Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bzoem

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:00

Wat bedoel je daarmee Ninus?
Je denkt dus dat hij niet voor mij zou willen stoppen met roken en dat het daarom kansloos is om door te gaan?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:54

Bzoem, ik snap dat jij er enorm last van hebt, maar als jij al twijfelt aan je relatie omdat hij rookt, dan zou ik er direct een punt achter zetten. Stoppen met roken doe je voor jezelf, niet voor een ander. Ik heb in het verleden wel mensen om me heen gehad die wilde dat ik stopte omwille van hen, daar ben ik meteen klaar mee. Ik laat me door niemand iets door de neus boren. Als hij niet in jouw bijzijn rookt, heb je er dan alsnog last van?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:01

Ik denk ook niet dat het helemaal zo werkt bzoem. Ik vind het apart dat hij het niet eens eerlijk durfde te zeggen blijkbaar, Misschien komt dat door de manier waarop je het zegt en erover praat? (kan het helemaal fout hebben hoor)
Maargoed ik snap je punt, alleen stoppen met roken doe je idd niet voor een ander. Dat doe je puur voor jezelf.
Ik ben ook met een niet roker en het motiveert me wel, ik rook dan sowieso al minder omdat je in je eentje naar buiten moet. Maar hij heeft me nog nooit voor een keuze gezet of er dom over gedaan. Ook niet bij mislukte pogingen.. Dan hoort je partner je juist te steunen toch??
Dat zou ik ook niet accepteren. Buiten dat lukt het dan niet want het stoppen moet in je eigen hoofd zitten. Een ander kan die knop niet voor je omzetten.

Wel vind ik dat hij het respect kan hebben naar buiten te gaan en evt zijn tanden te poetsen of gom te nemen. Dat is een kleine moeite toch..

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:16

Daarom wil ik ook dat hij zelf wil stoppen.
En ja, ik heb ook last van niet-actieve rook. Dus rook die aan hem / zijn kleding hangt.
Het is niet zo erg als direct in m'n gezicht rook, maar het lijkt me erg ongezellig als hij steeds buiten moet gaan staan in z'n eentje later.
Het lijkt of ik zeur, misschien is dat ook zo, maar op t moment dat je partner er ziek van wordt, neem ik aan dat je daar toch over na wilt denken?
Ik ben allergisch astmatisch, wat wil zeggen dat ik van sommige prikkelende stoffen het benauwd krijg, hoofdpijn, pijn in m'n luchtwegen, overmatig slijm ga produceren en dit dan ook graag wilt gaan ontsteken en ik dan hoest als een zeehond (en vaak een ab kuur nodig heb). Nu heb ik medicijnen om ook mijn longen te beschermen, maar de bijwerkingen daarvan vind ik minder prettig (dermate hees dat ik niet meer kan zingen is er 1 van).

Natuurlijk besef ik dat ik hem onmogelijk kan dwingen. Als hij wil blijven roken, doet ie dat alleen wel zonder mij. Zet ik hem dan voor het blok of ga ik voor mijn eigen gezondheid?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:27

Ok, zo is het iets duidelijker. Je zou kunnen kijken of er een mogelijheid is dat hij wel kan roken zonder dat jij er last van hebt. Misschien met bepaalde kleding. Als hij alleen wil roken buiten, dan moet je hem die ruimte gunnen denk ik. Als er geen enkele optie is waarop jij er geen last van hebt, dan moet jij de keus maken of je er een punt achter zet. Ik denk dat je die keus niet bij hem moet neerleggen, voornamelijk omdat ik denk dat dat niet gaat werken.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:39

Ik wil ook wel echt samen naar een oplossing zoeken, vandaar dat ik hier ook jullie kant wilde horen. Bedankt daarvoor :)

Het kwam op mij in het begin over dat hij niet 'verslaafd' was, omdat hij bij mij dus 3 dagen zonder kan. Dus dacht ik dat de drempel om volledig te stoppen lager zou liggen. Dat hij zei dat hij weer ging roken omdat hij werd uitgelachen, vind ik nog steeds zwak. Maar ik begrijp die sociale druk misschien niet. Verslavingsgevoelig ben ik zelf ook, een tijdje volledige onthouding (van wat dan ook) doet bij mij wonderen.

