Zwanger, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:37

Het is ook niet eerlijk om mij te vergelijken. Ik heb twee kinderen (zoons) die ik voor geen honderdduizendmiljoen zou willen missen. Maar dat is hetzelfde om te vragen of je je ouders zou willen missen.
Ik heb me hoofdzakelijk laten 'helpen' omdat ik het niet eerlijk vind dat een vrouw altijd maar chemische middelen moet slikken om een pleziertje te beleven.
Vaak zit ik te dollen in topics (tenzij het heeel serieus is) ik zal om die reden ietsje jonger lijken. Ik ben over de 45. :P

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 19:47

Owwwww, ik dacht echt dat je 16 was ofzo :D
Nou is ook wel een compliment toch, je ziet er ook zo jeugdig uit op je avatar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:50

HolyPope schreef:
Het is ook niet eerlijk om mij te vergelijken. Ik heb twee kinderen (zoons) die ik voor geen honderdduizendmiljoen zou willen missen. Maar dat is hetzelfde om te vragen of je je ouders zou willen missen.
Ik heb me hoofdzakelijk laten 'helpen' omdat ik het niet eerlijk vind dat een vrouw altijd maar chemische middelen moet slikken om een pleziertje te beleven.
Vaak zit ik te dollen in topics (tenzij het heeel serieus is) ik zal om die reden ietsje jonger lijken. Ik ben over de 45. :P

Kijk, als meer mannen nou zo denken :D
Ze zouden eens een anticonceptiemiddel voor de man moeten uitvinden...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:51

Situation schreef:
Owwwww, ik dacht echt dat je 16 was ofzo :D
Nou is ook wel een compliment toch, je ziet er ook zo jeugdig uit op je avatar

Dan moet je m'n zus eens zien in m'n profiel! :D

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 20:51

Joolien schreef:
HolyPope schreef:

Zijn ze ook mee bezig maar is nog niet 100% waterdicht

terlygert

Re: Zwanger, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:09

Dat is de 'gewone' pil ook niet..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:23

Joolien schreef:
HolyPope schreef:

Dat noemen ze een condoom :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:26

terlygert schreef:

99,9% zekerheid. De meeste mensen die door een pil heen zwanger worden, zijn ZELF onzorgvuldig hiermee. Een zeer zeer klein gedeelte wordt ondanks pilgebruik toch zwanger, maar niet heel de wereld hoort tot deze zeer kleine groep. Het is heel makkelijk roepen och ben door de pil heen zwanger geworden, want daarmee wend je verantwoording af. Maar correct pilgebruik zoals aangegeven in de bijsluiter en de voorzorgmaatregelen nemen zoals aangegeven in de bijsluiter zorgen er nagenoeg voor dat je niet zwanger zal worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:27

Anne, ik bedoel iets van medicatie ofzo ;)

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:49

Sammie schreef:
terlygert schreef:

99,9% zekerheid. De meeste mensen die door een pil heen zwanger worden, zijn ZELF onzorgvuldig hiermee. Een zeer zeer klein gedeelte wordt ondanks pilgebruik toch zwanger, maar niet heel de wereld hoort tot deze zeer kleine groep. Het is heel makkelijk roepen och ben door de pil heen zwanger geworden, want daarmee wend je verantwoording af. Maar correct pilgebruik zoals aangegeven in de bijsluiter en de voorzorgmaatregelen nemen zoals aangegeven in de bijsluiter zorgen er nagenoeg voor dat je niet zwanger zal worden.

Niets werkt 100%, dat wil ik aangeven.
Nagenoeg niet zwanger kunnen worden met de pil is iets anders dan dat het geheel onmogelijk is.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:05

Het zet je leven op je kop en ik ben gewoon door niet goed opletten qua pilgebruik zwanger geworden.. iedereen zegt idd door pil heen zwanger worden.. ik had gewoon nog een moeten nemen nadat ik had gekotst.. morning after.. Ik vind altijd dat iedereen absoluut zelf een 'fout' heeft gemaakt.

