[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:22

Mars schreef:
Wat een rotervaring Ceriadwen , heel veel sterkte :(:)

Overigens heeft mijn HA mn spiraal prima gezet, ik denk dat dit soort dingen ook bij een gyn kunnen gebeuren.

Als je huisarts er goed in is, is dat geen probleem. Maar dat weet ik niet en ik weet wel dat de gyn het vaker doet. Daarbij is het spiraaltje waar ik voor kies nog even een tikkeltje lastiger, waarbij er wordt aangeraden om het te laten zetten door iemand die dat type vaker heeft gezet.

banditlove

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:26

ik heb veel over de pil gelezen over geen stopweek houden en gewoon doorslikken dat doe ik nu al een tijdje. Ik heb wel eens last van doorbraakbloedingen na lange tijd maar dat is eigenlijk alleen maar bruine afscheiding. Nu dacht ik in de vakantie een stopweek te houden omdat ik weer bruine afscheiding kreeg dus ik slik ze nu even niet maar Het zet niet door het blijft kleine beetjes bruine afscheiding moet ik nou gewoon de pil weer gaan slikken en het gaat vanzelf weer over of is er kans dat het toch nog door zet?

GRAAAG ANTWOORD VIA PB !!!:d

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:28

Je hoeft niet zulke grote letters te gebruiken ;)

Slik je de pil om veilige seks te hebben?
Ook al ben je 16, toch vraag ik het.

Want dan mag je hem echt wat secuurder gaan slikken.

Als je niet veilig hoeft te zijn kan je rustig een stopweek houden wanneer jij dit wilt.
Maar ik zou wel 21 dagen pil aanhouden en 7 dagen stoppen(of minder) om je lijf een beetje in ritme te houden.

Het is geen snoep wat je slikt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:50

banditlove schreef:
ik heb veel over de pil gelezen over geen stopweek houden en gewoon doorslikken dat doe ik nu al een tijdje. Ik heb wel eens last van doorbraakbloedingen na lange tijd maar dat is eigenlijk alleen maar bruine afscheiding. Nu dacht ik in de vakantie een stopweek te houden omdat ik weer bruine afscheiding kreeg dus ik slik ze nu even niet maar Het zet niet door het blijft kleine beetjes bruine afscheiding moet ik nou gewoon de pil weer gaan slikken en het gaat vanzelf weer over of is er kans dat het toch nog door zet?

HUISARTS BELLEN EN EVEN NAVRAGEN!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:32

Ik ben blij dat ik al kinderen heb en nu eindelijk pijnvrij ben. Weet dus inmiddels nu ik pijnvrij ben hoeveel pijn er de afgelopen maanden ingeslopen is wat ik voor zeurderig en vermoeidheid aan zag. Je lichaam gaat er aan wennen namelijk.

Ik ben inmiddels wel van mening, ook al had ik pech met de mirena, dat spiraaltjes gewoon in ieder geval geplaatst en gecontroleerd moeten worden door een gyno. Een huisarts kan van buitenaf niet zien of dat ding er goed in zit. En de gyno kan in ieder geval nog een echo maken. Schade bij mij is enorm ook al bleef de huisarts volhouden dat het er echt prima inzat.

Ze zitten wel IN je baarmoeder te vogelen en tuurlijk zijn er artsen die het kunnen, maar ik heb wel na veel gelezen te hebben de indruk dat er ook genoeg zijn die het niet zo goed kunnen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:43

[***] schreef:
banditlove schreef:

HUISARTS BELLEN EN EVEN NAVRAGEN!

:')

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:29

Dames.... vraagje, ik zit zo te bladeren in de laatste paar pagina's. Problemen met pil X, adviezen over pil Y, spiraaltjes etc.

Waarom niet gewoon niks slikken???

Condooms??

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:38

@ Jolliegirl, waaruit leid jij af dat ze maar lukraak niet- en wel slikt?
banditlove schreef:

Ik slik meestal ook tijden na elkaar door. Als ik een keer een doorbraakbloeding heb die iets langer aanhoudt dan een klein beetje bruine afscheiding, dan 'geef ik mijn lichaam haar zin' door een stopweek in te lassen. Je kan altijd een stopweek inlassen als je minimaal 3 weken achtereen hebt geslikt (dus als je 6 weken hebt geslikt mag je zo stoppen). Stopweek beslist niet langer dan 7 dagen.
Als ik dan de stopweek inlas heb ik inderdaad niet altijd een hevige menstruatie, maar daarna kan ik wel gewoon weer een tijd slikken zonder doorbraakbloedingen.
Ik sluit even uit dat je geslachtsgemeenschap hebt?

