Tegenwoordig hebben ze allerlei middeltjes die geweldig helpen tegen de bijwerkingen van chemo en bestraling etc.
Mijn buurmeisje van 24 is er op die manier enorm goed doorheen gekomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Horse_lover9 schreef:Inderdaad.. of pb's dat je er iets van moet leren en dat ik dit kennelijk nodig had om met 2 benen op de grond te komen weer?![]()
Uit beleefdheid reageer ik dan nog even, maar eigenlijk word ik er super boos van.
Ik doe super veel vrijwilligerswerk.. help mee met dagjes weg, hele vakanties naar t buitenland en dat is fijn, maar ook onwijs zwaar. Daarna ben ik dan aan vakantie toe, maar die heb ik dan weer niet over door dit helpen. Ook jaren op een gehandicapten-manege geholpen.
Verder sta ik altijd voor alles en iedereen klaar, waarbij ik mijzelf nogal eens vergeet.
Ik rook niet, drink niet, ben niet onaardig tegen mensen..
Verder heb ik nogal wat voor mijn kiezen gehad in mijn hele leven en hele dierbare mensen ook nog eens verloren.
Dus wie zegt dat ik dit misschien even nodig had...
Nu dan maar even duidelijk.. daar krijg ik de volgende neigingen van:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zoooo... dat is er uit![]()
Tegen de rest: love you!!
vuurneon schreef:Wasa met kaas in de blender doen
Ik kan mij wel voorstellen hoe de bami met saté eruit zag... Als je niet beter wist zou je denken dat het al gerecycled was
MarcoBorsato schreef:Ik heb een heleboel geleerd van de kanker van mijn vader. Bijvoorbeeld dat je nooit sondevoeding moet proeven. Als de zuster zegt dat het vies, dan is het dat ook.
raket schreef:Vervelende PB's mag je wel naar mij doorsturen hoor.
Ik heb vanochtend ontbeten met prikkeldraad en het doorgespoeld met azijn.![]()
![]()
Toevallig weet ik iets van malen van eten omdat ik veel gewerkt heb met mensen met slikproblemen.
Niet doen, tenzij je behanglijm nodig hebt:
Pasta's, Rijst etc kun je echt, echt niet malen.... (bisonkit gebruikt dit als hoofdbestanddeel denk ik).
Wel doen:
Verse peer en banaan blenderen, mjammie. Ook stoofpeertjes geblenderd, mjammie.
Huzarenslaatje, dotje mayo, beetje paprikapoeder voor het oog.
Melkproducten zorgen voor slijmvorming en dat kan zorgen dat je wat meer last heb van slikken.
Doe eens een gehaktbal door je stamppotje blenderen.
De stamppotjes kant en klaar van Unox zijn goed te doen en hebben een aardige houdbaarheidsdatum.
Erwtensoep kun je heel goed blenderen en tomatencreme ook. (gewone soepen krijgen een hele aparte kleur, dus of een rose bril op, of met de ogen dicht. )
Jammer dat er veel vrienden het af laten weten. Veel mensen weten niet goed hoe ze moeten reageren als iemand voor zoiets heftigs komt te staan. Zijn bang het verkeerde te zeggen, maar beseffen niet dat niets zeggen veel erger is. Waarschijnlijk trekt dit wel weer bij als ze zien hoe jouw houding hier in is.
Ik ken je niet eens, maar zelfs ik ben geschokt. ALs ik je zou kennen zou ik weken wakker liggen.
Geef ze de tijd, ook al vind ik dat ze je nu wel moeten steunen, maar niet iedereen is zo sterk als jij nu.
Iedereen gaat met verdriet om op zijn eigen manier.
raket schreef:MarcoBorsato schreef:Ik heb een heleboel geleerd van de kanker van mijn vader. Bijvoorbeeld dat je nooit sondevoeding moet proeven. Als de zuster zegt dat het vies, dan is het dat ook.
Ik moest ooit een patiënt verdikte ensini(je wilt niet weten wat het is...) geven. hij weigerde. Hij at bijna niets en toen ik mijn charmes in de strijd gooide zei hij: "Als jij dit schaaltje leeglepelt zonder vies te kijken, beloof ik vanaf nu zonder morren alle aangeboden hapjes te nemen. Nou naar 1 hap had ik 4 koppen thee nodig om die plakzooi van mijn gehemelte te krijgen en de smaak heeft 3 dagen geduurd....
Overigens heb ik ook logopedie en diëtiste gedwongen te proeven en daardoor hebben ze nu chocomousse en roomijs.....