen... geen idee of 't zin heeft met m'n snotterkop.... vandaag door de dag veel groente en fruit gegeten en vanavond 'n klein frietje... moet zo af en toe ook eens kunnen...