Ik ga morgenavond naar hem toe en zal ook zeker jullie woorden in mijn achterhoofd houden. Het hier om uitmaken klinkt idd belachelijk, maar als we de last voor mij kunnen verminderen zou dat fijn zijn.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:39

XoNo schreef:
Bzoem, ik snap dat jij er enorm last van hebt, maar als jij al twijfelt aan je relatie omdat hij rookt, dan zou ik er direct een punt achter zetten. Stoppen met roken doe je voor jezelf, niet voor een ander. Ik heb in het verleden wel mensen om me heen gehad die wilde dat ik stopte omwille van hen, daar ben ik meteen klaar mee. ?

Thansk voor de vertaling :D Ik ben 's ochtends vroeg niet zo subtiel :D

XoNo schreef:
Ik laat me door niemand iets door de neus boren. Als hij niet in jouw bijzijn rookt, heb je er dan alsnog last van?

_/-\o_

@ Bzoem, succes. Ik hoop dat jullie er samen uit komen :j Maar onthoud heel goed dat een verslaving hele rare dingen met je doet :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:10

Bzoem, je moet wel onthouden dat een rookverslaving niet te vergelijken is met bijvoorbeeld een gokverslaving of de verslaving om dingen te kopen. Ik weet niet voor welke verslavingen jij gevoelig bent, maar ze zijn in de meeste gevallen niet vergelijkbaar. Velen hier zullen beamen dat je na 5 maanden gestopt te zijn met roken, nog steeds trek in een sigaret hebt.

Ik denk niet zozeer dat hij weer is gaan roken omdat hij werd uitgelachen. Het komt eerder op mij over dat hij voor jou 'gestopt' is en dat hij vervolgens werd uitgelachen omdat hij wellicht 'onder de plak zit'.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:27

Ja, dus?
Dus hij is weer gaan roken om te bewijzen dat hij niet onder plak zit? Ik weet wel bijna zeker dat dat meespeelt, want die opmerking heb ik ook bijna letterlijk gehoord van een van zijn vrienden.
Maar dát vind ik dus ook zwak.
Ze kunnen wel denken "je laat je toch niet iets verbieden door haar", maar ik vraag echt niet zomaar aan hem of hij niet wilt roken als ik daar ben. En als hij dat 'belooft', mag ik hem daar niet aan herinneren dus.

Wat ik me serieus af vraag, hoe komt het dat hij dan wel enkele dagen zonder roken kan als hij hier is, of als we gewoon daar met z'n tweeën zijn?
Ik dacht dus dat hij alleen rookte als hij met vrienden wat ging drinken etc. Maar dat doet ie dus eigenlijk dagelijks. Hoe kan t dan dat hij die behoefte niet heeft met mij alleen?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:30

Omdat de verliefd heid het nu nog wint :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:30

Die behoefte zal er misschien wel zijn, maar hij zal zich inhouden voor jou. Misschien moet je daar blij mee zijn ipv afgeven op het feit dat hij wel rookt als jij er niet bij bent? Misschien heb ik het mis, maar tot op heden geef je alleen af op wat hij doet en 3 dagen niet roken als jij bij hem bent...dat verdient een pluim vind ik! :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:52

Je kunt iemand niet dwingen om te stoppen, hij zal het toch echt zelf moeten doen en willen. Ben blij dat hij niet
bij jou rookt die 3 dagen. Hij kan elke keer buiten gaan staan, maar dat doet hij niet. Zou hem daarvoor dankbaar zijn en hem
verder lekker laten roken als hij niet bij jou is :j . Dan heb jij er geen last van toch!
Niet gaan pushen, want dat gaat ten koste van je relatie hoor :j

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:29

Mag ik me hier melden? Ik moet echt stoppen ,maar het wil niet echt

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:40

Elin_ schreef:
Mag ik me hier melden? Ik moet echt stoppen ,maar het wil niet echt

Wil je het wel omdat je zegt dat het niet scht wil?
Je zult het toch zelf moeten doen :j en er 100% achter moeten staan, anders ga je het extra moeilijk en zwaar krijgen.
Kom op, je kunt het :D

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:13

Ik heb eens goed met m'n vriend gepraat.
Hij gaat niet meer tegen mij liegen erover en gaat iig proberen te minderen als ik daar ben.
Ik heb hem nu wel naar details gevraagd, zodat ik het niet weer als een totale schok ervaar als hij wel wilt roken of naar rook ruikt.
Ik zal er minder over zeuren en hem meer steunen. Plus heb ik het er voor over om wel mijn medicatie te gebruiken als ik daardoor langer bij hem kan zijn.