En ik wilde ook geen kinderen. Heb er nu eentje, meisje en idd véél tijd kwijt wat je anders snel even kon doen. Ik denk ook juist dat de eerste periode gewoon lastiger is dan de meeste mensen denken. Ik heb ook nog een heel gemakkelijke dame, die jengelt echt niet vaak en is gelukkig ook niet verlegen is (tot ergernis aan toe).

Ik zat ook écht niet op een roze wolk en ik moest wennen aan de situatie, vroeg of laat voel je het.. Ik had het toen ze de eerste keer haar armpjes om mijn nek sloeg en tegen me aan kroop.. ik voelde haar armpjes om me heen slaan en me stevig vasthouden.. dan voel je de liefde en ik denk dat je dat vroeg of laat je ook gaat voelen.

Je leven weer oppakken.... dat gaat dus niet.. Je hebt iets in je leven dat het totaal op z'n kop zet. Ik ben zelf iemand die niet graag thuis zit en heb nu gelukkig een hele leuke baan en dan gaat mijn dochter naar de oppas (vriend werkt ook).
Ik kan eigenlijk best goed over mijn eigen kind, waarom.. je hoeft het niet te entertainen zoals andere kinderen. Ze (of hij) woont gewoon bij je alsof is het altijd al zo geweest.
Klinkt stom, mijn dochter is nog geen eens twee, maar ik heb het idee alsof is ze hier al járen..

En ik ben dus ook van mijn meisje gaan houden.. onvoorwaardelijk. En ik ben dus idd niet iemand die eindeloos over luiers, babyvoeding e.d. wil praten, geen intresse in. En ja.. ik vind het wél stinken als ze heeft gepoept.. gatver. (je hebt van die ouders die het niet vinden stinken van hun eigen kind) Ik mest liever een box uit dan een luier verschonen!

Maar alles wat er niet fijn aan is.. weegt niet op tegen wat er wel leuk aan is.. Ze zit nu naast me op de bank rozijntjes te eten en dan vraagt ze mem (moeder, ben fries) ook? Dan ben je die poepluier van net weer vergeten..
Of als ze je dan aankijkt met haar ogen en vraagt om een knuffel.. wauw.. wat een gevoel..

Mijn 'ongelukje' is een aanvullig op mijn leven geworden! Ik heb gelukkig een vriend, één uit een miljoen.. die is geweldig. Het is nog mijn lieverd waar ik alles tegen kan zeggen. Die mij bijv tijd geeft zodat ik kan paardrijden of naar vriendinnen toe kan gaan. En andersom..

Wat ik je mee wil geven als je het wel laat komen. Vaak komt het toch op de moeder neer en dat zij heeft een keer tijd als pappa 'oppast' en daar moet je voor waken..
Het is niet zo dat wanneer hij en ik geen tijd hebben (als we wat anders willen gaan doen) dat ik maar oppas moet zoeken en anders maar thuis moet blijven.. soms moet ik hem daar nog wel eens aan herinneren ;)

Ik hoop dat je niet naar je omgeving kijkt waar je altijd tegen hebt gezegd dat je geen kinderen wil.. Je moet goed naar jezelf kijken. Hoe is je leven nu en hoe word je leven en word je dan gelukkig?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:43

Wat hierboven beschreven is gebeurd gelukkig heel vaak. En da's maar goed ook, jeugdzorg heeft 't al veel te druk.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:10

Holy pope vond je dit topic niet serieus genoeg?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:46

Heb je het HELE topic al gelezen, lisa_pluisje ?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:54

Dan snap ik nog je reactie niet..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:57

Ik snap de opmerking van lisa_pluisje ook niet.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:04

Oooh bedoel je 't zo. Hmm dan maar uitleggen.

