Ik heb even het informatie stukje van de boog van de website vandaan gehaald:
Citaat:
BFA-1070148
Nomadenbogen.
Schlicht und praktisch ist dieser Bogennachbau der Nomaden mit tollem Preis-Leistungs-Verhaltnis.
Dieser Reiterbogen kann sowohl von Rechts- als auch Linkshandern geschossen werden.
Sowohl das Griffstuck als auch die Wurfarme sind mit Leder umwickelt und sorgen fur eine altertumliche Optik.
Diese Bogenform war einst bei der landlichen Bevolkerung im ostlichen Teil Europas und auch in Teilen Asiens weit verbreitet.
Aufgrund der geringen Bogenlange sollte der Bogen nicht weiter als 26inch ausgezogen werden.
Uber 26 inch wird der Bogen stark strapaziert und kann nach einiger Zeit brechen.
Also wer lange Arme hat und trotzdem nicht verzichten mochte den Nomadenbogen zu schiesen, sollte die Sehne nicht bis zum Mundwinkel ausziehen.
Spezifikation
Sehne: Dacron
Bogenlange: 48inch (122 cm)
Standhohe: 6inch (15 cm)
Het is inderdaad net even een andere boog. Maar ik ben op deze boog uitgekomen, doordat ik toch in de wat lagere prijsklasse wat zocht en deze mij aangeraden werd als ik daadwerkelijk vanaf het paard ging schieten.
En nouja, zoals ik al eerder schreef, is de boog volledig van fiberglass van binnen met leer er omheen, de boog is 48 inch en 35 pond. Vandaag heb ik er weer even mee geschoten en ik merk dat het toch een hele andere manier van schieten is. Eentje waar je echt een feeling voor moet ontwikkelen. Leuke uitdaging!
EDIT: Ja, ik ben ook zeker van de kleuren weg!
Het heeft zeker een dubbel gevoel, maar aan de manier waarop deze mensen over hun vogels praten, gaf wel een fijn gevoel. Je kon ze ook iedere vraag stellen over waarom ze op bepaalde manieren werden gehouden, enz. Ik vond dit in ieder geval fijner om te zien dan de vele andere roofvogelshows die gehouden worden. Hier vroegen ze ook geen entree, omdat dit puur hobby is en ze juist graag de mensen informeren.