Wil hij stoppen? Nee. Maar hij denkt er nu iig wel over na en weet nu ook beter wat voor invloed het op mij heeft. Maar met het idee dat hij dus wel enkele dagen zonder kan als hij bij mij is, wil hij wel proberen te minderen. Veel rookt hij eigenlijk toch al niet. Zegt ie iig haha.

Pfoe. We komen er iig uit samen. Maar ik heb wel ingezien dat ik het niet meer zo zwart/wit moet zien. Al blijf ik er wel van balen.

Succes met het stoppen en gestopt blijven iig en nogmaals bedankt voor jullie antwoorden :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:28

Ik heb steeds rare dromen. Elke nacht droom ik dat ik shag ga kopen, of dat ik aan het roken ben.
Echt heel raar.

ik ben nu 2,5 maanden gestopt met roken trouwens.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:44

Wat goed *\o/*
Wij zijn vandaag drie maanden gestopt :j
Die dromen heb ik nauwelijks meer, maar denk er nog wel af en toe aan, lijkt me heerlijk :z Maar ja, we roken niet meer en beloofd is beloofd :D

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:03

Hier ookal 3,5 maand gestopt met roken :-). Gaat me goed af. Denk er steeds minder aan. En begin ook steeds meer last te hebben van de rook.

Ben nu ookal 2 weken bezig met lijnen ondertussen alweer 3 kilo kwijt:-). Gaat de goede kant op allemaal :-)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:44

Oh wat een knappe mensjes allemaal :D Nog 10 dagen en dan ben ik 1 jaar gestopt met roken *\o/* Ben echt blij dat ik die stap vorig jaar heb genomen......soms denk ik er wel eens aan dat ik een pakje ga kopen....maar durf het lekker toch niet :+

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:15

:)ddd Tralala , tiedeldiedom :)ddd
*\o/* Vandaag 1 jaar gestopt met roken. *\o/*
En echt nooit gesmokkeld , nooit meer gerookt.
het is nog altijd moeilijk, als ik iets gedaan heb, klusje afgemaakt en ik ga even zitten ,dan wil ik nog steeds
een sigaret helaas.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:27

Gefeliciteerd Kaatje *\o/* . Knap hoor al eeen jaar rookvrij :j .
Ik nu euh...... ff denken...... iets van 3,5 maand. ben de tel kwijt :D .
Heel soms wil ik er wel eentje hoor, maar ik heb het verder totaal niet moeilijk ne ben blij dat ik er vanaf ben :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:45

Gefeliciteerd Kaatje!!!! Heel goed van je!
Ikzelf ben nu ruim een half jaar gestopt en heb nog weleens momenten maar die zijn te verwaarlozen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:14

Bedankt voor de felicitaties.
Wat heerlijk dat jullie er zo weinig moeite mee hebben.
Ik heb echt met vlagen het heul moeilijk ,vrees dat het zo blijft ook.
Sinds ik gestopt ben zie ik overal rokers , toen ik nog rookte dacht ik dat ik "de enigste" was.
Vanbinnen ben ik jaloers op ze , maar met mijn verstand ben ik blij dat ik niet meer rook.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:53

Net op stal van het ene op t andere moment besloten om te stoppen... Ik merk nu zelfs met rijden dat mn conditie sterk achteruit gaat na ruim 3 jaar minstens 1 pakje sigaretten per dag...
K kwam thuis, en aan mn vader verteld en die doet mee! Net samen onze laatste sigaretjes gerookt, vanaf morgen gaan we nicotine vrij!

Goodbye my lover, you have been a true friend for nearly 3 years, but now I'm gonna quit on you..

Afbeelding

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 07:23

Goede beslissing love_shyboy!
Heel veel suc6 en voor je vader ook!
Als je echt wilt lukt het ook......voor mijn nog 8 dagen en dan ben ik een jaar gestopt :+