@ Arabesk, tja, waar bemoei je je mee. Sommigen hebben meer redenen dan puur anticonceptie om aan de anticonceptie te zitten.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:40

Uhh Arabesk voor mij is het vooral omdat ik het prettig vind dat ik er zelf gewoon goed voor zorg dat ik in elk geval niet in verwachting kan raken. Ik wil zelf gewoon zeker weten dat ik echt niet zomaar in verwachting kan raken en niet blindelings maar op die condoom (en tja daarbij ook op de man.....) vertrouwen. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:47

Arabesk schreef:
Dames.... vraagje, ik zit zo te bladeren in de laatste paar pagina's. Problemen met pil X, adviezen over pil Y, spiraaltjes etc.

Waarom niet gewoon niks slikken???

Condooms??

Omdat niet iedereen de luxe heeft van een "fijne" menstruatie of dat niet iedereen zich er bij wil neer leggen dat ze een paar dagen per week op de zetel liggen van de pijn.

Bovendien wil ik graag op dubbel veilig spelen met een spiraal omdat ik vermoed dat als pil een "no go" is dat de abortuspil al evenmin een goed plan is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:48

F_Orumster schreef:
@ Arabesk, tja, waar bemoei je je mee. Sommigen hebben meer redenen dan puur anticonceptie om aan de anticonceptie te zitten.

Dat snap ik, dán is het een medicijn.

Maar ik vraag het gewoon. Nog voordat ik geitenwollensok natural was :+ en ik ongesteld werd, heb ik nooit maar dan ook nooit overwogen om de pil te gaan slikken. Ik ben niet ziek? Ik ga niet zomaar een subtiel hormoonstelsel even in de war sturen.... Dat kan gewoon niet gezond zijn voor mijn gevoel. Het is niet zomaar wat hormonen... het is niet een paracetamolletje ofzo.

Ik ga niks slikken, als een vent ook gewoon ff een zakkie om z'n zakie kan knopen :D En daar heb ik ook controle over hoor, zonder zakkie geen wip :P
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 16-08-12 19:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:50

Ceriadwen schreef:
Ik ben blij dat ik al kinderen heb en nu eindelijk pijnvrij ben. Weet dus inmiddels nu ik pijnvrij ben hoeveel pijn er de afgelopen maanden ingeslopen is wat ik voor zeurderig en vermoeidheid aan zag. Je lichaam gaat er aan wennen namelijk.

Ik ben inmiddels wel van mening, ook al had ik pech met de mirena, dat spiraaltjes gewoon in ieder geval geplaatst en gecontroleerd moeten worden door een gyno. Een huisarts kan van buitenaf niet zien of dat ding er goed in zit. En de gyno kan in ieder geval nog een echo maken. Schade bij mij is enorm ook al bleef de huisarts volhouden dat het er echt prima inzat.

Ze zitten wel IN je baarmoeder te vogelen en tuurlijk zijn er artsen die het kunnen, maar ik heb wel na veel gelezen te hebben de indruk dat er ook genoeg zijn die het niet zo goed kunnen.

Ik heb mijn spiraal nu een week en heb eigenlijk 0.0 last. :)

Arabesk: Ik werd wel degelijk ziek van mijn ongesteldheid voor ik aan de pil ging. En neen, ik ben écht geen janker.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:53

Dan is het een medicijn, dan kan ik er in komen. Maar als je er niet zo'n last van hebt (ja ook ik moet af en toe met twee paracetamol in de weer vanwege buikpijn), waarom zou je dan die kunstmatige troep slikken, als er ook een simpel alternatief bij de hand is. De grieken gebruikten al een schapendarm met een knoopje erin _O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:55

Zonder pil zou seks voor mij wel een heel duur grapje zijn geworden.
Ik heb een latexallergie en die speciale condooms zijn best duur, die problemen hebben we nu niet meer maar ik was anders behoorlijk blut geworden.

F_Orumster

Serieus, haha. Ach,we eten ook darm.. Werkt dat een beetje?

Ayasha
Blogger

Tja omdat je iets meer kan "bepalen" wanneer je ongesteld wordt... De mensen van nu controleren nu eenmaal graag alles. :) En omdat het vaak een veiliger gevoel geeft. (dat zit dan tussen de oren maar goed, het is algemeen geweten dat de geest sterker is dan het lichaam). Veel vrouwen zijn meer ontspannen bij alle seksuele activiteiten wanneer ze de pil kunnen slikken of een spiraal hebben of whatever, iets wat ze zélf kunnen controleren. :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:59

Ik snap niet waar dat gevoel van veiligheid vandaan komt. Elke keer als ik bij mijn HA kom voor iets, begint ie te zaniken waarom ik de pil niet slik. Dan denk ik 'hoezo ben ik ziek dan?'. Het idéé dat ik elke dag iets zou moeten slikken, of dat een chemisch iets mijn natuurlijke systeem overneemt. IEK!!

Een keertje heb ik het geprobeerd, kreeg tussentijdse bloeding, toen belde ik de HA en vroeg wat dat was 'ja dat is niet erg, je lichaam verzet zich tegen de pil'

VERZET zich??? dacht ik toen, dat heeft een reden, kappen dus met die troep.