Het is de bedoeling dat als er een baby geboren wordt dat de moede stapel dolverliefd is op de baby, dit is gelukkig de normale gang van zaken.
Maar.... mocht dit niet het geval zijn dan word de baby ernstig verwaarloosd, in dat geval is het heel goed dat jeugdzorg er is!
Zou dit TEVEEL het geval zijn dan krijgt jeugdzorg het nog veeeeeeeeeeel drukker. Daarom is het goed dat meestal de moeders stapeldol verliefd zijn op hun baby.

P.s. Volgende keer leg ik het niet meer uit.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 00:55

TS ik vind dat je de juiste beslising hebt gemaakt,
als je er opgelucht om bent dan had je geen bettere keus kunnen maken.
ik heb zelf 2 kinderen en ben gek op ze.
mijn oudste zoon was ook een "ongelukje" maar ik heb altijd gezegt dat ik kinderen wilde, en mijn vriend ook.
dus was hij meer dan welkom.

wel vind ik het heel dapper dat je ondanks de gevoelens van je vriend toch hebt door gezet want een kind hoeft niet te merken dat hij een "ongelukje" was.

ik zou mijn kinderen als ze een jaar of 12 zijn wel uitlegen dat de oudste een ongelukje was, maar dan meer als uitleg dat ze het veilig moeten doen. ik zou er dus ook heel duidelijk bij zeggen dat we heel blij met hem zijn.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:27

HolyPope schreef:

Hierom vroeg ik, " vind je dit topic niet serieus genoeg"
En ja, ik heb het hele topic gelezen Holy pope.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:29

HolyPope schreef:
Oooh bedoel je 't zo. Hmm dan maar uitleggen.

Het is de bedoeling dat als er een baby geboren wordt dat de moede stapel dolverliefd is op de baby, dit is gelukkig de normale gang van zaken.
Maar.... mocht dit niet het geval zijn dan word de baby ernstig verwaarloosd, in dat geval is het heel goed dat jeugdzorg er is!
Zou dit TEVEEL het geval zijn dan krijgt jeugdzorg het nog veeeeeeeeeeel drukker. Daarom is het goed dat meestal de moeders stapeldol verliefd zijn op hun baby.

P.s. Volgende keer leg ik het niet meer uit.

Duidelijk

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:46

Ben erg blij met je uitgebreide antwoord!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:26

HolyPope schreef:
Ben erg blij met je uitgebreide antwoord!

O

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:40

Ts, diep respect voor je besluit!!!

Ik was 19 toen ik mijn eerste kind heel bewust kreeg......wat heb ik jaren lang een spijt gehad....
De papa ving het gelukkig goed op, ik wou haar niet meer, wou leven en andere dingen doen en wou geen huilbaby ( ze huilde de eerste 3 maanden 22 uur per dag)

3 jaar later kreeg ik een tweeling, ook in de kliniek gezeten, wou ze echt niet.............
Helaas, toen ik de echo zag kon ik het niet meer om abortus te plegen.

9 maanden heb ik gehuild en verdriet gehad...ik heb ook echt aan de jongens moeten "wennen"

Gelukkig zijn ze nu inmiddels 19 en 16 jaar en als ik het over mocht doen? Dan nooit meer!
Ik heb nog steeds een hekel aan kleine kindjes, of ja hekel is een groot woord, vind er gewoon niks aan.
Toen niet en nu nog steeds niet.

Ik heb mijn tijd uitgezeten, want een kind kun je niet zomaar weer weg doen, en ja moeder gevoelens had ik ook niet meteen, die zijn ook met de jaren gegroeid!

Nu....mijn meissie is groot, heb een super leuke band met haar, we zijn 2 handen op 1 buik......
Maar als ik nu opnieuw de keuze had.......
Ach het blijft natuurlijk erg moeilijk he, maar er zijn zeker moeders die er spijt van hebben, al durven de mesten er gewoon niet voor uit te komen, tja, je zegt toch ook niet dat je niet van je kind houd??
( Ik hou NU wel van ze, maar toen ze zo klein waren...oh my god...)

Veel sterkte ermee verder meissie!!!

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:47

Wat een dappere post GroteVogel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:53

Idd respect voor je eerlijkheid.