Nee bedankt, maar goed ik zal jullie niet lastig vallen ik ga weer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:11

Verkeerde woordkeuze van je huisarts, ''verzet zich''.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:16

Arabesk schreef:
Ik ga niks slikken, als een vent ook gewoon ff een zakkie om z'n zakie kan knopen :D En daar heb ik ook controle over hoor, zonder zakkie geen wip :P

En zelfs met zakkie om kan het mis gaan... ;)
Ik wil daar gewoon niet blindelings op vertrouwen.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:08

Hoi dames even een vraagje, ik slik de pil, maar ik slik hem niet door stop gewoon als de strip is afgelopen.
Vanaf het stoppen met de pil tot de menstruatie zit meestal een dag of 2 a 3,
nu was mijn vraag, is het dan veilig om zonder condoom te vrijen in die periode? (veilig op basis van zwangerschap bedoel ik dan)
Bij voorbaat dank :Y)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:09

In de stopweek ben je altijd veilig zolang je hem niet langer maakt als 7 dagen en de 7 dagen ervoor goed geslikt hebt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:10

Dat is heel normaal, dat het even 2-3 dagen duurt voor de menstruatie start.
Je bent volkomen veilig dan hoor! Je eisprong zou, zonder anticonceptie, precies halverwege 2 menstruaties plaatsvinden en tegen de tijd dat je ongesteld wordt zou je, zonder anticonceptie, niet vruchtbaar zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:02

Hallo dames :D

Ik heb een heel erg vervelend probleem.

Ik ben 27 jaar en vorig jaar begonnen m'n menstruatie pijntjes elke maand erger te worden. Waar ik vroeger nergens last van had en altijd stomverbaasd was als ik ongesteld werd, moet ik nu huilen van de pijn.

Ik heb ook last van PMS, dat begint ook elke maand erger te worden. Vroeger was ik een beetje stilletjes, nu verander ik in een duivel als iemand ook maar iets verkeerds zegt :o Dat kan ik opzich nog wel opvangen met Valium (waarvan ik een kwart pilletje neem elke dag tijdens de PMS), maar de pijn is inmiddels ondragelijk geworden.

Ik ben gisteren ongesteld geworden. De eerste dag ben ik altijd zo slap als een dweil. Ik ben bleek, draaierig, misselijk en de pijn is met een combi van paracetamol en ibuprofen op te vangen.
De tweede dag is de ergste dag (vandaag dus). Toen ik wakker werd voelde ik al dat het helemaal mis was en heb direct paracetamol genomen (geen ibu, dat verdraag ik niet op een lege maag). Ik wilde iets eten zodat ik ook ibu kon nemen, maar door de misselijkheid lukte dit niet.
De pijn werd steeds heviger en ik ben rondjes gaan lopen door de kamer. Het werd nog steeds erger en erger en uiteindelijk begon ik te huilen (ik heb een enorm hoge pijngrens trouwens). De pijn trekt langs m'n benen helemaal naar m'n tenen toen, ik werd ontzettend slap en misselijk en ik zweette als een otter. Een aantal keren dacht ik dat ik flauw zou vallen en dat is echt niks voor mij.
In m'n wanhoop heb ik een Diclophenac van m'n man genomen. Na een uur werkte dat nog niet.
Ik heb toen een hete douche genomen en daarna ben ik zonder tampon in bed gaan liggen (tampons lijken het namelijk wel erger te maken). Ik heb 1 hele Valium genomen zodat ik misschien door de pijn heen kon slapen. Dat is gelukt *\o/*

Nu is de pijn dragelijk en dat probeer ik zo te houden door stipt op tijd pijnstillers te slikken.
Ik had geluk dat ik vandaag niet hoefde te werken, maar jullie snappen denk ik wel dat dit niet zo door kan gaan :n

Ik ben niet aan de pil, omdat ik me van de pil altijd erg ziek voel.

Wat kan ik hier in vredesnaam aan doen? Ik eet gezond, ik sport veel, zover ik kan zien leef ik ontzettend goed. Misschien toch maar weer eens de pil proberen?
Wat denken jullie? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:32

Als je de pil niet verdraagt misschien iets als spiraal? geeft minder hormonen af. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:52

Ik heb op m'n 23ste een koperspiraaltje gehad. Na 1 jaar heb ik dat ding eruit laten trekken, wat een drama was dat ding :o
Een Mirena ga ik niet proberen, vond het sowieso vreemd om iets in m'n baarmoeder te hebben, ik voelde het ook tijdens de seks waardoor ik er niet van kon genieten.

Ik zat meer te zoeken in de trant van een lichte pil, of supplementen die de pijn een beetje draagbaar maken, of weergaloze pijnstillers :P
Heeft iemand ervaring met een Nuvaring? Helpt dat ook bij pijn?